Wychowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(751)
Forma i typ
Książki
(746)
Poradniki i przewodniki
(73)
Publikacje dydaktyczne
(67)
Proza
(45)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje fachowe
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje informacyjne
(8)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(910)
wypożyczone
(71)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(32)
BD40 (Suwalska 11)
(48)
BD52 (Rembielińska 6a)
(23)
BD53 (Bazyliańska 6)
(22)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(28)
CN1 (św. Wincentego 85)
(164)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(41)
W29 (Rembielińska 6a)
(18)
W37 (Smoleńska 94)
(21)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(20)
W64 (Radzymińska 121)
(13)
W72 (Suwalska 11)
(7)
W85 (Jórskiego 41)
(11)
W98 (Kondratowicza 23)
(13)
WP130 (św. Wincentego 85)
(511)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(25)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(14)
Kot Stanisław (1885-1975)
(13)
Lange-Rachwał Magdalena
(11)
Możdżeń Stefan (1938- )
(10)
Serreli Silvia (1974-)
(10)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(10)
Lewin Aleksander
(9)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(8)
Korczak Janusz
(7)
Różycka Ewa
(7)
Serreli Silvia (1974-). Tea (pol.)
(7)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(7)
Dudzikowa Maria (1938- )
(6)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(6)
Ładecka Anna
(6)
Kurdybacha Łukasz
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Muszyński Heliodor (1931- )
(5)
Newerly Igor (1903-1987)
(5)
Wołoszyn Stefan
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Czerepaniak-Walczak Maria
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Kwieciński Zbigniew
(4)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(4)
Murzyn Andrzej
(4)
Okoń Wincenty (1914- )
(4)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(4)
Rogalska Marzena (1970- )
(4)
Stanisław Kot. Historia wychowania
(4)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(4)
Adamski Franciszek (1930- )
(3)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(3)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(3)
Chałasiński Józef (1904-1979)
(3)
Cieślikowska Agnieszka
(3)
Czub Magdalena
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Faber Adele (1928- )
(3)
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Karpińska Anna (1958- )
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kot Stanisław
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Markiewiczowa Hanna
(3)
Mazlish Elaine
(3)
Mysłakowski Zygmunt (1890-1971)
(3)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Poznański Karol (1931- )
(3)
Przecławski Krzysztof (1927- )
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Rogalska Marzena (1970- ). Karla (pol.)
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Schilling Dianne
(3)
Sulak Agata
(3)
Szczepska-Pustkowska Maria
(3)
Szulkin Michał
(3)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(3)
Winiarski Mikołaj
(3)
Wnorowski Feliks
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(3)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(3)
Znaniecki Florian
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Bartnicka Kalina
(2)
Baszczak Janusz
(2)
Baszczak Olga (1971- )
(2)
Bielska Ewa (dydaktyka)
(2)
Bovet Pierre (1878-1944)
(2)
Błońska Ewelina
(2)
Cichy Elżbieta
(2)
Coe Kimberly Ann
(2)
Czerepaniak-|Walczak Maria
(2)
Danysz Antoni (1853-1925)
(2)
Demolins Edmund
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Dewey John
(2)
Digman Kristina (1959- )
(2)
Draus Jan (1952- )
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Ejsmont Marek
(2)
Frąckowiak Tadeusz
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(2)
Gutek Gerald Lee
(2)
Guz Sabina
(2)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jagieła Jarosław (1954- )
(2)
Jankowska Dorota
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(134)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(106)
1980 - 1989
(48)
1970 - 1979
(87)
1960 - 1969
(37)
1950 - 1959
(22)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(14)
1920 - 1929
(9)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(2)
1890 - 1899
(2)
1880 - 1889
(2)
1850 - 1859
(1)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(134)
1901-2000
(70)
1801-1900
(18)
1701-1800
(13)
1989-2000
(10)
1945-1989
(8)
1918-1939
(5)
1601-1700
(3)
1939-1945
(3)
1501-1600
(2)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(749)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(749)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(52)
Studenci
(47)
Rodzice
(34)
Dzieci
(29)
Nauczyciele
(18)
6-8 lat
(16)
0-5 lat
(15)
Pedagodzy
(13)
9-13 lat
(8)
Psycholodzy
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci kierunków medycznych
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura włoska
(11)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(4)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Wychowanie
(751)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: dzieło
Zabawy Przyjemne i Pożyteczne (czasop. ; 1770-1777)
(1)
Temat: czas
1701-
(26)
1901-2000
(18)
2001-
(15)
1501-
(14)
1601-
(13)
1989-
(13)
1401-
(11)
1901-
(10)
1801-
(9)
1001-
(8)
1101-
(8)
1201-
(8)
1301-
(8)
601-
(8)
701-
(8)
801-
(8)
901-
(8)
1801-1900
(6)
1945-1989
(6)
1989-2000
(5)
401-
(4)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
1701-1800
(2)
1918-
(2)
1939-1945
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
500-401 p.n.e
(1)
501-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Wielka Brytania
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Francja
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Zakopane (woj. małopolskie)
(2)
Ateny (Grecja)
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Grecja
(1)
Irlandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Maryland (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mazury
(1)
Niemcy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Prusy Królewskie
(1)
Słupsk (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Warszawa
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Westfalia (Niemcy)
(1)
Włochy
(1)
Zabór pruski
(1)
Gatunek
Poradnik
(85)
Podręcznik
(66)
Opowiadania i nowele
(29)
Materiały konferencyjne
(20)
Wydawnictwa popularne
(16)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Opracowanie
(13)
Podręczniki
(13)
Praca zbiorowa
(11)
Encyklopedia
(10)
Monografia
(10)
Powieść obyczajowa
(9)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Szkic literacki
(7)
Antologia
(6)
Saga rodzinna
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Literatura
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Biografia
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Powieść
(3)
Szkice
(3)
Komedia
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Publicystyka
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Reportaż
(2)
Romans
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Ksiażka obrazkowa
(1)
Książka-zabawka
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Listy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Mowy
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(93)
Psychologia
(29)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Historia
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Religia i duchowość
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
751 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. [319]-337.
Częsć I Teoretyczne podstawy modelu pedagogii zawartej w przekładzie biblijnym * Część II Pedagogika Jezusa w świadectwach Ewangelistów na przykładzie wybranych perykop - analiza fenomenologiczno-hermenutyczna * Część III Model pegagogii wyprowadzony z tekstów ewangelicznych - uogólnienie wyników analizy fenomenologiczno-hermeneutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Varia / [Uniwersytet Jagielloński] ; 399)
Nota bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Varia / [Uniwersytet Jagielloński], ISSN 0239-7900 ; 395)
Materiały z konferencji naukowej w Krakowie 8-9 maja 1998.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Izvor ; nr 227)
"Przyzwyczajcie się do traktowania swego codziennego życia wraz z jego obowiązkami, ze zdarzeniami, które z sobą niesie i z ludźmi, z którymi trzeba obcować, albo których spotykacie - jako materii, którą należy przekształcać. Nie zadowalajcie się akceptowaniem tego, co Was napotyka. Nie przyjmujcie postawy biernej, lecz starajcie się tę materię ożywiać, dokładając starań, aby tchnąć w nią duszę i ducha. Bo prawdziwe życie duchowe polega na umiejętności włączania do każdego działania elementu siły napędowej, która potrafi je wznieść na wyższy poziom. Być może zapytacie: "A co z medytacją? Co z modlitwą...?" Oczywiście: właśnie modlitwa i medytacja pomogą Wam się otworzyć na to, co subtelniejsze i czystsze, a w rezultacie będziecie w stanie nadawać swym działaniom nowy wymiar". Omraam Mikhael Aivanhov
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 493-503.
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały - oczywiście nie wszystkie - jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia.Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...]Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyczna ; t. 10)
Bibliografia na stronach 305-[309].
Tekst równolegle w języku greckim i w przekładzie polskim.
Chmury zajmują szczególne miejsce wśród starożytnych tekstów poświęconych Sokratesowi. To jedno z najbardziej znanych dzieł najwybitniejszego greckiego komediopisarza - Arystofanesa - należy także do najważniejszych, ponieważ czasowo najbliższych Sokratesowi, świadectw o tym greckim filozofie. Wizerunek Sokratesa, który wyłania się z tekstu komedii, jest istotnie różny zarówno od tego, który został utrwalony w dialogach Platona, jak i od obrazu znanego z pism sokratycznych Ksenofonta. Chmury znajdują się na liście lektur dla osób przygotowujących się do matury z języka polskiego na poziomie rozszerzonym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23428 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
Refleksje zanotowane na gorąco i głębokie przemyślenia, ciepłe słowa i gorzkie prawdy, anegdoty i sentencje... Te krótkie poruszające teksty są czymś więcej niż tylko świadectwem ojcowskiej troski o losy dziecka - to szczególny "PODRĘCZNIK ŻYCIA", w który, jak stwierdza Paulo Coelho, "jest mowa o rzeczach właściwych każdej generacji, a miłość jest w nim wszechobecna niezależnie od słów i pojęć, którymi autor się posługuje - i miłość trwa, nawet gdy świat zupełnie się przeobraża.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-177.
Zajmowanie się intymnością jako przedmiotem badań i analiz naukowych z uwagi na jej naturę jest działaniem, któremu towarzyszy ambiwalencja. W jaki bowiem sposób można opisać i wyjaśnić splot najbardziej osobistych odczuć, skoro nie potrafią ich w pełni wyrazić nawet osoby, których są udziałem? Pierwsza możliwość to uzbrojenie się w język naukowy, struktury pojęciowe podporządkowane żelaznej logice. Jest to podejście podobne do "pozytywistycznego" oglądu rzeczywistości przyrodniczej i społecznej. Druga możliwość, powstająca po odrzuceniu naiwności wynikającej z tej pierwszej, to wykorzystanie języka wyrażającego emocje, subiektywistycznego, podobnego do interpretatywnych prób wnikania w głąb ludzkiego doświadczenia. Ambiwalencja powstająca na styku tych dwóch porządków nie pozwala zasnąć spokojnie po napisaniu jakiegokolwiek fragmentu tekstu. I to ona jest najbardziej widocznym rysem prezentowanej monografii. Pomiędzy różnymi pęknięciami językowymi autorzy umieścili teksty lokujące intymność w polu zainteresowania takich dyscyplin jak: antropologia, metodologia badań naukowych, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia i psychologia. Posługując się ich systemem pojęć, ale nie stroniąc od języka codziennej emocjonalności, pisali o miejscu intymności w sferach fizyczności i psychiki człowieka, w kulturze współczesnej, w procesach rozwojowych i wychowawczych czy wreszcie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Prezentowana książka może więc przydać się wszystkim tym, którzy zajmują się innymi, w sensie osobistym i zawodowym. Nie zredukuje wprawdzie ich egzystencjalnego niepokoju, niewiele wyjaśni, ale - być może - pokaże, jak można stawiać pytania: o siebie w relacji z innymi, o innych w relacji z nami, o swoją codzienność, a także o to, jak badać zjawiska niewidzialne. Największym zagrożeniem dla naszej kondycji jest bowiem zaniechanie zadawania sobie niewygodnych pytań, bez względu na to, czym się zajmujemy. I to jest, zdaje się, najważniejszy argument przemawiający za przeczytaniem tej książki.Krzysztof Rubacha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Wszystkie określenia współczesnego czasu mają na celu pilne zwrócenie uwagi na to, że świat stworzony przez człowieka siłą jego umysłu i woli jest na tyle odmienny, iż do jego trwania i rozwoju nie wystarczy tylko adaptacja, ale jest wymagana też nowa jakość aktywności człowieka, wyznaczana niewspółmiernie wyższym poziomem jego autonomii i indywidualnej odpowiedzialności. Współcześnie człowiek staje wciąż przed nowymi wyzwaniami, musi otwierać się na mnóstwo różnorakich możliwości, poddawać je refleksji i szukać nowych rozwiązań. Nauczyciel dziecka na miarę XXI wieku nie może pełnić tylko funkcji "dostarczyciela", "transmitera" wiedzy. Jego rola polega na wprowadzeniu dziecka w świat wiedzy i wartości, w świat sensu i rozumienia świata symboli, budzeniu ciekawości i inspirowaniu do poszukiwań indywidualnego wymiaru własnego człowieczeństwa i własnej drogi życia. Zatem działanie wychowawcze nauczyciela powinno oscylować pomiędzy wspieraniem indywidualnego rozwoju dziecka a konstruktywnym formułowaniem świata w taki sposób, by zmieniali się ludzie w toku kreowanych przez nich relacji społecznych.Dla nauczyciela uczeń konstytuuje zawodowy świat, uczeń jest racją bytu nauczyciela, a relacja Ja-Ty stanowi istotę działań wychowawczych. Jakość tej interakcji zależy od nauczycielskiej filozofii dziecka, ale nadal, mimo zmian w świecie, trzeba przypominać, że godność i prawa dziecka zawsze powinny zajmować w interakcji nauczyciel-uczeń poczesne miejsce. Odwołując się do pedagogiki J. Korczaka, można powiedzieć, że zadaniem nauczyciela jest wspomaganie "mozołu i trudu" wzrastania dziecka w klimacie szacunku, życzliwości i poszanowania dziecięcej pracy poznawania świata, jego niepowodzeń i łez, radości i tajemnic (J. Korczak, Jak kochać dziecko. Prawo dziecka do szacunku. Wydawnictwo Żak, Warszawa 2002). Wspomaganie dziecięcego "mozołu i trudu" wzrastania może odbywać się tylko w dialogu, w społecznej przestrzeni "trwającej wciąż rozmowy". Te same stwierdzenia możemy też odnieść do studenta, do wspierania jego "mozołu i trudu" w samowychowaniu czy współwychowaniu w relacji z nauczycielem akademickim, a więc relacji dwupodmiotowych, które spełniają warunki autentycznego dialogu. Tylko takie relacje, w których podstawowym fenomenem jest rozmowa, prowadzą do autokreacji. Relacja Ja-Ty jest czymś nieodzownym dla tworzenia osobowego wymiaru ludzkiej egzystencji.Publikacja, którą Państwu przedstawiamy, prezentuje teoretyczne i praktyczne aspekty różnych sposobów kształcenia i wychowania młodego człowieka opartych na dialogu, bezpośredniej relacji Ja-Ty, mistrz-uczeń. Można powiedzieć, że problematyka ta była już wielokrotnie podejmowana w literaturze pedagogicznej, ale nowe czasy i nowe potrzeby edukacyjne rodzą nowe sposoby odczytywania relacji nauczyciel-uczeń i nadawania im oczekiwanych walorów. Powracamy zatem do tej problematyki, a przedstawiane teksty promują nowatorskie zastosowanie tutoringu, mentoringu i coachingu w idei edukacji spersonalizowanej, dopasowanej do zróżnicowanych potrzeb i predyspozycji uczniów i studentów. Ukazują warsztat pracy nowoczesnego wychowawcy w edukacji przedszkolnej, szkolnej, akademickiej, a także w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Publikacja zawiera cenne wskazówki, przydatne w sztuce ujawniania i rozwijania ukrytych talentów i indywidualnych potencjałów wychowanków. Ukazuje również możliwości wspierania zmian w zachowaniach i postawach podopiecznych poprzez eliminowanie negatywnych postaw, niewłaściwych poglądów oraz korygowanie nieporządanych przejawów stylu życia dzieci i młodzieży. Wyjątkową wartość stanowi pokłosie doświadczeń z pracy tutoringowej, którymi dzielą się autorzy opracowań.Józefa Bałachowicz, Agnieszka Rowicka
http://www.wspkorczak.eu/download/spisy_tresci/spis_tresci_nowoczeny_wychowawca.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1919 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej