Tołwińska Bożena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(432)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Tołwińska Bożena
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(303)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(287)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(203)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(174)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Urban Miłosz
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dyrektor
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Motywacja pracy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-223, wykaz aktów prawnych s. 223.
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1-2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3-6).Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją. Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju. Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Część I * Teoretyczne aspekty kompetencji społecznych * Rozdział 1 * Wizerunek dyrektora szkoły w świetle literatury przedmiotu oraz przepisów prawnych * 1.1. Konteksty cywilizacyjny, kulturowy i społeczny edukacji jako wyznaczniki nowych ról dyrektora szkoły * 1.2. Prawne usytuowanie stanowiska dyrektora szkoły * 1.3. Kompetencje społeczne dyrektorów szkół w świetle wybranych badań empirycznych * Rozdział 2 * Kompetencje społeczne w literaturze przedmiotu * 2.1. Definicje pojęć: kompetencja, kompetencje kierownicze, kompetencje społeczne * 2.2. Wybrane kompetencje społeczne * 2.2.1. Komunikowanie się * 2.2.2. Motywowanie do pracy * 2.2.3. Rozwiązywanie konfliktów * Część II * Empiryczny wymiar kompetencji społecznych * Rozdział 3 * Opis projektu badawczego * 3.1. Cele i przedmiot badań * 3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.3. Opis grupy badawczej * Rozdział 4 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się * 4.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół z zakresu komunikowania się * 4.2. Umiejętności komunikowania się dyrektorów szkół – samoocena i ocena nauczycieli * 4.3. Formy komunikowania się dyrektora z nauczycielami * 4.4 Tematyka komunikacji pionowej „w dół” i „w górę” * 4.5. Komunikaty niewerbalne dyrektorów w ocenie nauczycieli * 4.6. Bariery w komunikacji interpersonalnej postrzegane przez dyrektorów i nauczycieli * 4.7 Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie komunikowania się sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 5 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy * 5.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół o procesie motywowania do pracy * 5.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy w ich samoocenie i ocenie nauczycieli * 5.3. Plan rozwoju szkoły jako czynnik motywujący * 5.4. Informacje zwrotne o ocenie wyników pracy nauczycieli * 5.5. Nagradzanie finansowe i psychologiczne * 5.6. Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.7. Czynniki motywujące, których nauczyciele oczekują w większym stopniu – w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.8. Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie motywowania * nauczycieli do pracy sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 6 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów w ich samoocenie oraz w ocenie nauczycieli * 6.3. Przyczyny konfliktów oraz częstotliwość ich występowania w badanych szkołach w opinii dyrektorów i nauczycieli * 6.4. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych preferowane przez badanych dyrektorów szkół * 6.5. Potrzeba doskonalenia kompetencji rozwiązywania konfliktów sygnalizowana przez dyrektorów szkół
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15688 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej