Wianecka Elżbieta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Wianecka Elżbieta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci dwujęzyczne
(2)
Dzieci niedosłyszące
(2)
Dzieci z afazją i alalią
(2)
Dzieci z niezakończonym rozwojem mowy
(2)
Dzieci z wadami wymowy
(2)
Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi
(2)
Dzieci z zaburzoną komunikacją językową
(2)
Temat
Mowa
(5)
Dziecko
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Jezyk polski
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zestaw ogólnorozwojowych ćwiczeń edukacyjnych dla dzieci.Książka Elżbiety Wianeckiej i Joanny Masłowskiej zawiera ćwiczenia adresowane do wszystkich dzieci - zarówno tych, które rozwijają się bez przeszkód, jak i tych, które cierpią na różnego rodzaju przypadłości i zaburzenia (dysleksja, zespół Downa, upośledzenie umysłowe itp.)Ćwiczenia można wykonywać w dowolnej kolejności, ponieważ stosowane są one na różnych etapach terapii. Każde z nich można modyfikować i próbować dostosować do specyficznych potrzeb konkretnego dziecka.Dobór ćwiczeń jest nieprzypadkowy. Głównym celem było rozwijanie za ich pomocą umiejętności analizy i syntezy materiału trojakiego rodzaju: pisanego, słuchowego oraz językowego. Dodatkowo, położono nacisk na usprawnianie pamięci, a także na integrację percepcyjno-motoryczną. Ćwiczenia zawarte w niniejszej publikacji stosować można w celu doskonalenia uwagi dzieci, usprawniania słuchu fonemowego, kształcenia analizy i syntezy wzrokowej, sprawności manulanej oraz tzw. pamięci ruchu.Oprócz instrukcji tekstowej, każde ćwiczenie zaopatrzone jest także w fotografię ilustrującą prawidłowy sposób jego wykonania.Książka podzielona jest na 4 części: Samogłoski i sylaby - proste ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania samogłosek oraz sylab. Głównym celem jest w tym przypadku nauka rozpoznawania i odwzorowywania liter i sylab, co w przyszłości pomoże w nauce czytania i pisania. Pamięć szeregów - rozwijanie pamięci bezpośredniej, dzięki czemu dziecko łatwiej zapamiętuje i odtwarza dany materiał. Ćwiczenia przydatne są w nauce działań arytmetycznych oraz w rozwiązywaniu zadań tekstowych. Język i działanie - nauka rozumienia poleceń językowych oraz ich realizacji w samodzielny sposób. Język ćwiczeń wpływa na poszerzenie biernego (wewnętrznego) słownika dziecka. Opowiadam co widzę - kształtowanie pamięci słuchowej, dzięki której dziecko potrafi utrwalić i przypomnieć sobie zasłyszane informacje usłyszanych. Ponadto, kształtowanie pamięci bezpośredniej (zapamiętanie i odtwarzanie danego materiału).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Praca z dyktafonem.
Przedstawiamy Państwu następną część znanej już książki "Co dzień łatwiej", która pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne.Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną.Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii.Komunikacja, budowanie zdań, a przede wszystkim nauka zadawania pytań jest podstawą do prawidłowego rozwoju językowego dziecka.Ćwiczenia stwarzają możliwość rozumienia przez dziecko otaczający go świat, a także dają możliwość opisania własnymi słowami tego, co wokół niego się dzieje.Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy.Część I - praca z dyktafonem i słuchawkami obejmuje:- zdania 2-5 wyrazowe i pytania do tych zdań- pytania i odpowiedzi do obrazka- serie pytań- historyjki- teksty (czytanie, rozumienie)Część II- różnicowanie poleceń- Polecenia wielostopnioweCzęść III- Użycie przedmiotów (naśladownictwo-opis językowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Manualne Torowanie Głosek (MTG) / Elżbieta Wianecka. - Wyd. 2. - Kraków : Wydawnictwo Arson, 2012. - 47, [1] s. : il. ; 24 cm.
Prezentowana Państwu publikacja "Manualne Torowanie Głosek" napisana przez Elżbietę Wianecką przedstawia wybrane chwyty artykulacyjne umożliwiające wywoływanie sylab i wyrazów, mających na celu osiągnięcie samodzielnej komunikacji werbalnej. Dziecko jednak nie będzie mówić nawet, jeśli uzyskamy poprawną artykulację, jeżeli nie będzie rozumieć języka a to z kolei zmusza do uwzględnienia wszystkich elementów terapii przedstawionych w publikacji. Napisana w przystępny sposób staje się świetną pomocą zarówno w gabinecie terapeutycznym jak i w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17524 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg okładki.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek.Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika.Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego.Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19572 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Opis wg okładki.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek.Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika.Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego.Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej