Przygońska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Przygońska Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczyciele
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Kształcenie
(1)
Osobowość
(1)
Uczniowie
(1)
Zachowanie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. przy pracach.
Nauczyciel jest kluczową postacią w edukacji, od jego kwalifikacji, umiejętności dydaktycznych i wychowawczych zależy w decydującym zakresie jakość kształcenia i wychowania w szkole. Refleksja nad zawodem nauczycielskim dotyka więc kluczowego elemenu systemu oświaty. Książka stanowi próbę analizy poszczególnych etapów i uwarunkowań rozwoju zawodowego nauczyciela, jak również kompetencji stanowiących podstawę pracy nauczyciela-wychowawcy początku XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Szkoła coraz bardziej przestaje być po prostu instytucją, w której dokonuje się dość schematyczny przekaz wiedzy uczniom przez nauczyciela, lecz staje się środowiskiem, w którym zachodzą złożone procesy społeczne, kulturowe i rozwojowe. Działalność szkoły nie jest już tylko prostą realizacją założonego, oficjalnego programu pracy szkoły. Coraz większego znaczenia nabiera jej program "ukryty", wyznaczony zarówno przez całą organizację jej życia, jak też przez to, co do niej wnoszą sami uczniowie. [...]Skuteczność pracy nauczyciela nie zależy już tylko od jego umiejętności dydaktycznych, ale od tego, na ile potrafi dostrzec i zrozumieć problemy ucznia, a następnie pomóc mu w ich rozwiązywaniu. Oznacza to wyraźny wzrost znaczenia funkcji wychowawczych, a także terapeutycznych, w pracy nauczyciela. [...]Mam nadzieję, nie wolną od przekonania, że przedstawiana tu praca może okazać się przydatna dla tych wszystkich - zwłaszcza zaś nauczycieli - którzy stają przed trudnymi dziś problemami zmierzania się z wyzwaniami, jakie niesie z sobą szkolne dziś i jakie niewątpliwie przyniesie jeszcze trudniejsze jutro.prof. Heliodor Muszyński
Część I, * DOŚWIADCZENIA * Marek Piskulski * Lekcja ciekawa. Nauczyciel kreatywny - uczeń kreatywny * Barbara Nouiak * Nauczyciel jako terapeuta w traumatycznych wydarzeniach UJ życiu ucznia * Wioletta Poturała * Nowe wyzwania edukacji medialnej * Robert Parol * Rozmijanie umiejętności terapeutycznych * Agnieszka Hamerlińska * Grupowa terapia logopedyczna - wybór czy przymus logopedy? * Beata Wawrzyniak-Chrzanowska * Metoda audytywno-werbalna w edukacji dzieci z wadą słuchu UJ wieku przedszkolnym - rola wychowawcy * CZ?ŚĆ II * BADANIA * Ewa Przygońska * Ukryty program UJ polskiej szkole początku XXI wieku * Violetta Kopińska * Nauczyciel-wychowawca - młodzieżowe interpretacje roli i kompetencji współczesnego nauczyciela * Magdalena Zadujorna-Cieślak, Agnieszka Gutowska-Wyka * Poczucie koherencji jako zasób sprzyjający zachowaniom zdrowotnym młodzieży - przesłanki dla zadań edukacyjnych i wychowawczych * Marian Wojciech Wojtowicz * Aspiracje edukacyjne i życiowe uczniów gimnazjów małych miast województwa łódzkiego * Agnieszka Gutowska-Wyka, Magdalena Zadworna-Cieślak * Poczucie własnej wartości i skuteczności a zachowania agresywne u dzieci w wieku 10-12 lat * Paweł Majchrzak * Zasoby osobiste, a ryzyko uzależnienia od internetu * Barbara Wiśniewska, Izabela Indisouj * Wybrane psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży z trudno leczącą sią padaczką - w ocenie rodziców * Diana Gulińska-Grzeluszka * Muzykoterapia wobec dzieci przejawiających zachowania agresywne * część III KONCEPCJE * Agnieszka Tomaszeiuska * Nauczyciel na miarę XXI wieku * Barbara Olszeiuska * Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktom w środowisku szkolnym * Marcin Olejniczak * Nauczyciel wobec wyzwań kultury popularnej * Anetta Jaworska * Transcendentalny model terapii i resocjalizacji młodzieży społecznie niedostosowanej * Wioletta Brzychcy * Nauczyciel przedmiotów zawodowych w realiach szkoły średniej * Iwona Chrnielewska * Rola i zadania nauczyciela akademickiego * Ks dr hab. Mirosław A. Michalski * Pedagogika polskiego mesjanizmu *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Z rozmów z rodzicami uczniów, kolegami i koleżankami nauczycielami, jak również z własnych nauczycielskich doświadczeń zrodziła się idea stworzenia książki o charakterze poradnika opisującego sposoby pracy z dziećmi wymagającymi.Umiejętność współpracy z nim daje możliwość przełamywania barier i ograniczeń, rozwija i pobudza do działania, a w efekcie prowadzi do zwiększenia efektywności pracy opikuńczo-wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18469 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej