Pankowska Dorota
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pankowska Dorota
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(174)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Urban Miłosz
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Płeć
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5994, 5991 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52840 (1 egz.)
Kaucja: 37,41 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-140.
Książka jest zbiorem ćwiczeń, zadań i materiałów dydaktycznych, przydatnych w kształceniu pedagogicznym studentów i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Autorka proponuje w niej aktywizujące sytuacje dydaktyczne do wykorzystania na zajęciach z pedagogiki dla nauczycieli oraz na zajęciach z innych przedmiotów na studiach stricte pedagogicznych (z dydaktyki, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, i in.).Ćwiczenia odnoszą się do podstawowych kompetencji profesjonalnego nauczyciela-wychowawcy klasy. Zadania polecane w książce mogą zrównoważyć nadmiernie teoretyczny model kształcenia nauczycieli, ponieważ - poza uczeniem umiejętności - wymagają od studentów pogłębionego analizowania zjawisk, samodzielności myślenia, konfrontowania teorii z rzeczywistością, krytycznej refleksji i inwencji twórczej.Z uwagi na brak publikacji o charakterze praktycznym dotyczących kształcenia nauczycieli i pedagogów (w literaturze pedentologicznej dominują prace teoretyczne i badawcze, brak również czasopisma, które mogłoby być formą wymiany doświadczeń w tym zakresie), książka może być dużą pomocą zarówno dla początkujących nauczycieli akademickich, jak i dla starszych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności dydaktyczne czy przeciwdziałać rutynie.
Rozdział pierwszy * Nauczyciel, uczeń, szkoła * Blok tematyczny: Nauczyciel * Zadanie: Kompetencje zawodowe nauczyciela * Zadanie: Moje kompetencje pedagogiczne * Zadanie: rola zawodowa nauczyciela * Zadanie: Dylematy roli nauczyciela * Blok tematyczny: Uczeń * Zadanie: Sytuacja ucznia * Zadanie: rola ucznia * Zadanie: Szkoła a potrzeby psychiczne ucznia * Zadanie: Jak uczniowie spostrzegają środowisko szkolne? * Zadanie: Szkoła w moich oczach * Zadanie: co zrobić, aby uczeń spostrzegał środowisko szkolne * jako życzliwe, sensowne i kontrolowalne? * Blok tematyczny: Szkoła * Zadanie: Metaforyczne spojrzenie na szkołę * Zadanie: czy szkoła może się zmienić? * Zadanie: idealna szkoła * Zadanie: Ukryty program szkoły i nauczyciela * Rozdział drugi * Praca wychowawcy klasy * Blok tematyczny: rola i zadania wychowawcy klasy * Zadanie: Zadania wychowawcy klasy * Zadanie: Kim powinien być wychowawca klasy? * Zadanie: Moi wychowawcy * Zadanie: Dylematy wychowawcy * Blok tematyczny: tworzenie własnej koncepcji pracy wychowawczej z klasą * Zadanie: Analiza osobistych wartości– ćwiczenie „Mozaika wartości” * Zadanie: cele wychowania – analiza priorytetów wychowawczych * Zadanie: rodzaje celów wychowania * Zadanie: taksonomia celów wychowania * Zadanie: Konkretyzowanie celu wychowania (wartości) * Zadanie – praca zaliczeniowa: Koncepcja własnej pracy wychowawczej * z klasą * Zadanie – praca zaliczeniowa: Program wychowawczy * Blok tematyczny: Godziny wychowawcze * Zadanie: cechy wartościowej godziny wychowawczej * Zadanie: Ocena scenariuszy godzin wychowawczych * Zadanie: Prezentacja własnych scenariuszy * Zadanie: Bank metod * Zadanie: Dyskusja * Zadanie: Gry dydaktyczne * Blok tematyczny: Stymulowanie rozwoju grupy * Zadanie: Pierwszy dzień w nowej klasie * Zadanie: rozbitkowie * Zadanie: role grupowe * Zadanie: tworzenie grupy – miniwarsztat * Zadanie: Ćwiczenia grupowe w pracy wychowawczej * Blok tematyczny: Stymulowanie samowychowania uczniów * Zadanie: Zakresy pracy nad sobą * Zadanie: Planowanie pracy nad sobą * Zadanie: Nauczyciel a stymulowanie samowychowania uczniów * – możliwości i ograniczenia * Zadanie: Rozwijanie własnych kompetencji samowychowawczych * Zadanie: Godziny wychowawcze poświęcone osobistemu * rozwojowi uczniów * Zadanie: Ćwiczenia grupowe jako metoda * stymulowania samowychowania uczniów – miniwarsztat * Rozdział trzeci * Poznawanie uczniów i klasy * Blok tematyczny: Miejsce diagnozy w procesie dydaktyczno-wychowawczym * Zadanie: co i jak poznawać w klasie? * Zadanie: charakterystyka klasy szkolnej * Blok tematyczny: Metody badań pedagogicznych * Zadanie: cechy poprawnej obserwacji * Zadanie: Wskaźniki obserwacyjne * Zadanie: Jak prowadzić wywiad? * Zadanie: Badanie socjometryczne metodą Moreno * Zadanie: Kwestionariusz do badania ról grupowych * Zadanie: Analizowanie kwestionariusza ankiety * Zadanie: Konstruowanie kwestionariusza ankiety * Zadanie: Przeprowadzanie badań ankietowych * Zadanie: Diagnostyczne ćwiczenia grupowe * Rozdział czwarty * Relacje nauczyciela z uczniami i rodzicami * Blok tematyczny: Porozumiewanie się w procesie wychowania * Zadanie: Jakim językiem mówię? * Zadanie: Kto ma problem? * Zadanie: Formułowanie komunikatów „ja” * Zadanie: Odzwierciedlanie * Zadanie: Aktywne słuchanie * Zadanie: Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów * Zadanie: Porozumiewanie się – podsumowanie * Blok tematyczny: Wzmacnianie poczucia własnej wartości uczniów * Zadanie: Zachowaniowe przejawy poczucia własnej wartości * Zadanie: Nauczyciel a poczucie własnej wartości ucznia * Zadanie: Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości uczniów * Zadanie: czy uczeń jest w szkole podmiotem? * Blok tematyczny: Współpraca nauczyciela z rodzicami * Zadanie: Nauczyciele i rodzice * Zadanie: Pierwsza wywiadówka * Zadanie: rozmowy z rodzicami * Zadanie: Zebrania z rodzicami – gry symulacyjne * Zadanie: Pedagogizacja rodziców * Zadanie: Analiza problemów wychowawczych * Rozdział piąty * Kierowanie pracą uczniów na lekcji * Blok tematyczny: Organizowanie środowiska uczenia się * Zadanie: Jak nauczać skutecznie? * Zadanie: Zasady uczenia się i motywacji * Zadanie: Hospitacja lekcji * Zadanie: Jak zainteresować uczniów przedmiotem? * Zadanie: Wykorzystanie czasu lekcji * Zadanie: Jak nie marnować czasu na lekcji? * Zadanie: Nauczyciel, uczniowie, przestrzeń * Zadanie: Aranżowanie przestrzeni * Blok tematyczny: Komunikowanie się na lekcji * Zadanie: Władza nauczyciela nad mową w klasie * Zadanie: Mapy mentalne * Zadanie: Prezentacja materiału * Zadanie: Sztuka zadawania pytań * Zadanie: Wykorzystanie pytań w nauczaniu * Zadanie: Prace pisemne * Blok tematyczny: Ład i dyscyplina w klasie * Zadanie: Ład, dyscyplina, proces kształcenia * Zadanie: Uczniowskie zachowania zakłócające * Zadanie: Przyczyny zachowań zakłócających * Zadanie: Strategie uczniów * Zadanie: Zapobieganie zachowaniom zakłócającym * Zadanie: Reguły zachowania i procedury pracy * Zadanie: Postawa nauczyciela wobec dyscypliny * Zadanie: Pierwsze spotkanie * Zadanie: Demonstrowanie pewności siebie * Zadanie: reagowanie na zachowania zakłócające * Zadanie: Ćwiczenia relaksująco-koncentrujące * Blok tematyczny: Psychopedagogiczne problemy kontroli i oceny * Zadanie: Metody kontroli osiągnięć uczniów * Zadanie: Odpytywanie inaczej * Zadanie: czy stopnie są potrzebne? – gra symulacyjna * Zadanie: Dylematy związane z ocenianiem * Zadanie: Siedem niegodziwych postaw wobec oceniania * Zadanie: Nie tylko stopnie * Zadanie: informacje zwrotne * Zadanie: Samokontrola nauczyciela * Zadanie: Autorefleksja przyszłego nauczyciela * Bibliografia * Aneksy * Aneks I * Aneks II
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15442, 3492 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Indeksy.
U dołu okł.: Pedagogika gender.
Bibliogr. s. 161-168.
Książka traktuje o społeczno-kulturowym wymiarze płci, a autorka próbuje dociec, w jakim stopniu doświadczenia socjalizacyjne pomagają kobietom i mężczyznom w pełnieniu ich ról, a w jakim to utrudniają? Jak odnaleźć własną drogę rozwoju w sytuacji, gdy dawne, jednoznaczne wzorce funkcjonowania płci rozpadają się i ewoluują? Dorota Pankowska omawia przy tym proces tworzenia indywidualnej roli płciowej; teorie rozwoju kobiecych i męskich ról, genezę różnic między kobietami i mężczyznami, przejmowanie przez chłopców i dziewczynki charakterystycznych dla danej kultury wzorców kobiecości i męskości; skutki patriarchalnego systemu ról płciowych oraz zmiany w odniesieniu do roli kobiet i funkcjonowania rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8520 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej