Mowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(261)
Forma i typ
Książki
(261)
Publikacje dydaktyczne
(36)
Poradniki i przewodniki
(24)
Proza
(12)
Poezja
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(275)
wypożyczone
(40)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(19)
BD52 (Rembielińska 6a)
(12)
BD53 (Bazyliańska 6)
(9)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(29)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(4)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(199)
Autor
Kot Marcin
(10)
Senkowska Bożena
(10)
Klimkiewicz Danuta
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Galewska-Kustra Marta
(8)
Błeszyński Jacek (1963- )
(6)
Kłos Joanna (ilustracje)
(6)
Sprawka Romana
(6)
Szoplik Katarzyna
(6)
Balejko Antoni (1935- )
(5)
Chrzanowska Anna (logopedia)
(5)
Dawczak Beata
(5)
Spychał Izabela
(5)
Spychał Krzysztof
(5)
Wianecka Elżbieta
(5)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Kołudzka Janina
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Piaget Jean (1896-1980)
(4)
Sroka-Mucha Bogna
(4)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(3)
Demel Genowefa
(3)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Dudek Sandra
(3)
Fuks Agata
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Milewski Stanisław (1956- )
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Paluch Anna
(3)
Stecko Elżbieta
(3)
Szwajkowska Elżbieta
(3)
Szwajkowski Witold
(3)
Baczała Ditta
(2)
Bijak Elżbieta
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Chęciek Mieczysław
(2)
Domagała Aneta
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Grabias Stanisław (1942- )
(2)
Grell Barbara
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hernik Mikołaj
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Jauer-Niworowska Olga (1965- )
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kamińska Dorota (logopedia)
(2)
Kozłowska Kinga (1941- )
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krupa Dorota
(2)
Leonard Laurence B
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Pańkowski Tomasz
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Pszczółka Jolanta
(2)
Rodak Hanna (1946-2005)
(2)
Sachajska Elżbieta
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(2)
Toczyska Bogumiła
(2)
Vygotskij Lev Semenovič (1896-1934)
(2)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(2)
Wrzesińska Maria
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Zaleski Tomasz
(2)
Abiński Michał
(1)
Agarwal Rajeev
(1)
Atys Paulina
(1)
Baczyńska Halina
(1)
Barska-Antos Danuta
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Benni Tytus (1877-1935)
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Bober-Pełzowska Maria
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Brodacki Michał
(1)
Buchta Magdalena (1982- )
(1)
Chaińska-Dylowicz Dorota
(1)
Chilińska-Karpowicz Elżbieta
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chrzanowska Anna (logopedia). (1940- )
(1)
Cichy Ludwik
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Claparéde Edouard (1873-1940)
(1)
Cooper Pamela J
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Datkun-Czerniak Krystyna
(1)
Dembiniok Ewa
(1)
Deslex A
(1)
Diener Krystyna Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(117)
2000 - 2009
(79)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(2)
1920 - 1929
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(261)
Język
polski
(260)
Odbiorca
Dzieci
(31)
Logopedzi
(23)
Rodzice
(22)
0-5 lat
(21)
6-8 lat
(10)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(7)
Studenci
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Dzieci dwujęzyczne
(3)
Dzieci niedosłyszące
(3)
Dzieci z afazją i alalią
(3)
Dzieci z niezakończonym rozwojem mowy
(3)
Dzieci z wadami wymowy
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi
(3)
Dzieci z zaburzoną komunikacją językową
(3)
9-13 lat
(2)
Chorzy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Mowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(38)
Ćwiczenia logopedyczne
(31)
Poradnik
(29)
Podręcznik
(15)
Wydawnictwa popularne
(13)
Opowiadania i nowele
(12)
Książki do kolorowania
(10)
Wiersze
(9)
Książka obrazkowa
(7)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(6)
Książki dla przedszkolaków
(5)
Podręczniki
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(4)
Książki dla małych dzieci
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Rymowanki
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Medycyna i zdrowie
(8)
Językoznawstwo
(7)
Psychologia
(5)
Biologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
261 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Dla profesjonalistów teoretyków i praktyków zajmujących się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom - teoretykom i praktykom - zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.Ditta BaczałaJacek J. Błeszyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20264 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
([Logopeda Radzi])
Na okł. podtyt.: temat: dysleksja.
Bibliogr.
Autor, ceniony w całym kraju logopeda, ukazuje rodzicom formy i metody pomocy dzieciom w osiąganiu dobrych wyników w nauce, podkreślając że aby dziecko odnosiło sukcesy i z radością uczęszczało do szkoły, winno we właściwym czasie nauczyć się poprawnie mówić, czytać i pisać. Tych sprawności uczy się każde dziecko od swoich rodziców dużo wcześniej, zanim rozpocznie naukę szkolną. Książka Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu jest poradnikiem dla rodziców i nauczycieli, dzięki któremu mogą lepiej poznać własne dzieci i skuteczniej im pomagać.
1. Wstęp * 2. Podstawowa wiedza z logopedii * 3. Co należy wiedzieć o rozwoju mowy dziecka w pierwszych latach jego życia * 4. Wykorzystanie kwestionariusza nie tylko do badania logopedycznego * 5. Najczęściej zauważalne wady wymowy * 6. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy * 7. Metodyka i organizacja zabiegów logopedycznych * 8. Nauka czytania i pisania * 9. Zasady i cechu bezpiecznej pomocy terapeutycznej * Bibliografia * Książki i pomoce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17989 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Białystok : [nakł. autora], 1993. - 96 s., [11] k. tabl. : rys. ; 21 cm.
(Logopeda Radzi)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Logopeda Radzi
Uzup. o głosy czytelników i kolorowy kwestionariusz obrazkowy.
Bibliogr. s. 95-96.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10225 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Na s. 4 okł. błędny . Nazwa wydawcy w cop.
Bibliogr.
Publikacja jest szóstym wydaniem kwestionariusza obrazkowego do badania i oceny rozwoju mowy i wymowy.Ten specjalnie dobrany zestaw 44 obrazków jest uniwersalnym narzędziem pomiaru oraz oceny rozwoju mowy i wymowy. Umożliwia zbadanie rozwoju mowy i porównywanie wyników badań uzyskanych w różnym czasie u tej samej osoby, pozwala uzyskiwać informacje dotyczące słownictwa biernego (rozumienia poleceń i wskazywanie tego, o co pytamy: Pokaż, gdzie jest...?) oraz czynnego (nazywanie demonstrowanych obrazków: Co to jest?). Zamieszczone historyjki obrazkowe oraz wierszowana wersja kwestionariusza pozwalają wstępnie ocenić możliwości fonetyczne osoby badanej, formułowanie i wypowiadanie myśli, budowanie zadań, zasób słownictwa, pojawiające się agramatyzmy. Stosowanie ich w pracy sprzyja ćwiczeniu pamięci i wyobraźni.Możliwy do zastosowania u dzieci czytających i nieczytajacych oraz tych, u których mowa jeszcze się nie ukształtowała.Polecany dla nauczycieli przedszkoli i szkół, logopedów, terapeutów, także dla rodziców w celu wcześniejszego rozpoznawania i reagowania na zaburzenia mowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliogr. s.118-119.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5844 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Logopeda Radzi
Bibliogr. s. 140-141.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11016 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13657, 13278 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału: 978-1-7325082-1-7.
Bibliografia na stronach 321-328.
"Język na uwięzi" to wszechstronny i pierwszy tego rodzaju przewodnik wyjaśniający tę powszechną, a jednak wciąż niezrozumiałą dolegliwość. Doktor Richard Baxter wraz z zespołem specjalistów medycznych odkrywa tajemnice krótkiego wędzidełka języka oraz jego wpływ zarówno na niemowlęta, jak i na dorosłych. Mając na uwadze najlepsze praktyki oraz dostępne rodzaje terapii, dr Baxter i jego współpracownicy przedstawiają zrównoważone podejście do leczenia problemu krótkich wędzidełek jamy ustnej (TOTs), a historie udanego przebiegu leczenia pacjentów z pewnością będą inspiracją dla każdego Czytelnika. Niniejszy podręcznik prezentuje różnorodne metody leczenia oraz terapii stosowane przez specjalistów opieki zdrowotnej oraz umożliwiające im zaangażowanie zespołu w leczenie pacjentów i opieranie się na najnowszej wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 91.
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju.mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język.dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19697 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13762 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 187-212 i przy rozdz. Indeksy.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Wstęp * Rozdział 1. Niepełnosprawność intelektualna - wprowadzenie do problematyki * 1.1. Zarys problemów * 1.2. Refleksje nad inteligencją ogólną i jej regulacyjną rolą * 1.3. Osoba niepełnosprawna intelektualnie w kulturze * 1.4. Kierunki wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 2. Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * 2.3. Możliwości komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym * 2.4. Możliwości komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim * Rozdział 3. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące * 3.1. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Downa * 3.2. Rozwój i zaburzenia komunikacji językowej u osób z zespołem Gregga * 3.3. Masaż logopedyczny * 3.4. Możliwości komunikacyjne osób z całościowymi zaburzeniami * Rozdział 4. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami * 4.1. Mózgowe porażenie dziecięce jako zespół objawów chorobowych * 4.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * 4.3. Etiologia i klasyfikacje mózgowego porażenia dziecięcego * 4.4. Odmiany kliniczne mózgowego porażenia dziecięcego * 4.5. Rozwój mowy i jej zaburzenia u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym * Rozdział 5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju * 5.1. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem * 5.2. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie w rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne w katalogu Bibliografia M21.
Bibliografia przy pracach.
Publikacja adresowana jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UPProblematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka - niejednokrotnie w tej samej osobie.Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20310 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje logopedię w ujęciu interdyscyplinarnym, a dokładnie - związki tej dziedziny wiedzy z naukami medycznymi. Terapeuci mowy, chcąc sprostać kolejnym wyzwaniom, powinni zdobywać nowe umiejętności i poszerzać wiedzę. Niniejsza publikacja to propozycja dla tych, których interesują medyczne aspekty logopedii.
Rozdział 1. Teoretyczne i pagmatyczne podstawy w koncepcji pedagogiki leczniczej Marii Montessori * Rozdział 2. Podejście pozytywne w diagnozie logopedycznej. Problem metatezy * Rozdział 3. Wczesna interwencja - opieka logopedyczna od pierwszych dni życia dziecka * Rozdział 4. Onkologopedia - o potrzebie utworzenia nowej specjalności w logopedii * Rozdział 5. Wykorzystanie metody interakcyjnej rodzic-dziecko Palin PCI w diagnozie i terapii jąkania wczesnodziecięcego * Rozdział 6. Mechanizm Valsalvy - utrwalanie się jąkania i przeciwdziałanie temu * Rozdział 7. Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wpomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD). Część 1 * Rozdział 8. Psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne wspomaganie rozwoju wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu (ASD). Część 2 * Rozdział 9. Wpływ przewlekłych stanów zapalnych górnych dróg oddechowych na wady wymowy * Rozdział 10. Medycyna w logopedii - logopedia w medycynie * Rozdział 11. Interwencja logopedyczna w Zespole Smitha-Lemliego-Opitza (SLOS) * Rozdział 12. Diagnostyka i terapia neurologopedyczna w świetle koncepcji NDT-Bobath * Rozdział 13. Rozwój kompleksowej rehabilitacji pacjentów po operacji wycięcia krtani w Polsce * Rozdział 14. Rehabilitacja głosu po operacjach mikrochirurgicznych krtani * Rozdział 15. Wysiękowe zapalenie ucha środkowego jako najczęstsza przyczyna niedosłuchu w okresie rozwoju mowy * Rozdział 16. Wykonanie testu Stroopa u kobiet i mężczyzn z chorobą Parkinsona po talamotomii prawo- i lewostronnej oraz u osób zdrowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 177-192.
Streszczenie angielskie.
Publikacja porusza istotną kwestię funkcjonowania osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z upośledzeniem umysłowym, w płaszczyźnie społeczno-komunikacyjnej, pedagogicznej i edukacyjnej. Autor podkreśla, iż problem diagnozowania upośledzenia umysłowego na podstawie badań ilorazu inteligencji w przypadku takich osób nie pozwala na przedstawienie jednoznacznych wyników. Dopiero po przeprowadzeniu wnikliwszej analizy przedstawionej problematyki widoczna staje się potrzeba zmian zarówno w procesie kształcenia, jak i społecznym podejściu do osób z niepełnosprawnością. Autor, formułując na nowo pytanie "Co można uznać za upośledzenie intelektualne?", próbuje wyznaczyć jasny kierunek dla oddziaływań terapeutycznych i rewalidacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. błędny zapis nazwiska redaktora: Błeszynski.
Bibliogr. przy rozdz.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17775 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12486, 12485 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 52-53.
Program metody Dobrego Startu, którego autorkami są Marta Bogdanowicz i Małgorzata Szewczyk, składa się podręcznika, specjalnej teczki oraz płyty CD. Adresowany jest do dzieci: z wadą słuchu opóźnionym rozwojem mowy oraz małych dzieci, których rozwój przebiega prawidłowoInformacje zawarte w podręczniku: treści dotyczące dzieci z wadą słuchu i ich specjalnych potrzeb edukacyjnych charakterystyka Metody Dobrego Startu zastosowania Metody w pracy z dziećmi szegółowy opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu trzy przykładowe scenariusze zajęć propozycje zabaw i ćwiczeńTeczka wchodząca w skład zestawu zawiera książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspierające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy przeznaczone do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Z kolei książeczki tematyczne umieszczone w teczce (dotyczące takich tematów jak zwierzęta hodowlane, owoce, warzywae, ubrania oraz święta Bożego Narodzenia) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Tworząc ćwieczenia, starano się, by dzieci wykonywały je z radością. Część zadań skupia się na utrwalaniu materiału językowego. Znaleźć jednak tutaj można również ćwiczenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Zawartość całego zestawu: książka formatu A4, licząca 56 stron, w miękkiej oprawie teczka formatu A4, a w niej: 6 książeczek tematycznych (po 28 stron każda) 6 ilustracji tematycznych płyta CD 25 kart ze wzorami karta zawierająca wyrazy pomocnicze przeznaczonymi do wycięcia 2 kukiełki do wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głoskolandia to cykl 40 opowiadań logopedycznych, służących rozwijaniu i doskonaleniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, poprawie artykulacji głosek u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Opowiadania przeznaczone są do głośnego czytania przez osobę dorosłą, logopedę, nauczyciela, pedagoga, rodzica. Teksty inicjują swobodne rozmowy na tematy bliskie dziecku. Odwołują do wyobraźni, fantazji, ukazują prawidłowe relacje zachodzące w rodzinie i innych grupach społecznych. Stanowią materiał do utrwalania wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Mogą być pomocne nauczycielowi podczas wprowadzania liter w pierwszej klasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej