Reklama prasowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Lewiński Piotr H
(2)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Lewiński Piotr H. (1963- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Reklama prasowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1258)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-238.
Książka podejmuje zagadnienia ukrytego przekazu w reklamie. Dostarcza obszernej wiedzy z zakresu historii i mechanizmów działania reklamy oraz ogólnej teorii komunikowania masowego (mediów), demaskując przy tym praktyki dyskursywne uprawiane w jej ukrytym przekazie.Publikacja "naświetla" konsekwencje społeczne wynikające z transmitowania w reklamie znaczeń, sensów - takie jak umacnianie stereotypów, reprodukcja podziałów społecznych, formowanie "pro rynkowych" tożsamości o niskiej samoświadomości, tworzenie "opresyjnych" trendów.W książce rozważany jest związek reklamy z władzą symboliczną. Czytelnik może zapoznać się z badaniami nad percepcją ukrytego przekazu przez młodzież.
Rozdział I * Reklama jako medium komunikacji masowej * 1.1. Rys historyczny reklamy * 1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego * 1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania * Rozdział II * Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym * 2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem * 2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym * 2.3. Percepcja obrazu i słowa * 2.3.1. Autorytet w reklamie kluczem do uległości konsumentów * 2.3.2. Zwyczajność, czyli reguła dowodu społecznego * 2.3.3. Imperatyw bycia cool * Rozdział III * Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy * 3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej * 3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego * 3.2.1. Problem estetycznego ujęcia rzeczywistości reklamy. Miejsca niedookreślone w reklamie * 3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę * 3.3.1. Narzucanie wizji - reklama jako wyraz interesów określonych grup * 3.4. Pedagogika emancypacyjna. * Elementy emancypacyjnej teorii edukacji * Rozdział IV * Ukryte przesłania reklamy * 4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe * 4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania * 4.2.1. Świat jest dla ludzi pięknych, młodych i zdrowych * 4.2.2. Liczy się jednostka * 4.2.3. Reklama jako drogowskaz dla codziennych praktyk kulturowych * Rozdział V * Badani uczniowie o reklamie * 5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież * 5.1.1. Kosmetyki Kamill- jak być młodym, szczupłym, zdrowym i naturalnym * 5.1.2. Bodymax - idea doskonałej efektywności * 5.1.3. Komórka Siemensa - apoteoza indywidualności, idea wiecznej zabawy * 5.1.4. Dior - idea wiecznej młodości, ze starością należy podjąć walkę * 5.1.5. škoda -luksus, prestiż i seks * 5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży * 5.2.1. Potrzeby i pragnienia kreowane w reklamie * 5.2.2. Praktyki społeczne inspirowane reklamą * 5.2.2.1. Praktyczny przewodnik po życiu (101 porad) * 5.2.2.2. Strategia pomniejszania własnej wartości * 5.2.2.3. Adaptacja za pomocą gadżetów * 5.2.2.4. Mówienie językiem reklamy i o reklamie * 5.2.3. Konsekwencje odrzucenia ideologii reklamy * Zakończenie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wrocław : Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego, 1999. - 254, [1] s. : il. ; 23 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; 2113)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. - 274, [2] s. : il. ; 23 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3065)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51562 (1 egz.)
Kaucja: 29,60 zł
Książka
W koszyku
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. - 274 s. : il. ; 23 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3065)
Bibliogr. s. 258-271. Indeks.
Reklamy... Jednych fascynują, innych odrzucają. Ale nawet wtedy, kiedy oglądane są z dużą rezerwą-skutkują!Jak to się dzieje, że nijaka kobieta, która w kolejnej przeraźliwie nudnej reklamie pokazuje nową koszulę i sugeruje, że właśnie ją wyprała w nowym, cudownym proszku o ulepszonym, trójfazowym działaniu, potrafi przekonać tysiące ludzi do zakupu tego właśnie proszku? W niniejszej książce próbuje się odpowiedzieć na kilka innych jeszcze pytań-jakie są reklamowe schematy argumentacyjne, jakie motywy i dlaczego najskuteczniej oddziałują perswazyjne, jakie elementy językowe i obrazowe pomagają osiągnąć zamierzony cel? Twórca współczesnego komunikatu reklamowego posługuje się identycznymi środkami przekazu i kodami jak te, które są stosowane w innych dziedzinach kultury masowej: teledyskach, komiksach, programach rozrywkowych. Wykorzystuje do swych celów film, fotografię, malarstwo, rysunek, piosenkę, formy publicystyczne itd. Jeśli zatem reklama jest kompozycją wizualno-werbalną, a obie jej warstwy są równie ważne, to trzeba znaleźć taki sposób opisu, który w odniesieniu do obu będzie adekwatny. Wybór Piotra Lewiśńkiego padł na retorykę.
Stan badań * Definicja i uwarunkowania komunikatu reklamowego * Teoretyczne podstawy perswazji * Retoryka a reklama * Inwencja * Dyspozycja * Elokucja * Uwagi i wnioski końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej