Kowalewska Barbara (tłumacz)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dzieci
(1)
Medytacja
(1)
Nauka mówienia
(1)
Oko
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Percepcja wzrokowa u dzieci
(1)
Teatr lalek
(1)
Telewizja
(1)
Telewizja i dzieci
(1)
Uzależnienie od telewizji
(1)
Widzenie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Gatunek
Rozmyślania religijne
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dodatek niem.
Niniejsza książka jest owocem wieloletniego praktykowania medytacji chrze ścijańskiej. W pierwszej części autor opisuje przygotowanie i warunki konieczne do podjęcia medytacji. W części drugiej omówione zostają różne formy metytacji : medytacja dnia, słowa. Zestawione zostają i porównane ze sobą modlitwa i medytacja jako w przekonaniu autora różne ale uzupełniające się i wzbogacające wzajemnie drogi do Boga i do własnego wnętrza. W trzeciej części opisana jest medytacja chrześcijańska sensu stricto. Określone słowa oraz zdania z Ewangelii św.Jana stanowią motywy przewodnie medytacji mogącej prowadzić do spotkania z Chrystusem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. 134-[137].
Freya Jaffke przedstawia Państwu jeden z charakterystycznych rodzajów codziennych zabaw w przedszkolu waldorfskim - teatrzyk lalek. Rozpoczyna od najprostszych improwizowanych zabaw, w których uczestniczą tylko własne rączki dziecka, następnie prezentuje zabawy z udziałem zabawek zrobionych na poczekaniu "z niczego": z odrobiny runa owczego, chusteczki lub patyczka, kończy zaś na opisach przedstawień z własnoręcznie wykonanymi marionetkami i pacyn­kami, przedstawień, w których animatorami są wychowawczynie przedszkolne, najstarsze przedszkolaki oraz dzieci w wieku szkolnym, a które poprzedza zawsze okres długich i starannych przygotowań.Teatrzyk lalek stanowi jedynie pewien specyficzny rodzaj codziennej zabawy w przedszkolu waldorfskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: Die gefrorene Blick : physiologische wirkungen des fernsehens und die entwicklung des kindes.
Bibliogr. s. 121-130.
Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które - choć są rozproszone w czasie i przestrzeni - prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole ("syndrom poniedziałku"). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu.
Wprowadzenie do polskiego wydania * Fizjologiczne skutki oglądania telewizji a rozwój dziecka * Słowo od tłumacza * Słowo wstępne Edwina Hübnera * Słowo wstępne od autora * 1. Patrzeć a oglądać telewizję * Aktywne oko * Nieświadome ruchy oczu wynikiem aktywności ludzkiego Ja * Obrazy telewizyjne nie są zwykłymi obrazami * Siatkówka pod ostrzałem * Zastygłe spojrzenie * Stan alfa * Mniejsze zużycie kalorii niż podczas "nicnierobienia" * Oko marionetką kamery * Iluzja aktywności własnej * Brakujące pół sekundy * Ekran jako producent narkotyku * Kamera steruje opinią pod progiem świadomości * Telewizja znakomitym środkiem manipulacji politycznej * Zakonserwowane uczucia * 2. Kultura telewizyjna - mit i rzeczywistość * Elektroniczny ołtarzyk domowy * W oparach iluzji * Telewizyjne uzależnienie * Czy widzów uratuje telewizja interaktywna? * Trening konsumpcji w pokoju dziecięcym * "Grasująca " otyłość * Gdy dzieci stają się mordercami * 3. A jak my, dorośli korzystamy z telewizji? * Całkowita rezygnacja? * Wznieść tamę przeciw zalewającemu nas morzu bierności * Wzmożona uwaga zamiast półsnu * Stworzyć przeciwwagę! * 4. Dzieci i telewizja * Dzieci nie są dorosłymi w miniaturze * "Okna" w rozwoju dziecka * Procesy uczenia się u dzieci a telewizja * Rozwój mózgu do dziesiątego roku życia * Telewizor jako maszyna do wyłączania dzieci? * Dzieci patrzą zupełnie inaczej * Nie zostawiać dzieci sam na sam z telewizorem! * Rozważyć priorytety * Ograniczać czas oglądania i stymulować aktywność własną dziecka! * Stymulować obrazy wewnętrzne! * Czy rezygnacja z telewizji jest możliwa w praktyce i czy taka decyzja ma sens? * Wejście w wiek dojrzewania * 5. Dzieciństwo staje się nieme. Utrata mowy i troska o mowę w epoce mediów * Analfabeci funkcjonalni: nowe, powszechnie występujące zjawisko * Groźba przepaści między poziomami wiedzy * Mowa zanika * Zaburzenia rozwoju mowy w wieku przedszkolnym * Zagrożony jest cały dalszy rozwój dziecka * Dzienna dawka mowy: dwanaście minut * Telewizja szkodzi rozwojowi mowy * Fatalne następstwa błędnego modelu myślenia * Mowa to nie taksówka * Mowa jest sztuką ruchu * Słuchacz tańczy, słuchając głosek mowy * Dźwięki mowy przenikają całego człowieka * "Wrastanie" dziecka w mowę a kształtowanie się mózgu * Głośnikowi brakuje najważniejszego * Żywiołem dziecka muzyczność mowy * Obrazowość mowy jako siła kształtująca duszę * Aby nowy "pod-ton" zadźwięczał w słowach * Na początku jest Słowo * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 190, 191, 2397 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Rozdział pierwszy niniejszej książki przedstawia konkretny przykład zabawy dziecięcej i wyjaśnia, jakie możliwości kształcenia oferuje dzieciństwo, w którym dziecko ma szansę przeprowadzać różnorodne sensoryczne, motoryczne, rozwijające ducha i duszę doświadczenia, które wielostronnie pobudzają siłę fantazji, oraz nabywać istotnych kompetencji moralnych w spontanicznej aktywności. Jest to jednak możliwe tylko wówczas, gdy wychowanie na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej nie jest ograniczone do ofert i działań edukacyjnych ?dostosowanych do potrzeb gospodarki? i ?gwarantujących zachowanie zasadniczych celów?. Zastąpienie spontanicznej zabawy przez instrukcję lub samodzielnej eksploracji otoczenia (co nazywa się czasem myląco ?pedagogiką zabawy?) przez ekonomicznie zorientowane instytucje edukacyjne oznaczałoby ? jak zostanie to ukazane ? zahamowanie rozwoju ?podstawowych kompetencji?, które w rzeczywistości są niezbędne do podejmowania różnych wyzwań przyszłości. Jeżeli przy tym niemieckie przedszkole jest przedstawiane zainteresowanym imigrantom jako grupa zabawowa (playground rather than a pre-school), daje to powód do wskazania, że t a odmiana czystej pedagogiki zabawy i działania nie powinna być tutaj faworyzowana. Twierdzenie, że przedszkola rzeczywiście zaspokajają prawdziwe, różnorodne potrzeby dzieci w zakresie edukacji, budzi wiele wątpliwości. Obok jakże istotnej dla rozwoju dziecka zabawy edukacja przedszkolna powinna obejmować opowiadania, wycieczki na łono natury oraz wycieczki do zakładów rzemieślniczych, działania rozwijające aktywność percepcyjno-motoryczną, ćwiczenia pobudzające do obserwacji własnego otoczenia oraz inne działania pedagogiczne tworzące możliwie jak najszersze i odpowiadające potrzebom rozwojowym dziecka przestrzenie edukacyjne. Nie chodzi tutaj oczywiście o przesuwanie czasu rozpoczynania nauki szkolnej do wieku przedszkolnego. Opisane powyżej dążenie do tworzenia wolnych przestrzeni dla rozwoju i edukacji dziecka zwraca się także przeciw coraz mocniej uwydatniającej się w społeczeństwie kulturze, którą północnoamerykańscy psychologowie i przedstawiciele nauk społecznych określają jako rapid-fi re culture, czyli ?kultura szybkostrzelna?. Formy przejawiania się i oddziaływania tego agresywnego, skomercjalizowanego i hamującego możliwości rozwoju przemysłu kulturowego zostaną skonkretyzowane w następnym rozdziale. Poprzez pojęcie to rozumiemy wszelkie ? wyprodukowane na masową skalę jedynie w celach komercyjnych ? zabawki, komiksy, książki dla młodzieży, filmy telewizyjne, opery mydlane, muzyczne DVD itd., które dzisiaj w coraz większym stopniu określają i ideologicznie ukierunkowują dziecięce światy życia codziennego.
Ograniczenie możliwości rozwoju dziecka poprzez przemysł kulturowy * Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie * Zabawa a kompetencja technologiczna * Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy * Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy * Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień * Cielesne skutki kultury stresu * Kultura mediów posługujących się ekranem i jej negatywny wpływ na rozwój duchowy, społeczny i cielesny dziecka * Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka? * Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci * Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne – dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu? * Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna * Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji * Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności * Edukacja czy instrukcja? Wypieranie celów edukacji humanistycznej * przez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe * Mechanizacja życia codziennego dzieci * „Postmodernistyczny” model edukacji w opozycji do technokracji * Dzieciństwo: aspekty fizyczne i psychiczne * Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej * O relacji między „centrum” (mózg) a „peryferiami” (tułów i kończyny) * Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej