Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(172)
Forma i typ
Książki
(169)
Poradniki i przewodniki
(47)
Proza
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(219)
wypożyczone
(40)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(22)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(14)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(18)
MW123 (św. Wincentego 64)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(17)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(6)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(9)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(7)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(120)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Okuniewski Juliusz
(7)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Jagielska Gabriela
(4)
Knapp Julie
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Danielewicz Dorota
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Zano Agata
(3)
Andruszko Robert
(2)
Ann Jewel E
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Brauner Françoise
(2)
Bryńska Anita
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(2)
Evans Craig R
(2)
Frith Uta
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Homańczyk Andrzej
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Jung Jona
(2)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Ozonoff Sally
(2)
Piszczek Maria
(2)
Pollak Monika
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schopler Eric (1927- )
(2)
Shaw William (biochemia)
(2)
Shore Stephen M. (1961- )
(2)
Silberman Steve (1957- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Sobiecka Danuta
(2)
Wojtych Ewa
(2)
Zdral Zofia
(2)
Amenta Charles A
(1)
Amenta Charles A. III
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Barbera Mary Lynch (1965- )
(1)
Barnett Kristine
(1)
Baskin Nora Raleigh (1961- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga (1958- )
(1)
Borkowska Małgorzata (tłumacz)
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Botsford Johnson Jane
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Alfred (1910- )
(1)
Brennan Cait
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Budzińska Anna
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błaszczak Wojciech
(1)
Błaż Agata
(1)
Capella Anthony (1962- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Chlupová Danuta
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Christian Mitch
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Copeland James
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Cravetto Enrico
(1)
Danes Claire (1979- )
(1)
Delacato Carl H
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(98)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(171)
Język
polski
(170)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(32)
Nauczyciele
(13)
Dzieci
(10)
Terapeuci
(9)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura angielska
(4)
Literatura szwedzka
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Autyzm
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: dzieło
Autistic brain
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Islandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)]
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Zaolzie
(1)
Gatunek
Poradnik
(44)
Opracowanie
(11)
Powieść obyczajowa
(10)
Podręcznik
(9)
Opowiadania i nowele
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Wydawnictwa popularne
(4)
Monografia
(3)
Powieść
(3)
Romans
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Biografia
(1)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedie
(1)
Esej
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kryminał
(1)
Pamiętniki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(45)
Edukacja i pedagogika
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kulinaria
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
172 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na ile dzieci z autyzmem są podobne do swoich rówieśników, a na ile się od nich różnią? Ta tajemnicza choroba, której niekiedy towarzyszą zdumiewające uzdolnienia, intryguje i zastanawia. Książka Krzyś jest wyjątkowy przybliża świat dziecka autystycznego, pozwala zrozumieć jego zachowania, a także relacje z rodzicami i rodzeństwem. Autor, Charles A. Amenta III, jest lekarzem, mieszka z rodziną i praktykuje w Stanach Zjednoczonych. Jest ojcem trzech synów, a bohaterem tej książki jest jeden z nich - autystyczny Krzyś. Autor tak mówi o swojej książce:Tę książkę napisałem dla dzieci, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm. Zawarłem w niej rzetelną wiedzę i swoje osobiste doświadczenia. Mam nadzieję, że dzieciom spodoba się ta książka. Chciałbym, aby okazała się też przydatna dla rodziców, nauczycieli i specjalistów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pan perfekcyjny / Jewel E. Ann ; przełożyła Katarzyna Agnieszka Dyrek. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2018. - 410 stron ; 20 cm.
Na okładce: Ta kobieta musi odejść! Niestety, jest jeden problem...
Ta kobieta musi odejść! Niestety, jest jeden problem. Ellen Rodgers wydawała się idealną kandydatką do zamieszkania nad biurem Flinta Hopkinsa. Miła, dobrze wyglądająca kobieta sprawiała przy tym wrażenie cichej i spokojnej. Tymczasem dziewczyna okazała się... bardzo energiczną muzykoterapeutką. Teraz Flint, zamiast skupić się na pracy, musi wysłuchiwać dźwięków bongosów, gitar i śpiewania. Co gorsza, Ellen jest wkurzająco szczęśliwa i odczuwa ciągłą potrzebę naruszania przestrzeni osobistej Flinta - bez przerwy poprawia mu krawat, zapina guziki w koszuli i robi wiele innych rzeczy, wprowadzających w głowie mężczyzny niezły zamęt. Na dodatek kobieta trzyma w charakterze zwierzątek domowych... szczury. Tak, szczury! Choć Flint marzy o wręczeniu Ellen wypowiedzenia najmu, jego autystyczny syn Harrison zdaje się przepadać za kobietą. Tych dwoje jest więc chwilowo na siebie skazanych, a z czasem ich miłosno-nienawistna relacja zaczyna się przeradzać w coś jednocześnie pięknego i tragicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Pan perfekcyjny [Książka mówiona] / Jewel E. Ann ; przekład: Katarzyna Agnieszka Dyrek. - [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, [2019]. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
660 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/pan-perfekcyjny-jewel-e-ann,p1235618813,ebooki-i-mp3-p.
Czytają: Anna Krypczyk, Daniel Misiewicz.
Ta kobieta musi odejść! Niestety, jest jeden problem. Ellen Rodgers wydawała się idealną kandydatką do zamieszkania nad biurem Flinta Hopkinsa. Miła, dobrze wyglądająca kobieta sprawiała przy tym wrażenie cichej i spokojnej. Tymczasem dziewczyna okazała się... bardzo energiczną muzykoterapeutką. Teraz Flint, zamiast skupić się na pracy, musi wysłuchiwać dźwięków bongosów, gitar i śpiewania. Co gorsza, Ellen jest wkurzająco szczęśliwa i odczuwa ciągłą potrzebę naruszania przestrzeni osobistej Flinta - bez przerwy poprawia mu krawat, zapina guziki w koszuli i robi wiele innych rzeczy, wprowadzających w głowie mężczyzny niezły zamęt. Na dodatek kobieta trzyma w charakterze zwierzątek domowych... szczury. Tak, szczury! Choć Flint marzy o wręczeniu Ellen wypowiedzenia najmu, jego autystyczny syn Harrison zdaje się przepadać za kobietą. Tych dwoje jest więc chwilowo na siebie skazanych, a z czasem ich miłosno-nienawistna relacja zaczyna się przeradzać w coś jednocześnie pięknego i tragicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka "Doktor Tony odpowiada" to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood - światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu - odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwaga na stronie tytułowej wymienieni są Mentorzy : Qazi Fazli Azeem, Garry Burge, James Buzon, Bob Castleman, Mitch Christian, Debbie Denenburg, Charli Devnet, Temple Grandin, Ruth Elaine Joyner Hane, Paul Isaacss, Dr. Know, Karen Krejcha, Henny Kupferstein, Anita Lesko, Richard Maguire, John Makin, Larry Moody, Lisa Morgan, Jennifer Cook O`Toole, Lars Perner, Jeanette Purkis, Mary Robison, Steve Selpal, Dr. Stephen M. Shore, Dr. Patrick Suglia, Liane Holiday Willey, Alexis Winemann.
Bibliografia strony 427-430.
Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym."Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!"Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc."Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. [.] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20587 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [174] - 182.
W swojej książce autor tłumaczy rodzicom i specjalistom, jak rozpoznać zespół Aspergera. Prezentuje opis i analizę nietypowych charakterystyk i praktycznych strategii korekcyjnych, wykorzystując przy tym cytaty z wypowiedzi osób z tym zespołem, a wszystko to czyni w sposób jasny i przystępny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmemWiększość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,powitania i pożegnania,okazywanie empatii i zrozumienia,przerywanie rozmowy innym osobom,wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,praca w grupie,zaproszenie drugiej osoby na randkę,zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,proszenie o pomoc,radzenie sobie z przeciwnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 383-386.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil". z przedmowy dr Temple Grandin W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki "idealnego" programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny. James Ball jest doktorem pedagogiki i dyplomowanym specjali­stą w zakresie analizy zachowania (BCBA). Od ponad 20 lat zaj­muje się dziećmi i osobami dorosłymi dotkniętymi autyzmem. Dba o zapewnienie przysługujących im świadczeń edukacyjnych i opiekuńczych, organizuje też pracę zawodową dla takich osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 249-254. Indeks.
"Łatwy do zastosowania, skuteczny przewodnik. Verbal Behavior Approach motywuje i zachęca do dalszej nauki."- Kathleen Ricca, pedagog, matka trzyletniego chłopca z autyzmem"Książka Barbery jest nie tylko dokładna, ale i zrozumiała......Osobiste doświadczenia autorki w dziedzinie, o której pisze, sprawiają, że wyjaśnienia i instrukcje nie są nużące i łatwo je zastosować"- dr Jack Michael, redaktor "The Analysis of Verbal Behavior"Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The verbal behavior approach : how to teach children with autism and related disorders.
Bibliografia, netografia na stronach 249-254. Indeksy.
Metoda zachowań werbalnych (VB) jest formą stosowanej analizy zachowań (SAZ), opartej na analizie funkcjonalnej zachowań werbalnych B.F. Skinnera. Sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku dzieci posługujących się mową w stopniu minimalnym lub w ogóle niemówiących. Aby wyjaśnić podstawy VB oraz sposoby wykorzystywania tej metody, Mary Lynch Barbera opiera się na własnych doświadczeniach jako certyfikowanego analityka zachowania, a także jako matka dziecka autystycznego."Ten przewodnik w sposób uporządkowany przynosi wiele informacji o tym, jak pomagać dzieciom rozwijać mowę i umiejętności językowe oraz wyjaśnia, jak uczyć dzieci niemówiące, języka miganego. Osobny rozdział poświęcono sposobom, które pozwalają zmniejszyć problemy z zachowaniem. Książka zawiera także cenne wskazówki dotyczące treningu czystości i innych umiejętności samoobsługi, przydatne dla wszystkich dzieci.Ta książka umożliwi rodzicom i terapeutom, nieznającym zasad SAZ iVB, natychmiastowe stosowanie metody zachowań werbalnych do nauczania dzieci autystycznych i z innymi zaburzeniami rozwojowymi. "Przedmowę do książki napisał dr Mark Sundberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21103 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The Spark. A mother`s story of naturing genius, cop. 2013.
Syn Kristine Barnett, Jacob, ma IQ wyższe niż Einstein i fotograficzną pamięć. W ciągu dwóch tygodni sam nauczył się podstaw analizy matematycznej. W wieku dziewięciu lat rozpoczął badania nad nowatorską teorią w astrofizyce, w wieku dwunastu -pracę na uniwersytecie na wydziale fizyki kwantowej. A przecież jego genialne zdolności łatwo mogły zostać zaprzepaszczone. Kiedy Jake miał dwa lata, rozpoznano u niego autyzm. Kristine usłyszała wówczas, że być może jej syn nigdy sam nie zawiąże butów.Błysk jest fascynującą historią matki i syna. Otoczony przez specjalistów, którzy uczyli go jedynie podstawowych czynności, tłumiąc prawdziwe pasje, Jake nie robił żadnych postępów, co więcej, wycofywał się do swojego świata, aż w końcu zupełnie przestał mówić. Wtedy jego mama, na przekór wszystkim, podążyła za instynktem. Zrezygnowała ze specjalnego programu nauczania i zaczęła samodzielnie przygotowywać syna do zajęć w zwykłym przedszkolu, wierząc w moc doświadczeń dzieciństwa i radosnej zabawy. Skupiła się na wszystkim, co było w Jake`u wyjątkowe, i pozwoliła mu swobodnie rozwijać zainteresowania, koncentrując się na tym, co umie, a nie na tym, czego nie mógł zrobić. Dzięki ciężkiej pracy, determinacji Jake`aoraz wsparciu przyjaciół i bliskich, Kristine i Michael przezwyciężyli wszystkie trudności, a efekty przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Wychowali geniusza."Wszyscy rodzice i nauczyciele powinni przeczytać tę niezwykłą książkę!" Temple Grandin"Błysk to opowieść o odmieniającej sile bezwarunkowej miłości matki. Jeśli macie dziecko inne niż wszystkie - a które dziecko takie nie jest? - nie będziecie w stanie odłożyć tej książki nawet na minutę". Sylvia Nasar"Błysk w wyjątkowy sposób pokazuje, z jak wielką siłą matka potrafi kochać swoje dziecko". Andrew Solomon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału: The Pattern Seekers.
Tekst na skrzydełkach.
Na okładce: Autor: Teorii zła.
Wnikliwe uzasadnienie idei, że kreatywność ma wiele cech wspólnych z autyzmem. (.) Odkrywcza. - "Kirkus"Dlaczego tylko ludzie dokonują wynalazków?Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce Poszukiwacze wzorów Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia.Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach.Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej.O AUTORZESimon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie w Cambridge i wykładowcą w tamtejszym Trinity College. Kieruje Centrum Badań Autyzmu w Cambridge (autismresearchcentre.com). Ukończył studia w dziedzinie nauk o człowieku w New College na Oxfordzie, a następnie uzyskał tytuł doktora psychologii w University College London oraz tytuł Master of Philosophy w dziedzinie psychologii klinicznej w Instytucie Psychiatrii w Londynie.Jest autorem bestsellerowej książki Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwaRecenzje i rekomendacje:Na podstawie szeroko zakrojonych badań Simon Baron-Cohen twierdzi, że większość ludzi jest wyspecjalizowana, jeśli chodzi o sposób spostrzegania świata. Jedni skupiają się na ludziach, a inni na przedmiotach. Autor przekonująco argumentuje, że ten drugi typ umysłu - poszukiwacz wzorów - leży u podstaw współczesnej ludzkiej cywilizacji. - Frans de Waal, autor książki Ostatni uścisk mamyKsiążka Poszukiwacze wzorów wnosi istotny wkład w literaturę naukową dotyczącą neuroróżnorodności. Simon Baron-Cohen przygląda się neuroróżnorodności przez pryzmat ludzkich cech, a jego podejście jest odświeżająco różne od współczesnych ujęć autyzmu oraz innych zaburzeń rozwojowych. Choć te zaburzenia istnieją naprawdę, Baron-Cohen umieszcza je w kontekście ewolucyjnym, przyglądając się cechom, które są z nimi powiązane. Autor od lat występuje w imieniu osób z autyzmem i jest orędownikiem neuroróżnorodności, a jego skłaniająca do refleksji książka z pewnością wywoła ożywioną dyskusję. - John Robinson, autor książki Look Me in the EyeNader rzadko napotykamy zaskakującą nową ideę, która wyjaśnia ważne zjawisko. Rozważania Simona Barona-Cohena na temat abstrakcyjnego poszukiwania wzorów w rozwoju ludzkości są jedną z takich idei. Ta książka rzuca światło na jedną z najbardziej niezwykłych cech naszego gatunku, celebruje różnorodność poznawczą i niejako wbrew swojej tematyce jest pełna empatii i wglądu. - Steven Pinker, profesor psychologii na Uniwersytecie Harvarda, autor książki Tabula rasa. Spory o naturę ludzkąFascynujące wyjaśnienie mechanizmów leżących u podstaw zdolności wspólnych dla osób z autyzmem i wynalazców. - Brian Josephson, profesor fizyki, Uniwersytet w Cambridge, dyrektor Mind-Matter Unification Project - brytyjskiego projektu unifikacji umysłu i materii.Poszukiwacze wzorów to książka przełomowa, przepustka do świata innowacji i kreatywności. Co najważniejsze, ta książka honoruje ludzi z autyzmem i jest wezwaniem do działania, do docenienia neuroróżnorodności. - David Joseph, prezes Universal Music UKPoszukiwacze wzorów to książka pełna ważnych idei, która z pewnością wywoła intensywne dyskusje i spory, podsycane przez tętniące życiem pisarstwo Barona-Cohena i jego prowokacyjne opowieści. - Daniel J. Povinelli, profesor biologii na Uniwersytecie Stanu Luizjana w Lafayette, autor książki World Without WeightSimon Baron-Cohen, uznany na całym świecie autorytet w dziedzinie ludzkich mózgów, napisał fascynującą książkę, która wyjaśnia spektrum stylów myślenia. Dzięki lekturze tej książki zaczniesz lepiej rozumieć osobowość swoich przyjaciół i współpracowników. - Martin Rees, profesor kosmologii i astrofizyki na Uniwersytecie w Cambridge, autor książki Tylko sześć liczbSimon Baron-Cohen napisał nadzwyczaj twórczą i fascynującą książkę. Zmierzył się z jedną z największych zagadek w nauce o poznaniu, zadając proste pytanie: "Skąd się bierze zdolność Homo sapiens do wynalazczości?" Baron-Cohen łączy naukę o mózgu, biologię ewolucyjną i badania autyzmu, aby stworzyć wyjątkową teorię ludzkiego poznania. To bez wątpienia jedna z najważniejszych i najbardziej odkrywczych książek o ludzkim umyśle, jakie napisano w tym dziesięcioleciu. - Andrew N. Meltzoff, profesor psychologii i dyrektor Instytutu Uczenia się i Nauk o Mózgu na Uniwersytecie Waszyngtońskim, współautor książki Naukowiec w kołysceZawsze wiele lat przed innymi, zawsze bardziej odważny w myśleniu i działaniu, Simon Baron-Cohen tym razem rozwiązuje zagadkę ludzkiej kreatywności zrodzonej z różnic. Tam gdzie inni widzieli ułomność, on zobaczył wyjątkowość. Podobnie jak piękno samej natury, piękno ludzkiego umysłu bierze się z jego różnorodności. - Ami Klin, kierowniczka Katedry Badań Autyzmu na Uniwersytecie Emory’ego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58141 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21319 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Teoria zła : o empatii i genezie okrucieństwa / Simon Baron-Cohen ; przekład Agnieszka Nowak. - Sopot : Smak Słowa, 2015. - 212, [4] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału (edycja amerykańska): The science of evil : on empathy and the origins of cruelty. Tytuł oryginału (edycja brytyjska): Zero degrees of empathy : a new theory of human cruelty.
Bibliografia na stronach [181]-203. Indeksy.
Zaburzenie borderline. Psychopatia. Autyzm i zespół Aspergera. Ludzie cierpiący na te zaburzenia mają pewną wspólną cechę - brak empatii. W niektórych wypadkach bywa on bardzo niebezpieczny (pomyśl o masakrze w Columbine High School), podczas gdy w innych może oznaczać po prostu odmienny sposób interpretowania świata (czego przykładem jest Kim Peek, pierwowzór głównego bohatera filmu Rain Man).Jakie są przyczyny niezdolności do empatii? Co się tak naprawdę dzieje, kiedy tracimy pragnienie rozumienia uczuć innych ludzi i troszczenia się o nie (albo gdy nigdy nie doświadczyliśmy tego pragnienia)?W książce Teoria zła Simon Baron-Cohen, wybitny psycholog i laureat nagród naukowych, który od dziesiątków lat zajmuje się badaniem autyzmu, przedstawia nową, opartą na wiedzy o mózgu teorię ludzkiego okrucieństwa. Baron-Cohen zagłębia się w neuronaukę i anatomię ludzkiego mózgu, wyjaśniając, jak działa tak zwany mózgowy obwód empatii. Nieprawidłowe funkcjonowanie tego obwodu - dowodzi autor - leży u podstaw braku empatii. Co jednak odróżnia niezwykłe zachowania, takie jak te obserwowane u osób autystycznych, od bezwzględnych czynów psychopaty? Zdaniem Barona-Cohena istotne znaczenie mają nie tylko czynniki biologiczne, ale także społeczne i środowiskowe, między innymi zaniedbywanie przez rodziców, krzywdzenie i doświadczanie głębokiej nieufności. Opierając się na własnych badaniach autyzmu i empatii, autor przedstawia krytyczne spojrzenie na naukową teorię współczucia i nawołuje do istotnej zmiany sposobu, w jaki wyjaśniamy ludzkie okrucieństwo, a nawet tego, jak traktujemy ludzi, którzy się go dopuszczają.
PRZEDMOWA * Czy mózg jest źródłem zła? * ROZDZIAŁ 1 * Jak wyjaśnić "zło" i ludzkie okrucieństwo? * ROZDZIAŁ 2 * Mechanizm empatii - krzywa normalna * ROZDZIAŁ 3 * Kiedy zerowy poziom empatii jest negatywny * ROZDZIAŁ 4 * Kiedy zerowy poziom empatii jest pozytywny * ROZDZIAŁ 5 * Gen empatii * ROZDZIAŁ 6 * Refleksje na temat ludzkiego okrucieństwa * DODATEK 1. Współczynnik empatii (EQ) * DODATEK 2. Jak rozpoznać zerowy poziom empatii (osobę zero-negatywną) * BIBLIOGRAFIA * INDEKS NAZWISK * INDEKS RZECZOWY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58253 (1 egz.)
Kaucja: 19,95 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Jason Blake jest dwunastoletnim autystycznym chłopcem. Chodzi do zwykłej szkoły. Rzadko zdarza mu się dzień bez większych lub mniejszych nieprzyjemności. Jason próbuje zrozumieć swoich kolegów, ale oni nie zawsze chcą zrozumieć Jasona. Jest więc sam. Wszystko się zmienia, gdy zaczyna korespondować w internecie z Feniksem z Popiołów - osobą poznaną na stronie, na której młodzi nastolatkowie publikują swoje próby literackie. Feniks z Popiołów to dziewczyna. Ma na na imię Rebeka. Podobają się jej opowiadania Jasona. Jason czyje, że pierwszy raz zdarza mu się szansa na przyjaźń. Wie jednak, że to też nie będzie proste. Jak wszystko w jego życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-295. Indeks.
Praktyczne porady matki i specjalistki od zaburzeń ze spektrum autyzmu. Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia ponad 150 wypróbowanych sposobów postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po "klasyczny" autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły i wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192]-218.
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Rozdział 1. Analiza różnicująca autyzmu i innych głębokich zaburzeń w rozwoju * Wprowadzenie * 1.1. Diagnoza * 1.2. Diagnoza w autyzmie * 1.3. Optymalizacja w systemie edukacji specjalnej - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 2. Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej - studium terminologiczne * Wprowadzenie * 2.1 Ku unifikacji i precyzyjnemu określeniu terminu * 2.2. Podziały terapii pedagogicznej * Rozdział 3. Komunikcja - holistyczne modele wspomagania i rozwoju * Wprowadzenie * 3.1. Podejście teoretyczne * 3.2. Fotogramy jako graficzna metoda komunikacji wspomagająca pracę z dzieckiem z głębokimi deficytami rozwojowymi * Rozdział 4. Genetyczne koncepcje etiologii autyzmu - wprowadzenie do problematyki * Rozdział 5. Zespoły, w których występują zaburzenia autystyczne * Wprowadzenie * 5.1. Zespół Landau-Kleffnera * 5.2. Zespół Pradera-Williego (ZPW) * 5.3. Zespół Retta (ZR, ZTT, RTS) * 5.4. Zespół Williamsa (ZW, Zespół Williamsa-Burena) * 5.5. Zespół łamliwego Chromosomu X * 5.6. Zespół Angelmana * 5.7. Zespół Aspergera (syndrom Aspergera, ASPG1, ASPG2, ASPG3, ASPG4, ZA - w klasyfikacji DSM-IV 299.80 i ICD-10 F84.5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Streszcz. ang.
"Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju" to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X. Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.
WPROWADZENIE * ROZDZIAŁ 1. * ZABURZENIE W ROZWOJU * ROZDZIAŁ 2. * RÓŻNICOWANIE DIAGNOSTYCZNE * ROZDZIAŁ 3. * MOWA JAKO SZCZEGÓLNY ASPEKT RÓŻNICUJĄCY * 3.1.Niepełnosprawność intelektualna * 3.2.Przegląd badań nad rozwojem mowy dziecka upośledzonego umysłowo * 3.3.Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera * ROZDZIAŁ 4. * AUTYZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA A ZESPÓŁ KRUCHEGO CHROMOSOMU X * 4.1.Charakterystyka zespołu * 4.2.Diagnoza zespołu * 4.3.Przebieg rozwoju w zespole * 4.4.Wczesne różnicowanie zespołu Kruchego Chromosomu X od autyzmu i upośledzenia umysłowego * ROZDZIAŁ 5. * SKALA OCENY ZACHOWAŁ AUTYSTYCZNYCH W DIAGNOZIE RÓŻNICUJĄCEJ I OCENIE ROZWOJU * 5.1.Wprowadzenie * 5.2.Skala Obserwacji Zachowań Autystycznych (SOZA) dla dzieci i młodzieży * 5.3.Różnicowanie * PODSUMOWANIE * BIBLIOGRAFIA * INDEKS RZECZOWY * INDEKS OSÓB *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15418 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej