Dobrowolska Danuta (1946- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Język polski
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni - Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) - wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane.W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi.Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać.W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań.Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału.W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Część I. Kształcenie językowe * * * Rozdział I. Edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanegoá á15 * 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnejá á15 * 2. Kompetencje kluczoweá á26 * 3. Zasady integracjiá á31 * Bibliografiaá á38 * * * Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznejá á41 * 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręcznikiá á41 * 2. Dokumenty nauczycielaá á52 * 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji)á á52 * 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy)á á57 * 3. Cele dydaktyczneá á57 * Bibliografiaá á60 * * * Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisaniaá á63 * 1. Metody wprowadzania głoski i literyá á63 * 1.1. Metody syntetyczneá á65 * 1.2. Metody analityczneá á68 * 2. Etapy wprowadzania głoski i literyá á70 * 2.1. Pisanie nowej literyá á71 * 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dżá á74 * 4. Formy czytaniaá á76 * 4.1. Uwagi praktyczneá á79 * 5. Przykłady ćwiczeńá á80 * Bibliografiaá á86 * * * Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie * do tworzenia tekstówá á89 * 1. Przygotowanie do pracy z lekturąá á89 * 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowychá á91 * 3. Ćwiczenia syntaktyczne – praca nad budową zdaniaá á94 * 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, * pamiętniká á97 * 4.1. Listá á97 * 4.2. Zaproszenieá á98 * 4.3. Życzeniaá á98 * 4.4. Telegramá áá99 * 4.5. Dziennik, pamiętniká áá99 * 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawkaá á100 * 5.1. Opowiadanieá á100 * 5.2. Opisá á104 * 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska)á á105 * 5.4. Streszczenieá á106 * 5.5. Opis postaciá á106 * 5.6. Rozprawkaá á107 * 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstówá á107 * Bibliografiaá á110 * * * Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego * w edukacji klas I–IIIá á113 * 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnejá á113 * 2. Nowe podejście do gramatyki * (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy)á á114 * 3. Kształtowanie pojęcia zdaniaá á116 * 4. Kształtowanie pojęcia wyrazuá á118 * 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowyá á119 * 5.1. Rzeczowniká á119 * 5.2. Przyimeká á120 * 5.3. Przymiotniká á120 * 5.4. Stopniowanie przymiotnikówá á122 * 5.5. Czasowniká á123 * 5.6. Przysłóweká á124 * 5.7. Liczebniká á124 * 5.8. Równoważnik zdaniaá á125 * Bibliografiaá á126 * * * Rozdział VI. Atrakcyjna ortografiaá á127 * 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I–IIIá á127 * 2. Treści nauczaniaá á127 * 3. Zasady nauczania ortografiiá á129 * 4. Metody nauczania ortografiiá á130 * 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisaniaá á130 * 6. Pisownia spółgłosek miękkichá á132 * 6.1. Wiedza dla studenta i nauczycielaá á132 * 6.2. Błędy uczniowskieá á133 * 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich?á á133 * 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzneá á136 * 7.1. Eliminatki tekstoweá á136 * 7.2. Zakreślanie wyrazówá á136 * 7.3. Ortograficzny bałwaneká á137 * 7.4. Podsumowanieá á138 * Bibliografiaá á138 * Część II. Kształcenie literackie * * * Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnejá á143 * 1. Baśń – jej poznawcze i wychowawcze waloryá á143 * 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lekturyá á147 * 3. Metodologie i wynikająca z nich metodykaá á154 * 3.1. Strukturalizmá á154 * 3.2. Hermeneutykaá á160 * 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturąá á167 * Bibliografiaá á168 * Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim – model strukturalistycznyá á171 * 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metodyá á171 * 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiejá á173 * 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellnerá á176 * 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywaá á176 * 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłowá á189 * 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiejá á197 * 4.1. Metoda ukonkretnienia metaforyá á198 * 4.2. Metoda substytucjiá á199 * 5. Praca z prozą metodami werbalnymiá á201 * Bibliografiaá á206 * Rozdział III. Metody pozawerbalne – przekład intersemiotycznyá á209 * 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworówá á209 * 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowejá á213 * Bibliografiaá á218 * Rozdział IV. Metody aktywizujące – model hermeneutycznyá á221 * 1. Klasyfikacja i omówienie metodá á221 * 2. Przykłady zastosowań metod aktywizującychá á223 * 2.1. Typy dyskusjiá á223 * 2.2. Techniki dyskusjiá á224 * 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, dramaá á236 * 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystycznaá á236 * 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediówá á238 * 3.3. Filmá á240 * 3.4. Pokaz połączony z przeżyciemá á240 * 3.5. Dramaá á240 * 4. Metody programowane – z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, * podręcznika programowanegoá á253 * 5. Metody praktyczneá á254 * 5.1. Podsumowanieá á256 * 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymiá á257 * Bibliografiaá á265 * * * Rozdział V. Ewaluacjaá á269 * 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnejá á269 * 2. Przykłady metod ewaluacyjnychá á273 * 2.1. Kosz i walizeczkaá á273 * 2.2. Rybi szkieletá á273 * Zakończenieá á274 * Bibliografiaá á274 * * * Aneksá á277 * Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci – refleksje o jakości treści obrazkaá á279 * * * Bibliografiaá á283 * Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramyá á285 * Bibliografiaá á287 * Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnejá á289 * Bibliografiaá á294 * Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks)á á295 * Bibliografiaá á299 * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17975 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej