Trusz Sławomir
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Trusz Sławomir
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Onichimowska Anna (1952- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Eurosieroctwo
(2)
Rodzina
(2)
Dziecko
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Migracje
(1)
Polacy za granicą
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Więź rodzinna
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 718)
Aneks s. 201-234.
Bibliogr. s. 192-200.
Migracja to nie tylko problem demograficzny, socjologiczny czy ekonomiczny. Autorzy analizują edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euromigracji zarobkowych rodziców w kontekście jakości funkcjonowania dzieci w rodzinie, w szkole i grupie rówieśniczej. W badaniach wykorzystano metodę wywiadu swobodnego.
Obraz sytuacji edukacyjnej dzieci migrantów * wahadłowych w publikacjach prasowych * i naukowych (Ireneusz Kawecki, Anna Kwatera) * Migracja obywateli polskich do krajów * Europejskiego Obszaru Gospodarczego * Migracja wahadłowa i jej charakterystyka * Obraz "eurosieroctwa" w percepcji publicystów i badaczy * Świat osób badanych: opisy przypadków (Sławomir Trusz) * Patrycja (lat 15) * Judyta (lat 12) * Michał (lat 8) * Marek (lat 16) * Nadia(lat 12) * Oliwią (lat 13) i Alina (lat 13) * Aneta(lat 10) * Motywy migracji cyrkulacyjnych i ich uwarunkowania * (Anna Kwatera) * Rodzinne decyzje migracyjne (Bożena Majerek) * Udział osoby badanej w przygotowywaniu wyjazdu * Akceptacja vs opór dziecka wobec migracji rodzica * Edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje * euromigracji zarobkowych rodziców dla jakości * funkcjonowania dzieci (Sławomir Trusz) * Środowisko rodzinne * Środowisko szkolne * Środowisko rówieśnicze * Środowisko intrapsychiczne - schematy "ja" i poczucie * własnej wartości dzieci euromigrantów * Podsumowanie * Szkoła wobec dzieci po wyjeździe rodziców za granicę: * działania edukacyjne i formy udzielanego * przez nią wsparcia (Anna Kwatera) * Ścieżki edukacyjne dzieci migrantów wahadłowych * (Ireneusz Kawecki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-230.
Wstęp * Część I * Proces stereotypizacji i stygmatyzacji "eurosierot" w świetle podstawowych teorii i wyników badań empirycznych * Rozdział 1. Społeczno-kulturowe tło zjawiska "eurosieroctwa" * 1.1. Migracje zagraniczne Polaków przed 1 maja 2004 r. * 1.2. Poakcesyjne migracje Polaków * 1.3. Wybrane teorie migracji * 1.4. Globalizacja i ponowoczesność a decyzje migracyjne Polaków * Rozdział 2. "Eurosieroctwo" - analiza pojęcia i próba oceny skali zjawiska * 2.1. Definicje pojęć "eurosieroctwo" i "eurosierota" * 2.2. Skala zjawiska "eurosieroctwa" * 2.3. Społeczny odbiór zjawiska "eurosieroctwa" * Rozdział 3. Rzeczywistość społeczna w świetle determinizmu językowego i konstruktywizmu społecznego * 3.1. Język jako narzędzie odzwierciedlania vs konstruowania świata społecznego. Koncepcja determinizmu (relatywizmu) językowego * 3.2."Eurosieroctwo" jako konstrukt społeczny. Koncepcja konstruktywizmu społecznego * Rozdział 4. Kategoria "eurosieroctwa" jako schemat poznawczy * 4.1. Konsekwencje stereotypizacji "eurosierot" w relacjach interpersonalnych * 4.2. Funkcje procesu stereotypizacji dzieci euromigrantów * 4.3. Rola języka w procesie stereotypizacji i stygmatyzacji społecznej * 4.4. Językowa aktywizacja stereotypów społecznych - znaczenie wyborów semantycznych w procesie stereotypizacji * 4.5. Procesy emocjonalne a stereotypizacja "eurosierot". Uprzedzenia wobec innych i zjawisko dyfuzji afektu * Rozdział 5. Kategoria "eurosieroctwa" i jej piętnujące właściwości * 5.1. Koncepcja "piętna" w ujęciu klasycznym * 5.2. Współczesne koncepcje "piętna" * 5.3. "Eurosieroctwo" indywidualną skazą i piętnem grupowym * Rozdział 6. Poznawcze, emocjonalne i behawioralne konsekwencje stosowania pojęcia "eurosieroctwa" w środowisku szkolnym * 6.1. Relacje uczeń "eurosierota" - nauczyciel * 6.2. Relacje uczeń "eurosierota" - grupa rówieśnicza * 6.3. Uczeń "eurosierota" w relacji do samego siebie. Schematy ja i poczucie własnej wartości dzieci euromigrantów * 6.4. Zjawisko zagrożenia stereotypem a osiągnięcia szkolne i zachowania społeczne "eurosierot" * Część II * Stygmatyzujący potencjał etykiety "eurosierota" i zjawiska "eurosieroctwa" - badania eksperymentalne * Rozdział 7. Przedmiot badań i opis procedury eksperymentalnej * 7.1. Ogólna charakterystyka przedmiotu badań * 7.2. Cele badań * 7.3. Hipotezy badawcze * 7.4. Uczestnicy eksperymentu i miejsce badań * 7.5. Metoda badawcza * 7.6. Przebieg postępowania eksperymentalnego * Rozdział 8. Społeczne piętno "eurosieroctwa" - wyniki badań eksperymentalnych * 8.1. Etykieta "eurosierota" vs kategoria opisowa "dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzony przez obserwatora obraz dziecka" * 8.2. Etykieta "eurosieroctwo" vs kategoria opisowa "dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzone przez obserwatora oczekiwania na temat dziecka" * 8.3. Piętnujący charakter kategorii językowej "eurosierota"/"eurosieroctwo" * 8.4. Wpływ schematu płci i wieku na relacje zachodzące między informacją na temat sytuacji rodzinnej dziecka a tworzonym przez nauczycieli obrazem i oczekiwaniami na jego temat * 8.5. Moderująca rola obrazu i oczekiwań interpersonalnych na temat dziecka w procesie stygmatyzacji "eurosierot" * 8.6. Modyfikujący wpływ płci i wieku dziecka na relacje zachodzące między obrazem a oczekiwaniami tworzonymi na jego temat * Rozdział 9. Omówienie wyników * Rozdział 10. Wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17394 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej