Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Krawczyńska-Zaucha Tatiana
(1)
Kędziora Alicja
(1)
Nawracka Monika J
(1)
Orzechowski Emil
(1)
Pietryga Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Aktorzy polscy
(1)
Bezstronność sądu (prawo)
(1)
Dekomunizacja
(1)
Etyka
(1)
Fotografia polska
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Krajowa Rada Sądownictwa
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Modrzejewska, Helena (1840-1909)
(1)
Nauczyciele
(1)
Niezawisłość sędziowska
(1)
Okrągły stół w Polsce (1989)
(1)
PRL
(1)
Platforma Obywatelska (PO)
(1)
Prawo do sądu
(1)
Prawo i Sprawiedliwość (PiS)
(1)
Prawo krajowe a prawo Unii Europejskiej
(1)
Praworządność
(1)
Reforma sądownictwa w Polsce (2017- )
(1)
Stan wojenny w Polsce (1981-1983)
(1)
Stowarzyszenie Sędziów Polskich "Iustitia"
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sąd Najwyższy (Polska)
(1)
Sądownictwo
(1)
Sędziowie
(1)
Teatr polski
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Transkulturowość
(1)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(1)
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Władza sądownicza
(1)
Zaufanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Arte et Ratione : Wydawnictwa Pracowni Dokumentacji Życia i Twórczości Heleny Modrzejewskiej i Fundacji dla Modrzejewskiej ; t. 10)
Bibliografia przy artykułach. Indeks
Streszczenia w języku angielskim przy artykułach.
Kolejny tom w serii wydawniczej "Arte et Ratione" pokazujący plon badań Pracowni Dokumentacji Życia i Twórczości Heleny Modrzejewskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz działalności wspierającej te badania Fundacji dla Modrzejewskiej. Jak piszą redaktorzy tomu we wstępie o pięknym tytule Ku odrobinie duchowej radości podobnie do poprzednio wydanych także ta książka zawiera "artykuły naukowe i eseistyczne badaczy oraz sympatyków artystki".
Alicja Kędziora, Adam Mickiewicz. Ikonograficzne źródła do badań nad życiem, twórczością i recepcją (na podstawie „Tygodnika Illustrowanego” z lat 1898-1907) * Alicja Kędziora, „[...] róże cudownie kwitną”. Opowieść o Helenie Modrzejewskiej i kwiatach * Marta Kłak-Ambrożkiewicz, Jan Matejko i teatr – inspiracje, aktorzy, realizacje, twórczość * Krzysztof Kurek, „Meteor, który na chwilkę na scenie naszej zabłysnął...” Okolicznościowe wiersze, toasty i przemówienia opublikowane w prasie poznańskiej w związku z występami gościnnymi Heleny Modrzejewskiej w latach 1880-1903 * Emil Orzechowski, „Sarmatia`s Daughter Grand” * Emil Orzechowski, „Sarmatia`s Daughter Grand!” - „sławna córa narodu polskiego” * Marek Skrukwa, Klucz do odbioru muzycznej ekspresji * Małgorzata Sternal, „Ja chcę tylko grać!” - o aspiracjach i realiach życia zawodowego młodych artystów muzyków * Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58071 (1 egz.)
Kaucja: 23,20 zł
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
Otaczający nas świat zmienia się w zawrotnym tempie. Globalizacja, cyfryzacja i nieograniczony dostęp do wiedzy wcześniejszych pokoleń są zupełnie nowymi doświadczeniami ludzkości, które nigdy wcześniej nie istniały. Postęp technologiczny i biotechnologiczny z jednej strony umożliwia terapię nieuleczalnych wcześniejchorób, zamianę terenów pustynnych w kwitnące, sprawne funkcjonowanie wielomilionowych miast, nieprawdopodobną szybkość przemieszania się, a nawet masową eksplorację kosmosu, z drugiej jednak strony gatunek homo sapiens sam spycha się na krawędź życia i śmierci, zamieniając część błękitnej planety w śmietnik, zatruwając morza i oceany, wycinając w niekontrolowany sposób jej zielone płuca, skazując na zagładę kolejne gatunki roślin i zwierząt. Taka rzeczywistość stawia przed edukacją zupełnie nowe wyzwania. Kształcenie i wychowanie powinny przygotować dzieci nie tylko do "radzenia sobie" w rzeczywistości XXI w., ale przede wszystkim do świadomego wzięcia odpowiedzialności za otaczający nas świat; nie tylko do posiadania wiedzy, ale do jej interioryzacji i wyciągania wniosków na przyszłość; nie tylko podporządkowywania sobie świata, ale przede wszystkim do zrównoważonego współuczestniczenia w życiu planety jako całości.Wydarzenia globalnej pandemii COVID-19 i międzynarodowa przymusowa kwarantanna pokazały ludzkości, jak kruchy jest stworzony przez nią porządek. Obnażyły też bezwzględnie wszystkie braki, błędne założenia i nieadekwatne cele edukacji. Ta książka jest propozycją naprawy systemu kształcenia w różnych jegoaspektach. Wytycza nowe kierunki rozwoju szkolnictwa w XXI w. i wskazuje adekwatne strategie nowoczesnego zarządzania. Zaprasza do tworzenia otwartej, włączającej edukacji od nowa, na podstawie świadomego wyciągania konstruktywnych wniosków z przeszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 4)
Bibliografia na stronach 457-[483]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim i rosyjskim.
Kultura i kultury przykuwają uwagę wielu osób, nie tylko profesjonalnie zajmujących się naukową refleksją nad nimi, lecz także tych, które na co dzień spotykają się z różnorodnością. Kiedy dochodzi do spotkań z Innym/Inną bądź Obcym/Obcą, gdy zaczynają się rozmowy czy obserwacje (szerzej: interakcje) w kontakcie osobistym, ale i zapośredniczonym - np. poprzez film, książkę, media - odbywają się swoiste spotkania z odmiennością i różnorodnością. Powstają pytania, na które odpowiedzi można szukać, korzystając z dokonań wielu dyscyplin naukowych. Refleksja nad kulturą i kulturami - zarówno ogólna, jak i szczegółowa - sprawia, że to, co do tej pory mogło wydawać się jedyne słuszne, niejako przyrodzone, wyjątkowe i naturalne, w spotkaniu z Innym/Obcym bądź Inną/Obcą traci swą oczywistość, niepodważalność i jednoznaczność. Co warte podkreślenia, by spotkać Innego/Inną czy Obcego/Obcą, nie trzeba udawać się w daleką podróż (notabene, czy są jeszcze takie?), nie trzeba przeprowadzać długich badań terenowych z dala od domu, bowiem tą przestrzenią do eksploracji mogą stać się przestrzenie rozumiane metaforycznie, w których bywamy codziennie, które znamy i które tylko z pozoru są oczywiste. Taką przestrzenią refleksji nad kulturami może też stać się nauczanie i uczenie się języków obcych. Warto przy tym pamiętać, że kultura jako przedmiot dogłębnej analizy z wykorzystaniem narzędzi np. socjologicznych czy antropologicznych jest wciąż często terra incognita. Nie bez znaczenia pozostaje kontekst powstania poniższej pracy. Europa - jako przestrzeń geograficzna, projekt instytucjonalny w obrębie zarówno wspólnoty, jak i państw narodowych - to miejsce kontaktów i spotkań osób z różnorodnymi biografami językowo-kulturowymi, pochodzącymi z wielu społeczności, z wielu krajów - nie tylko europejskich, lecz także posługujących się różnymi językami, np. tureckim, arabskim, perskim, hindi, wietnamskim. W efekcie migracji dochodzi do kontaktów pomiędzy osobami reprezentującymi różne światopoglądy, religie, wyznania oraz style życia - w tym np. sposoby uczenia się. Widoczne są nadto również procesy potocznie nazywane "globalnymi" czy "globalizacją". Celem poniższej książki, która powstała na bazie doktoratu, jest refleksja nad rolą kultury i kultur w nauczaniu oraz uczeniu się 3 JO. Pragnę wziąć udział w refleksyjnej dyskusji nad procesem glottodydaktycznym i jego uwarunkowaniami, tzn. wpływem decyzji, opinii, wyborów, preferencji, stereotypów, a także niesformułowanych postaw i wierzeń, wartości oraz wiedzy ukrytej. Cel pracy jest realizowany poprzez krytyczny opis osiągnięć związanych z N/U w zakresie kultury sensu largo (interdyscyplinarne ujęcia kultury, międzykulturowość i transkulturowość) w odniesieniu do JO - w tym języka polskiego jako obcego. Główną perspektywą badawczą stała się refleksyjność. Całości dopełnia opracowanie sześciu wybranych wywiadów, które przeprowadziłam w ramach badań jakościowych; przy czym to właśnie one umożliwiły mi ukazanie przydatności badań jakościowych oraz podejścia interpretatywnego, a zarazem wyjaśniającego w praktyce osób nauczających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 529-548. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka Tomasza Pietrygi Trzecia władza. Sądownictwo w latach 1946-2023 jest analizą sytuacji w sądownictwie i próbą odpowiedzi na pytanie, dlaczego po 2015 roku doszło do tak poważnego kryzysu ustrojowego w Polsce, trwającego do dziś. Jej treść opiera się na analizie materiałów źródłowych i dostępnych publikacji oraz na własnych spostrzeżeniach autora z ostatnich trzech dekad. To pierwsze tak szczegółowe i kompleksowe omówienie sytuacji w polskim sądownictwie. Autor dokonuje tu kilku istotnych odkryć historycznych z okresu transformacji ustrojowej po 1989 roku, a także opisuje kulisy działań politycznych związanych z reformą sądownictwa, nieznane dotąd opinii publicznej. Książka jest warta uwagi, po pierwsze – ze względu na swoją unikalność; po drugie – jest napisana przystępnym językiem, w formule publicystyki faktu; po trzecie – Tomasz Pietryga stara się iść „środkiem drogi”. Autor, opisując wydarzenia, abstrahuje od sympatii politycznych i istniejących w Polsce podziałów dotyczących oceny sytuacji w sądownictwie. Na zimno analizuje fakty i wyciąga wnioski, nie opowiadając się po żadnej ze stron sporu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej