Shaw William (biochemia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Shaw William (biochemia)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Autyzm
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Świetna książka! Podaje sprawdzone i poparte badaniami sposoby poprawienia funkcjonowania osób z autyzmem. Nie każdy wie, że na przykład niedobór cholesterolu (ogólnie cieszącego się złą sławą) powoduje zaburzenia funkcjonowania mózgu, mogące prowadzić do autyzmu, Zespołu Tourette`a, ADHD, Zespołu Downa, itp. Albo jak leczyć zaburzenia przewodu pokarmowego, powszechne u autystycznych dzieci, co jednocześnie bardzo poprawia ich zachowania (jeśli nas boli brzuch, a ktoś od nas czegoś chce, też zachowujemy się autystycznie). Zamieszczamy spis treści: istne bogactwo tematów do zastosowania natychmiast!Książka powstała z inicjatywy Instytutu Medycyny Holistycznej VEGAMEDICA, a została przygotowana we Fraszce Edukacyjnej.
Rozdział 1 * Terapie żywieniowe w autyzmie. Dr William Shaw * Rozważania ogólne; Kwasy tłuszczowe – niezbędne i zbędne; Skutki uboczne suplementacji kwasów tłuszczowych związane z niedoborem karnityny; Zespół Smitha-Lemliego-Opitza, Autyzm, Sonic Hedgehog, Rozwój mózgu a zapotrzebowanie na cholesterol; Poważny niedobór cholesterol u dzieci z autyzmem bez SLOS; Jaka jest przyczyna bardzo niskiego poziomu cholesterolu u dzieci z autyzmem; Wykrywanie niedoboru cholesterol u chorych na autyzm; Korzyści z suplementacji cholesterol u osób ze „zwyczajnym” autyzmem; Historia Pauliny i cholesterol; Lit, epidemia autyzmu i szaleństwo na punkcie wody butelkowanej; Aminokwasy a spożycie białka; Ogólna charakterystyka nieprawidłowości dotyczących aminokwasów w autyzmie; Ocena właściwego spożycia białka na podstawie prealbuminy w surowicy krwi; Nieprawidłowości dotyczące aminokwasów typowe dla zaburzeń ze spektrum autyzmu; Metylokobalamina: specjalna forma witaminy B12, która reguluje metabolizm aminokwasów siarkowych; Znaczenie metioniny i jej metabolitów; Trudności w bezpośredniej suplementacji niektórych aminokwasów siarkowych; Zaburzenia cyklu mocznikowego: Znaczenie kwasu orotowego w autyzmie; Witaminy; Witamina B6; Zalety witaminy B6 w autyzmie; Skutki uboczne zażywania witaminy B6; Znaczenie przeciwutleniaczy oraz ich wpływ na zapobieganie stresowi oksydacyjnemu; Witamina B12 w autyzmie; Polimorfizmy, Częste genetyczne czynniki ryzyka dla autyzmu; TMG i DMG; Zapotrzebowanie na koenzym Q10 w autyzmie. * Rozdział 2 * Zaburzenie regulacji procesów z udziałem miedzi i cynku. Dr William Shaw * O miedzi i cynku; Biologiczne i chemiczne funkcje miedzi i cynku; Mechanizm wchłaniania, transportu oraz wydalania miedzi; Metalotioneina, cynk, miedź i metale ciężkie; Wpływ nadmiernej zawartości cynku na zdrowie; Zaburzona metalotioneina czynnikiem wpływającym na rozwój autyzmu?; Czy autyzm jest odmianą choroby Wilsona, czy jest to podobna choroba związana z nadwyżką miedzi; Niewystarczająca zdolność wiązania żelaza i miedzi w autyzmie: Bezpośrednie powiązanie ze stopniem rozwoju autyzmu. * * ZABURZONA METALOTIONEINA CZYNNIKIEM WPŁYWAJĄCYM NA ROZWÓJ AUTYZMU? * * Rozdział 3 * Szczawiany w autyzmie. Dr William Shaw * Odkrycie terapii żywieniowej, a istotne biochemiczne zaburzenie w autyzmie; Jak można leczyć wysoki poziom szczawianów; Metabolizm szczawianów i podłoże genetyczne zaburzeń związanych ze szczawianami; Dieta o niskiej zawartości szczawianów; Rozpuszczalność szczawianów; Inne dowody na to, że szczawiany powodują zaburzenia behawioralne. * Rozdział 4 * Typowe dziecko ze zdiagnozowanym autyzmem. Dr Kurt Woeller * Dziecko z regresywnym autyzmem; Autyzm jako problem medyczny; Leczenie pacjenta – a nie diagnozy; Twoje dziecko zasługuje na lepsze traktowanie; Moje kompleksowe biomedyczne podejście do badania i leczenia dziecka z ASD. Różne podejścia do leczenia, odkrycia diagnostyczne i reakcje pacjentów; Kompleksowe badania laboratoryjne; Ważne badanie (Badanie na kwasy organiczne); Bakterie z rodzaju Clostridium – i przypadek agresywnego zachowania; Znaczenie właściwej diety i wpływ jedzenia na zmianę zachowania; Szczawiany (kwas szczawiowy i dieta o niskiej zawartości szczawianów (LOD)); Ważne badanie: (Kompleksowe badanie stolca); Ważne badanie (Obecność metali ciężkich); Badanie na obecność metali ciężkich w stolcu; Badanie próbki włosa; Badanie na obecność metali ciężkich we krwi; Badanie na obecność metali ciężkich w moczu; Badanie stężenia porfiryn. * Rozdział 5 * Zastosowanie tlenoterapii hiperbarycznej (HBTO) w leczeniu autyzmu. Dr Daniel Rossignol * Wstęp; Patofizjologia autyzmu i możliwe korzyści z zastosowania HBTO; HBOT a hipoperfuzja mózgu; Stan zapalny tkanki nerwowej w autyzmie; Stan zapalny żołądka i jelit w autyzmie; HBOT a stan zapalny; Funkcje immunologiczne w autyzmie; HBOT a funkcje immunologiczne; Stres oksydacyjny w autyzmie; HBOT a stres oksydacyjny; Zaburzenie pracy mitochondriów w autyzmie; HBOT a zaburzenie pracy mitochondriów; Nieprawidłowy poziom neuroprzekaźników w autyzmie; HBOT a nieprawidłowy poziom neuroprzekaźników; Ekspozycja na toksyny w autyzmie a HBOT; Dysbioza jelit w autyzmie; HBOT a dysbioza jelit; Komórki macierzyste a HBOT; Uzasadnienie stosowania HBOT w przypadku autyzmu; Przegląd badań dotyczących HBOT i autyzmu. * Rozdział 6 * Problemy żołądkowo-jelitowe u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dr Lenny González * Układ pokarmowy i związane z nim terminy; Etiologia zaburzenia; Bakterie w układzie pokarmowym; Nadmierne namnażanie się drożdżaków; Przepuszczalność jelitowa: Cechy śluzówki jelita; Objawy kliniczne; Badania kliniczne u pacjentów gastroenterologicznej kliniki pediatrycznej; Badania endoskopowe; Podejście terapeutyczne do leczenia układu pokarmowego w osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Leczenie krok po kroku; Wnioski. * * Rozdział 7 * Wyleczyć autyzm: podejście holistyczne. Dr Denise Tarasuk * Leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu; Model Wellness dr Tarasuk; Homeopatia: Pobudź siły witalne; Kiedy można stosować homeopatię?; Jakie choroby można wyleczyć homeopatią?; Które terapie są najskuteczniejsze w przypadku autyzmu?; Medycyna roślinna; Żywienie i zmiana diety; Studium przypadku: Ryder mówi prawdę; Ocena postępów Rydera; Plan leczenia dla Rydera; Studium przypadku: Mark ma nowe pasje; Podsumowanie. * Rozdział 8 * Od ADHD do autyzmu: Kilka szybkich, prostych i niedrogich rozwiązań. Dr Doris Rapp * Wstęp; Jak rozpoznawać alergie w różnych grupach wiekowych?; Wskazówki dotyczące alergii związane z wiekiem; Proste wskazówki, które pomogą ci rozpoznać, a nawet wyleczyć alergie pokarmowe; Co jeszcze możesz zrobić, żeby jak najtrafniej określić, dlaczego twoje dziecko jest chore?; Co musisz zrobić, gdy już określisz przyczynę?; Rady dotyczące domu, szkoły i miejsca pracy: co trzeba wziąć pod uwagę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Celem tej książki jest przedstawienie terapii biomedycznych, stosowanych w leczeniu dzieci z autyzmem, ADD/ADHD oraz PDD, poprzez połączenie informacji z zakresu biochemii, immunologii, genetyki, dietetyki oraz mikrobiologii w taki sposób, aby mogły zostać przyswojone przez rodziców oraz lekarzy i dietetyków, zajmujących się dziećmi z tymi chorobami. Długie rozmowy autora z tysiącami rodziców tych dzieci, a w tym z wieloma, którzy sami są lekarzami, dostarczyły mu szereg wskazówek, dotyczących tych chorób.Informacje zawarte w tej książce mogą być przydatne nie tylko dla osób z autyzmem, ale również dla chorych na inne choroby, objawy których są podobne, np. całościowe zaburzenie rozwoju (PDD), zespół Retta, zespół Williamsa, nerwiakowłókniakowatość, stwardnienie guzowate, zespół łamliwego chromosomu X, zespół Downa, zespół Tourette’a, zespół Pradera-Williego oraz zespół zaburzeń uwagi (ADD/ADHD). Szereg charakterystycznych dla autyzmu zaburzeń występuje także w tych chorobach, a terapie autyzmu, przedstawione w tej książce, mogą także pomóc dzieciom i dorosłym na nie cierpiącym. Celem książki jest opisanie ich w autyzmie i zaburzeniach pokrewnych oraz omówienie niektórych terapii, niejednokrotnie wykazujących pozytywne działanie na wiele dzieci i dorosłych. Mimo, że niektóre dzieci zostały całkowicie wyleczone z autyzmu dzięki terapiom opisanym w tej książce (a rodzice dwojga z nich przedstawiają tu swoje doświadczenia), nie jest tak, że wszystkie dzieci odniosą korzyści, choć miejmy nadzieję, że tak będzie w przypadku części z nich. Książka pt. "Leczenie biomedyczne autyzmu i PDD" została do tej pory przetłumaczona na język hiszpański, niemiecki i wiele innych. Na podstawie informacji, płynących od tych, którzy wykorzystali zawarte tu wskazówki, można stwierdzić, że przedstawione w terapie były skuteczne na całym świecie.Historie opowiedziane przez dwie matki, których dzieci całkowicie wyzdrowiały, są bardzo istotne z uwagi na podobieństwa stosowanych terapii. Kobiety te niezależnie od siebie zebrały informacje i rozpoczęły leczenie. Ich pociechy zostały zdiagnozowane wcześnie. Miały wtedy około dwóch lat. Obie matki, niezależnie od siebie, rozpoczęły leczenie przeciwgrzybicze oraz terapię alergii pokarmowych, wprowadziły dietę przeciwdrożdżakową o niskiej zawartości cukru i bez drożdży, glutenu i kazeiny, oraz intensywną terapię behawioralną. Można zauważyć, że istnieją znaczące różnice w podejściach do diety i terapii przeciwgrzybiczej zaprezentowanych w tej książce przez różnych autorów. Może to być dezorientujące, ale informacje te uczciwie odzwierciedlają rzeczywistość, w której istnieje wiele niewiadomych. Można poeksperymentować z wieloma różnymi metodami żywieniowymi i terapiami przeciwgrzybiczymi, aby ustalić, które z nich są bardziej korzystne dla pacjenta lub dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18323 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej