Nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(539)
Forma i typ
Książki
(534)
Publikacje dydaktyczne
(92)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Proza
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Programy komputerowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Poezja
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(592)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(99)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(9)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(6)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(453)
Autor
Okoń Wincenty (1914- )
(15)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(11)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(9)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Niemierko Bolesław (1935- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(5)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(5)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Koralewska Anna (nauczyciel)
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Jeruszka Urszula
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Kordziński Jarosław
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Lech Konstanty
(3)
Lech Konstanty (1899-1973)
(3)
Naprawa Renata
(3)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(3)
Arends Richard
(2)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Boksa Ewa
(2)
Branna Danuta
(2)
Day Christopher (1943- )
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Fleming Edward (1900-1975)
(2)
Galloway Charles
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Just Monika
(2)
Komorowska Hanna (1946- )
(2)
Koszmider Maria
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Książek Wojciech
(2)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(2)
Kędracka-Feldman Ewa
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(2)
Makola Ewa
(2)
Maćkowiak Antoni
(2)
Michalak Joanna
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Motylski Janusz (1960- )
(2)
Muchacka Bożena (1953- )
(2)
Młynarczyk Wiesława
(2)
Nakoneczna Danuta
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Petlak Erich
(2)
Petlák Erich
(2)
Pieter Józef
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Rudniański Jarosław
(2)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(2)
Rylke Hanna
(2)
Saniewska Danuta
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Stelmaszczyk-Wijaczka Krystyna
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szeligowska-Farquhar Joanna
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szuchta Robert (1962- )
(2)
Szulkin Michał
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972). Dzieła wybrane
(2)
Szymańska Beata
(2)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Zborowski Jan (1904-1988)
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Ławecki Tomasz (1952- )
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Adaszyński Zbigniew
(1)
Aebli Hans
(1)
Ajdukiewicz Kazimierz
(1)
Alexander Lawrence T
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(166)
1990 - 1999
(101)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(54)
1960 - 1969
(25)
1950 - 1959
(9)
1930 - 1939
(6)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(110)
1901-2000
(12)
1701-1800
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(535)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(535)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(42)
Studenci
(33)
Nauczyciele
(24)
Dzieci
(17)
Rodzice
(14)
0-5 lat
(10)
6-8 lat
(9)
Klasa 3.
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły średnie
(5)
Przedszkola
(4)
Psycholodzy
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły specjalne
(2)
14-17 lat
(1)
A1
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Dla filologów, nauczycieli języków obcych, tłumaczy
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci germanistyki
(1)
Studenci matematyki
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Nauczanie
(539)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: dzieło
Szkoła
(1)
Temat: czas
1989-
(21)
1901-
(8)
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1701-
(3)
1801-
(3)
1918-
(3)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1989-2000
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(51)
Podręcznik
(48)
Podręczniki
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Opracowanie
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Sprawdziany i testy
(4)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Programy nauczania
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Książki dla przedszkolaków
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Program nauczania
(2)
Publicystyka
(2)
Źródła historyczne
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Komiks
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręcznik multimedialny
(1)
Poradnik językowy
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Szkice
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(98)
Psychologia
(7)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Religia i duchowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
539 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Inny sposób myślenia o edukacji : metaforyczne narracje / Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. - 269 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia strony 259-269.
Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowychi egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia - ekspresja - twórczość - metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21508 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13883 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Odbitka z Encyklopedii Wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 04743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kochamy naszą Panią / tekst Luis Amavisca; ilustracje Mar Ferrero; przekład Hanna Klejna. - Wydanie pierwsze. - Toruń : Tako, 2023. - [35] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Kolekcja OQO)
Pani Gazela jest wspaniałą nauczycielką. Dostrzega talenty i zainteresowania uczennic i uczniów, bierze pod uwagę samopoczucie i zasoby każdej osoby w grupie. Pewnego dnia nie pojawia się szkole. Telefonicznie powiadamia o chorobie. Klasa Pani Gazeli postanawia odwiedzić ukochaną nauczycielkę w jej domu. Tym razem to uczniowie dbają o swoją Panią: przynoszą kanapki, kwiaty i czytają książki... Książka opowiada o specjalnej więzi, jaka tworzy się w szkole między dziećmi oraz ich wychowawcami, szczególnie na etapie nauczania początkowego i przedszkolnego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana prof. Marianowi Sinicy z okazji 65. rocznicy urodzin.
Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 na stronach 15-21.
Metateoretyczne fundamenty pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury nie różnią się zasadniczo, a nawet - można powiedzieć - są tożsame. Dlaczego? Pogląd ten uzasadnia identyczność globalnej przestrzeni edukacyjnej, w której są przeprowadzane badania oraz działania jedne i drugie, oraz celów - celów najogólniejszych, edukacji w ogóle i edukacji, której treścią jest literatura, czyli tzw. edukacji literackiej. Wszelka praktyka edukacyjna zmierza do tego, by człowiek osiągnął stan - użyję wyrażenia św. Augustyna -najpełniejszego istnienia". Osiągnięciu owego najpełniejszego istnienia" podporządkowana być musi, a nawet jest w pewnym stopniu, także edukacja literacka. Teoria edukacyjna zajmuje się opisem i- ile to możliwe - usprawnianiem oraz uzasadnianiem działań edukacyjnych, zmierzających do tego wzniosłego celu. Takim opisem, usprawnieniem i wyjaśnieniem działań edukacyjnych interesuje się także dydaktyka literatury, którą trafniej można by nazwać pedagogiką literatury, gdyż to ona zajmuje się (powinna się zajmować) wychowaniem przede wszystkim, chociaż nie wyłącznie, na podstawie treści literackich.Rozumiem, że takie określenie założeń pedagogiki i edukacji znacznie poszerza przedmiot badań i zainteresowań jednej i drugiej dziedziny. Wszystko, co sprzyja w przestrzeni faktów, działań, interpretacji i wartości osiągnięciu przez człowieka najpełniejszego istnienia, staje się domeną badań pedagogicznych, powstających teorii i ich zastosowań.
I. EDUKACJA POLONISTYCZNA W OGLĄDACH NAUKOWYCH * Dorota Amborska-Głowacka, Romuald Jabłoński * Słowo o Jubilacie * Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 * Wojciech Pasterniak * "Metateoretyczne" założenia pedagogiki teonomicznej i teonornicznej dydaktyki literatury * Barbara Myrdzik * Wpływ zmiany historycznej na cele formacyjne edukacji szkolnej * Barbara Bogołębska * Specjalistyczne podręczniki sztuki pisania dawniej i dziś * Edward Polański * O potrzebie badań odbioru podręczników szkolnych * Dorota Amborska-Głowacka * Sposoby ujęcia tekstu * Jadwiga Kowalikowa * Mówienie i pisanie w kontekstach edukacyjnych * Renata Makarewicz * Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka * Ryszard Jedliński * Samodzielne dochodzenie uczniów do wzoru wypowiedzi * Olga Przybyla * Struktura językowa wybranego aktu mowy w języku nauczycieli * II. SŁOWO I OBRAZ W EDUKACJI * Mieczysław Inglot * Kraj i wygnańcy. Obrazy wygnania i powrotów na wybranych przykładach literatury polskiej I poł. XIX w * Aniela Książek-Szczepanikowa * Między wiarą a zabobonem. O II części "Dziadów"Adama Mickiewicza * Małgorzata Mikołajczak * "Zimowy ogród" Zbigniewa Herberta na tle tradycji literackiej * Justyna Bajda * Malarstwo włoskich mistrzów w poetyckich interpretacjach Kazimierza Przerwy-Tetmajera * Anna Szóstak * Elementy fantastyki, futuroloii i groteski w "Akademii pana Kleksa" Jana Brzechwy * Karol Smużniak * Ewaluacja wiedzy o teatrze, filmie, radiu i telewizji wśród studentów Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu. Próba sondażowa * Małgorzata Latoch-Zielińska * Dlaczego teatr? O roli edukacji teatralnej w rozwoju ucznia * Kordian Bakuła * ?Monitor`; czyli telewizor, w którym każdy nauczyciel swe nauczanie snadnie oględać może * Bogumiła Tarasiewicz * Zadbaj o swój głos - swój warsztat pracy * Marzenna Magda-Adamowicz * Twórcza aktywność uczniów w procesie nauczania języka polskiego * Romuald Marek Jabłoński * Mapy poznawcze i rysunki na lekcjach języka polskiego * III. HORYZONTY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ * Teresa Świętosławska * Globalizacja czy ojczyzna-polszczyzna? O horyzontach edukacji polonistycznej * Bogdan Trocha * Chrześcijańska transformacja paidei w kręgach aleksandryjskich i jej uwarunkowania tekstualno-interpretacyjne * Joanna Błażejewska * Dyskusja wokół edukacji polonistycznej na łamach galicyjskiego ?Muzeum" (1885-1918). Zarys problematyki * Zygmunt Kowalczuk * Makrokosmos w mikrokosmosie historii jednostki. Dydaktyczne walory badań nad mentalnością - Kardynał Ledóchowski * Marek Kuczyński * Nauka języka obcego a kategoryzacja rzeczywistości * Wiesław Hładkiewicz * O języku narracji politologicznej * Małgorzata Kolasa * Nowatorskie koncepcje dydaktyczne prezentowane na łamach "Muzeum" w dwudziestoleciu międzywojennym * Katarzyna Węgorowska * Dydaktyczno-gramatyczno-bibliofilski "biały kruk"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 174-179.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46577 (1 egz.)
Kaucja: 20,70 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Oryg. : "Learning to teach", 1991.
Bibliogr. s. 513-527.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10713, 1896 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Bibliogr. s. 513-527.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP im. KEN w Krakowie[.] monografia wpisuje się w dyskurs społeczno-medialno-naukowy nad postrzeganiem i zaspokajaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych w zmieniającej się dynamicznie na skutek rozwoju nowoczesnych technologii rzeczywistości edukacyjnej. [.] Należy podkreślić, że zbiór wszystkich tekstów posiada zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje bowiem dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako pełnoprawnych członków rzeczywistości szkolnej. Lektura [.] książki uwidacznia, jak mogą spojrzeć na ten problem zarówno osoby pełno-, jak i niepełnosprawne, praktycy i teoretycy, humaniści i inżynierowie. Tworzy tym samym przestrzeń i pozytywny klimat do podejmowania zmian edukacyjnych w polskiej szkole, co jest niezmiernie istotne, zwłaszcza w kontekście postępującej inkluzji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliogr. s. 113-114.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12409, 12410 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Mater. z międzynarodowej konferencji.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z ang., niem., słow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5527, 9039 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZY TU, CZY TAM - CZYTAM! Testy kształcące czytanie ze zrozumieniem dla klas II-IVKsiążka "Czy tu, czy tam - czytam!" zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych.Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć.Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znajdują się testy ułatwiające opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Większość tekstów jest oparta na fragmentach uznanych pozycji literatury dziecięcej, pozostałe dotyczą różnych dziedzin nauk. Autorki układając pytania sprawdzające zrozumienie, kierowały się zasadą, że wszystkie odpowiedzi są w tekstach; nie odwoływały się do wiedzy dzieci, nie tworzyły sprawdzianów wiadomości.Większość testów zamieszczonych w tej książce była wykorzystana w Międzyszkolnym Konkursie Czytania ze Zrozumieniem dla Klas Drugich, który od kilku lat jest organizowany w Gdańsku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1438 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej