Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(522)
Forma i typ
Książki
(522)
Publikacje dydaktyczne
(73)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje informacyjne
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(609)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(17)
CN1 (św. Wincentego 85)
(175)
W2 (Bazyliańska 6)
(10)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(381)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(32)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(19)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(15)
Kot Stanisław (1885-1975)
(12)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(12)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(9)
Okoń Wincenty
(8)
Okoń Wincenty (1914- )
(8)
Kurdybacha Łukasz
(7)
Różycka Ewa
(7)
Śnieciński Józef Marek
(7)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(6)
Możdżeń Stefan (1938- )
(6)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(6)
Śliwerski Bogusław
(5)
Bauman Teresa
(4)
Ciechaniewicz Wiesława
(4)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(4)
Dewey John (1859-1952)
(4)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(4)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(4)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(4)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(4)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(4)
Kwieciński Zbigniew
(4)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(4)
Miąso Józef
(4)
Stanisław Kot. Historia wychowania
(4)
Szulkin Michał
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(4)
Zakrzewska Zofia
(4)
Dobrowolski Antoni Bolesław
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(3)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Dzieła wybrane
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Legowicz Jan (1909-1992)
(3)
Leppert Roman
(3)
Lubomirski Jan Tadeusz (1826-1908)
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Newerly Igor (1903-1987)
(3)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Ostrowski Janusz
(3)
Palka Stanisław (1941- )
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Pomykało Wojciech
(3)
Radźko Andrzej
(3)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(3)
Sulak Agata
(3)
Turos Lucjan (1927- )
(3)
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Witkowski Lech (1951- ). Tryptyk edukacyjny
(3)
Wojnar Irena (1924- )
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Białołęcka Helena
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Błajet Piotr
(2)
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Chałas Krystyna
(2)
Chymuk Maria
(2)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(2)
Danek Wincenty (1907-1976)
(2)
Danysz Antoni (1853-1925)
(2)
Debesse Maurice (1903-1992)
(2)
Debesse Maurice (1903-1998)
(2)
Dutkiewicz Waldemar (1939- )
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Ferguson George Andrew (1914- )
(2)
Folkierska Andrea
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Godlewski Michał (1917- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Gutek Gerald Lee
(2)
Głażewski Michał
(2)
Hessen Sergiusz
(2)
Jankowska Dorota
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kierski Feliks
(2)
Kirchner Hanna (1930- )
(2)
Korczak Janusz
(2)
Korczak Janusz (1878?-1942). Dzieła
(2)
Kot Stanisław
(2)
Krasuski Józef (1933- )
(2)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Lewin Aleksander
(2)
Maszke Albert Wojciech (1939- )
(2)
Mialaret Gaston
(2)
Mialaret Gaston (1918- )
(2)
Michalski Stanisław
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Mońka-Stanikowa Anna (1917- )
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Mysłakowski Zygmunt
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(199)
1990 - 1999
(102)
1980 - 1989
(29)
1970 - 1979
(32)
1960 - 1969
(43)
1950 - 1959
(25)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(11)
1920 - 1929
(10)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(4)
1810 - 1819
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(94)
1801-1900
(45)
2001-
(25)
1701-1800
(7)
1601-1700
(5)
Kraj wydania
Polska
(522)
Język
polski
(522)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(74)
Studenci
(59)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Pedagogika
(522)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: dzieło
Powszechna Deklaracja Praw Człowieka
(1)
Szkoła
(1)
Temat: czas
1701-
(21)
1989-
(15)
1501-
(11)
1601-
(11)
1901-2000
(11)
1401-
(10)
1801-
(10)
1901-
(10)
1001-
(8)
1101-
(8)
1201-
(8)
1301-
(8)
601-
(8)
701-
(8)
801-
(8)
901-
(8)
1918-
(6)
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1901-1914
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Linköping (Szwecja)
(1)
Lipiny (woj. mazowieckie, pow. Przysucha)
(1)
Psychologia
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(88)
Materiały konferencyjne
(19)
Encyklopedia
(17)
Podręczniki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Biografia
(11)
Poradnik
(10)
Szkic literacki
(8)
Encyklopedie
(7)
Księgi pamiątkowe
(6)
Opracowanie
(5)
Źródła historyczne
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Bibliografia
(2)
Literatura
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publicystyka polska
(2)
Antologia
(1)
Encykliki
(1)
Esej
(1)
Informatory
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Powieść
(1)
Rozmyślania religijne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słowniki
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
522 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11-36.
Publikacja "Ku pełni człowieczeństwa. Pedagogiczno-religijne przesłanie encyklik Jana Pawła II"stanowi próbę analizy encyklik Jana Pawła II odnośnie kwestii dotyczących ukazania pełni człowieczeństwa w kontekście personalizmu i specyfiki chrześcijańskiej. Stąd główny problem badawczy można sformułować jako pytanie: Jakie jest pedagogiczno-religijne przesłanie encyklik Jana Pawła II odnośnie osiągnięcia przez współczesnego człowieka pełni człowieczeństwa? Jest to problem główny i dość szeroki, stąd można również wskazać na problemy szczegółowe, jakimi są pytania: Co stanowi istotę człowieka w perspektywie chrześcijańskiej? Co Jan Paweł II uznaje za szczególnie istotne w dorastaniu do pełni człowieczeństwa? Na ile nauczanie Jana Pawła II zawarte w encyklikach udziela konkretnych wskazań w kwestii dorastania do pełni człowieczeństwa? Wreszcie: Jak wychowywać do pełni człowieczeństwa? Odpowiedzi na te pytania ukazują poszczególne rozdziały książki, które odsłaniają ich rozmaite elementy i płaszczyzny, co jest uwarunkowane stawianymi przez Jana Pawła II problemami ujętymi w poszczególnych encyklikach.Książka jest adresowana w sposób szczególny do nauczycieli, katechetów i katechetyków, studentów kierunków humanistycznych i społecznych, autorów podręczników szkolnych i katechetycznych, ale także do szerszego grona odbiorców, poszukujących odpowiedzi na pytania dotyczące: ludzkiej egzystencji, wartości ludzkiego życia, jego sensu, kwestii miłosierdzia, wolności, prawdy, sensu i wartości pracy, istotnego związku rozumu i wiary, rozwoju indywidualnego i społecznego, humanizacji gospodarki, jak również zagadnień ewangelizacji, misji, jedności chrześcijan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Der Fortschrittliche Charakter der Pädagogik Komensky`s.
Do bibliotek pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 24 maja 2012 r., Warszawa.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja jest zbiorem artykułów napisanych z okazji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej w jubileuszowym roku Akademii Pedagogiki Specjalnej. Motywem przewodnim spotkania był stosunek współczesności do dziecka i dzieciństwa, a szczególnie dziecka z niepełnosprawnością. Debata dotyczyła obszarów napięć i sporów w dyskursie naukowym i publicznym, nadziei i zagrożeń rozwoju dziecka, rozumienia dzieciństwa w przestrzeni społeczeństwa obywatelskiego, mitów i pozorowanych zmian w opiece i edukacji dziecka, realizacji praw dziecka w kontekście przemian cywilizacyjnych i kulturowych. Autorzy przyjęli, że w centrum ich dociekań refleksyjno-badawczych jest dziecko w koncepcjach i rozważaniach Marii Grzegorzewskiej - twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce i spuściźnie Janusza Korczaka - prekursora działań na rzecz praw dziecka. W monografii jest zarazem przywołanie myśli tych wielkich pedagogów, jak i współczesne odniesienie - ponowne odczytanie, wyeksponowanie i afirmacja wiodących idei [.] Książka [.] wywołuje zastanowienie, potrzebę ponownego skupienia myśli na ideach pedagogicznych, a także zgłębienie własnych wartości czytelnika w odniesieniu do dziecka - jego poznania i poznawania, rozumienia i zrozumienia, kształcenia i kształtowaniaZ recenzji wydawniczej dr hab., prof. APS Joanny Głodkowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17011 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15306 (1 egz.)
Kaucja: 3,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika i jej struktury : w dyskursie o nauce naukowości i naukoznawstwie / Barbara Baraniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 164 strony : ilustracje ; 23 cm.
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia na stronach [152]-159.
Spis treści oraz streszczenia w języku polskim i angielskim.
Kluczowym zadaniem tej publikacji jest ukazanie struktur pedagogiki, poznawanie, gromadzenie i systematyzowanie wiedzy pedagogicznej oraz opis dyscyplin naukowego poznania wraz z dziedzinami poznania umysłowego jako podstawa klasyfikowania (systematyzowania) dziedzin wiedzy naukowej i jej badania. Ten aspekt jest również cenny dla pracowników naukowych, a przystępność zaprezentowanych treści może zachęcić do korzystania z powyższej książki również praktyków i podejmowanych przez nich prób badawczych, a także systematyzacyjnych nad projekcjami naukowymi, i potrzebą ich poznawania poprzez badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58278 (1 egz.)
Kaucja: 41,14 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia także przy rozdziałach.
Skrócona wersja historii wychowania, poczynając od czasów starożytnych a kończąc na współczesności. Mimo skrótów jakich musiały dokonać autorki, ujmuje ona wszystkie najistotniejsze zagadnienia, związane z tą dziedziną wiedzy, a niezbędne dla studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44683 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9769, 5135, 2125 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. W drugiej grupie tekstów, bezpośrednio odnoszących się do praktyk badawczych, zawarto spojrzenia na różne wycinki tej praktyki: od pytania, w jaki sposób w naukach pedagogicznych wykorzystywana jest teoria, przez ujawnianie mitów, jakie nagromadziły się wokół badań etnograficznych, aż do tropienia najczęściej popełnianych błędów w badaniach empirycznych i rozważań nad kompetencjami metodologicznymi pedagogów. Autorzy tekstów, przyglądając się krytycznie stosowanym praktykom, wskazują na konsekwencje przyjmowania określonych założeń w badaniach biograficznych i sygnalizują błędy popełniane przez początkujących badaczy. Analiza założeń przyjmowanych przez badaczy zjawisk pedagogicznych uwrażliwia na trudności, jakie napotykają na swej drodze, wskazując jednocześnie na potencjał, jaki tkwi w krytycznie zinterpretowanych badaniach jakościowych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych. W składanym do rąk czytelnika tomie nie znajdziemy odpowiedzi na wszystkie zasygnalizowane pytania o kształt praktyki badań pedagogicznych. Teksty w nim zawarte są tylko próbą przyjrzenia się z jednostkowych perspektyw, jak my, pedagodzy, badamy świat, na jakie bariery napotykamy, na co zwracamy uwagę, a co pomijamy. Wszystkie zawarte w niej głosy wypowiadane są w trosce o jakość badań empirycznych. Jak bowiem twierdzi Jacek Piekarski w tekście zawartym w prezentowanym tomie: ,,Metodologia niesie [...] w sobie obligację do stałego obmyślania i dokumentowania wszelkich aspektów składających się na proces tworzenia wiedzy oraz jego rezultaty". Teresa Bauman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [91]-92.
Przewodnik metodologiczny dla studentów.
Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studniach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi.Treścią książki są następujące zagadnienia:- zadania i charakter pracy magisterskiej,- wybór tematów pracy magisterskiej,- zadania i tematyka seminarium magisterskiego,- sposoby analizy literatury przedmiotu,- ukazanie etapów procesu badawczego,- omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów,- kryteria oceny prac magisterskich.Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2395, 2396 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 238, 762 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Mater. z VI Międzynarodowej Konferencji Korczakowskiej w grudniu 1998 r. w Izraelu.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja i wyzwolenie / [wybór i oprac.] Krzysztof Blusz. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2000. - 143, [1] s. ; 17 cm.
Tekst częśc. tł. z róznych jęz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nie)przypadkowa edukacja / Piotr Błajet. - Wydanie pierwsze. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. - 210, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia przy przy rozdziałach
Wyobraźmy sobie (podążając za myśleniem Michała Hellera zawartym w jego pracy Filozofia przypadku) wszystkie prawa fizyczne, biologiczne, psychologiczne i socjologiczne, którym podlega człowiek, jako wielką siatkę. W siatce tej są puste przestrzenie albo "wolne miejsca" pozostawione na działanie przypadków. Bez nich, czyli bez zjawisk przypadkowych, cała struktura społeczna nie mogłaby funkcjonować, tak jak siatka bez pustych przestrzeni byłaby tylko bezładnym pęczkiem sznurków. Nasza egzystencja ma zatem charakter równocześnie nieprzypadkowy i przypadkowyW odniesieniu do edukacji praktyczne zastosowanie tej metafory oznacza z jednej strony respektowanie i wdrażanie do respektowania praw uniwersalnych, z drugiej zaś stwarzanie warunków dla dowolnej, eksploracyjnej aktywności ucznia i akceptacji błądzenia. W pierwszym przypadku obowiązywać będzie kryterium prawdziwości, czyli zgodności z prawdą obiektywną, w drugim natomiast obowiązujące będzie kryterium słuszności, czyli zgodności z wewnętrznymi odczuciami.Intencją autora zaprezentowanego zbioru esejów było wejście w świat postkonwencjonalny i naszkicowanie kontekstów, problemów, założeń i wyzwań edukacji postkonwencjonalnej. Edukacja taka mogłaby być inaczej określana jako otwarta (K. Popper), nieliniowa (M. Heller), transgresyjna (J. Kozielecki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21182 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN ISSN 0208-6336 nr 1671)
Bibliografia przy biogramach oraz s. 240-243
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42828 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej