Sorting
Source
Katalog centralny
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
Branch
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Galewska-Kustra Marta
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Kubiszyn Marta (1972- )
(1)
Theiss Maria
(1)
Theiss Maria (1977- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Czeczeni za granicą
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Terroryzm
(1)
Uchodźcy
(1)
Wojna 1994- w Czeczenii
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Subject: place
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliografia strony 405-431.
Książka ta zawiera unikalną, pogłębioną, wielowymiarową, opartą na solidnych podstawach metodologicznych analizę problematyki stymulowania twórczości dziecięcej w szkole. Autorka uzyskała tą drogą cenne wyniki badań, które mogą z powodzeniem służyć refleksji teoretycznej, ale i stanowić podstawę dalszych dociekań. Rozważania te to również zbiór praktycznych dyrektyw w zakresie stymulowania twórczości w każdej szkole.Z recenzji wydawniczejdr hab. Beaty Przyborowskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20817 (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliogr. s. 359-390.
Merytoryczne walory pracy polegają na zaprezentowaniu w sposób erudycyjny, wszechstronny i głęboko humanistyczny nieznanych na ogół losów wojennych i uchodźczych dzieci czeczeńskich i ich rodzin. Unikatowy materiał badawczy zgromadzony został wedle narzucających wysokie wymagania warsztatowe reguły metody jakościowej umożliwiającej wniknięcie w świat przeżyć i znaczeń ludzi poddanych traumie losu uchodźcy.Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz
ROZDZIAŁ I * BADANIA NAD IMIGRACJĄ-PERSPEKTYWY TEORETYCZNE * 1.Socjologiczne i kulturowe wymiary zjawiska uchodźstwa-w poszukiwaniu perspektywy badawczej * 2. Szok kulturowy jako jedna z teorii wyjaśniających przebieg akulturacji * 3. Socjalizacja imigrantów - specyfika i wyzwania * ROZDZIAŁ II * DZIECIĘCA TRAUMA WOJENNA * 1. Doświadczenia wojenne dzieci -trwałe znamię biografii * 2. Badania nad stresem związanym z wojną * 3. Trauma i stres traumatyczny * 4. Modele teoretyczne analizy stresu potraumatycznego * ROZDZIAŁ III * MALI UCHODŹCY W POLSCE * 1. Polska pomoc dzieciom greckim, koreańskim, chilijskim -między opieką a wychowaniem komunistycznym * 2. Przyczyny napływu i struktura pochodzenia uchodźców w Polsce od 1991 roku * ROZDZIAŁ IV * PYTANIA BADAWCZE. METODY BADAŁ * 1. Problemy badań, współczynnik kulturowy w badaniach nad uchodźcami * 2. Perspektywa badań jakościowych -między narracją, biografią a orał histoty * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.1. Wywiad narracyjny i wywiad mało skategoryzowany * 3.2. Obserwacja uczestnicząca * 3.3. Analiza dokumentów * 3.4. Studium przypadku * 4. Czas i sposób przeprowadzenia badań * 5. Badania dzieci czeczeńskich za pomocą rysunku projekcyjnego * 6. Badania wśród nauczycieli * 7. Charakterystyka badanej zbiorowości * ROZDZIAŁ V * OBRAZ DZIECIŁSTWA W CZECZENII PRZED WOJNĄ * 1. Życie przed wojną * 2. Kultura i tradycja a wychowanie dzieci * ROZDZIAŁ VI * DOŚWIADCZENIA WOJENNE DZIECI CZECZEŁSKICH * 1. Codzienność wojenna dzieci w Czeczenii * 2. Życie uciekinierów w lnguszetii * 3. Ucieczka do Polski * ROZDZIAŁ VII * RODZINA CZECZEŁSKA W POLSCE * 1. Życie w ośrodkach dla uchodźców * 2. Dziecko czeczeńskie w polskiej szkole * 3. Polacy i Czeczeni. Wzajemne postrzeganie i stereotypy * 4. Sieda - dziecko wojny. Studium przypadku * ROZDZIAŁ VIII * CO TO ZNACZY BYĆ UCHODŹCĄ CZECZEŁSKIM W POLSCE? * 1. Zawieszenie w czasie i przestrzeni * 1.1. Ciągła ucieczka * 1.2. Doświadczenia bycia uchodźcą w Federacji Rosyjskiej * 1.3. Nowe i nieznane rzeczy * 1.4. Niepewność co do przyszłości * 1.5. Marzenia dzieci i dorosłych * 2. Organizacje pozarządowe pomagające uchodźcom w Polsce * 3. Wybrane programy realizowane na rzecz tolerancji i poszanowania "Innego" * 4. Rola edukacji międzykulturowej w zetknięciu z "Innym" * ZAKOŁCZENIE * SPIS TABEL I WYKRESÓW * BIBLIOGRAFIA
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17365 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 4707 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 05.A (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek, Środowisko Życia, Edukacja)
Bibliogr. s. 246-254.
Praca stanowi kompetentną i rzetelną dyskusję pojęcia "kapitał społeczny" i związanych z tym pojęciem szerszych koncepcji teoretycznych. Warto też wskazać na to, że - dla polityków społecznych - praca może okazać się nieocenionym źródłem inspiracji w ich praktycznej działalności, ale też źródłem przestróg dotyczących nierozważnych kroków budowania "kapitału społecznego" za wszelką cenę i jako dobra oczywistego - niezależnego od szerszego kontekstu.Z recenzji wydawniczej dr hab. Kazimierza Frieske, prof. UW
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16505 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again