Jabłoński Romuald Marek (1956- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jabłoński Romuald Marek (1956- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski
(1)
Nauczanie
(1)
Sinica, Marian
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana prof. Marianowi Sinicy z okazji 65. rocznicy urodzin.
Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 na stronach 15-21.
Metateoretyczne fundamenty pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury nie różnią się zasadniczo, a nawet - można powiedzieć - są tożsame. Dlaczego? Pogląd ten uzasadnia identyczność globalnej przestrzeni edukacyjnej, w której są przeprowadzane badania oraz działania jedne i drugie, oraz celów - celów najogólniejszych, edukacji w ogóle i edukacji, której treścią jest literatura, czyli tzw. edukacji literackiej. Wszelka praktyka edukacyjna zmierza do tego, by człowiek osiągnął stan - użyję wyrażenia św. Augustyna -najpełniejszego istnienia". Osiągnięciu owego najpełniejszego istnienia" podporządkowana być musi, a nawet jest w pewnym stopniu, także edukacja literacka. Teoria edukacyjna zajmuje się opisem i- ile to możliwe - usprawnianiem oraz uzasadnianiem działań edukacyjnych, zmierzających do tego wzniosłego celu. Takim opisem, usprawnieniem i wyjaśnieniem działań edukacyjnych interesuje się także dydaktyka literatury, którą trafniej można by nazwać pedagogiką literatury, gdyż to ona zajmuje się (powinna się zajmować) wychowaniem przede wszystkim, chociaż nie wyłącznie, na podstawie treści literackich.Rozumiem, że takie określenie założeń pedagogiki i edukacji znacznie poszerza przedmiot badań i zainteresowań jednej i drugiej dziedziny. Wszystko, co sprzyja w przestrzeni faktów, działań, interpretacji i wartości osiągnięciu przez człowieka najpełniejszego istnienia, staje się domeną badań pedagogicznych, powstających teorii i ich zastosowań.
I. EDUKACJA POLONISTYCZNA W OGLĄDACH NAUKOWYCH * Dorota Amborska-Głowacka, Romuald Jabłoński * Słowo o Jubilacie * Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 * Wojciech Pasterniak * "Metateoretyczne" założenia pedagogiki teonomicznej i teonornicznej dydaktyki literatury * Barbara Myrdzik * Wpływ zmiany historycznej na cele formacyjne edukacji szkolnej * Barbara Bogołębska * Specjalistyczne podręczniki sztuki pisania dawniej i dziś * Edward Polański * O potrzebie badań odbioru podręczników szkolnych * Dorota Amborska-Głowacka * Sposoby ujęcia tekstu * Jadwiga Kowalikowa * Mówienie i pisanie w kontekstach edukacyjnych * Renata Makarewicz * Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka * Ryszard Jedliński * Samodzielne dochodzenie uczniów do wzoru wypowiedzi * Olga Przybyla * Struktura językowa wybranego aktu mowy w języku nauczycieli * II. SŁOWO I OBRAZ W EDUKACJI * Mieczysław Inglot * Kraj i wygnańcy. Obrazy wygnania i powrotów na wybranych przykładach literatury polskiej I poł. XIX w * Aniela Książek-Szczepanikowa * Między wiarą a zabobonem. O II części "Dziadów"Adama Mickiewicza * Małgorzata Mikołajczak * "Zimowy ogród" Zbigniewa Herberta na tle tradycji literackiej * Justyna Bajda * Malarstwo włoskich mistrzów w poetyckich interpretacjach Kazimierza Przerwy-Tetmajera * Anna Szóstak * Elementy fantastyki, futuroloii i groteski w "Akademii pana Kleksa" Jana Brzechwy * Karol Smużniak * Ewaluacja wiedzy o teatrze, filmie, radiu i telewizji wśród studentów Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu. Próba sondażowa * Małgorzata Latoch-Zielińska * Dlaczego teatr? O roli edukacji teatralnej w rozwoju ucznia * Kordian Bakuła * ?Monitor`; czyli telewizor, w którym każdy nauczyciel swe nauczanie snadnie oględać może * Bogumiła Tarasiewicz * Zadbaj o swój głos - swój warsztat pracy * Marzenna Magda-Adamowicz * Twórcza aktywność uczniów w procesie nauczania języka polskiego * Romuald Marek Jabłoński * Mapy poznawcze i rysunki na lekcjach języka polskiego * III. HORYZONTY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ * Teresa Świętosławska * Globalizacja czy ojczyzna-polszczyzna? O horyzontach edukacji polonistycznej * Bogdan Trocha * Chrześcijańska transformacja paidei w kręgach aleksandryjskich i jej uwarunkowania tekstualno-interpretacyjne * Joanna Błażejewska * Dyskusja wokół edukacji polonistycznej na łamach galicyjskiego ?Muzeum" (1885-1918). Zarys problematyki * Zygmunt Kowalczuk * Makrokosmos w mikrokosmosie historii jednostki. Dydaktyczne walory badań nad mentalnością - Kardynał Ledóchowski * Marek Kuczyński * Nauka języka obcego a kategoryzacja rzeczywistości * Wiesław Hładkiewicz * O języku narracji politologicznej * Małgorzata Kolasa * Nowatorskie koncepcje dydaktyczne prezentowane na łamach "Muzeum" w dwudziestoleciu międzywojennym * Katarzyna Węgorowska * Dydaktyczno-gramatyczno-bibliofilski "biały kruk"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej