Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Dylewski Adam (1972- )
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Kosiński Leszek
(1)
Kącki Marcin (1976- )
(1)
Olej-|Kobus Anna
(1)
Tołwińska Bożena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Antysemityzm
(1)
Dyrektor
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Motywacja pracy
(1)
Rasizm
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Żydzi
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8351)
Warszawa
(1488)
Stany Zjednoczone (USA)
(1356)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1184)
Europa
(805)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(-)
Wielka Brytania
(793)
Francja
(704)
Londyn (Wielka Brytania)
(685)
Rosja
(622)
Niemcy
(612)
Kraków (woj. małopolskie)
(561)
Anglia (Wielka Brytania)
(489)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(468)
Paryż (Francja)
(440)
ZSRR
(426)
Włochy
(382)
Szwecja
(304)
Stany Zjednoczone
(299)
Afryka
(275)
Grecja
(261)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(229)
Japonia
(226)
Chiny
(219)
Świat
(214)
Ukraina
(209)
Hiszpania
(208)
Starożytny Rzym
(200)
Indie
(198)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(181)
Litwa
(175)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(168)
Egipt
(167)
Mazury
(162)
Norwegia
(160)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(154)
Berlin (Niemcy)
(147)
Rzym
(143)
Australia
(139)
Łódź (woj. łódzkie)
(139)
Zabór rosyjski
(134)
Śląsk
(134)
Rzym (Włochy)
(124)
Izrael
(119)
Szkocja (Wielka Brytania)
(119)
Azja
(117)
Syberia (Rosja)
(116)
Meksyk
(112)
Bieszczady (góry)
(110)
Podlasie
(109)
Czechy
(105)
Irlandia
(104)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(104)
Austria
(102)
Kanada
(99)
Mazowsze
(98)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(98)
Ameryka Południowa
(95)
Starożytny Egipt
(92)
Turcja
(91)
Bliski Wschód
(87)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(87)
Tatry (góry)
(85)
Wenecja (Włochy)
(84)
Zakopane (woj. małopolskie)
(84)
Europa Środkowo-Wschodnia
(78)
Barcelona (Hiszpania)
(77)
Sztokholm (Szwecja)
(77)
Lwów (Ukraina)
(75)
Starożytna Grecja
(75)
Praga (Czechy)
(73)
Wilno (Litwa)
(73)
Dania
(70)
Holandia
(69)
Lublin (woj. lubelskie)
(69)
Petersburg (Rosja)
(67)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(66)
Moskwa (Rosja)
(65)
Podhale
(63)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(62)
Węgry
(62)
Wielkopolska
(61)
Portugalia
(60)
Szwajcaria
(60)
Islandia
(59)
Himalaje (góry)
(58)
Iran
(58)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(58)
Toskania (Włochy)
(58)
Chorwacja
(57)
Kaszuby
(57)
Sopot (woj. pomorskie)
(57)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(57)
Afganistan
(56)
Ameryka Północna
(56)
Tajlandia
(56)
Brazylia
(55)
Dolny Śląsk
(55)
Florencja (Włochy)
(55)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(54)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(53)
Gatunek
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53077 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Białystok : biała siła, czarna pamięć / Marcin Kącki. - Wydanie III. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2019. - 284, [4] strony ; 22 cm.
(Reportaż)
Bibliografia na stronach 283-[285].
Białystok. Według rankingu "Guardiana" żyje się tam lepiej niż w jakimkolwiek innym polskim mieście, lepiej nawet niż Wiedniu czy Barcelonie. To na Podlasiu mieszkali obok siebie Polacy, Ukraińcy, Białorusini, Żydzi i Tatarzy. To tu narodził się język esperanto i tutaj przyszło na świat pierwsze polskie dziecko z in vitro. Jak doszło do tego, że w medialnym przekazie dominują płonące mieszkania, swastyki na murach, antysemityzm, rasizm i kibolskie porachunki? Marcin Kącki szuka śladów wymordowanych sąsiadów, przygląda się krwawiącej hostii z Sokółki, czyta tablice pamiątkowe i akta prokuratorskie. Rozmawia ze społecznikami, z przedstawicielami władzy i Kościoła, z mieszkańcami wsi i bloków, z młodymi neofaszystami.Z tego wielogłosu wyłania się złożona historia "miasta bez pamięci". Mocna książka pisana w bezlitosnym świetle reporterskich reflektorów, bez taryfy ulgowej, ale i bez jednoznacznych ocen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miasta województwa białostockiego / Leszek Kosiński ; Polska Akademia Nauk. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1962. - 163 s., [2] k. składane : mapy, tab. ; 24 cm.
(Prace Geograficzne ; Nr 32)
Bibliogr. s. [149]-152.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22176 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-223, wykaz aktów prawnych s. 223.
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1-2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3-6).Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją. Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju. Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Część I * Teoretyczne aspekty kompetencji społecznych * Rozdział 1 * Wizerunek dyrektora szkoły w świetle literatury przedmiotu oraz przepisów prawnych * 1.1. Konteksty cywilizacyjny, kulturowy i społeczny edukacji jako wyznaczniki nowych ról dyrektora szkoły * 1.2. Prawne usytuowanie stanowiska dyrektora szkoły * 1.3. Kompetencje społeczne dyrektorów szkół w świetle wybranych badań empirycznych * Rozdział 2 * Kompetencje społeczne w literaturze przedmiotu * 2.1. Definicje pojęć: kompetencja, kompetencje kierownicze, kompetencje społeczne * 2.2. Wybrane kompetencje społeczne * 2.2.1. Komunikowanie się * 2.2.2. Motywowanie do pracy * 2.2.3. Rozwiązywanie konfliktów * Część II * Empiryczny wymiar kompetencji społecznych * Rozdział 3 * Opis projektu badawczego * 3.1. Cele i przedmiot badań * 3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.3. Opis grupy badawczej * Rozdział 4 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się * 4.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół z zakresu komunikowania się * 4.2. Umiejętności komunikowania się dyrektorów szkół – samoocena i ocena nauczycieli * 4.3. Formy komunikowania się dyrektora z nauczycielami * 4.4 Tematyka komunikacji pionowej „w dół” i „w górę” * 4.5. Komunikaty niewerbalne dyrektorów w ocenie nauczycieli * 4.6. Bariery w komunikacji interpersonalnej postrzegane przez dyrektorów i nauczycieli * 4.7 Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie komunikowania się sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 5 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy * 5.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół o procesie motywowania do pracy * 5.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy w ich samoocenie i ocenie nauczycieli * 5.3. Plan rozwoju szkoły jako czynnik motywujący * 5.4. Informacje zwrotne o ocenie wyników pracy nauczycieli * 5.5. Nagradzanie finansowe i psychologiczne * 5.6. Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.7. Czynniki motywujące, których nauczyciele oczekują w większym stopniu – w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.8. Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie motywowania * nauczycieli do pracy sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 6 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów w ich samoocenie oraz w ocenie nauczycieli * 6.3. Przyczyny konfliktów oraz częstotliwość ich występowania w badanych szkołach w opinii dyrektorów i nauczycieli * 6.4. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych preferowane przez badanych dyrektorów szkół * 6.5. Potrzeba doskonalenia kompetencji rozwiązywania konfliktów sygnalizowana przez dyrektorów szkół
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15688 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej