Rittelmeyer Christian (1940- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(459)
Fabianowska Małgorzata
(425)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(420)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(367)
Rittelmeyer Christian (1940- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(322)
Roberts Nora (1950- )
(319)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(297)
Popławska Anna
(296)
King Stephen (1947- )
(294)
Prus Bolesław (1847-1912)
(285)
Popławska Anna (literatura)
(271)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(268)
Siemianowski Roch (1950- )
(260)
Shakespeare William (1564-1616)
(257)
Sienkiewicz Henryk
(251)
Ławnicki Lucjan
(244)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(244)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Szulc Andrzej
(240)
Strzałkowska Małgorzata
(233)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(231)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(228)
Webb Holly
(223)
Żeromski Stefan
(220)
Chotomska Wanda (1929- )
(219)
Włodarczyk Barbara
(213)
Supeł Barbara
(211)
Polkowski Andrzej
(207)
Astley Neville
(206)
Mortka Marcin (1976- )
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(199)
Kraszewski Józef Ignacy
(199)
Drewnowski Jacek (1974- )
(192)
Baker Mark (1959- )
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Coben Harlan (1962- )
(188)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(187)
Goscinny René (1926-1977)
(187)
Domańska Joanna (1970- )
(186)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(186)
Ludwikowska Jolanta
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Masterton Graham (1946- )
(183)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Prus Bolesław
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(177)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(175)
Spirydowicz Ewa
(173)
Clark Brenda
(171)
Widmark Martin (1961- )
(171)
Głowińska Anita
(169)
Braiter Paulina
(168)
Siewior-Kuś Alina
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(163)
Fabisińska Liliana (1971- )
(161)
Roberts Nora
(161)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(158)
Naczyńska Zuzanna
(158)
Williams Sophy (1965- )
(158)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(156)
Siudak Jacek
(155)
Jakuszewski Michał
(152)
Możdżyńska Aldona
(152)
Poklewska-Koziełło Ewa
(151)
Wilusz Tomasz
(150)
Cieślik Donata
(148)
Kroszczyński Stanisław
(148)
Chmielewska Joanna (1932- )
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Broniek Dominik
(143)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(143)
Grisham John (1955- )
(143)
Dobrowolski Patryk
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Kozak Jolanta (1951- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Mróz Remigiusz (1987- )
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Zarawska Patrycja (1970- )
(138)
Oklejak Marianna
(136)
Gawryluk Barbara
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Tuwim Julian (1894-1953)
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(133)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(133)
Ochab Janusz
(133)
Olejnik Donata
(132)
Szypuła Wojciech
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Oświata
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Rozdział pierwszy niniejszej książki przedstawia konkretny przykład zabawy dziecięcej i wyjaśnia, jakie możliwości kształcenia oferuje dzieciństwo, w którym dziecko ma szansę przeprowadzać różnorodne sensoryczne, motoryczne, rozwijające ducha i duszę doświadczenia, które wielostronnie pobudzają siłę fantazji, oraz nabywać istotnych kompetencji moralnych w spontanicznej aktywności. Jest to jednak możliwe tylko wówczas, gdy wychowanie na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej nie jest ograniczone do ofert i działań edukacyjnych ?dostosowanych do potrzeb gospodarki? i ?gwarantujących zachowanie zasadniczych celów?. Zastąpienie spontanicznej zabawy przez instrukcję lub samodzielnej eksploracji otoczenia (co nazywa się czasem myląco ?pedagogiką zabawy?) przez ekonomicznie zorientowane instytucje edukacyjne oznaczałoby ? jak zostanie to ukazane ? zahamowanie rozwoju ?podstawowych kompetencji?, które w rzeczywistości są niezbędne do podejmowania różnych wyzwań przyszłości. Jeżeli przy tym niemieckie przedszkole jest przedstawiane zainteresowanym imigrantom jako grupa zabawowa (playground rather than a pre-school), daje to powód do wskazania, że t a odmiana czystej pedagogiki zabawy i działania nie powinna być tutaj faworyzowana. Twierdzenie, że przedszkola rzeczywiście zaspokajają prawdziwe, różnorodne potrzeby dzieci w zakresie edukacji, budzi wiele wątpliwości. Obok jakże istotnej dla rozwoju dziecka zabawy edukacja przedszkolna powinna obejmować opowiadania, wycieczki na łono natury oraz wycieczki do zakładów rzemieślniczych, działania rozwijające aktywność percepcyjno-motoryczną, ćwiczenia pobudzające do obserwacji własnego otoczenia oraz inne działania pedagogiczne tworzące możliwie jak najszersze i odpowiadające potrzebom rozwojowym dziecka przestrzenie edukacyjne. Nie chodzi tutaj oczywiście o przesuwanie czasu rozpoczynania nauki szkolnej do wieku przedszkolnego. Opisane powyżej dążenie do tworzenia wolnych przestrzeni dla rozwoju i edukacji dziecka zwraca się także przeciw coraz mocniej uwydatniającej się w społeczeństwie kulturze, którą północnoamerykańscy psychologowie i przedstawiciele nauk społecznych określają jako rapid-fi re culture, czyli ?kultura szybkostrzelna?. Formy przejawiania się i oddziaływania tego agresywnego, skomercjalizowanego i hamującego możliwości rozwoju przemysłu kulturowego zostaną skonkretyzowane w następnym rozdziale. Poprzez pojęcie to rozumiemy wszelkie ? wyprodukowane na masową skalę jedynie w celach komercyjnych ? zabawki, komiksy, książki dla młodzieży, filmy telewizyjne, opery mydlane, muzyczne DVD itd., które dzisiaj w coraz większym stopniu określają i ideologicznie ukierunkowują dziecięce światy życia codziennego.
Ograniczenie możliwości rozwoju dziecka poprzez przemysł kulturowy * Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie * Zabawa a kompetencja technologiczna * Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy * Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy * Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień * Cielesne skutki kultury stresu * Kultura mediów posługujących się ekranem i jej negatywny wpływ na rozwój duchowy, społeczny i cielesny dziecka * Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka? * Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci * Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne – dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu? * Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna * Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji * Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności * Edukacja czy instrukcja? Wypieranie celów edukacji humanistycznej * przez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe * Mechanizacja życia codziennego dzieci * „Postmodernistyczny” model edukacji w opozycji do technokracji * Dzieciństwo: aspekty fizyczne i psychiczne * Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej * O relacji między „centrum” (mózg) a „peryferiami” (tułów i kończyny) * Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej