Motywacja pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(6)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(47)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(3)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Kopertyńska Maria Wanda
(2)
Kozłowski Waldemar Ryszard
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Wasiluk Anna
(2)
Adair John (1934- )
(1)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Ariely Dan (1968- )
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Bailey Chris (1989- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Broadwell Renee
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Błaż Agata
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chybicka Anna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czechowska-|Bieluga Marta
(1)
Doroba Anita
(1)
Erikson Thomas (1965- )
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grazier Peter
(1)
Half Robert
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heim Vera
(1)
Heller Robert (1932- )
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hollins Peter
(1)
Jachnis Anna
(1)
Janota Elżbieta
(1)
Jastrzębska-|Smolaga Halina
(1)
Jeżewski Władysław
(1)
Kanios Anna
(1)
Karaś Roman
(1)
Kotlicki Rafał
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lencioni Patrick (1965- )
(1)
Lenik Piotr
(1)
Leonarczyk Weronika
(1)
Lindemann Gabriele
(1)
Lipka Anna
(1)
Mamińska Anna Julia
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
McGee Rita
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Newport Cal
(1)
Nowak Anna
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Oparka Sylwia
(1)
Penc Józef
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Pietrak Katarzyna Anna
(1)
Piwowarczyk Jarosław
(1)
Podmoroff Dianna
(1)
Puchalska Malwina
(1)
Randolph W. Alan (1946- )
(1)
Rennie Ann
(1)
Roberts John
(1)
Rostocki Marek
(1)
Rusiński Michał
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Schmidtke Rafał
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sowińska-Wróbel Agnieszka
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Stelmach Waldemar
(1)
Sterczyński Michał
(1)
Stevenson Nancy
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Tołwińska Bożena
(1)
Trower Matt R
(1)
Trylińska-Tekielska Elżbieta
(1)
Urban Wiesław
(1)
Wiseman Liz
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojtasiewicz Olgierd Adrian (1916-1995)
(1)
Woźniak Jacek (1957- )
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Zając Czesław
(1)
Zawadzak Tadeusz
(1)
Zbiegień-|Maciąg Lidia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Pracownicy działu HR
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Motywacja pracy
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Podręcznik
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Psychologia
(8)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
63 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywacja / John Adair ; [przekł. Dariusz Bakalarz]. - Warszawa : "Studio Emka", cop. 2000. - 248 s. : il. ; 20 cm.
(Anatomia biznesu / John Adair)
Tyt. oryg.: "Effective motivation" 1996. - Na okł. podtyt.: w jaki sposób wydobywać z innych to, co najcenniejsze.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Książka
W koszyku
(TED Books : małe książki o wielkich ideach)
Tytuł oryginału: Payoff : the hidden logic that shapes our motivations.
Czy premia przyznana pracownikowi może zaszkodzić jego produktywności? Co ma wspólnego zaufanie z motywacją? Jakie pokutują błędne przekonania o wartości pracy? Bestsellerowy autor Dan Ariely ujawnia fascynujące spojrzenie na motywację i pokazuje, jak bardzo złożony jest to temat. Zajmujemy się nim i we własnym domu, i w sali konferencyjnej, a im bardziej staramy się motywować partnerów i dzieci, przyjaciół i współpracowników, tym wyraźniej widać, że historia motywacji jest o wiele bardziej skomplikowana i fascynująca, niż zakładaliśmy. Ariely sprawdza, jak można wykorzystać wiedzę o motywacji do podejmowania ważnych decyzji w życiu i spróbować odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: dlaczego w ogóle cokolwiek robimy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na górze okł.: Dowiedz się, czego naprawdę chcą twoi pracownicy.
Na dole okł.: Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?.
Silne relacje międzyludzkie opierają się na dobrej komunikacji. Atmosfera w pracy przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. Zwłaszcza relacja przełożony - podwładny jest skomplikowana i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu. Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie: "Czego potrzebują moi podwładni?". Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry`ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże Ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom autora dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim ludziom.
Rozdział 1 * Czego ludzie chcą najbardziej * Część 1 * W tobie pokładam ufność * Rozdział 2 * Być godnym zaufania * Rozdział 3 * Nadawać relacjom właściwy ton * Rozdział 4 * Być wrażliwym * Rozdział 5 * Szacunek dla innych * Rozdział 6 * Kontakty osobiste * Część 2 * Zdrowe Ja * Rozdział 7 * Szacunek dla siebie * Rozdział 8 * Utrzymać równy kurs * Rozdział 9 * Toksyczne zachowanie (i jak go unikać) * Zakończenie * Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 26,93 zł
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The productivity project accomplishing more by managing your time, attention and energy.
Indeks.
Chris Bailey poświęcił rok na poznanie zjawiska produktywności. Najpierw prześledził dostępne metody zwiększające produktywność i zapoznał się z wynikami setek badań, a potem sprawdził każdą technikę w praktyce. Jego zdaniem ludzie produktywni? pracują inteligentniej, a nie więcej i ciężej niż inni. Możesz to osiągnąć dzięki lepszemu wykorzystywaniu czasu, większej uważności i mądremu gospodarowaniu energią życiową. Projekt: produktywność pomoże ci rozwinąć te trzy istotne umiejętności, ponieważ na końcu każdego rozdziału Bailey proponuje praktyczne ćwiczenia. Ja już zaczęłam z nich korzystać, bo ? jak twierdzi autor ? ?podstawą produktywności jest umiejętność dokonywania przeskoku między wiedzą a działaniem?. Polecam tę lekturę wszystkim, którzy nie tylko chcą być bardziej produktywni, ale pragną też rozwijać ogólną świadomość biznesową. Po co? Aby spokojnie żyć i pracować.Lilianna Kupajbizneswoman, Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet,autorka, trener, coachSą osoby, które poświęcają rok na podróż dookoła świata, napisanie książki czy założenie firmy. Natomiast Chris Bailey postanowił przez 12 miesięcy na własnej skórze przetestować, co sprzyja produktywności, a co jej szkodzi. Na pozór wydać się to może bez sensu ? produktywność dla samej produktywności. Jednak gdy pozwolisz się porwać opowieści Chrisa i podejmiesz proponowane w niej wyzwania, zauważysz, że jego koncepcja produktywności (osiągać więcej, pracując mniej, ale mądrzej) to nader praktyczny i zupełnie nietrudny sposób na sensowne, spełnione życie.dr Ewa Mukoidcoach i dyrektor Instytutu Komunikacji i Rozwoju Mukoid
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Bibliogr. s. 162-163. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45572 (1 egz.)
Kaucja: 00,00 zł
Książka
W koszyku
Nazwa autora wstępu na okładce.
Współautorzy w kolejności alfabetycznej podani przed stroną tytułową.
Dostępna również jako e-book.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn "Fortune" do rankingu "100 Najlepszych Pracodawców" uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację - zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57537 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nas wszystkich w pracy coraz większej skuteczności zespołowej. Czy jednak wiemy, jak zbudować zespół, który naprawdę potrafi wykorzystać wiedzę, doświadczenie i motywację swoich członków? Większość z nas nie wie, szybko popada we frustrację, poddaje się i skłania ku samodzielnemu działaniu, ale w dzisiejszym środowisku biznesowym nie jest to dobre rozwiązanie. Na szczęście jest lepszy sposób. Trzej eksperci, Ken Blanchard, Alan Randolph i Peter Grazier, przedstawiają nam w tej książce trzyetapowy proces, dzięki któremu potrafimy przekształcić każdy zespół w tzw. zespół na wyższym poziomie, czyli zespół wykorzystujący efektywnie pomysły i motywację wszystkich swoich członków oraz czas swoich przywódców, proces przynoszący korzyści każdemu członkowi zespołu z osobna i całej organizacji.Dyskusje, analizy przykładów i pytania pomogą czytelnikowi i jego kolegom z zespołu nauczyć się dzielenia informacjami, by budować większe zaufanie i poczucie odpowiedzialności, jasnego wyznaczania granic, by dać członkom zespołu wolność do odpowiedzialnego działania, oraz zarządzania samym sobą, by zespołowo podejmować dobre decyzje. Jeśli wprowadzisz w życie rady zawarte w tej książce, przekonasz się, że praca zespołowa sprawia przyjemność, daje satysfakcję i zapewnia wysoką wydajność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Znajdź to, co kochasz, kochaj to, co robisz, i rób to do końca życia Zapewne od zawsze powtarzano ci: „Rób to, co kochasz.” Ta rada wydaje się prosta, ale prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie jej w czyn w świecie, który nie jest urządzony tak, by nam w tym pomagać. Większość z nas nie wie tak naprawdę, co kochamy — co nas porusza, angażuje i sprawia, że się rozwijamy, a miejsca pracy, szkoły, a nawet rodzice koncentrują się na tym, abyśmy się dostosowali.
Światowej sławy badacz i autor bestsellerów „New York Timesa” Marcus Buckingham pokazuje, jak uwolnić się od tego konformizmu — zarówno w pracy, jak i w życiu. Pomaga nam odkryć, w czym jesteśmy najlepsi, jak odkryć swoje prawdziwe pasje i zacząć je realizować z pożytkiem dla siebie i innych, a następnie pomóc w tym ludziom, którym przewodzisz i których kochasz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58983 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51644 (1 egz.)
Kaucja: 27,00 zł
Książka
W koszyku
Patronem wydania jest Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Bibliografia na stronach 163-195.
Praca prezentuje autorski interdyscyplinarny model kompetencji relacyjnej w ramach współpracy gospodarczej. Nowością jest wprowadzenie do modelu, obok zmiennych ekonomicznych, dodatkowych zmiennych psychologicznych. Celem publikacji jest zintegrowanie teorii i koncepcji z obszaru nauk o zarządzaniu z dorobkiem współczesnej psychologii. W pierwszej części pracy przedstawione zostały teoretyczne podstawy współpracy międzyorganizacyjnej na poziomie przedsiębiorstwa, zespołów zaangażowanych w kooperację i jednostkowym (kierowniczym i pracowniczym). W drugiej części w oparciu o wyniki badań własnych autorka buduje psychologiczny portret kierownika, pracownika i zespołu zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę. Książka zainteresuje menedżerów odpowiedzialnych za kooperację gospodarczą, ukazując rolę takich zmiennych, jak współdzielone przywództwo i regulowanie wpływu w procesach kierowania zespołami oraz motywacji autonomicznej i zaangażowania w pracę.
Wstęp * Rozdział 1. Psychologiczne uwarunkowania kompetencji relacyjnej – przegląd teoretyczny * 1.1. Rodzaje kooperacji gospodarczej – wprowadzenie * 1.2. Współpraca gospodarcza jako przejaw współzależności społecznej * 1.3. Współpraca gospodarcza na wymiarach sprawczości i wspólnotowości * 1.4. Psychologiczne efekty współpracy gospodarczej – przegląd zagadnień * 1.5. Współpraca międzyorganizacyjna w perspektywie teorii identyfikacji społecznej i jej rozszerzeń * 1.6. Zaufanie jako warunek sine qua non współpracy * 1.6.1. Charakterystyka zaufania interpersonalnego w organizacji * Rozdział 2. Psychologiczne zespołowe czynniki sukcesu w kooperacji gospodarczej * 2.1. Cele a efektywność zespołów * 2.2. Spójność zespołu a efektywność * 2.3. Struktura oraz skład zespołu a efektywność * 2.4. Procesy kierowania i regulacji wpływu w zespole a efektywność * 2.5. Motywacja i zaangażowanie w pracę a efektywność zespołów * Rozdział 3. Założenia teoretyczne modelu badawczego * 3.1. Ogólna charakterystyka modelu * 3.1.1. Model wymagania – zasoby pracy * 3.1.2. Oparty na dowodach model zaangażowania * 3.2. Postawa prokooperacyjna * 3.2.1. Indywidualny wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów osobistych * 3.2.2. Zespołowy wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów pracy w zespole * 3.2.3. Organizacyjny wymiar kompetencji relacyjnej * Rozdział 4. Badania własne * 4.1. Założenia modelu badawczego * 4.1.1. Cel, problemy i hipotezy * 4.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru * 4.1.3. Etapy badania, dobór i charakterystyka próby, procedura badań * 4.2. Ilościowa analiza wyników badań * 4.2.1. Prokooperacyjna orientacja kierowników * 4.2.2. Prokooperacyjna orientacja badanych członków zespołów * 4.2.3. Predyktory zaangażowania w pracę * 4.3. Orientacja prokooperacyjna zespołów a kompetencja relacyjna * 4.3.1. Rola kierownika w kształtowaniu zaangażowania w pracę zespołów * 4.3.2. Wpływ zaangażowania w pracę na kompetencje organizacyjne * 4.4. Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań * Rozdział 5. Kształtowanie orientacji prokooperacyjnej pracowników zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę – rekomendacje dla praktyki zarządzania ludźmi * Załączniki * Bibliografia * Spis tabel i rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56347 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Książka
W koszyku
Na okładce: Sprawdź swoją wiedzę w ćwiczeniach i quizach! Jak stać się dobrym menedżerem? Jak motywować pracowników? Jak unikać sytuacji kryzysowych? I co robić, gdy już do nich dojdzie?
Bibliografia przy rozdziałach.
W codziennej pracy menedżera obok wyzwań, podekscytowania i sukcesów pojawiają się również trudne momenty. Świadomość blasków i cieni zawodu oraz własnych zalet i ograniczeń pomoże Ci w dalszym rozwoju. I właśnie z myślą o Tobie powstała ta książka! Autorki, doświadczone trenerki od wielu lat pracujące z kadrą zarządzającą, przygotowały wiele praktycznych wskazówek, sprawdzonych rad i konkretnych przykładów, które każdemu menedżerowi (również temu nieco bardziej doświadczonemu) pomogą w osiąganiu coraz lepszych efektów. Ważną i interesującą częścią książki są quizy i ćwiczenia, dzięki którym sprawdzisz, jak i czy słusznie myślisz. Po lekturze będziesz wiedział między innymi, jak: ? prawidłowo przeprowadzić proces rekrutacji; ? zmotywować pracowników w sposób pozafinansowy; ? jasno wytłumaczyć odmowę przyznania podwyżki czy premii; ? zbudować autorytet i zjednać sobie zespół; ? szybko i skutecznie zażegnać konflikty w firmie; ? poradzić sobie z sytuacjami trudnymi, na przykład z odbudowaniem zespołu po porażce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie)
Bibliogr. s. 166-[170].
Każdy pracodawca pragnie wynagradzać swoich pracowników efektywnie. Dlatego firmy stosują różne systemy motywowania lub w różny sposób wykorzystują te same narzędzia, formy i składniki wynagrodzenia. Nie wszędzie są one skuteczne, z czego nie zawsze pracodawcy zdają sobie sprawę. W pracy dokonano analizy rozwiązań stosowanych w różnych przedsiębiorstwach na tle zasad prezentowanych w literaturze. Przedstawiono stosowane najczęściej systemy wynagradzania: według stanowisk pracy, kompetencji pracowników oraz efektów pracy. Uwzględniono również nowoczesne formy wynagradzania. Z badań wynika, że systemy wynagradzania są podobne w różnych firmach niezależnie od ich wielkości i rodzaju działalności. Dominuje wynagradzanie według stanowisk pracy, wzrasta uznaniowość wynagradzania, zależności między płacą a efektami są niewymierne. Nowoczesne formy można spotkać głównie w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego. Monografia przeznaczona jest dla menedżerów oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dr hab. Zdzisław Czajka jest profesorem na Uniwersytecie w Białymstoku, docentem w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. Specjalizuje się w zarządzaniu wynagrodzeniami w sferze budżetowej i sektorze przedsiębiorstw, przygotowując prace analityczne, ekspertyzy oraz projekty wdrożeniowe. Posiada bogate doświadczenie eksperckie oraz w zakresie doskonalenia kadry kierowniczej. W dorobku ma ponad 150 publikacji: monografii, poradników i artykułów. Współautor znanej metody wartościowania pracy "UMEWAP-95". W ostatnich latach przygotował m.in. "Kształtowanie płac w sferze budżetowej" (2002), "Wynagrodzenia w sektorze publicznym i prywatnym" (2003), Mechanizmy wynagradzania w publicznej służbie zdrowia (2004).
WSTĘP * Rozdział I * PRZESŁANKI EFEKTYWNEGO WYNAGRADZANIA * 1. Kompetencje przedsiębiorstw w zakresie wynagradzania * 2. Rola związków zawodowych w zarządzaniu wynagrodzeniami * 3. Dostosowanie systemu wynagradzania do strategii przedsiębiorstw * 4. Kryteria różnicowania wynagrodzeń * Rozdział II * KOMPETENCJE PRZEDSIĘBIORSTW W ZAKRESIE WYNAGRADZANIA * 1. Istota wynagradzania według stanowisk pracy * 2. System taryfowy podstawą wynagradzania według stanowisk pracy * 3. Wykorzystanie wartościowania pracy w wynagradzaniu * 4. Świadczenia pozapłacowe czy wynagrodzenia kafeteryjne * 5. Wynagradzanie w małych przedsiębiorstwach * Rozdział III * KONCEPCJE WYNAGRADZANIA WEDŁUG KOMPETENCJI * 1. Geneza i istota kompetencji * 2. Teoretyczne aspekty wynagradzania według kompetencji * 3. Koncepcje wynagradzania według kompetencji * Rozdział IV * WYNAGRADZANIE EFEKTÓW PRACY * 1. Istota i pomiar efektów pracy * 2. Opłacanie efektów pracy w teorii i praktyce * 3. Premiowanie a efekty pracy * 3.1. Rola premii w opłacaniu efektów pracy * 3.2. Zakres przedmiotowy regulaminu premiowania * 3.3. Premiowanie w przedsiębiorstwach * 4. Nagradzanie czy premiowanie * 5. Wykorzystanie form płac w opłacaniu efektów pracy * 6. Wykorzystywanie ocen pracowniczych w opłacaniu efektów * Podsumowanie * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51760 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52250 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Książka
W koszyku
Mój szef jest idiotą / Thomas Erikson ; ze szwedzkiego przełożyła Diana Hasooni-Abood. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 342, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Jak poradzić sobie z szefem, aby nie przeszkadzał nam w pracy.
Bibliografia na stronie 342.
Dostępne także jako e-book.
Znany szwedzki trener i behawiorysta rozprawia się ze złymi szefami. I przekonuje, że nawet z najcięższymi przypadkami można się dogadać. Czy wiecie, że ludzie najczęściej zwalniają się z powodu szefa, a nie z powodu pracy? Zastanawiasz się czasami, dlaczego szef zachowuje się tak a nie inaczej? Rozmyślasz, jak powinieneś ułożyć sobie z nim relacje, by praca przestała być horrorem? A może sam jesteś szefem i codziennie zmagasz się z pracownikami, którzy ewidentnie się obijają? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Powiedzmy sobie szczerze: świat jest pełen złych szefów. Na każdym szczeblu, w każdej firmie znajdziemy szefów, którzy przysparzają problemów sobie, współpracownikom, są niekompetentni i zwyczajnie wredni. Mamy szefów, którzy unikają odpowiedzialności, i takich, przez których przemawia czyste zło. Część z nich jest tak nieudolna, że firma w zasadzie dałaby sobie lepiej radę bez nich. Jesteś tego świadomy, a mimo to codziennie musisz wykonywać ich głupie polecenie. I do tego z uśmiechem. Pewnie często zadajesz sobie pytanie, co właściwie myśli twój szef i skąd się biorą jego irracjonalne zachowania. Dlaczego więc nie przyjrzeć się źródłom niektórych jego dziwactw, aby zabezpieczyć się przed ich przykrymi skutkami? Unikanie bycia palantem nie wymaga żadnego wykształcenia. Wystarczy tylko trochę zdrowego rozsądku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [195]-201.
Rewolucja w zarządzaniu motywacją! Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, konsultantka i coach, współautorka jednego z tytułów z serii książek "Jednominutowy Menedżer", przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Standardowe techniki motywowania innych działają powierzchownie i na krótką metę. W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia. Jej program "Optymalna Motywacja" pokazuje liderom, co mogą zrobić, aby odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może zaspokoić ich głębsze potrzeby psychologiczne - autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko dzięki takiemu podejściu można osiągnąć głęboką i trwałą motywację. Program ten sprawdził się w organizacjach na całym świecie - klientami Fowler były takie firmy, jak Microsoft, CVS, NASA, H&R Block, Mattel i wiele, wiele innych. Autorka ilustruje poszczególne kroki procesu przykładami zaczerpniętymi z życia i prezentuje w praktyce to przełomowe rozwiązanie dla liderów, którzy pragną, by ich pracownicy byli właściwie zmotywowani.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie III. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2017. - 743 strony : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
Indeksy.
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika, z którego skorzystały już ponad dwa miliony studentów przygotowujących się do kariery w biznesie. Autor zachowując wszystkie zasadnicze treści kompleksowej publikacji, które w przeszłości zdecydowały o jej sukcesie, dodał wiele nowych elementów i uwzględnił aktualne prognozy dotyczące przyszłości działalności gospodarczej i zarządzania. W nowym wydaniu nacisk został położony na etykę, zarządzanie globalne i technikę informacyjną. Wśród kluczowych, wyróżniających się tematów poruszono kwestie nadzoru etycznego nad pracą współczesnych menedżerów. Z ogromną uwagą potraktowano tematy takie, jak zasady ładu korporacyjnego, etyczne przywództwo oraz właściwa rola kontroli finansowej firmy. Kolejne wątki to globalny charakter zarządzania uwypuklony za pomocą aktualnych przykładów i analiz sytuacji oraz technologia cyfrowa, wszechobecna w treści całego podręcznika. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność. Cytowane są w niej najnowsze wyniki badań z zakresu biznesu międzynarodowego, przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego, podejmowania decyzji, projektowania organizacji, zmian organizacji, zachowania jednostek, przywództwa, pracy zespołowej, motywacji, nadzorowania, technik informatycznych, produktywności i zarządzania jakością. Zaktualizowane zostały również wszystkie dane i statystyki odnoszące się do drobnych przedsiębiorstw, dużego biznesu międzynarodowego, związków zawodowych, wynagrodzeń kadry kierowniczej oraz innych sfer biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 90,30 zł
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie III - 1 dodruk.. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2017. - 743 strony : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
Indeksy.
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika, z którego skorzystały już ponad dwa miliony studentów przygotowujących się do kariery w biznesie. Autor zachowując wszystkie zasadnicze treści kompleksowej publikacji, które w przeszłości zdecydowały o jej sukcesie, dodał wiele nowych elementów i uwzględnił aktualne prognozy dotyczące przyszłości działalności gospodarczej i zarządzania. W nowym wydaniu nacisk został położony na etykę, zarządzanie globalne i technikę informacyjną. Wśród kluczowych, wyróżniających się tematów poruszono kwestie nadzoru etycznego nad pracą współczesnych menedżerów. Z ogromną uwagą potraktowano tematy takie, jak zasady ładu korporacyjnego, etyczne przywództwo oraz właściwa rola kontroli finansowej firmy. Kolejne wątki to globalny charakter zarządzania uwypuklony za pomocą aktualnych przykładów i analiz sytuacji oraz technologia cyfrowa, wszechobecna w treści całego podręcznika. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność. Cytowane są w niej najnowsze wyniki badań z zakresu biznesu międzynarodowego, przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego, podejmowania decyzji, projektowania organizacji, zmian organizacji, zachowania jednostek, przywództwa, pracy zespołowej, motywacji, nadzorowania, technik informatycznych, produktywności i zarządzania jakością. Zaktualizowane zostały również wszystkie dane i statystyki odnoszące się do drobnych przedsiębiorstw, dużego biznesu międzynarodowego, związków zawodowych, wynagrodzeń kadry kierowniczej oraz innych sfer biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19000 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10725 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej