Klorek Natalia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Klorek Natalia
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Edukacja międzykulturowa
(2)
Mniejszości narodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria "Maieutike" : Forum dialogu dla praktyków)
Bibliografia strony 237-241.
Książka dostępna również w wersji elektronicznej.
Publikacja jest zbiorem 11 artykułów napisanych przez nauczycielki i inne osoby pracujące w instytucjach oświatowych w Polsce. Każdy z tekstów poświęcony jest autorskim działaniom, podejmowanym w placówkach przyjmujących dzieci cudzoziemskie w Polsce (w szczególności uczniów uchodźczych i uczennice uchodźcze), mającym przyczynić się do powstania zintegrowanej społeczności szkolnej i placówki wielokulturowej. Wśród działań i rozwiązań opisanych w publikacji znajdują się m.in. zatrudnienie w szkole pomocy nauczyciela lub osoby pracującej jako asystent międzykulturowy czy asystentka międzykulturowa, działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów, zwiększające ich wiedzę na temat uchodźstwa i migracji, oraz działania wspierające naukę języka polskiego jako drugiego.Książka stanowi cenny zapis wyzwań stających przed placówkami oświatowymi, przyjmującymi dzieci cudzoziemskie, oferując jednocześnie konkretne rozwiązania, opisane przez osoby mające praktykę w pracy z uczniami i uczennicami cudzoziemskimi.
Część I: Szkoła wielokulturowa w Polsce * Nauka w klasie wielokulturowej – refleksje nauczycielki gimnazjum, Kaja Malanowska, była nauczycielka w Społecznym Gimnazjum nr 20 „Raszyńska” w Warszawie * Rola szkolnej opiekunki dzieci cudzoziemskich w szkole wielokulturowej. Przykład z Bytomia, Dorota Sałabun, opiekunka dzieci cudzoziemskich w Szkole Podstawowej nr 37 w Bytomiu * Jak wspierać pluralizm w szkole? Kilka dobrych rad dotyczących uczenia i wychowywania w szkole wielokulturowej, Magdalena Rud, polonistka w Wielokulturowym Liceum Humanistycznym im. Jacka Kuronia w Warszawie * Prowadzenie szkoły wielokulturowej w Polsce – pomysły rozwiązań instytucjonalnych, Aneta Derda, nauczycielka Społecznego Gimnazjum „Startowa” w Warszawie * Część II: Innowacyjne rozwiązania edukacyjne w kontekście wielokulturowości * Edukacja wczesnoszkolna. Przykład wsparcia dzieci czeczeńskich, Urszula Jurczykowska i Agnieszka Myszkowska, nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 47 w Białymstoku * Działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów – razem na rzecz wielokulturowej społeczności szkolnej, Urszula Jędrzejczyk, wychowawczyni i nauczycielka w klasach I–III Szkoły Podstawowej nr 31 w Lublinie * Nauczanie języka polskiego dzieci cudzoziemskich – działalność wolontariuszy i wolontariuszek w projekcie „Teraz polski!”, Barbara Gwóźdź, koordynatorka projektu „Teraz polski!” w Krakowie w roku szkolnym 2011/2012 * Wykorzystanie elementów tutoringu w pracy z grupą wielokulturową w systemie edukacji nieformalnej, Małgorzata Wiśniewska, wychowawczyni w Specjalnym Ośrodku Wychowawczym „Dom przy Rynku” w Warszawie * Część III: Pomoc nauczyciela i asystent międzykulturowy jako rozwiązania instytucjonalne * Asystent międzykulturowy – nowe rozwiązanie starych problemów. Przykład z Coniewa, Bogumiła Lachowicz, dyrektorka Zespołu Szkół w Coniewie * Pomoc nauczyciela – szczególna forma wsparcia udzielana szkołom przez organ prowadzący, przykład warszawskiego Targówka, Natalia Klorek na podstawie rozmowy z Katarzyną Majdurą, Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy * Doświadczenia i refleksje pomocy nauczyciela w warszawskim gimnazjum, Zaira Barkinhoeva, pomoc nauczyciela w Gimnazjum nr 141 w Warszawie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20363, 16689 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępne również w wersji elektronicznej.
Publikacja zawiera artykuły przybliżające różne aspekty doświadczenia migracji wśród dzieci i młodzieży, a w szczególności kwestie związane z kształtowaniem się tożsamości młodej osoby w kontekście doświadczenia migracji. Zagadnienie ukazano w unikatowy sposób - publikacja prezentuje całościowy obraz sytuacji młodych ludzi z doświadczeniem migracji, łącząc artykuły teoretyczne z opisami i analizą działań praktycznych skierowanych do tej grupy, a także z tekstami przedstawiającymi perspektywę osób z doświadczeniem migracyjnym, które dzielą się osobistymi refleksjami na ten temat.
Część I: Teoria * 1. Psychologiczne aspekty doświadczeń migracyjnych u dzieci i młodzieży, Anna Jurek * Cześć II: Działania * 2. Przegląd działań i inicjatyw dotyczących identyfikacji kulturowej dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym podejmowanych w Polsce, Natalia Klorek * 3. Głos nowego pokolenia – podsumowanie pilotażu programu zajęć edukacyjno-integracyjnych dla młodzieży z doświadczeniem migracji, Katarzyna Kubin * 4. Doświadczenia i zadania poradni psychologiczno-pedagogicznych w pracy z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym, Marta Masłowska * Część III: Doświadczenia * 5. Wybrane zagadnienia związane z kształtowaniem się tożsamości kulturowej dzieci w warunkach migracji – perspektywa rodzica dzieci w wieku przedszkolnym, Agata Strzelecka-Misonne * 6. Vân Anh, czyli rozsądna chmura, Van Anh Dam * 7. Wywiad z serii „Rozmowy o różnorodności…” – „Może będzie trudniej, ale damy radę!” – o możliwych zmianach związanych z migracją, gdy jest się nastolatkiem, rozmowa Natalii Klorek z Nato Bochorishvili-Kurek * 8. Wywiad z serii „Rozmowy o różnorodności…” – Wielojęzyczność w kontekście migracji z perspektywy rodzica i koordynatorki warsztatów dla rodzin wielojęzycznych, rozmowa Natalii Klorek z Marianną Nazarewicz i Natalia Swidruk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cuda Świata ; t 16.)
U dołu okł. : 100 kultowych rzeczy, zjawisk, miejsc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(5) Japonia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Japonia / Magdalena Patryas, Maciej Miłoszz, Natalia Klorek. - Warszawa : New Media Concept, 2008. - 143, [1] s. : il., fot. kolor., mapy ; 24 cm.
(Cuda Świata)
U dołu okł. podtyt. : 100 kultowych rzeczy, zjawisk, miejsc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(5) Japonia (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej