Köhler Henning (1951- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Köhler Henning (1951- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Antropozofia
(1)
Lęk
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. 137-139.
Niniejsza książka opisuje przede wszystkim osłabienie działania Anioła w odniesieniu do "fundamentu bytu", to znaczy do ciała fizycznego. Książka, którą napisałem później (Jakie błędy popełniliśmy?), ukazuje natomiast drugą stronę osobowości opisywanych tu dzieci: całkowitą odporność na duchową korupcję, ich godną podziwu odwagę, z którą osłaniają i bronią obecnych w sobie sił niebios, ich niezłomność w walce o to, aby się nie dać ugiąć, dopasować i by, nie zważając na ryzyko, rzucać ziarno na zasiew nowej kultury, kultury bezwzględnie koniecznej - o ile Ziemia ma nadal pozostać planetą możliwą do zamieszkiwania przez ludzi. Zwróćmy uwagę na to, jakie idee i projekty powstają w głowach dzieci, których zachowanie wykazuje "odstępstwa od normy". Zauważmy, że pomimo braku doceniania wybitnych uzdolnień duszy tych dzieci przez dzisiejsze społeczeństwo, w którym liczy się wydajność produkcyjna, są one niezwykle cenne i konieczne, aby właśnie dla tego społeczeństwa stworzyć humanitarne perspektywy na przyszłość. Czy to wszystko jest przypadkiem, zbiegiem okoliczności? No cóż... Czytelników, którzy mnie nie znają, chciałbym jeszcze zapewnić, że na kartach tej książki nie będą nauczani religii, mimo iż jest w niej mowa o Aniołach. Postaram się wykazać zasadność rehabilitacji pojęcia "Anioł" i sądzę, że również ci z Państwa, którzy są sceptykami, będą mogli je zaakceptować. Niniejsza książka ukazała się po raz pierwszy w 1994 roku. Do tej pory sprzedano w Niemczech około 20 000 egzemplarzy i przetłumaczono ją na kilka języków (na język niderlandzki, włoski, francuski oraz angielski). Można więc powiedzieć, że książka była - skromnym, ale jednak - sukcesem wydawniczym. Wielokrotnie spotykałem się z opinią, że żadna z moich publikacji nie odwołuje się do praktyki w tak dużym stopniu jak właśnie ta. Z owym stwierdzeniem mogę się zgodzić jedynie po części. Jeśli do pojęcia praktyki włączymy poziom, który określę jako "działanie we własnym wnętrzu" - a takie jest centralne zamierzenie antropozofii - to książki napisane przeze mnie później, pt. "Schwierige" Kinder gibt es nicht (Nie ma dzieci trudnych) oraz Was haben wir nur falsch gemacht? (Jakie błędy popełniliśmy?), zawierają z całą pewnością więcej wskazówek praktycznych, a także ćwiczenia.W książce O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych podaję również pewne ćwiczenia, ale jest to przede wszystkim napisany językiem powszechnie zrozumiałym podręcznik do pedagogiki i psychologii zmysłów, który na kilka spraw kładzie, jak sądzę, nowe akcenty.
Uwagi do piątego wydania * Przedmowa do pierwszego wydania * Zasady praktyki wychowawczej opartej na podstawach duchowych * Pomoc ze świata nocy * Czy Anioł odpowiada? * Pytania Strażnika na moście * Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne * Chłodna głowa i gorące serce * Wychowanie moralne * Postrzeganie jako proces twórczy * Naśladowanie i pragnienie dobra * Na tropie zmysłu życia * Uwagi wstępne * „Prazadowolenie” * Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia * Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata * Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu * Dziecko nerwowe i niespokojne * Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu * Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja * Na tropie zmysłu dotyku * Skóra jako narząd zmysłowy * Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem * „Uczucie bycia przenikniętym Bogiem” * Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: * różnica – rezonans – oczywistość * Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza * Co to znaczy „rozumieć...”? * Stosunek do świata wyrażający miłość * Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia * „Ja cielesne posiadające granice przestrzenne” * Przybycie na Ziemię * Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość * Tajemny uraz dziecka lękliwego * Zmysły cielesne i zmysły społeczne – o lękach nabytych * Dziecko lękliwe i niepewne – obserwacje * Przygotowanie do snu i początek dnia * Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: „pozytywne spojrzenie” * Dziecko lękliwe i niepewne – dalsze obserwacje * Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi * Na tropie zmysłu ruchu oraz zmysłu równowagi * Uwagi wstępne * „Doznanie swobody w obszarze własnej duszy” * Uczucie „autonomiczności” * Ukryty kompozytor * O subtelnym nastrojeniu duszy * Postać duszy: postać stworzona z ruchu * Zdolność do współodczuwania * Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych * Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu * Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie * Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka * Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie * Mowa ukształtowana – gest, który ma sens * Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania * Zmysł równowagi * Oswobodzenie ramion i dłoni * Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów :48:34 * Równowaga duszy a zmysł równowagi * „Umiejętność chodzenia jako dar łaski”: kierownicza rola zmysłu równowagi * Równowaga duszy a poczucie własnej wartości * Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie * Zakończenie: pedagogika a etyka * Wykaz literatury przedmiotu * Wybór bibliografii w języku polskim * Wybór bibliografii w języku niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15439 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej