Praca kulturalno-oświatowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(9)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(18)
Autor
Bujacz Maria
(2)
Czerniawska Olga (1930- )
(2)
Kargul Józef (1936- )
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Repińska Renata
(2)
Badura Jan
(1)
Badura Jan (pedagogika)
(1)
Balcerek S
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Golat Rafał
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grad Jan
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Kopczyńska Małgorzata (nauki pedagogiczne)
(1)
Kotlarek Dawid
(1)
Kubiszyn Marta (1972- )
(1)
Lewicka Monika (pedagogika)
(1)
Mazepa Teresa
(1)
Misztal Tomasz
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Radlińska Helena
(1)
Simonjetz Monika
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Skutnik Jolanta
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Tazbir Stanisław
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Wojciechowski Kazimierz (1905-1994)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Żardecki Wiesław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Animatorzy kultury
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Praca kulturalno-oświatowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2514)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1906)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1015)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Warszawa (okręg)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(3)
Biografia
(2)
Poradnik
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10944, 10945 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Od amatora do animatora / Jakub B. Bączek, Tomasz Misztal. - Wydanie IV. - Warszawa : Stageman, 2019. - 166 stron : ilustracje ; 21 cm.
Jest to podręcznik, który przybliży Cię jeszcze bardziej do profesjonalnego zajmowania się animacją czasu wolnego. Książka opisuje w sposób niezwykle praktyczny wszystkie aspekty zawodu animatora. Jest więc jak znalazł dla osób, które chcą pogłębić swoje dotychczasowe umiejętności, a nowym rozpoczynającym swoją przygodę z animacją da wiele cennych wskazówek, a w niektórych przypadkach uchroni przed sparzeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [155]-163.
Zaradnik terapeutyczny. Jak pracować z seniorami w domu pomocy społecznej? powstał, aby zaradzić trudnym sytuacjom, które mogą pojawić się w pracy terapeuty oraz, gdy te już się pojawią, pomóc je rozwiązywać. Prezentowana publikacja ma zatem na celu wsparcie osób pracujących (lub chcących pracować) z osobami starszymi poprzez zaprezentowanie form aktywizacji seniorów z różnymi niepełnosprawnościami. Będzie to swoiste vademecum, do którego można sięgnąć, gdy znajdziemy się na takim etapie pracy, kiedy wydaje się, że nic nowego już nie wymyślimy. Szczególnie w pracy z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, pojawiają się chwile, gdy trudno znaleźć taki rodzaj terapii, który będzie dostosowany do możliwości uczestnika, ale również będzie odpowiadał jego zainteresowaniom, da mu chwilę wytchnienia, odpoczynku, może zapomnienia o dolegliwościach i kłopotach. Autorki przygotowały Zaradnik... nie tylko na bazie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z seniorami w domu pomocy społecznej.
Wstęp * Część 1. Senior jako podopieczny * Słów kilka o starości * Starzenie się według naukowców * Model deficytowy * Koncepcje biegu życia * Teoria zadań rozwojowych * Koncepcja rozwoju tożsamości w cyklu życia * Teoria wycofania * Teoria aktywności * Zmiany w organizmie i choroby somatyczne w okresie starości * Układ ruchu * Układ krwionośny * Układ oddechowy * Układ pokarmowy * Układ wydalniczy * Sfera płciowości * Układ nerwowy * Narządy zmysłów * Wzrok * Słuch * Równowaga * Sfera psychiczna i jej zaburzenia związane z podeszłym wiekiem * Intelekt * Osobowość * Depresja * Stosunek do siebie i własnej starości * Bilans życia * Radzenie sobie z trudnościami w okresie starości * Relacje społeczne osób starszych * Rodzina w życiu osób starszych * Stosunki z przyjaciółmi * Starość w domu pomocy społecznej * Część 2. Ja jako terapeuta * Stres i radzenie sobie z nim * Czym jest stres? * Radzenie sobie ze stresem * Skuteczność aktywności zaradczej * Wsparcie społeczne * Rodzaje wsparcia * Poszukiwanie wsparcia jako strategia radzenia sobie * Co daje wsparcie społeczne? * Poczucie własnej skuteczności * Źródła poczucia skuteczności * Korzystna skuteczność * Wypalenie zawodowe * Syndrom wypalenia zawodowego * Uwarunkowania zespołu wypalenia * Co robić, by nie spłonąć? * Część 3. Senior i terapeuta w DPS * Organizacja pracy terapeutycznej * Terapia zajęciowa w teorii * Diagnoza terapeutyczna * Zespół terapeutyczno-opiekuńczy * Motywowanie do zajęć * Nowy podopieczny * Samorząd mieszkańców * Niecodzienność * Terapia zabawą * Spotkania imieninowe * Wycieczki * Senior z demencją * Podopieczny z otępieniem * Zajęcia grupowe * Wsparcie spoza DPS * Współpraca ze środowiskiem zewnętrznym * Wolontariat w DPS * Część 4. Pracownia terapii zajęciowej * Przygotowanie do zajęć * Otoczenie * Elementy ergonomi * Techniki terapeutyczne * Kredki i farby * Papierowy świat * Obrazy wykonywane różnymi technikami * Dekoratorstwo i zdobnictwo * Masy plastyczne * Kraina nici * Tkactwo * Filc * Wiklina papierowa * Stolarstwo * Terapia kulinarna * Zajęcia teatralne * Muzykoterapia * Biblioterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 100)
Bibliografia, netografia na stronach 117-[128].
Budowanie kapitału społecznego nieodłącznie wiąże się ze środowiskową współobecnością bibliotek. Niniejsza publikacja dokumentuje drogi rozwoju niektórych instytucji, ujmuje przykłady innowacyjnych i tradycyjnych działań mających wpływ na kształtowanie pozytywnego wizerunku biblioteki w świadomości potencjalnych i rzeczywistych użytkowników. Autorzy odwołują się do zagadnień zorientowanych wokół marketingu i zarządzania, konferencji naukowych, rozmów z bibliotekarzami oraz najnowszych wydawnictw dotyczących rozszerzonej rzeczywistości, transformacji nośników tekstu, współczesnych tendencji w popularyzowaniu czytelnictwa i uczestnictwa w szeroko pojętej kulturze, warsztatów z książką w roli głównej. Przywołane formy pracy, obejmujące różne inicjatywy, w aspekcie społecznym tworzą nowe sytuacje komunikacyjne. Dotyczą nie tylko bibliotek publicznych. Na pewno warte są uwagi, a być może okażą się inspirujące i pomocne.
Wprowadzenie * Rozdział I Interakcje wewnętrzne i zewnętrzne we współczesnej bibliotece * Rozdział II Biblioteka - literatura - teatr - w kształtowaniu kultury literackiej (na przykładzie WiMBP im. Cypriana Norwida w Zielonej Górze) * Czwartki Lubuskie * Krakowski Salon Poezji w Zielonej Górze * Zielonogórski Festiwal Filmu i Teatru * Festiwal Literacki Proza Poetów im. Anny Tokarskiej * Czytelnia Dramatu * Czytanie performatywne * Zachód Dramatu. DramaFestiwal. Dramat niemiecki * Wawrzyny Lubuskie * Otwarty Międzynarodowy Konkurs na Rysunek Satyryczny * Rozdział III Apetyt na nowe media * Mediateka - megabibioteka - cybrary * Mediateka jako "trzecie miejsce" * Megabiblioteki w małych miejscowościach * Rozdział IV Dobre praktyki czyli inspiracje z bibliotek nie tylko publicznych * Bez szelestu kartek i zapachu drukarskiej farby * Młodzież w bibliotece * Ekslibris w służbie czytelnictwa * Synonimowe andrzejki * Gimnastyka umysłu * Biblioteka od kuchni * Rodzinnie w bibliotece * Czas kobiety * Biblioteka w plenerze * Kluby dyskusyjne * Edukacja i kreacja * Czytanie włączające * Bibliolook * Rozdział V Czy warto podejmować innowacyjne działania i jak to przekłada się na zainteresowanie książką i czytelnictwem? * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57920 (1 egz.)
Kaucja: 24,65 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [167]-192.
Streszczenie w języku angielskim, spis treści w językach polskim i angielskim.
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia - o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych - seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej - tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury - można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości - na drogach rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 26,67 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej Lublin, listopad 2001.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47585 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliogr.
Skrypt dla studentów kulturoznawstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Streszcz. ros., fr., ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Biblioteka Edukacji Dorosłych])
Bibliogr. s.138-139.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [349]-363. - Indeksy.
Streszczenie w jęz. ang.
Historia upowszechniania kultury w PolsceZmiany w postrzeganiu, traktowaniu, dystrybucji, udostępnianiu i praktykowaniu kulturyKoncepcje, formy i idee uczestnictwa w kulturzeInstytucje upowszechniania kulturyZnaczenie animacji kultury i rola animatorów w społeczeństwieWzory aktywności kulturalnej PolakówPodręcznik przeznaczony dla:- studentów pedagogiki, kulturoznawstwa, antropologii kultury, socjologii- nauczycieli akademickich, pracowników naukowych zajmujących się rozwojem kultury w Polsce- pracowników instytucji związanych z upowszechnianiem kultury, działalnością z zakresu animacji społeczno-kulturalnej- wszystkich zainteresowanych kulturą w PolsceJózef Kargul - profesor zwyczajny, kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej i Poradoznawstwa w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, członek Senatu DSW. Członek rady redakcyjnej "Edukacji Dorosłych" oraz zespołu redakcyjnego "Biblioteki Edukacji Dorosłych". Autor wielu prac z zakresu andragogiki, pedagogiki społecznej, problematyki kultury i jej upowszechniania, w tym książki Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej.
CZĘŚĆ I. Wspólnota i kolektywizm - upowszechnianie i reglamentacja kultury * ROZDZIAŁ 1. Praktyki upowszechniania kultury feudalnej * 1.1. Upowszechnianie(?) kultury staropolskiej * 1.2. Instytucje i formy upowszechniania kultury w Polsce w okresie odrodzenia i baroku * 1.3. "Nowe" w upowszechnianiu kultury w oświeceniu * ROZDZIAŁ 2. Upowszechnianie kultury po rewolucji przemysłowej * 2.1. Życie kulturalne w epoce romantyzmu * 2.2. Różnicowanie się idei upowszechniania kultury * 2.3. Spełnianie idei upowszechniania - nowe instytucje kultury * ROZDZIAŁ 3. Koncepcje upowszechniania kultury w okresie międzywojennym * 3.1. Koncepcja agrarystów * 3.2. Koncepcja narodowej demokracji * 3.3. Koncepcja partii lewicowych * 3.4. Koncepcje katolickie * ROZDZIAŁ 4. Instytucje upowszechniania oświaty i kultury w okresie międzywojennym * 4.1. Świetlice środowiskowe i społeczne * 4.2. Uniwersytety ludowe, kluby młodzieżowe, domy kultury, domy społeczne * 4.3. Pracownicy oświatowi * 4.4. Amatorskie zespoły artystyczne * ROZDZIAŁ 5. Kolektywizm naczelną ideą upowszechniania kultury w PRL * 5.1. Agitacja i propaganda jako formuła upowszechniania kultury w latach 1948-1955 * 5.2. Spory o koncepcje upowszechniania kultury w PRL * ROZDZIAŁ 6. Instytucje upowszechniania kultury w PRL * 6.1. Domy kultury * 6.2. Kluby * 6.3. Świetlice systemu upowszechniania kultury * 6.4. Pracownik kulturalno-oświatowy * ROZDZIAŁ 7. Koncepcje ruchu amatorskiego w kolektywistyczno-modernistycznym modelu upowszechniania kultury * 7.1. Koncepcja artystyczno-zadaniowa * 7.2. Założenia koncepcji pedagogicznej - receptywno-ekspresywnej * 7.3. Koncepcja spontaniczno-ekspresywna * 7.4. Koncepcja naśladowcza * ROZDZIAŁ 8. Wzory uczestnictwa w kulturze PRL * 8.1. Edukacyjny wzór uczestnictwa propagowanym modelem zachowań kulturalnych * 8.2. Konformistyczno-snobistyczny wzór wobec formalistyczno-akcyjnej strategii upowszechniania kultury w latach siedemdziesiątych * 8.3. Wzór ludyczno-spontaniczny * 8.4. Rytualno-konfesyjny wzór aktywności kulturalnej * 8.5. Kontemplacyjno-eskapistyczny wzór uczestnictwa w kulturze - sprzeczności społeczno-kulturowe * CZĘŚĆ II. Między kolektywizmem a indywidualizmem, czyli o animacji kulturalnej * ROZDZIAŁ 9. Koncepcja animacji kultury * 9.1. Animacja - rozumienie pojęcia * 9.2. Animacja wyrazem kontestacji opresyjnego systemu społecznego * 9.3. Animacja jako strategia udziału w życiu społeczno-kulturalnym * 9.4. Spór: edukacja kulturalna czy animacja kulturalna? * ROZDZIAŁ 10. Wokół animatora * 10.1. Animator a pracownik kulturalno-oświatowy * 10.2. Autorytet i dylematy animatora kultury * 10.3. Animator kultury "galganiarzem na ludzkim śmietnisku" * ROZDZIAŁ 11. Rozczarowanie animacją kulturalną * CZĘŚĆ III. Supermarket kultury w dobie dominującej idei komercjalizmu i indywidualizmu * ROZDZIAŁ 12. Idea liberalizmu u podłoża "supermarketu kultury" * ROZDZIAŁ 13. Idee (koncepcje) edukacji kulturalnej * 13.1. Tradycyjne podejście do edukacji kulturalnej * 13.2. Nietradycyjne ujęcie edukacji kulturalnej * ROZDZIAŁ 14. Antropologiczno-kulturoznawcza idea (koncepcja) animacji kulturalnej * 14.1. Geneza - "korzenie" * 14.2. Teoretyczne założenia * 14.3. Wizja animatora * ROZDZIAŁ 15. Pedagogika kultury * 15.1. Klasyczna pedagogika kultury * 15.2. Zabiegi o "restytucję" pedagogiki kultury * 15.3. Pedagogika kultury dziś * ROZDZIAŁ 16. Domy kultury - tradycja i nowoczesność? * 16.1. Edukacyjno-ekspresyjna placówka upowszechniania kultury * 16.2. Dom kultury ośrodkiem rozrywki i zabawy - ludyczny model instytucji * 16.3. Lokalny supermarket kultury * ROZDZIAŁ 17. Ośrodek kultury "do wynajęcia" - impresariat * 17.1. Orientacja "prorynkowa" domów kultury * 17.2. Impresariat * ROZDZIAŁ 18. Instytucjonalne oferty aktywności kulturalnej * "dla wyklucz(a)onych" * 18.1. Resocjalizacja młodzieży o postawach aspołecznych nowym zadaniem placówek kultury * 18.1.1. Podstawowe założenia * 18.1.2. "Rutynowe" działania * 18.2. Ośrodek kultury instytucją socjoterapeutyczną * 18.2.1. Założenia * 18.2.2. Działania * 18.3. Przeciwdziałanie narkomanii - Trait d?Union 94 jako przykład działalności stowarzyszenia społeczno-kulturalnego we Francji * 18.3.1. Konsultacje psychologiczne * 18.3.2. Realizacja programów prewencyjnych w środowisku szkolnym * 18.3.3. Rozmowy w grupie * 18.3.4. Forum teatralne * 18.3.5. Propaganda wizualna * 18.3.6. Programy prewencyjne przeznaczone dla rodziców * 18.3.7. Próba oceny działalności Trait d?Union 94 * ROZDZIAŁ 19. Inspiracje: artystyczna i edukacyjna * 19.1. Akademia Wyobraźni * 19.1.1. Założenia * 19.1.2. Działania dla dzieci i wśród nich * 19.1.2.1. Założenia ideologiczno-organizacyjne projektu * 19.1.2.2. Założenia merytoryczne * 19.2. Uniwersytet Uliczny * 19.2.1. Geneza * 19.2.2. Założenia ideologiczne * 19.2.3. Założenia organizacyjne * 19.2.4. Działalność Uniwersytetu Ulicznego * 19.2.5. Rezultaty i reperkusje * ROZDZIAŁ 20. Aktualne wzory aktywności kulturalnej Polaków w supermarkecie kultury * 20.1.O sensowności opisywania wzorów aktywności kulturalnej w wielozmysłowej kulturze iwentu * 20.2. Ciągłość i zmiana wzorów aktywności kulturalnej z epoki PRL * 20.3. Nowe wzory partycypacji kulturalnej w kulturze iwentu * 20.3.1. Wzór snobistyczno-ludyczny * 20.3.2. Wzór ekspresyjno-destrukcyjny * 20.3.3. "Apsydalno"-eskapistyczny wzór aktywności kulturalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5837, 10916 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 111-116.
ROZDZIAŁ I * Animacja kultury – istota, cele, zakresy, funkcje i techniki * 1.1. Znaczenie animacji kultury w praktyce edukacyjnej * 1.2. Geneza i istota animacji kultury: historia, podstawowa terminologia, definicje i koncepcje * 1.2.1. Z historii animacji kultury * 1.2.2. Prekursorzy animacji kultury w Polsce: pedagodzy społeczni – H. Radlińska, K. Korniłowicz, kontrkultura – J. Grotowski * 1.2.3. Podstawowa terminologia, pojęcia, definicje oraz koncepcje animacji kultury * 1.2.4. Cele, zakresy, poziomy, funkcje i techniki animacji kultury * 1.3. Pojęcia z obszaru animacji kultury: kultura, uczestnictwo w kulturze, edukacja kulturalna, społeczeństwo lokalne * 1.4. Animator kultury – kreator sytuacji animacyjnych. Cechy dobrego animatora, style pracy animatorów, typy animatorów * * * ROZDZIAŁ II * Animacja kultury w praktyce edukacyjnej. Programowanie, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych * 2.1. Fazy i etapy programowania działań animacyjnych * 2.2. Projekt w działaniach animacyjnych – konkretne wskazówki * 2.3. Wybrane przykłady projektów animacji kultury o charakterze edukacyjnym realizowanych w Polsce od 2000 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna : człowiek w zmieniającym się świecie / pod redakcją Tadeusza Pilcha i Ireny Lepalczyk. - Wydanie 2. rozszerzone i poprawione. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2003. - 475 stron : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Jest to obszerny podręcznik akademicki poświęcony wszystkim zagadnieniom składającym się na pojęcie pedagogiki społecznej. Poszczególne rozdziały opracowane zostały przez specjalistów z różnych dziedzin - profesorów kilku polskich uczelni. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w 1993 r. w niewielkim nakładzie. Teraz oddajemy do rąk czytelników wydanie znacznie rozszerzone, a przede wszystkim poprawione i uzupełnione.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej