578215
Book
In basket
Nauczanie bywa traktowane jak powołanie. Młodzi nauczyciele rozpoczynają pracę w szkole z myślą, że zmienią świat na lepsze. Szybko się okazuje, że mimo ogromnego poświęcenia i wielkiego wysiłku pożądane sukcesy nie przychodzą. Większość nauczycieli chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, często jednak powielają stare schematy i nauczają tak, jak sami byli uczeni, albo tak, jak im się wydaje, że należy uczyć. Niestety, te sposoby często nie zaspokajają potrzeb edukacyjnych współczesnych uczniów.
Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów, a także przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu!
Dowiedz się, jak: stosować w nauczaniu wiedzę o procesach zachodzących w mózgu ; rozróżnić przyswajanie wiedzy deklaratywnej i proceduralnej ; pomagać uczniom w trwałym zapamiętywaniu materiału ; radzić sobie z prokrastynacją uczniów i budować dobre nawyki ; sprawić, aby klasa stała się dobrze funkcjonującą grupą ; utrzymać motywację uczniów, również podczas zajęć online.
Chcesz dobrze uczyć? Zrozum, jak działa mózg Twojego ucznia! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Availability:
All copies are currently on loan: sygn. 22697 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 08.02.2026)
Notes:
Tytuł oryginału: Uncommon Sense Teaching : Practical Insights in Brain Science to Help Students Learn
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 371-394.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again