Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Author
Crouch Colin (1944- )
(1)
Dominiak Łukasz
(1)
Hudzik Jan Paweł (1960- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Filozofia komunikacji
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Obiektywność
(1)
Ontologia
(1)
Prawda
(1)
Teoria komunikacji i mediów
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Publikacje
(1)
Domain
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Polityka w Kulturze)
Tyt. oryg.: "The strange non-death of neo-liberalism".
Bibliogr. s. 221-223. Indeks.
W samym centrum tej zagadki leży rozbieżność między faktycznie istniejącym neoliberalizmem a jego sterylną ideologicznie wersją. Ten pierwszy w niczym nie przypomina bowiem deklarowanego poświęcenie wolnemu rynkowi, jest ona raczej oddany dominacji wielkich korporacji w życiu publicznym. Popularna konfrontacja wolnego rynku z państwem, która w wielu krajach wydaje się głównym obszarem konfliktu politycznego, ukrywa istnienie tej trzeciej siły, która z kolei jest bardziej potężna niż każda ze stron owej pozornej konfrontacji i która wpływając na obie z nich, modyfikuje sposób ich działania. Polityka początku dwudziestego pierwszego wieku kontynuując trend rozpoczęty w poprzednim wieku, dodatkowo jeszcze wzmocniony przez kryzys, zamiast konfrontacją, stała się więc serią wygodnych porozumień między rynkiem, państwem i wielkimi korporacjami. Głównym celem tej książki jest wskazanie, dlaczego debata polityczna, która wciąż jest organizowana wokół konfliktu między państwem a rynkiem, pomija problemy tworzone przez to niezwykle ważne zjawisko, jakim jest działalność wielkich korporacji. Z przedmowy Autora
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. W 33 (1 egz.)
Book
In basket
(Polityka w kulturze)
Bibliografia na stronach [323]-338. Indeks.
Z wewnętrznego rozdarcia pomiędzy tym co powszechne i indywidualne, konieczne i zmienne rodzi się komunikacja, której celem jest pojednanie pozwalające wydobyć to, co przedpojęciowe. […] Tyle że proces komunikacji wymaga środków pośredniczących, wymaga mediacji […] Gdzie zatem miejsce na bezpośredniość i obietnicę prawdy o bycie? Nadzieje te pokładamy w presemiotyce, której ślady tropimy od początków kształtowania się ludzkiej kultury. […] Bo o cóż innego chodzi uczestnikom komunikacji, jak o osiągnięcie poczucia skomunikowania a ono zostaje powołane do istnienia w przestrzeni między mną, tobą i światem tworząc jedno. Presemiotyka stanowi zatem cenne dopełnienie w rozumieniu tego, czym jest komunikacja oraz tego, jak jest ona możliwa, niezależnie od ostatecznie niejasnego statusu ontologicznego bezpośredniości. Bo zaczynamy rozumieć, że kiedy chcemy w pełni odsłonić istotę komunikacji musimy ujmować ją całościowo, jak mowę dopełnia cisza, znaczenie obrazu towarzyszące mu passpartout, tak konieczne dla komunikacji zmediowanie musi być uzupełniane o co najmniej wyobrażone poczucie jedności w bezpośredniości. (Powyższy opis pochodzi ze strony lubimyczytac.pl].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 59218 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again