Społeczeństwo informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(124)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(55)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(41)
Autor
Marody Mirosława (1947- )
(4)
Castells Manuel (1942- )
(3)
Bendyk Edwin (1965- )
(2)
Cypryański Piotr
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Goban-|Klas Tomasz (1942- )
(2)
Godzic Wiesław (1953- )
(2)
Golka Marian (1948- )
(2)
Krzysztofek Kazimierz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Papińska-Kacperek Joanna
(2)
Popiołek Malwina
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Szewczyk Agnieszka
(2)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Batorski Dominik
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Baylis John
(1)
Bednarek Józef
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Białobłocki Tomasz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brodecki Zdzisław (1941- )
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Burgess Jean
(1)
Cammaerts Bart
(1)
Carpentier Nico
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Castells Manuel
(1)
Castells Manuel (1942- ). The Information Age
(1)
Castells Manuel (1942- ). Wiek informacji
(1)
Cholawo-|Sosnowska Kamila
(1)
Cieślewska Joanna
(1)
Czernecka Julita
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Domański Henryk (1952- )
(1)
Dorenda-Zaborowicz Marta (1985- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Dorosz Krzysztof (1945- )
(1)
Drozdowski Rafał
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909- )
(1)
Dzięgiel Anna
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Filary Mateusz
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Frąk Michał
(1)
Fukuyama Francis (1952- )
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gawrysiak Piotr
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giza-Poleszczuk Anna
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Goliński Michał
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Green Joshua
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grysztar Paweł
(1)
Grzega Urszula
(1)
Grzeszczyk Ewa ( -2009)
(1)
Górka Marek (nauki o polityce)
(1)
Gąsior-Niemiec Anna
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hałas Ewa
(1)
Hofmokl Justyna
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Janowski Jacek
(1)
Janoś-|Kresło Mirosława
(1)
Jasińska-Kania Aleksandra (1932- )
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil
(1)
Keen Andrew
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kisilowska Małgorzata
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Kluszczyński Ryszard Waldemar
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kowalczewski Wiesław
(1)
Kowalska Małgorzata (1974- )
(1)
Kozielska Maria
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Krajewski Marek (1969- )
(1)
Krieger-|Knieja Jolanta
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kuliński Michał
(1)
Kurczewski Jacek (1943- )
(1)
Kurek Krzysztof (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(6)
Rodzice
(2)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Społeczeństwo informacyjne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [272]-292.
Drugie wydanie "Świata w sieci..." zostało uaktualnione oraz wzbogacone o nowy podrozdział dotyczący analizy sieci społecznych - narzędzia, który pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie świata sieciowego. Także i w tym przypadku autor, pozostając w ramach nauk o bezpieczeństwie, korzystał z osiągnięć innych dziedzin wiedzy, m.in.: z matematyki, a przede wszystkim teorii grafów. Podstawowym zadaniem autora było zdefiniowanie sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa i określenie jego elementów dających się wyabstrahować w myśli strategicznej zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Praca nosi zatem charakter teoretyczny. W kontekście poznawczym publikacja prezentuje charakter i wpływ analizowanych przemian na kwestie szeroko rozumianego bezpieczeństwa narodowego, tworząc określony wkład do wiedzy ogólnej o bezpieczeństwie i proponując nową interpretację zjawisk determinujących kształt i istotę bezpieczeństwa narodowego. Tym samym autor włącza się do debaty paradygmatycznej toczonej na płaszczyźnie teoretycznej w czasopiśmiennictwie naukowym. Książka może być też potraktowana jako punkt wyjścia do dalszych szczegółowych badań.
Wstęp do wydania 2 * Wprowadzenie * Rozdział 1. Zmiany na arenie międzynarodowej na przełomie tysiącleci * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Koniec świata dwubiegunowego * 1.3. Globalizacja * 1.4.1. Nowi aktorzy na arenie międzynarodowej * 1.4.2. Erozja westfalskiego modelu suwerenności * 1.4.3. Państwo postsuwerenne * 1.4. Pozycja państwa na arenie międzynarodowej * 1.5. Podsumowanie * Rozdział 2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego i rozwój środowiska sieciowego * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego * 2.3. Społeczeństwo sieci * 2.4. Analiza sieci społecznych * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3. Konsekwencje przemian dla środowiska bezpieczeństwa * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Podmioty kreujące zagrożenia * 3.3. Nowe technologie na współczesnym polu walki * 3.4. Taktyka * 3.5. Podsumowanie * Rozdział 4. Władza i społeczeństwo w sieci informacyjnej. Społeczne konsekwencje zmian cywilizacyjnych * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Dyfuzja władzy * 4.3. Społeczne konsekwencje funkcjonowania w sieci * 4.4. Podsumowanie * Rozdział 5. Użycie siły w stosunkach międzynarodowych – reinterpretacja norm prawa międzynarodowego * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Ius ad bellum we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.3. Zmiana charakteru zagrożeń i próba reinterpretacji norm prawa międzynarodowego w zakresie ius ad bellum * 5.4. Ius in bello we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.5. Obowiązujące normy prawa międzynarodowego a realia współczesnego środowiska bezpieczeństwa * 5.6. Podsumowanie * Rozdział 6. Sieciowy paradygmat bezpieczeństwa państwa in statu nascendi * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Konieczność wypracowania nowego paradygmatu * 6.3. Państwo jako podmiot bezpieczeństwa * 6.4. Przedmiot bezpieczeństwa * 6.5. Środowisko bezpieczeństwa * 6.6. Państwo w sieci stosunków międzynarodowych – paradygmat in statu nascendi * 6.7. Podsumowanie * Rozdział 7. Bezpieczeństwo Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Paradygmat sieciowy w myśli strategicznej wybranych państw * 7.3. Strategiczny Przegląd Bezpieczeństwa Narodowego RP * 7.4. Podsumowanie * Rozdział 8. Świat za 25 lat: następne pokolenie * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Megatrendy * 8.3. Czego nie wiemy? * 8.4. Scenariusze * 8.5. Wstrząsy tektoniczne do 2030 r. * 8.6. Czarne łabędzie * 8.7. Zamiast podsumowania * Zakończenie * Bibliografia i źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 41,85 zł
Książka
W koszyku
(Media)
Podręcznik akademicki dotowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Bibliogr. s. [199]-221. Indeks.
Dla studentów medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji, badaczy, naukowców oraz dziennikarzy.
Podręcznik Media alternatywne przedstawia zagadnienia związane z powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem mediów alternatywnych jako nowego sposobu komunikowania w odmienionej przez rozwój technologii przestrzeni medialnej. Wykorzystano tu teoretyczne ujęcia służące do badania mediów alternatywnych zobrazowane dodatkowo analizą studiów przypadku. Autorzy odpowiadają na kluczowe pytania: Czym są media alternatywne? Jaką rolę odgrywają media alternatywne w pluralistycznych, demokratycznych społeczeństwach? Jakie są podobieństwa i różnice między mediami alternatywnymi, wspólnotowymi, mediami społeczeństwa obywatelskiego i mediami rizomatycznymi? Jak media alternatywne działają w praktyce? Media alternatywne to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji, badaczy, naukowców oraz dziennikarzy.
Część I. Ramy teoretyczne * 1. Cztery podejścia do mediów alternatywnych * 2. Wprowadzające studium przypadku: obraz mediów alternatywnych w filmie Radio Favela * Część II. Studia przypadku * 3. Podejścia wspólnotowe w polityce radia na Zachodzie * 4. Diaspory a praktyki mediów alternatywnych * 5. Blogi w okresie drugiej wojny w Iraku: media alternatywne * jako źródło wyzwań dla mainstreamu? * 6. Grupy etniczno-religijne a dziennikarstwo alternatywne * 7. Uczestnictwo online a sfera publiczna: listy mailingowe * i fora obywatelskie * 8. Brazylijski Ruch Robotników Wiejskich bez Ziemi: tożsamość, działanie, komunikacja * 9. Translokalizacja, glokalizacja i Internet: projekt RadioSwap * 10. Polityczny jamming: reverse-engineering i łamanie dominujących kodów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49052 (1 egz.)
Kaucja: 19,58 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3978, 3979 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego. Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów. W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte. Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.Informacja o autorze/ redaktorze: dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56181 (1 egz.)
Kaucja: 41,30 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Jak internet wpływa na relacje międzyludzkie? Czy wzmacnia kontakty interpersonalne, czy raczej prowadzi do ich osłabienia?Czy preferujemy kontakty za pomocą internetu, czy spotkania osobiste?Książka może służyć jako reference book, zawiera bowiem wiedzę na temat zjawisk społeczno-kulturowych, która się nie starzeje. Po taką pozycję sięga się jak po przewodnik intelektualny po procesach społecznego świata, których rosnący wpływ na współczesnego człowieka jest oczywisty. Książka ma walory podręcznika i powinna znaleźć się w kanonie lektur studenta dziennikarstwa i komunikacji społecznej, socjologii, kulturoznawstwa i nauk społecznych.(...) Dużą zaletą zbioru jest jego różnorodność. Są w nim teksty teoretyczne i empiryczne. Czytelnik znajdzie w książce bogactwo problematyki z zakresu socjologii i psychologii internetu. (...)(prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56105 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 67,49 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego * Józef Bednarek * Wstęp * 1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? * 1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? * 1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? * 1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? * Wnioski * Bibliografia * 2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji * Dominika Urbańska-Galanciak * Wstęp * 2.1. Gry wideo - dobre i złe strony * 2.2. Edukacyjne walory gier wideo * 2.3. Czego uczą gry? * Wnioski * Bibliografia * 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia * Renata Tomaszewska-Lipiec * Wstęp * 3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej * 3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem * 3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie * Wnioski * Bibliografia * 4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych * Sebastian Koczy * Wstęp * 4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych * 4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych * 4.3. Relacje człowiek - robot a wizja przyszłości * 4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się * 4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości * Wnioski * Bibliografia * 5. Uczeń w cyfrowej szkole - szanse i zagrożenia * Waldemar Grądzki * Wstęp * 5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych * 5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły * 5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci * Wnioski * Bibliografia * 6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy * Leszek Zakrzewski * Wstęp * 6.1. Komunikacja - Informacja - Wiedza * 6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy * 6.3. Wykluczenie cyfrowe * 6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli * Wnioski * Bibliografia * 7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych * Weronika Kowalska * Wstęp * 7.1. Kompetencje społeczne * 7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych * 7.3. Internet - komunikacja w sieci * Wnioski * Bibliografia * 8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej * Nataliya Woźniak * Wnioski * Bibliografia * 9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni - świat wirtualny w realiach second life * Przemysław Zapędowski * Wstęp * 9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi * 9.2. Wirtualne światy * 9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach * 9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty * Wnioski * Bibliografia * 10. "Media literacy" jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów * Marta Czerwiec * Wstęp * 10.1. Media a społeczeństwo * 10.2. Niebezpieczne treści * 10.3. Seks w mediach - jak o tym rozmawiać? * 10.4. Przedszkolak jako świadomy widz * Wnioski * Bibliografia * 11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne * Krzysztof Lewandowski * Wstęp * 11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives * 11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej * 11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców * 11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej * 11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych * Wnioski * Bibliografia * 12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej * Jacek Frentzel * Wstęp * 12.1. Kilka słów o społeczeństwie * 12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ * 12.3. Komunikacja interpersonalna - liczy się nie tylko treść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49064 (1 egz.)
Kaucja: 12,91 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie 4. okładki.
Bibliografia przy pracach.
Codzienność, jakkolwiek różnie definiowana, jest zawsze niedającym się ominąć ludzkim, życiowym doświadczeniem Różnorodność tematów i perspektyw, w jakich tematy te są przedstawiane, czyni tom pod redakcją Małgorzaty Boguni-Borowskiej niezwykle interesującą lekturą. Jednakże wartość tej książki nie polega jedynie na tym, że przyczynia się do ożywienia debaty wewnątrz dyscypliny naukowej, jaką jest socjologia. Z tekstów opisujących wybrane fragmenty codziennych praktyk i analizujących ich wielorakie uwarunkowania wyłaniają się obrazy różnych świat w jakiejś mierze przez te nasze praktyki konstruowanych. Książka zmusza Czytelnika do zastanowienia nad tym co znane, co pozostając sferze oczywistości, znajduje się poza zasięgiem refleksji Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że współautorami Barw codzienności są wybitni badacze kultury.Można bez wątpienia powiedzieć, że zgromadzone tu wypowiedzi reprezentują główny nurt polskiej socjologii zainteresowanej życiem codziennym zwykłych ludzi, zarazem więc odzwierciedlają aktualny stan wiedzy na ten temat.
Małgorzata Bogunia-Borowska: Codzienność i społeczne konteksty życia codziennego * IDEA CODZIENNOŚCI W NAUKACH SPOŁECZNYCH * Piotr Sztompka: PRZESTRZEŁ ŻYCIA CODZIENNEGO * Elżbieta Hałas: POWRÓT DO CODZIENNOŚCI? SZKIC PROBLEMATYKI SOCJOLOGII ŻYCIA CODZIENNEGO * Marian Golka: CZY JESZCZE ISTNIEJE NIE-CODZIENNOŚĆ? * Zygmunt Bauman: NIECODZIENNOŚĆ NASZA CODZIENNA... * Elżbieta Tarkowska: ŹRÓDŁA I KONTEKSTY SOCJOLOGII ŻYCIA CODZIENNEGO * SPOŁECZNE KONTEKSTY ŻYCIA CODZIENNEGO * Henryk Domański: POSTAWY WYŻSZOŚCI I NIŻSZOŚCI W ŻYCIU CODZIENNYM * Hanna Palska: BADANIA NAD STYLAMI ŻYCIA. Z PRZESZŁYCH I OBECNYCH BADAŁ TERENOWYCH * Jacek Kurczewski: PAMIĘTNIK ŻYCIA CODZIENNEGO. REFLEKSJA NAD METODĄ * Marek Krajewski: DZISIAJ JAK WCZORAJ, JUTRO JAK DZIŚ. CODZIENNOŚĆ, PRZEDMIOTY I REŻIMY PODTRZYMUJĄCE * Tomasz Szlendak: CO SIĘ DZIEJE Z CZASEM WOLNYM? OD CODZIENNEGO ZNOJU I ODPOCZYNKU DO CODZIENNOŚCI, W KTÓREJ CZAS EKSPLODOWAŁ * EMOCJE I ROZRYWKI CODZIENNOŚCI * Aleksandra Jasińska-Kania: O MIŁOŚCI I NIENAWIŚCI W ŻYCIU CODZIENNYM Z PERSPEKTYWY SOCJOLOGICZNEJ * Wiesław Godzic: TELEWIZJA CODZIENNOŚCI, CODZIENNOŚĆ TELEWIZJI * Małgorzata Bogunia-Borowska: TELEWIZJA ŚNIADANIOWA, CZYLI CODZIENNOŚĆ Z TELEWIZJĄ NA ŻYWO * Beata Łaciak: PRZYJEMNOŚCI I ROZRYWKI JAKO WYMIAR WSPÓŁCZESNEJ POLSKIEJ CODZIENNOŚCI * METODOLOGIA BADAŁ ŻYCIA CODZIENNEGO * Krzysztof Tomasz Konecki: LUDZIE I ZWIERZĘTA. PYTANIA O NOWĄ SOCJOLOGIĘ * Ewa Grzeszczyk: JAK POCHWYCIĆ ROZMÓWCĘ W SIECI, CZYLI WYWIADY PRZEPROWADZANE PRZEZ INTERNET JAKO TECHNIKA SOCJOLOGII JAKOŚCIOWEJ UŻYTECZNA W BADANIU ŻYCIA CODZIENNEGO * Krzysztof Olechnicki: BADANIE FOTOBLOGÓW JAKO BADANIE CODZIENNOŚCI * Rafał Drozdowski, Bogumiła Mateja: STRATEGIE EKSPLANACYJNE SOCJOLOGII CODZIENNOŚCI. LISTA OBIETNIC I DYLEMATÓW * NOTY O AUTORACH
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 30,48 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339.923 (1 egz.)
Kaucja: 61,60 zł
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3667)
Bibliografia, netografia na stronach [199]-208.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jednym ze środowisk socjalizacyjnych, niemal równorzędnym ze środowiskiem rodziny czy szkoły. Z tego względu zwraca się uwagę na konieczność wdrożenia szerokiego programu edukacji do mediów, którego celem nie byłoby ograniczenie kontaktu człowiek - nowe technologie, lecz nauka takiego z nich korzystania, aby służyły one dobru człowieka. Takie stanowisko było punktem wyjścia do napisania niniejszej monografii, która w założeniu miała stanowić teoretyczną i empiryczną bazę dla podejmowania różnego typu inicjatyw edukacyjnych. Publikacja w założeniu przeznaczona jest nie tylko dla teoretyków pedagogiki i nauk pokrewnych, ale też dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą działalnością profilaktyczną i edukacją medialną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media Cyfrowe)
Bibliogr. s. 191-206.
YouTube jest od lat jednym z najpopularniejszych portali internetowych, mimo że jest wiele innych stron w internecie, na których można umieszczać filmy wideo. Jego szybki rozwój, różnorodne treści i upowszechnienie w anglojęzycznym świecie sprawiają, że można dzięki niemu zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury popularnej. Bez względu na to, jak oceniamy YouTube, serwis ten stanowi siłę, z którą należy się liczyć. Czym jest YouTube i jakim celom może w przyszłości służyć - na te pytania odpowiadają Jean Burgess i Joshua Green. Książkę polecamy wszystkim zainteresowanym socjologią kultury i współczesnym przemysłem medialnym. YouTube stanowi dla nas okazję, by stawić czoła niektórym najpilniejszym problemom kultury uczestnictwa: nierówności uczestnictwa i głosu; widocznym napięciom pomiędzy interesami komercyjnymi a dobrem publicznym; oraz kontestacji etyk i norm społecznych, która pojawia się, gdy ścierają się systemy przekonań, interesy i różnice kulturowe, [fragment tekstu]
Kultura YouTube / Edwin Bendyk * Przedmowa * Podziękowania * 1. Znaczenie YouTube * 2. YouTube a media głównego nurtu * 3. Kultura popularna YouTube * 4. Społeczna sieć YouTube * 5. Polityka kulturalna YouTube * 6. Niepewna przyszłość YouTube * Co działo się przed YouTube / Henry Jenkins * Zastosowania YouTube: kompetencje cyfrowe a wzrost wiedzy / John Hartley
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : "The shallows: what the Internet is doing to our brains".
U dołu okł.: Nominacja do nagrody Pulitzera 2011. Nominacja do nagrody literackiej PEN Center USA 2011.
To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w epoce, w której obie wydają się coraz bardziej zagrożone. Nicholas Carr przedstawia dający do myślenia, odważny intelektualnie wywód o tym, jak Internet - jako medium - zmienia nasz sposób myślenia oraz wpływa na to, jak będą (lub nie będą) myślały kolejne pokolenia. Niewiele książek można uznać za równie istotne. Maryanne Wolf,autorka Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain. Po co myśleć? Przecież masz Internet! Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji. Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura / Manuel Castells ; t. 2)
Bibliogr. [419]-448. - Indeks.
Rozdział 1 Wspólnotowe niebiosa: tożsamość i sens w społeczeństwie sieci * Rozdział 2 Inne oblicze ziemi: ruchy społeczne przeciwko nowemu porządkowi globalnemu * Rozdział 3 Zielenienie się self: ruch na rzecz ochrony środowiska * Rozdział 4 Koniec patriarchalizmu: ruchy społeczne, rodzina i seksualność w wieku informacji * Rozdział 5 Globalizacja, utożsamienie i państwo: bezsilne państwo czy państwo sieci? * Rozdział 6 Polityka informacjonizmu i kryzys demokracji * Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura / Manuel Castells ; t. 1)
Bibliogr. s. 499-538. Indeks.
Pierwszy tom monumentalnej trylogii Wiek informacji: ekonomia, społeczeństwo i kultura.Manuel Castells w Społeczeństwie sieci* analizuje społeczną i ekonomiczną dynamikę przemian związanych z rewolucją technologiczną,* na podstawie badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Europie tworzy własną systematyczną teorię społeczeństwa informacyjnego, która zwraca uwagę na rosnący wpływ technologii informacyjnych na współczesny świat,* opisuje globalną gospodarkę jako nieustanny przepływ informacji i kapitału, które wpływają zarówno na produkcję, jak i konsumpcję,* wskazuje, że podstawową przestrzenią walk politycznych stają się obecnie media.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura / Manuel Castells ; t. 1)
Bibliogr. s. 475-514. Indeks.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka ekstra ; t. 20)
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
(Poleca prof. Aleksander Wolszczan)
Bibliogr. s. 143. Indeks.
Tł. z hisz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej