Dziecko trudne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(111)
wypożyczone
(11)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(8)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(71)
Autor
Watson Casey
(7)
Kołakowski Artur
(5)
Kabala Agnieszka
(3)
Pisula Agnieszka
(3)
Barkley Russell A. (1949- )
(2)
Czub Marta
(2)
Danielewicz Teresa
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Greene Ross W
(2)
Jagieła Jarosław
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Lipkowski Otton
(2)
Majewska Agata (terapeutka)
(2)
Minahan Jessica
(2)
Prekop Jirina (1929- )
(2)
Spionek Halina (1924-1991)
(2)
Szymańska Natasza
(2)
Waliś Robert
(2)
Łopatkowa Maria (1927- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bednarkówna Helena
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Buczkowska-German Marzena
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dejnarowicz Czesław
(1)
Delahooke Mona
(1)
Dobson James C. (1936- )
(1)
Drałus Czesława Joanna (1965-)
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Florek Anna
(1)
Foster Steven
(1)
Gaca Andrzej
(1)
Gandecki Andrzej
(1)
Glass Cathy
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Grosser Julita
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grygier Urszula
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Howarth Roy
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kaliński Piotr (tłumacz ; 1977- )
(1)
Kapalka George M
(1)
Kapera Marta
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Kledzik Emilia
(1)
Klöppel Renate
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Kowalik Beata
(1)
Kowalska Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Krzymińska Klaudia
(1)
Kuberska-Gaca Krystyna
(1)
Kurcinka Mary Sheedy (1953- )
(1)
Kwiatkowska-Saferna Hanna
(1)
Laniado Nessia
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Listwan Paweł Jerzy
(1)
Losey Meg Blackburn
(1)
Luboński Paweł
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Makowski Dobromir
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mannix Darlene (1953- )
(1)
Morales Gómez Ángel
(1)
Mróz Justyna
(1)
Nelsen Jane
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
O`Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Ojrzyńska Małgorzata
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Papież Jan
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pauw Marion (1973- )
(1)
Pielkowa Józefa Anna
(1)
Plisenko Martyna
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Pęska Ludmiła
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura holenderska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3830)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Dziecko trudne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Wydawnictwa popularne
(7)
Pamiętniki angielskie
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Podręczniki
(3)
Pamiętniki polskie
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Thriller
(2)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliogr. s. 113-114.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Na okładce: kompletny przewodnik dla rodziców. ; Zalecane lektury i materiały wideo na stronach 447-463.
Bibliografia na stronach 465-475. Indeks.
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.Opracowana przez autora metoda wychowawcza - oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych - to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał.Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Dla terapeutów.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
CZĘŚĆ I. INFORMACJE NIEZBĘDNE DO ROZPOCZĘCIA PROGRAMU * Rozdział 1. Zasadność programu szkolenia rodziców * Rozdział 2. Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci * Rozdział 3. Praktyczne uwarunkowania szkolenia * Rozdział 4. Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień * CZĘŚĆ II. REALIZACJA PROGRAMU - WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTY * Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują * Krok 2. Zwracanie uwagi * Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy * Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy * Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka * Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem * Krok 7. Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania * Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości * Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje * CZĘŚĆ III. MATERIAŁY SŁUŻĄCE DO OCENY PROBLEMÓW DZIECKA * Formularz 1. Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy * Formularz 2. Dane dotyczące dziecka i rodziny * Formularz 3. Rozwój i zdrowie dziecka * Formularz 4. Zachowanie dziecka w domu * Formularz 5. Zachowanie dziecka w szkole * Formularz 6. Jak przygotować się do oceny problemów dziecka * CZĘŚĆ IV. MATERIAŁY DLA RODZICÓW * Materiały dla rodziców - krok 1: Profil dziecka i rodzica * Materiały dla rodziców - krok 1: Spis problemów rodziny * Materiały dla rodziców - krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym * Materiały dla rodziców - krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka * Materiały dla rodziców - krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka * Materiały dla rodziców - krok 4: System żetonowy lub punktowy * Materiały dla rodziców - krok 5: Procedura time-out * Materiały dla rodziców - krok 7: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Materiały dla rodziców - krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole * Materiały dla rodziców - krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17648 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 02.03.2022)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 207-210. Indeks.
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi". Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia.[.]Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę [.]Fragment recenzji.
Wstęp * Część I * Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży * Ludwika Wojciechowska * Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych * Dorota Domińska-Werbel * Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku * Anna Hibner * Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji * Danuta Borecka-Biernat * Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych * Justyna Iskra * Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczanych przez studentów pierwszego roku * Piotr Kwiatkowski * Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców * Elżbieta Napora * Komunikacja rodziców z młodzieżą – przegląd badań nad zagadnieniem * Małgorzata Cywińska * Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu * Część II * Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu * Grażyna Poraj * Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych * Agata Woźniak-Krakowian, Katarzyna Pieńkowska * Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży – próba rozwiązania problemu * Małgorzata Zabłocka * Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej – diagnoza i korygowanie * Agnieszka Rosińska, Dariusz Rosiński * Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń – nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim, niemieckim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw "pedagogii szkolnego sukcesu" i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana pozycja - dotycząca matematyki - należy do cyklu nowego opracowania Terapii uspokajającej i rozwijającej dla dzieci. Zaproponowane w tej książce pomoce dydaktyczne i związane z nimi ćwiczenia posiadają szerokie zastosowanie. Pozwalają na stymulowanie i diagnozowanie rozwoju dziecka oraz na jego terapię. Mogą być stosowane zarówno w poradni, jak i w szkole - na zajęciach wyrównawczych oraz lekcjach - a także w domu rodzinnym, ponieważ praca przy pomocy opisanych modeli nie jest skomplikowana. Atrakcyjna forma - układanki, loteryjki, gry - nie tylko pobudza zainteresowanie dziecka, ale daje możliwość częstych ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza pozycja prezentuje nowatorską metodę nauki czytania i pisania, zawiera bogaty zestaw pomocy dydaktycznych i różnorodnych ćwiczeń. Metoda ta jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Proponowane zajęcia nie tylko uspokajają nadmiernie pobudzoną psychikę, ćwiczą uwagę i koncentrację, ale również rozwijają zainteresowania, kształtują postawy twórcze i rozbudzają ciekawość poznawczą. Wszystkie pomoce dydaktyczne mają atrakcyjną formę: loteryjek, układanek i gier, które kojarzą się bardziej z zabawą niż nauką w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja u dzieci / Joanna Danilewska. - [Wyd. 2 zm.]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993. - 173, [3] s. ; 20 cm.
W innych poz. nazwa aut. : Grochulska-Stec Joanna.
Wyd. 1 pt. : Reedukacja dzieci agresywnych.
Bibliogr. s. 167-173.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-150.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12050, 12049 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-358. Indeks.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14757, 9229 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci psychiatryka - dalsze losy / Sara Romska. - [Kraków] : Ridero, 2019. - 265 strony : ilustracje ; 21 cm.
Na książce pseudonim autora, nazwa: Czesława Joanna Drałus.
Stanowi kontynuację książki pt.: Dzieci psychiatryka : historie z ich życia.
Opowieści te stanowią kontynuację książki "Dzieci psychiatryka. Historie z ich życia". Opowiadają o trudnym starcie po wyjściu z oddziału psychiatrycznego w Bolanowie. Znajdziemy tu dramatyczne przeżycia, powroty do nałogów, walkę o przetrwanie i poszukiwanie własnej tożsamości, a także marzenia o miłości, tolerancji i akceptacji, które w zetknięciu z okrutną rzeczywistością i kruchością charakterów prowadzą do porażek, ale i oczekiwanego szczęścia. Przeczytamy o społecznych sierotach i problemach adopcyjnych rodziców, którymi niejednokrotnie stają się babcie i dziadkowie. Dowiemy się, na co zwrócić uwagę, by ustrzec dziecko przed zagrożeniami płynącymi z sieci i w realnym świecie, oraz jak rozprawiano się z pedofilią w PRL-u, czytając relacje ich ofiar na temat traumatycznych przeżyć (wciąż bolesnych mimo upływu czasu). Czesława Joanna Drałus, mieszkanka Brzegu Dolnego, aktywna zawodowo pielęgniarka. Debiut literacki: "Dzieci psychiatryka. Historie z ich życia". Wrażliwa, empatyczna, poruszona losami skrzywdzonych dzieci udzieliła im głosu. To na ich prośbę stworzyła kontynuację. Obecnie pracuje z dorosłymi, a w wolnych chwilach wspiera dzieci.
I. Za bramą * * * II. Dalsze losy * Dominika * Arleta * Grześ * Klaudia * Franek i Anita * Maciek * Natalia * Darek * Paulina * Pamela * Kornel * * * III. Co z innymi? * Agnieszka * Artur i Eryk * Agatka * Powroty do normalności * * * IV. „Trochę inni" * Julia * Nikodem * * * V. Rodziny zastępcze * Babcie i dziadkowie * Adopcja * * * VI. Pedofile w PRL-u * Dewiacje stare jak świat * Marta * Ewelina i Kasia * * * VII. Zagrożenia * Wprowadzenie * W internecie * W realu * * * VIII. Z życiem za bary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19756 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej.Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15732 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Pisane przez Życie / Hachette Polska)
Siedmioletni Reece został oddany pod opiekę rodziny zastępczej jako ostatni z sześciorga rodzeństwa. W domu Cathy zjawił się po miesiącu ciągłych przeprowadzek, ponieważ czworo kolejnych opiekunów nie poradziło sobie z jego agresywnym zachowaniem. Cathy, mająca doświadczenie w prowadzeniu rodziny zastępczej i znana z dobrego podejścia do trudnych dzieci, przyjmuje Reece’a pod swój dach, choć o historii jego rodziny nie wie prawie nic. Powoli Reece przywiązuje się do Cathy i jej dzieci, a także uczy się ufać osobom w swoim nowym otoczeniu. Z uporem odmawia jednak odpowiedzi na pytania dotyczące jego własnej rodziny, co każe przypuszczać, że za jego zachowaniem kryje się coś, o czym pracownicy opieki społecznej jeszcze nie wiedzą. Kiedy Cathy wreszcie otrzymuje dokumentację Reece’a, odkrywa szokującą prawdę, która przekracza jej wszelkie wyobrażenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Glass C. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Glass C. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony [253]-263. - Indeks.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51006 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18628 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2022)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach: 377-[378].
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa.Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez WSPÓŁdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także:Ľ narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn,Ľ wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami,Ľ praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi."Ciężko sobie wyobrazić, że jakikolwiek nauczyciel lub rodzic mógłby nie skorzystać na przeczytaniu tej książki."Alfie Kohn, autor książek "Wychowanie bez nagród i kar", "Mit pracy domowej""Tę książkę powinien przeczytać każdy, kto kiedykolwiek poczuł, że tradycyjna szkolna dyscyplina nie działa."dr Michael Thompson, współautor książki "Wychowując Kaina"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik - Do biegu, motywacja - start! - ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą.Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14-16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej.Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11-13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp.Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich.Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-157.
Publikacja jest odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez nauczycieli podczas szkoleń, jakie autorki prowadziły w Małopolskim Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur w Krakowie.Przynosi propozycje oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych wobec uczniów o specjalnych potrzebach w zakresie nauczania i wychowania.Dysleksja, nadpobudliwość (ADHD), porażenie mózgowe, alkoholowy zespół płodowy (FAS), upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, autyzm, zespół Aspergera - omawiane są na konkretnych przykładach.Książka zwiera przykładowe interpretacje orzeczeń poradni i wskazówki dotyczące planowania pracy.Jest rodzajem poradnika sumującego wiedzę dotyczącą poszczególnych dysfunkcji i podsuwającego wzorce rozwiązań metodycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15888 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej