Wzorzec projektowy (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Gamma Erich
(1)
Helm Richard
(1)
Johnson Ralph E. (1955- )
(1)
Vlissides John M. (1961-2005)
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kobieta
(5245)
Rodzina
(4041)
Przyjaźń
(3862)
Miłość
(3270)
Tajemnica
(2987)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2960)
Relacje międzyludzkie
(2542)
Zabójstwo
(2192)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1742)
Zwierzęta
(1612)
Dzieci
(1603)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1414)
Nastolatki
(1391)
II wojna światowa (1939-1945)
(1372)
Rodzeństwo
(1360)
Język polski
(1353)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1137)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Trudne sytuacje życiowe
(1015)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(952)
Sekrety rodzinne
(939)
Policjanci
(922)
Żydzi
(898)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(881)
Psy
(867)
Władcy
(866)
Historia
(849)
Kultura
(825)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(773)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(745)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Koty
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(672)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(644)
Uprowadzenie
(642)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(614)
Wojna
(602)
Dziennikarze
(591)
Sztuka
(579)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(561)
Zemsta
(557)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(505)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(482)
Spisek
(479)
Seryjni zabójcy
(476)
Osobowość
(473)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Postawy
(452)
Lekarze
(451)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Język angielski
(435)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału: 0201633612.
Tekst oraz diagram na 2. i 3. stronie okładki.
Bibliografia na stronach [357]-362. Indeks.
Dostępna również jako e-book.
Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę! Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre? Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy? Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe? Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia! W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu. Wzorce projektowe w architekturze MVC Katalog wzorców projektowych Projektowanie edytora dokumentów Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne Dziedziczenie klas i interfejsów Określanie implementacji obiektów Obsługa wielu standardów wyglądu i działania Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania Wykorzystaj zestaw konkretnych narzędzi do programowania obiektowego!
* Recenzje książki * Przedmowa * Wstęp * Przewodnik dla Czytelników * Rozdział 1. Wprowadzenie * 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? * 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk * 1.3. Opisywanie wzorców projektowych * Nazwa i kategoria wzorca * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * 1.4. Katalog wzorców projektowych * 1.5. Struktura katalogu * 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? * Znajdowanie odpowiednich obiektów * Określanie poziomu szczegółowości obiektu * Określanie interfejsów obiektów * Określanie implementacji obiektów * Dziedziczenie klas i interfejsów * Programowanie pod kątem interfejsu, a nie implementacji * Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania * Dziedziczenie a składanie * Delegowanie * Dziedziczenie a typy sparametryzowane * Związki między strukturami czasu wykonywania programu i strukturami czasu kompilacji * Projektowanie pod kątem zmian * Aplikacje * Pakiety narzędziowe * Platformy * 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? * 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? * Rozdział 2. Studium przypadku projektowanie edytora dokumentów * 2.1. Problemy projektowe * 2.2. Struktura dokumentu * Składanie rekurencyjne * Klasy z rodziny Glyph * Wzorzec Kompozyt * 2.3. Formatowanie * Kapsułkowanie algorytmu formatowania * Klasy Compositor i Composition * Wzorzec Strategia * 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika * Niewidoczna otoczka * Klasa MonoGlyph * Wzorzec Dekorator * 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania * Abstrakcyjne ujęcie procesu tworzenia obiektów * Fabryki i klasy produktów * Wzorzec Fabryka abstrakcyjna * 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych * Czy można zastosować Fabrykę abstrakcyjną? * Kapsułkowanie zależności implementacyjnych * Klasy Window i WindowImp * Podklasy klasy WindowImp * Konfigurowanie obiektów Window za pomocą obiektów WindowImp * Wzorzec Most * 2.7. Działania użytkowników * Kapsułkowanie żądania * Klasa Command i jej podklasy * Możliwość cofania operacji * Historia poleceń * Wzorzec Polecenie * 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów * Dostęp do rozproszonych informacji * Kapsułkowanie dostępu do danych i przechodzenia po nich * Klasa Iterator i jej podklasy * Wzorzec Iterator * Przechodzenie i działania wykonywane w jego trakcie * Kapsułkowanie analiz * Klasa Visitor i jej podklasy * Wzorzec Odwiedzający * 2.9. Podsumowanie * Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne * BUDOWNICZY (builder) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * FABRYKA ABSTRAKCYJNA (abstract factory) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * METODA WYTWÓRCZA (Factory Method) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * PROTOTYP (prototype) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * SINGLETON (singleton) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * Omówienie wzorców konstrukcyjnych * Rozdział 4. Wzorce strukturalne * ADAPTER (adapter) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * DEKORATOR (decorator) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * FASADA (facade) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * KOMPOZYT (composite) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * MOST (bridge) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * PEŁNOMOCNIK (proxy) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * PYŁEK (flyweight) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * Omówienie wzorców strukturalnych * Adapter i Most * Kompozyt, Dekorator i Pełnomocnik * Rozdział 5. Wzorce operacyjne * INTERPRETER (interpreter) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * ITERATOR (iterator) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * ŁAŁCUCH ZOBOWIĄZAŁ (chain of responsibility) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * MEDIATOR (mediator) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * METODA SZABLONOWA (template method) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * OBSERWATOR (observer) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * ODWIEDZAJĄCY (visitor) * Przeznaczenie * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * PAMIĄTKA (memento) * Przeznaczenie * Inna nazwa * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * POLECENIE (command) * Przeznaczenie * Inne nazwy * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * STAN (state) * Przeznaczenie * Inna nazwa * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * STRATEGIA (strategy) * Przeznaczenie * Inna nazwa * Uzasadnienie * Warunki stosowania * Struktura * Elementy * Współdziałanie * Konsekwencje * Implementacja * Przykładowy kod * Znane zastosowania * Powiązane wzorce * Omówienie wzorców operacyjnych * Kapsułkowanie zmian * Obiekty jako argumenty * Czy komunikacja powinna być zakapsułkowana czy rozproszona? * Oddzielanie nadawców od odbiorców * Podsumowanie * Rozdział 6. Podsumowanie * 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? * Standardowe słownictwo projektowe * Pomoc w dokumentowaniu i uczeniu się * Uzupełnienie istniejących metod * Docelowe elementy refaktoryzacji * 6.2. Krótka historia * 6.3. Społeczność związana ze wzorcami * Języki wzorców Alexandra * Wzorce w oprogramowaniu * 6.4. Zaproszenie * 6.5. Słowo na zakończenie * Dodatek A Słowniczek * Dodatek B Przewodnik po notacji * B.1. Diagram klas * B.2. Diagram obiektów * B.3. Diagram interakcji * Dodatek C Klasy podstawowe * C.1. List * Konstruowanie, usuwanie, inicjowanie i przypisywanie * Dostęp do elementów * Dodawanie elementów * Usuwanie elementów * Interfejs stosu * C.2. Iterator * C.3. ListIterator * C.4. Point * C.5. Rect * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58259 (1 egz.)
Kaucja: 00,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej