Czerniejewska Izabela (1976- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Czerniejewska Izabela (1976- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Uchodźcy
(2)
Czeczeni za granicą
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-341, netogr. s. 342-344.
Książka Edukacja wielokulturowa. Działania podejmowane w Polsce ma charakter podręcznikowy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące grup odmiennych kulturowo: mniejszości narodowych i etnicznych, uchodźców, repatriantów oraz imigrantów, działań edukacyjnych skierowanych do tych środowisk oraz programów uwrażliwiających kulturowo adresowanych do społeczeństwa polskiego o wymienionych grupach. Autorka zawarła swoje spostrzeżenia dotyczące dobrych metod pracy w środowisku odmiennym kulturowo na podstawie prowadzonych badań, literatury przedmiotu, dostępnych opracowań materiałów edukacyjnych a także własnego zaangażowania w projekty edukacyjne. Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców - antropologów, socjologów, pedagogów, edukatorów i działaczy kultury oraz osób stykających się z reprezentantami odmiennych kultur. Autorka w swej monografii przedstawia panoramę działań edukacyjnych w Polsce mających charakter wielokulturowy i międzykulturowy. Celem tego podejścia miała być swoista "mapa" edukacji wielokulturowej, dająca wyobrażenie o skali tych przedsięwzięć, ich profilu, o ich skuteczności i funkcjonalnym (nie)dopasowaniu do aktualnych potrzeb. Drugim ważnym celem autorki była niewątpliwie chęć identyfikacji różnego rodzaju słabych punktów owych przedsięwzięć edukacyjnych.Z recenzji prof. dr. hab. Aleksandra Posern-Zielińskiego
* Wstęp /13 * Rozdział 1. Wielokulturowość i edukacja wielokulturowa / 19 * 1.1. Zrozumieć wielokulturowość / 19 * 1.1.1. Wielokulturowość a dominacja kulturowa / 21 * 1.1.2. Wielokulturowość a zakorzenienie 23 * 1.1.3. Wielokulturowość a konieczność współdziałania / 24 * 1.2. Zrozumieć edukację wielokulturową / 26 * 1.2.1. Definicja edukacji wielokulturowej / 26 * 1.2.2. Cele i treści edukacji wielokulturowej / 28 * 1.2.3. Edukacja formalna i nieformalna / 32 * 1.2.4. Metody nauczania edukacji wielokulturowej / 34 * Rozdział 2. Mniejszości narodowe i etniczne a edukacja wielokulturowa / 38 * 2.1. Sylwetka mniejszości narodowych i etnicznych / 38 * 2.1.1. Mniejszości narodowe, etniczne oraz posługujące się językiem regionalnym – definicja / 39 * 2.1.2. Liczba mniejszości narodowych, etnicznych oraz posługujących się językiem regionalnym / 42 * 2.1.3. Skąd pochodzą i gdzie mieszkają mniejszości w Polsce? / 44 * 2.1.4. Czym różnią się od siebie mniejszości? / 49 * 2.1.5. Problemy mniejszości / 52 * 2.2. Edukacja mniejszości narodowych i etnicznych / 56 * 2.2.1. Edukacja szkolna mniejszości – historia / 57 * 2.2.2. Edukacja szkolna mniejszości – współczesność / 59 * 2.2.2.1. Szkoły z językiem nauczania mniejszości / 62 * 2.2.2.2. Szkoły dwujęzyczne / 67 * 2.2.2.3. Szkoły z dodatkową nauką języka mniejszości / 69 * 2.2.2.4. Szkoły z dodatkowymi zajęciami dla uczniów romskich / 73 * 2.2.3. Edukacja nieformalna przedstawicieli mniejszości / 80 * 2.2.4. Wnioski i rekomendacje / 82 * 2.3. Edukacja o mniejszościach narodowych i etnicznych / 84 * 2.3.1. Edukacja o mniejszościach narodowych i etnicznych w szkole / 85 * 2.3.2. Edukacja nieformalna o mniejszościach narodowych i etnicznych / 89 * 2.3.2.1. Edukacja o mniejszościach dla różnych grup docelowych / 90 * 2.3.2.2. Scenariusze o mniejszościach narodowych i etnicznych / 96 * 2.3.3. Wnioski i rekomendacje / 100 * Rozdział 3. Uchodźcy a edukacja wielokulturowa / 103 * 3.1. Sylwetka uchodźcy / 103 * 3.1.1. Uchodźca – definicja / 104 * 3.1.2. Liczba i miejsce pochodzenia uchodźców / 106 * 3.1.3. Droga do statusu uchodźcy / 108 * 3.1.4. Miejsce życia osoby oczekującej na status uchodźcy / 110 * 3.1.5. Problemy uchodźców / 112 * 3.1.6. Przystosowanie się do życia w Polsce / 114 * 3.2. Edukacja uchodźców / 116 * 3.2.1. Edukacja szkolna uchodźców / 117 * 3.2.2. Edukacja uchodźców w ośrodkach / 124 * 3.2.3. Edukacja nieformalna uchodźców / 126 * 3.2.3.1. Szkolenia zawodowe / 127 * 3.2.3.2. Szkolenia prawnicze / 128 * 3.2.3.3. Szkolenia językowe i kulturowe / 129 * 3.2.4. Wnioski i rekomendacje / 131 * 3.3. Edukacja o uchodźcach / 135 * 3.3.1. Edukacja o uchodźcach w szkole / 135 * 3.3.1.1. Przygotowanie szkoły na przyjęcie uchodźcy / 137 * 3.3.2. Edukacja nieformalna o uchodźcach / 139 * 3.3.2.1. Edukacja o uchodźcach dla różnych grup docelowych / 141 * 3.3.2.2. Scenariusze na temat uchodźców / 145 * 3.3.3. Wnioski i rekomendacje / 147 * Rozdział 4. Imigranci a edukacja wielokulturowa / 150 * 4.1. Sylwetka imigranta / 150 * 4.1.1. Imigrant – definicja / 151 * 4.1.2. Liczba imigrantów / 152 * 4.1.3. Jakich mamy imigrantów? / 154 * 4.1.4. Skąd pochodzą i dlaczego przybyli? / 157 * 4.1.5. Problemy imigrantów / 160 * 4.1.6. Przystosowanie się do życia w Polsce / 163 * 4.2. Edukacja imigrantów / 166 * 4.2.1. Edukacja szkolna imigrantów / 167 * 4.2.1.1. Język polski dla cudzoziemców w szkole / 170 * 4.2.1.2. Przygotowanie nauczycieli do pracy z młodzieżą innej narodowości niż polska / 172 * 4.2.1.3. Edukacja języka kraju pochodzenia: szkoła ormiańska i szkoła wietnamska / 174 * 4.2.2. Edukacja nieformalna imigrantów / 177 * 4.2.2.1. Informacja jako rodzaj edukacji imigrantów / 179 * 4.2.2.2. Nauczanie języka polskiego jako obcego / 180 * 4.2.3. Edukacja studentów zagranicznych / 182 * 4.2.4. Wnioski i rekomendacje / 183 * 4.3. Edukacja o imigrantach / 185 * 4.3.1. Edukacja o imigrantach w szkole – teoria / 186 * 4.3.2. Edukacja o imigrantach w szkole – praktyka /187 * 4.3.3. Edukacja nieformalna o imigrantach / 190 * 4.3.3.1. Edukacja o imigrantach dla różnych grup docelowych / 192 * 4.3.4. Wnioski i rekomendacje / 194 * Rozdział 5. Repatrianci a edukacja wielokulturowa / 198 * 5.1. Sylwetka repatrianta / 198 * 5.1.1. Repatriant – definicja / 199 * 5.1.2. Liczba repatriantów / 202 * 5.1.3. Jacy są, skąd pochodzą i gdzie mieszkają? / 203 * 5.1.4. Dlaczego przybyli? / 205 * 5.1.5. Droga do statusu repatrianta / 207 * 5.1.6. Problemy repatriantów / 211 * 5.1.7. Przystosowanie się do życia w Polsce / 215 * 5.2. Edukacja repatriantów / 219 * 5.2.1. Edukacja w kraju pochodzenia / 219 * 5.2.1.1. Kursy języka polskiego w kraju pochodzenia / 220 * 5.2.1.2. Biblioteczka i poradnik / 222 * 5.2.2. Edukacja szkolna repatriantów / 223 * 5.2.3. Edukacja nieformalna repatriantów / 226 * 5.2.3.1. Kursy językowe / 227 * 5.2.3.2. Kursy adaptacyjne / 230 * 5.2.3.3. Kursy zawodowe / 234 * 5.2.3.4. Kursy kulturowe / 236 * 5.2.3.5. Poradnictwo i wsparcie / 238 * 5.2.4. Wnioski i rekomendacje / 241 * 5.3. Edukacja o repatriantach / 243 * 5.3.1. Edukacja o repatriantach w szkole / 246 * 5.3.1.1. Przygotowanie szkoły na przyjęcie repatrianta / 247 * 5.3.2. Edukacja nieformalna o repatriantach / 250 * 5.3.2.1. Edukacja o repatriantach dla różnych grup docelowych / 251 * 5.3.2.2. Scenariusze na temat repatriacji / 254 * 5.3.3. Wnioski i rekomendacje / 255 * Rozdział 6. Inne programy edukacji wielokulturowej / 258 * 6.1. Edukacja wielokulturowa dla grup jednolitych kulturowo / 259 * 6.1.1. Uczenie o kulturach odległych i egzotycznych / 260 * 6.1.2. Odkrywanie własnej tożsamości / 262 * 6.1.3. Wiedza o stereotypach i stosunku wobec innego / 264 * 6.1.4. Wczucie się w sytuację wielokulturową / 269 * 6.1.5. Aktywizacja do podejmowania działań wielokulturowych /271 * 6.1.6. Tworzenie zaplecza merytorycznego edukacji wielokulturowej / 274 * 6.1.7. Wnioski i rekomendacje / 277 * 6.2. Edukacja wielokulturowa dla grup zróżnicowanych kulturowo / 278 * 6.2.1. Zauważenie różnorodności kulturowej / 279 * 6.2.2. Etnograficzne poznawanie kultury innego / 282 * 6.2.3. Porównywanie kultur / 284 * 6.2.4. Konfrontacja międzykulturowa / 286 * 6.2.5. Wykorzystanie różnorodnych potencjałów / 290 * 6.2.6. Wnioski i rekomendacje / 293 * Zakończenie / 297 * Aneks / 303 * Bibliografia / 309 *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17512 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.01.2020)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16695 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej