Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(468)
Forma i typ
Książki
(439)
Publikacje dydaktyczne
(241)
Publikacje fachowe
(190)
Poradniki i przewodniki
(119)
Proza
(64)
Publikacje naukowe
(47)
Filmy i seriale
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Dramat (rodzaj)
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Programy komputerowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(509)
wypożyczone
(92)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(44)
BD40 (Suwalska 11)
(47)
BD52 (Rembielińska 6a)
(23)
BD53 (Bazyliańska 6)
(14)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(22)
CN1 (św. Wincentego 85)
(12)
MW123 (św. Wincentego 64)
(29)
W2 (Bazyliańska 6)
(10)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(10)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(8)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(6)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(359)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(30)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Ostrowska Agnieszka
(14)
Święcicka Ewa
(12)
Głuchowska Hanna
(10)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(10)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(10)
Wołkowicz Marcin
(10)
Chmielowski Marcin
(8)
Dudziec Kamila
(8)
Celuch Małgorzata
(7)
Chmielewska Aleksandra
(7)
Chmielewska Joanna Maria
(7)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(7)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(6)
Bonilla Rocio (1970- )
(6)
Marciniak Lidia
(6)
Nelsen Jane
(6)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(6)
Punset Elsa (1964- )
(6)
Słota Maciej (1964- )
(6)
Czechowska Anna
(5)
Nakowski Andrzej
(5)
Pazdur Marcin
(5)
Regucka Olga Estera
(5)
Regucki Dariusz
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(5)
Stańco Tomasz
(5)
Wiśniewska Iwona Anna
(5)
Alloway Tracy Packiam
(4)
Aron Elaine N
(4)
Bożek Michał
(4)
Broda-Bajak Maria
(4)
Grochowicz Katarzyna
(4)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(4)
Kleszcz Ewa
(4)
Kochan Tomasz
(4)
Kordziński Jarosław
(4)
Kubik Marcin
(4)
Kłodnicka Olga
(4)
Nowicki Jakub
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radwańska Anna (pedagogika)
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne Moce
(3)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Budweil Filip (1976- )
(3)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Czarnocka Marzenna
(3)
Fedorowicz Dariusz
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kadłubicka Justyna
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(3)
Kud Marzena
(3)
Malek Renata
(3)
Matuszak Dominika
(3)
Nawrocki Paweł
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Pawski Miłosz
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rosiak Anna
(3)
Rozwadowski Grzegorz
(3)
Rożyńska Małgorzata
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Skrzyński Dariusz
(3)
Szklarek Agnieszka
(3)
Tomaszewska Dorota
(3)
Urlich Jakub (1970- )
(3)
Uryga Andrzej
(3)
Zano Agata
(3)
Zaremba Danuta
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(3)
Barańska Małgorzata
(2)
Bednarek Tomasz (1969- )
(2)
Blachliński Maciej
(2)
Brańka Michał
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(2)
Duda Anna K
(2)
Dziedziewicz Dorota
(2)
Erwin Cheryl L
(2)
Federowicz Dariusz
(2)
Gawor Sebastian
(2)
Gmurek-Lewandowska Justyna
(2)
Greene Ross W
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Just Monika
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(142)
2010 - 2019
(299)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(433)
1901-2000
(19)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(467)
Język
polski
(468)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9013)
Młodzież
(8467)
0-5 lat
(6910)
Nauczyciele
(468)
14-17 lat
(4608)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(54)
Film polski
(24)
Literatura hiszpańska
(6)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Język polski
(47)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(41)
Wychowanie przedszkolne
(41)
Dzieci
(39)
Nauczanie początkowe
(35)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Uczniowie
(28)
Godzina wychowawcza
(24)
Nauczanie
(24)
Uczucia
(24)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Młodzież
(23)
Nauczyciele
(22)
Relacje międzyludzkie
(22)
Kompetencje społeczne
(20)
Prawo oświatowe
(20)
Korekcja mowy
(19)
Wychowanie
(18)
Wymowa
(18)
Metody nauczania
(17)
Bajkoterapia
(16)
Biblioterapia
(15)
Dziecko autystyczne
(15)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Autyzm
(13)
Uczenie się
(12)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Asertywność
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Gry i zabawy ruchowe
(10)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(9)
Spółgłoski
(9)
Zachowanie
(9)
Zespół Aspergera
(9)
Psychologia dziecka
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dyscyplina (socjologia)
(7)
Dziecko trudne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Mowa
(7)
Pomoce dydaktyczne
(7)
Samodzielność
(7)
Zespół ADHD
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dojrzewanie
(6)
Gniew
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Gry i zabawy
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Lęk
(6)
Matematyka
(6)
Nadzór pedagogiczny
(6)
Nastolatki
(6)
Ocena pracowników
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Rozwiązywanie konfliktów
(6)
Trudności wychowawcze
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Agresywność
(5)
Arteterapia
(5)
Awans zawodowy
(5)
Dopalacze (substancje odurzające)
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Niepełnosprawni intelektualnie
(5)
Pisanie
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzeństwo
(5)
Rodzina
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Wrażliwość
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Współdziałanie
(5)
Czytanie
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Empatia
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Higiena
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Leworęczność
(4)
Mediacja szkolna
(4)
Temat: dzieło
Tartuffe
(1)
Temat: czas
2001-
(39)
1901-2000
(7)
1801-1900
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Bałtyk (morze)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Logopedia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowsze
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(184)
Ćwiczenia i zadania
(95)
Opowiadania i nowele
(64)
Scenariusz zajęć
(42)
Materiały pomocnicze
(26)
Opracowanie
(26)
Podręcznik
(25)
Film edukacyjny
(23)
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(11)
Ćwiczenia logopedyczne
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Wzory dokumentów
(7)
Scenariusze zajęć
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Komentarz prawny
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Raport z badań
(4)
Wiersze
(4)
Antologia
(3)
Film dokumentalny
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Komentarz
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół
(3)
Program nauczania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Tablice i wzory
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Arkusz obserwacji
(1)
Dokumnety audiowizualne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kabaret polski
(1)
Komedia
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Muzyka polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(356)
Psychologia
(77)
Medycyna i zdrowie
(32)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(21)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Biologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
468 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The perfect project - a book about autism.
Wiek 4+.
Dzieci przygotowały projekt o kolei, który zaprezentują w konkursie. Krzyś wie dużo o pociągach, ale nie lubi głośnych, zatłoczonych miejsc. Bardzo się wtedy denerwuje. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby pomóc grupie wygrać konkurs? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20199 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygoda z mapą : książka o dysleksji / Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo ; tłumaczenie: Ewa Kleszcz. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, copyright 2019. - 23, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(SPEcjalne Moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The map challenge : a book about dyslexia.
Wiek 4+.
Przekład z języka angielskiego.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy - to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20207 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(SPEcjalne Moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: The playground problem: a book about anxiety.
Wiek 4+.
Uczniowie przygotowali prezentacje o tym, co ich interesuje. Amelka bardzo się boi wystąpienia przed całą klasą. Martwi się, że zapomni tekst i nie odpowie na pytania kolegów. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby pokonać lęk? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20245 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(SPEcjalne Moce / Tracy Packiam Alloway)
Wiek 4+.
Przekład z języka angielskiego.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20215 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych - od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach 371-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmemWiększość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,powitania i pożegnania,okazywanie empatii i zrozumienia,przerywanie rozmowy innym osobom,wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,praca w grupie,zaproszenie drugiej osoby na randkę,zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,proszenie o pomoc,radzenie sobie z przeciwnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 58.
Książka wydana w serii "Logopeda radzi" autorstwa Antoniego Balejki polecana jest dla osób zajmujących się terapią wad wymowy - w tym przypadku pod lupę wzięto jedno z najczęstszych zaburzeń w tej dziedzinie - seplenienie. Publikacja powinna zainteresować nie tylko nauczycieli czy logopedów, lecz również rodziców dzieci borykających się z problemem wad wymowy.Niniejsza pozycja skupia się, poza podaniem w przystępny sposób wiedzy logopedcznej na temat prawidłowej wymowy głosek, z którymi osoby sepleniące mają największe problemy, na propozycjach zabaw zarówno terapeutycznych, jak i edukacyjnych, których celem jest zachęcenie osób pracujących z dziećmi do tworzenia nowych, indywidualnych programów pracy z nimi.Antoni Balejko w swojej książce kładzie szczególny nacisk na to, by terapia wad wymowy przebiegała w atmosferze zabawy. Książka ta jest jednak czymś więcej, niż li tylko poradnikiem logopedycznym - to poradnik zawierający przepis na to, jak przekazywać miłość rodzicielską, innymi słowy, jak kochać dzieci. Publikacja ta zachęca bowiem rodziców do lepszego poznania swojego dziecka i dostrzegania jego problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Książka autorstwa Antoniego Balejko adresowana jest do osób stykających się na co dzień z dziećmi sepleniącymi: logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz przede wszystkim rodziców tychże dzieci.Autor wyznaje zasadę łączenia terapii logopedycznej z zabawą, jako jedną najskuteczniejszą metodę walki z wadami wymowy u dzieci. Dlatego też, oprócz zagadnień typowo logopedycznych takich jak sposoby wywoływania i utrwalania głosek, znajdziemy tutaj także zabawy przeznaczone dla dzieci, u których występują problemy w zakresie czytania, pisania oraz mówienia.Ta niezwykła publikacja zachęca rodziców, nauczycieli i terapetów do lepszego poznania dziecka. Autor zaznacza, jak ważne jest traktowanie dzieci w sposób mądry. Zaleca, by starać się dsotrzegać to, jak mówią oraz jak wymawiają poszczególne głoski. Warto podkreślić, iż materiały zawarte w książce można potraktować jako swego rodzaju profilaktykę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliografia strona 101.
Książka autorstwa Antoniego Balejko z serii "Logopeda radzi" zawiera, poza wiedzą stricte logopedyczną, przede wszystkim szereg propozycji zabaw terapeutycznych, mających na celu pomoc dzieciom borykającym się z wadami wymowy. Autor również tym razem kieruje uwagę w stronę zabawowych form terapii logopedycznej.Celem nieniejszej książki jest zachęcenie rodziców do jeszcze lepszego poznania swojego dziecka. Autor podkreśla rolę mądrego traktowania dzieci, a także zwracania uwagi na to jak mówią oraz w jaki sposób wymawiają poszczególne głoski. Zabawy i ćwiczenia zamieszczone w książce są swego rodzaju profilaktyką dysleksji. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, szkolnych oraz przede wszystkim - dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu - i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam. to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego - niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej