Jankowska Dorota (tłumacz)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jankowska Dorota (tłumacz)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko
(1)
Gender
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Celem książki jest wzmocnienie poczucia własnej wartości rodziców jako wychowawców, ułatwienie wzajemnego zrozumienia i komunikacji w rodzinie.Rodzice uczą się budować pozytywny rodzicielski autorytet bez konieczności sięgania po kary fi zyczne czy zranienia psychiczne. Podkreślone są również prawa i potrzeby dzieci - stworzenie im w rodzinie możliwości współdecydowania, przez co rozwija się ich kreatywność i wdraża je do odpowiedzialności.Ważną rzeczą jest skupienie uwagi nie na słabościach, lecz na mocnych stronach zarówno dzieci, jak i rodziców. W tym poradniku znajdziecie praktyczne przykłady, między innymi również sytuacji wywołanych złością, w których możecie pewne granice albo wyraźnie wyznaczyć, albo uzgodnić na nowo bez utraty panowania nad sobą, a także pomysły na to, jak zapobiegawczo wynajdywać własne rozwiązania, aby móc nabrać większej pewności siebie w kontaktach z dziećmi czy współmałżonkami.
Wstęp * 1. Dlaczego piszę tę książkę? * 2. O historii powstania i kompozycji książki * 3. Cel książki * Rozdział I * Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 1. Dlaczego chcę mieć dzieci? * 2. Style wychowania * 3. Prawa dzieci, ustawy i nauka – nowi „dostarczyciele” celów i wartości w wychowaniu? * 4. Oenzetowska Konwencja o prawach dziecka * 5. Paragraf 1631 ustęp 2 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB) * 6. Różne wartości i cele wychowawcze, czyli „zabawa z pasującymi kapeluszami” * 7. Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 8. Jak możemy przekazywać nasze wartości dzieciom? * 9. Przekazywanie wartości przez życie nimi i bycie wzorem * Rozdział II * Jak mogę wzmocnić u dziecka poczucie własnej wartości? * 1. Dlaczego to motto jest takie ważne? * 2. Wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości * 3. Potrzeby rodziców – potrzeby dzieci * 4. Środowisko jako czynnik utrudniający życie zarówno rodzicom, jak i dzieciom * 5. Miłość, akceptacja, zaufanie jako podstawy poczucia własnej wartości * 6. Feedback i jego zasady * Rozdział III * Jak mogę pomóc dziecku, kiedy ma problemy? * 1. Co pomaga rodzicom wspierać dzieci w trudnych sytuacjach? * 2. Jak reagujemy, gdy dziecko ma problemy? * 3. Siedem typowych sposobów reakcji * 4. Empatyczne, aktywne słuchanie i wspólne poszukiwanie rozwiązań * 5. Dalsze przykłady typowych sytuacji i wspomniane wcześniej typowe sposoby reakcji rodziców * Rozdział IV * Co robię, kiedy mam problemy, czyli jak wyrażam swoje potrzeby? * 1. Potrzeby rodziców * 2. Reakcje, kiedy moje potrzeby nie są zaspokajane * 3. Reakcja dzieci na frustrację i „stany złości” u rodziców * 4. Jak my, rodzice, powinniśmy wyrażać swoje uczucia i potrzeby, czyli jednotorowość myśli, uczuć i słów * 5. Przykłady szczerości * 6. „Wypowiedzi ja” * 7. Efekt stosowania „wypowiedzi ja” * 8. Przykład „wypowiedzi ja”, czyli typowa bajka rodzinna * Rozdział V * Jak rozwiązujemy konflikty w rodzinie? * 1. Problemy i konflikty jako element życia * 2. O czyj problem chodzi? * 3. Problemy na płaszczyźnie partnerskiej, czyli kiedy kłócą się rodzice * 4. Problemy między dziećmi * 5. Trudne momenty w rodzinie, które dotykają wszystkich * 6. Techniki rozwiązywania konfliktu * 7. Kroki zmierzające do rozwiązania konfliktu * 8. Udział dzieci, czyli jak wspólnie rozwiązujemy problem * 9. Fazy rozwiązywania konfl iktu. Skrócona wersja „w przelocie”, czyli metoda dwóch alternatyw * 10. Dodatkowe wsparcie przy rozwiązywaniu konfliktu * 11. Pytajcie dzieci – często one same znajdują dla siebie najlepsze rozwiązanie * 12. Wytyczanie granic * 13. Wytyczanie granic i mówienie „nie” – prawo dzieci * 14. Szacunek * 15. Bycie rodzicem dziś * Aneks * Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych (artykuły 9–17)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : ["Die Gender-Revolution : Relativismus in Aktion"].
Znana polskim czytelnikom niemiecka autorka Gabriele Kuby, omawia zjawisko tzw. "gender mainstreaming" dotyczące sfery zachowań seksualnych. W swojej najnowszej publikacji pragnie odpowiedzieć na trzy fundamentalne pytania: - Czy dyktatura ideologii relatywizmu etycznego przerodzi się w dyktaturę realnej polityki społeczno-kulturowej? - Czy kultura ludzka może istnieć bez obiektywnych i obowiązujących wartości i norm moralnych?- Co my, uczniowie Jezusa Chrystusa z XXI wieku, możemy i powinniśmy czynić wobec "dyktatury ideologii relatywizmu" i "tyranii seksualizacji"? Analizy powstania, rozwoju i konsekwencji tych zjawisk oraz obecnej sytuacji, poparte obszerną i aktualną dokumentacją naukową, wyrażają nie tylko głębokie i uzasadnione obawy naukowca o przyszłość chrześcijańskiej Europy i świata ludzkiej kultury, ale również - jeśli nie przede wszystkim - katolickiej małżonki i matki trojga dzieci, która troszczy się o przyszłość "wszystkich naszych dzieci".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18221 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej