Majer Artur (filmoznawstwo)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Majer Artur (filmoznawstwo)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Film
(1)
Finansowanie
(1)
Machulski, Jan (1928-2008)
(1)
Machulski, Juliusz (1955- )
(1)
Pieniądz
(1)
Polski Instytut Sztuki Filmowej
(1)
Producenci filmowi
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Rynek finansowy
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Film polski
(1)
Filmografia
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kino Juliusza Machulskiego / Artur Majer. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Kwieciński, 2014. - 406 s. : il. ; 24 cm.
Publikacja zawiera filmografię reż. Juliusza Machulskiego s. 401-406.
Bibliogr. s. [373]-400.
"Kino Juliusza Machulskiego" autorstwa Artura Majera - pierwsza na rynku monografia twórczości jednego z najwybitniejszych i najpopularniejszych reżyserów polskiego kina już wkrótce dostępna będzie w księgarniach. Książka opisuje zarówno filmy Juliusza Machulskiego, jak i szeroki kontekst ich powstawania. Autor snuje fascynującą opowieść o ostatnich 35 latach polskiej kinematografii, czyniąc reżysera i jego utwory przewodnikiem po jej przełomach i zmianach. Twórca tej miary i charyzmy, co Juliusz Machulski jest wymarzonym bohaterem, a jego filmy zapraszają do głębokiej wiwisekcji i szerokiej narracji na swój temat. Monografia została podzielona na cztery zasadnicze części, w ramach których Artur Majer opowiada o poszczególnych kinowych produkcjach fabularnych twórcy Seksmisji, Vabanku i Kilera, nakreślając społeczno-kulturową epokę, w której powstawały. Przedstawia je przede wszystkim na tle innych działalności artystycznych swojego bohatera, a zatem porównuje filmy ze scenariuszowymi wersjami, książkami Machulskiego, zrealizowanymi i napisanymi przez niego spektaklami teatru telewizji i in.Chociaż "Kino Juliusza Machulskiego" to literatura z dziedziny nauk o sztuce (filmoznawstwo), to napisana jest językiem prostym i przystępnym, z myślą o czytelniku, tak by sięgnąć po nią mogli także wielbiciele twórczości Machulskiego. Poza opisami i analizami filmów autor dowodzi w myśl klasycznej teorii autorskiej, że Juliusz Machulski jest twórcą, który w każdym ze swoich utworów pozostawia osobistą sygnaturę. Tym samym nobilituje tego, który sam siebie nazywał Komercjuszem Pierwszym polskiej kinematografii jako pełnoprawnego filmowego autora. Jako cechy charakterystyczne jego twórczości rozpoznaje m.in. trop ironii, zamiłowanie do mistyfikacji i maskarady, zabawę kinem i jego tradycją. Książka została wydana przez Wydawnictwo Kwieciński z okazji jubileuszu 25-lecia istnienia na rynku wydawniczym. Wydawnictwo Kwieciński przez lata specjalizowało się w wydawaniu periodyków i książek popularyzujących wiedzę medyczną. "Kino Juliusza Machulskiego" jest pierwszą jego książką z dziedziny sztuki filmowej. Założycielem i właścicielem wydawnictwa jest dr Adam Rajmund Kwieciński.Projekt dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 204-211.
Streszczenie w języku angielskim.
Zabrzmi to może trywialnie, niepoetycko i przyziemnie, lecz bez pieniędzy nie ma filmu. Z tego względu badanie rynku finansowego produkcji filmowej w Polsce wydaje się niezwykle istotne. Niniejsza książka podejmuje właśnie taki wysiłek badawczy. Pisanie o pieniądzach wymaga skupienia się zarówno na kontekstach ekonomicznych i instytucjonalnych. W czterech rozdziałach omówiono kolejno główne źródła finansowania filmów fabularnych, funkcjonowanie i politykę głównego funduszu, czyli Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, by następnie zaprezentować alternatywne formy finansowania - tak publiczne, jak prywatne - oraz otoczenie ekonomiczne i autorską typologię producentów filmowych w naszym kraju. Taki podział wynika z jednej strony z przekonania, że produkcja filmowa w Polsce wciąż zbyt uzależniona jest od publicznych środków, z drugiej zaś z potrzeby wskazania nowych możliwych rozwiązań z zakresu finansowania produkcji filmowej dla rodzimego rynku. Za kilka lub kilkanaście lat książka stanie się historycznym źródłem wiedzy o finansowym aspekcie produkcji filmowej w pierwszym dwudziestoleciu XXI wieku. Autorzy kontynuują studia kultury produkcji (production culture studies) rozpoczęte w lokalnym krajowym wymiarze przez działalność naukową Edwarda Zajička, a następnie podjęte przez Marcina Adamczaka w jego książce "Obok ekranu" (2014). Poszerzają badania realizowane wcześniej przez Michała Zabłockiego w "Organizacji produkcji filmu fabularnego w Polsce" (2013) oraz Annę Wróblewską w "Rynku filmowym w Polsce" (2014). Wzbogacają te dokonania pionierskimi próbami opisu narzędzi finansowania rynku kinematograficznego. Książka adresowana jest przede wszystkim dla badaczy zainteresowanych instytucjonalnymi aspektami polskiej kinematografii, ale także dla przyszłych kierowników produkcji i producentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 791 (1 egz.)
Kaucja: 38,04 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej