Kosyrz Zdzisław (1930- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kosyrz Zdzisław (1930- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Uczniowie
(2)
Wychowawstwo
(2)
Nauczyciele
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 351-369. Indeks.
Ta książka ma wielu współautorów, a należą do nich nie tylko ci, na barkach których wyrastała nasza kultura i cywilizacja. Wykorzystując ich talent i doświadczenia interesowały nas te postawy, z pomocą których skutecznie radzili sobie z tym światem i z samym sobą (patrz m.in. Wiesław Kot, Publicat). niniejszej książce dowiedliśmy, że realne zagrożenie dla naszego istnienia kryje się w nas samych, i to niezależnie od ustroju państwa. Można przecież być wielkim dyrygentem, a jednocześnie małym człowiekiem.Wydaje się, że obnażyliśmy podstawowe fobie człowieka, które wskazują zarazem, iż gatunek ludzki może mieć przed sobą lepsze jutro. Historia nie kończy" się nigdy, chociaż świat, który tworzymy jest skomplikowany. To poczucie nieprzerwanego nurtu naszego rozwoju jest potrzebne nie tylko w okresach przełomowych, lecz również dziś, tu i teraz, tworząc człowieczą wspólnotę, której jest miejsce na każdego rodzaju "Ja" oraz intymne związki z "Ty" i _My". Historia rodu ludzkiego nie zawsze musi przypominać sinusoidę: raz liberalizm, raz zamordyzm. Nieprawdą bowiem jest, że nieprzerwany marsz człowieka przez ciemność ku jasności jest trudny do kontrolowania i oczyszczania. Sieć wsparcia społecznego jest ogromna, trzeba ją wszakże właściwie uruchamiać w ramach społeczeństwa wychowującego.Całość opracowanych zagadnień prezentujemy w kolejności alfabetycznej, co ułatwi czytelnikowi zgłębiać wieloaspektowe zagadnienia dotyczące, jakby powiedział Nietzsche: ciemnego warsztatu życia. W końcowej części opracowania przytaczamy garść liczb, które ilustrują wagę i rozmiary (często ulotnej) prawdy o ludzkich słabościach i upodleniach.Mamy też świadomość, że nasza praca nie obejmuje wszystkich "zniewolonych" dróg człowieka, że kolejne dekady przyniosą ich nowe przejawy, choćby- te związane z cyberprzestrzenią. Mamy wszakże nadzieję, że to skromne dzieło przybliży istotę omawianej tu problematyki.Zdzisław Kosyrz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 473-[483].
Proponowana przez nas książka jest bez wątpienia jedną z najważniejszych pozycji z zakresu pedeutologii. Zawód nauczyciela traktowany jest niejednokrotnie bardzo ogólnikowo, bez głębszej analizy osobowości wychowawcy. Autor niniejszej książki skupia się na nauczycielu, jako na osobie mającej ogromny wpływ na wychowanka, jego osobowość, zainteresowania, tok myślenia czy szeroko pojęte kontakty interpersonalne. Ważnym celem tej książki było także zwrócenie uwagi samych nauczycieli na ich pracę, umiejętności i możliwości. Autor skutecznie starał się udzielić odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę oznacza bycie osobowością wychowawczo - efektywną. Bo przecież nauczyciel, wychowawca, to nie tylko człowiek, który umie i kształtuje osobowość innych ludzi, ale to przede wszystkim człowiek, który ma świadomość tego faktu, dzięki czemu chce kształtować i rozwijać osobowość wychowanka. Książka składa się z pięciu części, przy czym każda z nich stanowi odrębną całość.Recenzja prof. dr hab. K. Pospiszyl: Praca prof. Zdzisława Kosyrza o osobowości nauczyciela stanowi bez wątpienia dzieło życia tego wybitnego Autora licznych prac z różnych dziedzin szeroko pojętych nauk humanistycznych. Największym jednak atutem książki prof. Zdzisława Kosyrza o osobowości wychowawcy jest, iż jest to najobszerniejsza w naszej literaturze praca z zakresu pedeutologii, zawierająca analizę całokształtu dorobku polskiej myśli pedagogicznej, a także omówienie wielu poglądów autorów zagranicznych.
Część I. Osobowość, tożsamość i kwalifikacje pedagogiczne wychowawcy * Rozdział I. Struktura i treść osobowości wychowawcy * 1.Poglądy pedeutologów na osobowość wychowawcy * 2.Profil nauczyciela-wychowawcy * 3.Struktura osobowości wychowawcy * Rozdział II. Tożsamość wychowawcy * 1.Pojęcie tożsamości * 2.Społeczny aspekt tożsamości * 3.Tożsamość a refleksja nad sobą * 4.Aktualność problematyki tożsamości * Rozdział III. Wielość Ja a osobowość wychowawcy * 1.Osobowość a wielość Ja * 2.Rozwój Jaw ontogenezie * 3.Funkcja wychowawcza Ja * Rozdział IV. Kwalifikacje pedagogiczne wychowawcy * 1.Wstęp * 2.Istota i treść kwalifikacji zawodowych i pedagogicznych * 3.Kwalifikacje pedagogiczne a doświadczenie i rutyna wychowawcy * 4.Postawy wychowawcze * 5.Wykładowca i jego oddziaływanie wychowawcze * Rozdział V. Granice ludzkiego działania i myślenia * 1.Potoczne rozumienie terminu granica * 2.Filozoficzne spojrzenie na sytuacje graniczne * 3.Nauka i jej granice poznawcze * 4.Granice odpowiedzialności * 5.Fenomen granicy * Rozdział VI. Stosunki interpersonalne między wychowawcą a wychowankiem * 1.Sens poszukiwań wiedzy o zachowaniach interpersonalnych * 2.Osobowość a stosunki interpersonalne * 3.Dialog interpersonalny w procesie nauczania i wychowania * 4.Umiejętności interpersonalne * 5.Możliwości poznawcze efektów wychowania interpersonalnego * Część II. Okresy rozwoju i samorozwoju osobowego wychowawcy * Rozdział VII. Kształtowanie osobowości kluczowym problemem współczesnej kultury * 1.Kultura rzeczywistym światem człowieka * 2.Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka jako osobowości * 3.Rola kultury w kształtowaniu osobowości * 4.Kształcenie międzykulturowe współczesnej młodzieży * Rozdział VIII. Okresy rozwoju osobowego wychowawcy * 1.Ogólne podstawy rozwoju osobowego wychowawcy * 2.Okresy uczenia się zawodu nauczyciela-wychowawcy * 3.Zarys doskonalenia kwalifikacji pedagogicznych wychowawców * Rozdział IX. Rozwój osobowości w świetle mediów dydaktycznych * 1.Rozwój osobowości * 2.Media jako czynnik osobotwórczy * Rozdział X. Rola zmysłów w działalności wychowawcy * Rozdział XI. Inteligencja i wychowanie * 1.Oblicza inteligencji * 2.Wielość inteligencji * 3.Emocjonalne aspekty inteligencji * 4.Szkoła i inteligencja * Część III. Działanie wychowawcy w warunkach przemocy, manipulacji i nietolerancji * Rozdział XII. Trudności w pracy wychowawczej * 1.Rodzaje trudności wychowawczych i ich charakterystyka * 2.Działania wychowawcze w sytuacjach trudnych * 3.Sposoby przezwyciężania trudności wychowawczych * Rozdział XIII. Wychowawca wobec przemocy * 1.Złożoność relacji: przemoc-wy chowanie * 2.Przemoc a postawa kratyczna * 3.Przemoc w szkole * 4.Wychowanie racjonalną nadzieją * Rozdział XIV. Przejawy manipulacji w procesie wychowania dzieci i młodzieży * 1.Wprowadzenie * 2.Pojęcie i zakres manipulacji * 3.Techniki działań manipulacyjnych * 4.Manipulacja w rodzinie * 5.Manipulacja w szkole * 6.Siła wpływu manipulacji masowych środków przekazu * Rozdział XV. Wychowawca a tolerancja * 1.Istota tolerancji * 2.Złożoność relacji: tolerancja-nietolerancja * 3.Przejawy tolerancji w praktyce pedagogicznej * 4.Zasady wdrażania tolerancji * 5.Konkluzje dotyczące przemocy, manipulacji i tolerancji * Część IV. Skuteczność oddziaływań wychowawczych oraz sposoby kształtowania osobowości wychowawcy * Rozdział XVI. Poznawanie skuteczności oddziaływań wychowawczych * 1.Uwagi wstępne * 2.Istota poznawania i oceny skuteczności oddziaływań wychowawczych * 3.Niektóre metody kształtowania, poznawania i oceniania wyników wychowania * Rozdział XVII. Zasady i metody kształtowania osobowości wychowawcy * 1.Zasady kształtowania osobowości wychowawcy * 2.Metody kształtowania osobowości wychowawcy * 3.Metody ogólne * 4.Metody sytuacyjne * Część V. Sens poszukiwania osobowości wychowawczo-efektywnej * Rozdział XVIII. Poszukiwanie siły człowieczej osobowości * 1.Geneza i ewolucja wyjątkowości człowieka * 2.Siła oddziaływań nauczyciela-wychowawcy wielu dróg * 3.Wielość wychowawczych i nauczycielskich dróg * 4.Podstawowe rodzaje siły nauczyciela-wychowawcy. Pozytywne i negatywne ich przejawy * Rozdział XIX. Pedagogiczne implikacje dalszego rozwoju i doskonalenia zawodowego wychowawców * 1.Pedeutologia i jej zadania w systemie doskonalenia osobowości wychowawcy * 2.Twórczy rozwój osobowości wychowawcy * 3.Uwagi końcowe i perspektywy dalszych badań *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.D (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej