Kurkowska Ewa Jadwiga (1972- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kurkowska Ewa Jadwiga (1972- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 137)
Bibliogr. s. 189-207.
Spis treści także ang.
Ekstremalnie szybki przyrost informacji tworzy nowe potrzeby edukacyjne. Funkcjonowanie w społeczeństwie wymaga opanowania umiejętności wyszukiwania, selekcji, analizowania i krytycznej oceny oraz właściwego zastosowania informacji. Dostęp do rozległej wiedzy każe na nowo zastanowić się nad kwestiami etycznymi i prawnymi. Autorka wnikliwie przygląda się rozwojowi społeczeństwa wiedzy i zjawisku kształtowania kompetencji informacyjnych. Esej pokazuje information literacy w kontekście współczesnych trendów edukacyjnych (samokształcenie, edukacja ustawiczna, kształcenie na odległość) oraz aktywności organizacji bibliotekarskich. W poszukiwaniu standardów w zakresie prowadzenia edukacji informacyjnej, badaczka przegląda międzynarodowe dokumenty i wyrusza do naszych sąsiadów (Niemcy i Czechy).
Wstęp * Rozdział I * Społeczeństwo wiedzy * Społeczeństwo informacyjne * Informacja i wiedza * Społeczeństwo wiedzy * Technologia w społeczeństwie wiedzy * Gospodarka w społeczeństwie wiedzy * Społeczeństwo postkapitalistyczne * Demokracja a kształtowanie się społeczeństwa wiedzy * Społeczeństwo wiedzy – szanse i obawy * Rozdział II * Edukacja w społeczeństwie wiedzy * Rola nauki * Znaczenie edukacji * Wybrane trendy we współczesnej edukacji * Technologia informacyjna w systemie edukacji * Kształcenie ustawiczne * Kształcenie na odległość * Samokształcenie * Edukacja informacyjna * Rozdział III * Information literacy * Alfabetyzacja funkcjonalna i information literacy * Information literacy – problemy definicyjne i terminologiczne * Behawioryzm i konstruktywizm a information literacy * Wybrane koncepcje information literacy * Koncepcja Christine Doyle * Relacyjny model information literacy Christine Bruce * Koncepcja Sheili Webber i Billa Johnstona * Czym jest information literacy * Edukacja informacyjna i biblioteki * Rozdział IV * Działalność organizacji bibliotekarskich na rzecz kształtowania kompetencji informacyjnych * International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA, Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich) * International Association of School Librarianship – (IASL, Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego) * American Library Association (ALA, Stowarzyszenie Bibliotek Amerykańskich) * Association of College and Research Libraries (ACRL, Stowarzyszenie Bibliotek Akademickich i Naukowych) * ACRL Institute for Information Literacy (IIL, Instytut Edukacji Informacyjnej) * American Association of School Libraries (AASL, Amerykańskie Stowarzyszenie Bibliotekarzy Szkolnych) * National Forum on Information Literacy(NFIL, Narodowe Forum ds. Edukacji Informacyjnej) * Bibliotekarskie organizacje w Australii * Australian and New Zealand Institute for Information Literacy * (ANZIIL, Instytut Alfabetyzacji Informacyjnej Australii i Nowej Zelandii). * European Network for Information Literacy * (EnIL, Europejska Sieć ds. Edukacji Informacyjnej) * Society of College, National and University LibrariesSCONUL, Stowarzyszenie Bibliotek Narodowych i Akademickich) * Chartered Institute of Library and Information Professionals * (CILIP, Instytut Profesjonalistów z Zakresu Informacji i Bibliotekarstwa) * United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization * (UNESCO Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, * Nauki i Kultury) * International Alliance for Information Literacy (IAIL) * Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich (SBP) * Rozdział V * Wybrane standardy i modele information literacy * Information Literacy Standards for Student Learning (1998, USA) * Standards for the 21st-Century Learner (2007, USA) * Seven pillars of information literacy (1999 i 2011, Wielka Brytania) * The Primary School Library Guidelines (2000, Wielka Brytania) * Standardy ACRL (2000, USA) * Standardy CAUL i ANZIIL (2001, 2004, Australia i Nowa Zelandia) * Learning matrix for student learning (2001, 2004, Australia) * Guidelines on Information Literacy for Lifelong Learning. Final Draft (2006) * Standardy dotyczące kompetencji informacyjnych w Niemczech * Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta (2007, Czechy) * Standardy dotyczące edukacji informacyjnej w Polsce * Zakończenie * Wykorzystana literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16033 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej