Mianowska Edyta (pedagogika)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Mianowska Edyta (pedagogika)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Socjalizacja
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Temat: miejsce
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-272.
Problematyka podjęta w książce dotyczy strategii społecznego uczestnictwa młodzieży, czyli zagadnień związanych z kreowaniem przez dorastających swojej społecznej biografii. Przy czym w głównym nurcie rozważań znajdują się strategie społecznej partycypacji przyjmowane przez młodzież gimnazjalną średniego miasta. Celem badań, których wyniki są przedstawione w książce, było sprawdzenie modelu teoretycznego oraz ustalenie czy czynniki (zasoby), których źródłem są społeczne relacje lub indywidualne cechy jednostki, wpływają na przyjmowanie określonej strategii społecznego uczestnictwa. Na podstawie wyników badań scharakteryzowane zostały relacje dorastających z najważniejszymi partnerami społecznymi (rodzicami, nauczycielami i rówieśnikami) w kontekście generowanych przez nie zasobów społecznych. Podjęto również analizy uwarunkowań strategii społecznego uczestnictwa. Wskazano także charakterystyczne dla reprezentantów każdej ze strategii (integracja, asymilacja, indyferencja lub separacja) stanowiska w kwestiach związanych z dalszą edukacją, przyszłą karierą zawodową i aktywnością w roli obywatela. Proponowane w książce podejście do opisu okresu dorastania, pomimo że oparte na klasycznych teoriach rozwoju, jest próbą przyjęcia wieloaspektowej, uwzględniającej przemiany warunków dorastania młodzieży, perspektywy opisu młodości. Zagadnienia podejmowane w pracy mogą zainteresować przede wszystkim badaczy problematyki młodzieżowej, pedagogów i socjologów. Odbiorcami książki mogą być również studenci pedagogiki i socjologii, gdyż książka w części teoretycznej zawiera przegląd ustaleń teoretycznych i analizę wyników różnych badań dotyczących okresu dorastania. Także nauczyciele i rodzice dzięki lekturze książki mogą zyskać nową perspektywę oglądu swoich relacji z dorastającą młodzieżą, a uzyskana wiedza może wspomagać ich wysiłki wychowawcze. Dr Edyta Mianowska - pracownik naukowy Uniwersytetu Zielonogórskiego, adiunkt w Katedrze Zdrowia Publicznego w Zakładzie Metodologii Badań Społecznych. W latach 2000-2003 wzięła udział w polsko-niemieckim projekcie badawczym prowadzonym przez Instytut Pedagogiki Społecznej UZ wraz z Instytutem Pedagogiki Freie Universität w Berlinie, którego tematem była socjalizacja młodzieży w dużym i średnim mieście.
1. Część teoretyczna * 1.1. Socjalizacja i społeczne uczestnictwo * 1.2. Teoretyczne ujęcia społecznego uczestnictwa * 1.2.1. Charakter i formy społecznego uczestnictwa * 1.2.2. Społeczne uczestnictwo w przebiegu życia jednostki * 1.2.3. Społeczne uczestnictwo młodzieży * 1.2.3.1. Tranzycja i moratorium * 1.2.3.2. Strategie społecznego uczestnictwa * 1.2.3.3. Typologia strategii społecznego uczestnictwa a inne propozycje typologiczne * 1.3. Strategie i zasoby * 1.4. Społeczne i indywidualne źródła zasobów * 1.4.1. Rodzina * 1.4.1.1. Rodzina jako miejsce startu w dorosłość * 1.4.1.2. Relacje między dziećmi a rodzicami * 1.4.1.3. Spójność rodziny * 1.4.2. Szkoła * 1.4.2.1. Szkoła jako instytucja w procesie socjalizacji * 1.4.2.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * 1.4.3. Grupa rówieśnicza * 1.4.4. Samoocena jako indywidualny zasób jednostki * 2. Część metodologiczna * 2.1. Założenia metodologiczne badań * 2.1.1. Cele badań * 2.1.2. Problemy i hipotezy * 2.1.3. Zmienne, kategorie i wskaźniki * 2.1.4. Teoretyczny model badań * 2.2. Przebieg badań i opis badanych * 2.2.1. Opis przebiegu badań * 2.2.2. Charakterystyka badanej próby * 2.2.3. Środowisko rodzinne badanych * 2.2.3.1. Pozycja społeczna rodziców * 2.2.3.2. Struktura wykształcenia rodziców * 2.2.3.3. Sytuacja ekonomiczna rodziny * 2.2.3.4. Struktura zawodowa rodziców * 3. Część empiryczna * 3.1. Typologia uczestnictwa młodzieży w społeczeństwie * 3.1.1. Młodość jako faza przejścia do dorosłości i społeczne moratorium * 3.1.2. Empiryczne sprawdzenie modelu teoretycznego * 3.1.2.1. Tranzycja i moratorium * 3.1.2.2. Nastawienia temporalne gimnazjalistów i ich relacje z dorosłymi * 3.1.2.3. Typologia społecznego uczestnictwa * 3.2. Społeczne i indywidualne zasoby młodzieży * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.1. Zasoby społeczne tworzone w szkolnych relacjach * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.1.1. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * – relacje z nauczycielami * 3.2.1.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole * – relacje z innymi uczniami * 3.2.2. Zasoby społeczne tworzone w rodzinie * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.2.1. Kontrola rodziców * 3.2.2.2. Rodzicielskie wsparcie i akceptacja samodzielności * 3.2.2.3. Pozycja rodziny na skalach stratyfikacji społecznej * 3.2.3. Zasoby społeczne tworzone w grupie rówieśniczej * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.2.4. Zasoby indywidualne * a strategie uczestnictwa w społeczeństwie * 3.3. Charakterystyka młodzieży realizującej odmienne strategie * uczestnictwa w społeczeństwie * 3.3.1. Oczekiwania wobec przyszłej pracy * 3.3.2. Aspiracje edukacyjne młodzieży * 3.3.3. Wartościowanie sukcesów * 3.3.4. Aktywność polityczna i obywatelska * 3.4. Najważniejsze ustalenia empiryczne * Bibliografia * Aneks * Spis schematów, wykresów i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15467 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej