Majerek Bożena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Majerek Bożena
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Eurosieroctwo
(1)
Migracje
(1)
Młodzież
(1)
Niepewność
(1)
Polacy za granicą
(1)
Rodzina
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 718)
Aneks s. 201-234.
Bibliogr. s. 192-200.
Migracja to nie tylko problem demograficzny, socjologiczny czy ekonomiczny. Autorzy analizują edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euromigracji zarobkowych rodziców w kontekście jakości funkcjonowania dzieci w rodzinie, w szkole i grupie rówieśniczej. W badaniach wykorzystano metodę wywiadu swobodnego.
Obraz sytuacji edukacyjnej dzieci migrantów * wahadłowych w publikacjach prasowych * i naukowych (Ireneusz Kawecki, Anna Kwatera) * Migracja obywateli polskich do krajów * Europejskiego Obszaru Gospodarczego * Migracja wahadłowa i jej charakterystyka * Obraz "eurosieroctwa" w percepcji publicystów i badaczy * Świat osób badanych: opisy przypadków (Sławomir Trusz) * Patrycja (lat 15) * Judyta (lat 12) * Michał (lat 8) * Marek (lat 16) * Nadia(lat 12) * Oliwią (lat 13) i Alina (lat 13) * Aneta(lat 10) * Motywy migracji cyrkulacyjnych i ich uwarunkowania * (Anna Kwatera) * Rodzinne decyzje migracyjne (Bożena Majerek) * Udział osoby badanej w przygotowywaniu wyjazdu * Akceptacja vs opór dziecka wobec migracji rodzica * Edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje * euromigracji zarobkowych rodziców dla jakości * funkcjonowania dzieci (Sławomir Trusz) * Środowisko rodzinne * Środowisko szkolne * Środowisko rówieśnicze * Środowisko intrapsychiczne - schematy "ja" i poczucie * własnej wartości dzieci euromigrantów * Podsumowanie * Szkoła wobec dzieci po wyjeździe rodziców za granicę: * działania edukacyjne i formy udzielanego * przez nią wsparcia (Anna Kwatera) * Ścieżki edukacyjne dzieci migrantów wahadłowych * (Ireneusz Kawecki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 397)
Bibliogr. s. 113-125.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47437 (1 egz.)
Kaucja: 14,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2980, 2051 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [295]-326. Indeks.
Opracowana monografia składa się z czterech kolejnych rozdziałów, w których podjęto analizę różnych obszarów niepewności. Uznając, że wymaga ona doprecyzowania w sferze leksykalnej i znaczeniowej, w pierwszym rozdziale przedstawiono różne sposoby definiowania i problematyzowania podstawowego terminu. Poszukując znaczenia niepewności, nakreślono dwa przeciwstawne stanowiska. Pozytywne upatruje w niej przede wszystkim czynnika rozwoju, kreatywności i innowacyjności, negatywne łączy ją zazwyczaj z zagrożeniem, niepokojem i lękiem. Podejmując natomiast próbę usystematyzowania przejawów niepewności ze względu na wybrane kryteria (m.in. liczebność, umiejscowienie, czas, możliwość osobistego doświadczania czy dostępność informacji), przedstawiono różne jej rodzaje i wymiary. Na podstawie przeprowadzonej analizy literatury opisano również wybrane czynniki, które mają wpływ na postrzeganie niepewności (tj. tolerancja niepewności i niejasności, wsparcie i zaufanie społeczne, indywidualistyczna i kolektywistyczna orientacja społeczna oraz manipulacja medialna). W podrozdziale 1.6 dokonano pogłębionej analizy porównawczej niepewności i ryzyka, uznając, że ich rozróżnienie w rzeczywistości jest często sztucznie podtrzymywane.Na rozdział drugi złożyły się cztery kolejne podrozdziały, w których zrealizowano identyfikację źródeł niepewności. Analizując przyczyny egzystencjalne, wskazano przede wszystkim na doświadczanie przez człowieka skończoności życia, nieprzewidywalności i niemożności kontrolowania i przewidywania przyszłości. Wśród najważniejszych cywilizacyjnych źródeł wymieniono m.in. katastrofy i kryzysy ekologiczne, globalne kryzysy finansowe, wojny i konflikty zbrojne, terroryzm i totalitaryzm. Ponadto uznano, że efekty globalnych zmian i przeobrażeń będą przejawiały się poprzez konkretne zjawiska i wydarzenia w skali makrospołecznej (np. bezrobocie, bieda i ubóstwo, iluzoryczność wykształcenia, mobilność). Te z kolei przekładać się będą na codzienne życie jednostek, wyznaczając mikrospołeczne i jednostkowe źródła niepewności (np. zanik i utrata więzi społecznych, prywatyzacja życia społecznego, konieczność samodzielnego dokonywania wyborów, świadomość ryzyka i zagrożenia).W rozdziale trzecim dokonano charakterystyki wybranych sposobów reagowania i funkcjonowania człowieka w sytuacjach niepewnych. Uznano, że w przypadku "niepewności obiektywnej"...
Wprowadzenie * Rozdział 1.áNiepewność jako kategoria społeczna * 1.1.áWybrane sposoby definiowania i problematyzowania niepewności * 1.2.áNadawanie znaczenia niepewności * 1.3.áPrzejawy niepewności * 1.4.áRodzaje i wymiary niepewności * 1.5.áWybrane czynniki wpływające na sposób postrzegania niepewności * 1.5.1.áTolerancja niepewności i niejasności * 1.5.2.áWsparcie społeczne * 1.5.3.áZaufanie społeczne * 1.5.4.áIndywidualistyczna i kolektywistyczna orientacja społeczna * 1.5.5.áMedia i manipulacja społeczna * 1.6.áRyzyko a niepewność * Rozdział 2. Źródła niepewności * 2.1.áEgzystencjalne źródła niepewności * 2.2.áCywilizacyjne źródła niepewności * 2.3.áMakrospołeczne źródła niepewności * 2.4.áMikrospołeczne i jednostkowe źródła niepewności * Rozdział 3. Działania w obliczu niepewności * 3.1.áPragmatyczna akceptacja i przyzwyczajenie * 3.2.áRedukcja niepewności poprzez potoczne konstruowanie rzeczywistości * 3.2.1.áPrzesądy, zabobony i wróżby * 3.2.2.áKoncepcje prywatne i myślenie potoczne * 3.3.áStrategie naukowego i społecznego konstruowania rzeczywistości * 3.3.1.áZgadywanie, przewidywanie i prognozowanie * 3.3.2.áPlanowanie i podejmowanie decyzji * 3.3.3.áStrategie radykalnego zaangażowania i kontrolowania * Rozdział 4.áEdukacja wobec niepewności i wieloznaczności * 4.1.áRozwój instytucji kształceniaá * 4.2.áEdukacja na rzecz tolerancji niepewności * á4.3.áWątpienie jako strategia edukacyjna * 4.4.áEdukacja całościowa i permanentna * 4.5. Edukacja konstruktywistyczna * 4.6.áEdukacja dla dialogu i porozumienia * 4.7.áEdukacja obywatelska * 4.8.áEdukacja wobec różnorodności i nadmiaru * 4.9.áEdukacja na rzecz poczucia bezpieczeństwa * 4.10.áEdukacja wobec konieczności podejmowania ryzyka * 4.11.áLokalna edukacja globalna * 4.12.áEdukacja do autokreacji i samorealizacji * 4.13.áEdukacja na rzecz ekologii czasu i przestrzeniá * 4.14.áEdukacja medialnaá * 4.15.áEdukacja emancypacyjna * Zakończenie * Bibliografia * Spis schematów * Spis tabel * Indeks osób * Indeks rzeczowy.á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowoczesna Szkoła ; 15)
Forma i typ
Tytuł serii: Nowoczesna Szkoła
Bibliogr. s. 96-97.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3792 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej