Dyrektor
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(8)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Fonkowicz Ewa
(1)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(1)
Kobyliński Władysław
(1)
Komorowski Tadeusz (1937- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Latowska-|Downar Iwona
(1)
McEwan Elaine K. (1941- )
(1)
Michalak Joanna
(1)
Nowacki Jerzy
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Oleksyn Anna
(1)
Pasek Artur
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Polak Krzysztof (1957- )
(1)
Polny Roman
(1)
Semrau Joanna
(1)
Stóżyński Klemens
(1)
Szubański Ryszard
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Tołwińska Bożena
(1)
Włodarski Wiesław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Kobieta
(5212)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Dyrektor
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(881)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręczniki
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [171]-179.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53217 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
Bibliogr. s. 132-133.
Mater. szkol. Studium Doskonalenia Menedżerskiego w Kaliszu dla dyrektorów szkół i pracowników organów prowadzących i nadzorujących szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7627 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15064 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
Bibliogr., wykaz aktów prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy ref.
Kategoria przywództwa jest przedmiotem zainteresowań różnych dyscyplin naukowych. W sposób naturalny ma więc charakter interdyscyplinarny. Łączy podejścia charakterystyczne dla filozofii, psychologii, socjologii, teorii zarządzania i pedagogiki. W przypadku pedagogiki uwagę skupia szkoła i jej lokalne otoczenie. Szkoła rozumiana jako instytucja w strukturze systemu edukacji jest miejscem interakcji zachodzących między grupami wewnątrz szkolnymi - dyrekcją, nauczycielami, pracownikami administracyjnymi, uczniami i rodzicami. W szerszej perspektywie dochodzą relacje między szkołą a jednostkami samorządu terytorialnego i władzami oświatowymi, a także między szkołą a funkcjonującymi w jej otoczeniu instytucjami i społecznością lokalną - generalnie rzecz ujmując: między szkołą a grupami zewnętrznymi w stosunku do niej.W każdej z wyróżnionych grup wewnątrzszkolnych można zidentyfikować, podobnie jak w otoczeniu społecznym szkoły, przywódców rozmaitego rodzaju. W szkole jednak, w odróżnieniu od jej otoczenia zewnętrznego, można w sposób intencjonalny tworzyć warunki do kształtowania postaw sprzyjających rozwojowi predyspozycji przywódczych. Rodzi się w tym kontekście pytanie o celowość takich zabiegów, ich granice, a także stosowane formy i metody. Próbę odpowiedzi na te pytania Autorzy podjęli w prezentowanej publikacji. Autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy - pracownicy naukowi, studenci, przedstawiciele organizacji powołanych do wspomagania rozwoju systemu edukacji.W strukturze książki zostały wyróżnione trzy części: 1. Przywództwo edukacyjne - konteksty rozwojowe 2. Przywództwo w szkole 3. Przywództwo w otoczeniu szkoły
Część I. Przywództwo edukacyjne - konteksty rozwojowe * Typologie przywództwa * Stefan M. Kwiatkowski * Przywództwo dla uczenia się. Jak wyjść poza schemat? * Grzegorz Mazurkiewicz * Przywództwo i jego wyzwania w warunkach kultury neoliberalnej * Joanna M. Michalak * Od rozwoju szkolnictwa do rozwoju szkoły * Inetta Nowosad * Integralna zmiana w edukacji - rola lidera * Piotr Błajet, Beata Przyborowska * Część II. Przywództwo w szkole * Przywództwo w szkole: "powierzchowna retoryka" czy konieczny warunek zmian? * Alicja Korzeniecka-Bondar * Kierowanie szkołą: rola dyrektora - partycypacja nauczycieli * Bożena Tołwińska * Rola lidera edukacyjnego w kształtowaniu kultury organizacyjnej szkoły * Izabela Bednarska-Wnuk * Dyrektor szkoły liderem międzynarodowych projektów edukacyjnych. Implikacje dla rozwoju szkoły * Liliana Budkowska * Międzykulturowe uwarunkowania postaw liderskich nauczycieli w europejskich projektach edukacyjnych * Julia Płachecka * Nauczyciel w roli szkolnego lidera wspierającego zdolności i uzdolnienia uczniów * Beata Dyrda * Role uczniów w grupach zadaniowych wymagających współpracy * Jarosław Bąbka * Partnerstwo między nauczycielami i rodzicami a nauczyciel w roli lidera * Krzysztof Polak * Studenckie koła naukowe, czyli na liderskim stażu * Agnieszka Przybylak, Marcin Rojek * Część III. Przywództwo w otoczeniu szkoły * Okręgowe zespoły do pracy z danymi: wspieranie efektywnej pracy z danymi w szkołach * Robb Geier, Małgorzata Marciniak, Stephen Smith * Sztuka w przestrzeni "trzeciej". O tym, jak sztuka teatralna może rozwijać środowiska lokalne * Teresa Wilk * Nauczyciel, lider - animator wobec lokalnego dziedzictwa kulturowego * Marek Sass * Liderzy z konieczności, czyli o formalnych i nieformalnych warunkach stawania się liderem w małej społeczności lokalnej. Typy liderów * Jacek Kurzępa * Wychowanie i edukacja dziecka jako dystynkcje stylu życia rodziców z klasy średniej * Mirosława Nyczaj-Drąg * Rola grupy rówieśniczej w procesie socjalizacji młodego pokolenia w warunkach zmiany społecznej * Agata Rzymełka-Frąckiewicz * Środowiska klientów pomocy społecznej a możliwości wykorzystania edukacji środowiskowej w kierunku wychodzenia z wyuczonej bezradności * Małgorzata Szpunar
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50585 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak mądrze kierować szkołą? / Jerzy Nowacki. - Jelenia Góra : Wydaw. Nauczycielskie, 1998. - 112, [2] s. ; 17 cm.
(Przewodnik Dyrektora)
Bibliogr. s. [113].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15553 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 828 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Edukacja i Reforma)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9165, 7615 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [84].
Książka dla pracowników oświaty i pomocnicza dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6646 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52749 (1 egz.)
Kaucja: 33,08 zł
Książka
W koszyku
(Praca i Zarządzanie w Szkole)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6301, 5568 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Rodzice, Szkoła, Uczeń)
Bibliogr. s. 88.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51990 (1 egz.)
Kaucja: 28,35 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 983, 984 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-223, wykaz aktów prawnych s. 223.
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1-2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3-6).Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją. Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju. Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Część I * Teoretyczne aspekty kompetencji społecznych * Rozdział 1 * Wizerunek dyrektora szkoły w świetle literatury przedmiotu oraz przepisów prawnych * 1.1. Konteksty cywilizacyjny, kulturowy i społeczny edukacji jako wyznaczniki nowych ról dyrektora szkoły * 1.2. Prawne usytuowanie stanowiska dyrektora szkoły * 1.3. Kompetencje społeczne dyrektorów szkół w świetle wybranych badań empirycznych * Rozdział 2 * Kompetencje społeczne w literaturze przedmiotu * 2.1. Definicje pojęć: kompetencja, kompetencje kierownicze, kompetencje społeczne * 2.2. Wybrane kompetencje społeczne * 2.2.1. Komunikowanie się * 2.2.2. Motywowanie do pracy * 2.2.3. Rozwiązywanie konfliktów * Część II * Empiryczny wymiar kompetencji społecznych * Rozdział 3 * Opis projektu badawczego * 3.1. Cele i przedmiot badań * 3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3.3. Opis grupy badawczej * Rozdział 4 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się * 4.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół z zakresu komunikowania się * 4.2. Umiejętności komunikowania się dyrektorów szkół – samoocena i ocena nauczycieli * 4.3. Formy komunikowania się dyrektora z nauczycielami * 4.4 Tematyka komunikacji pionowej „w dół” i „w górę” * 4.5. Komunikaty niewerbalne dyrektorów w ocenie nauczycieli * 4.6. Bariery w komunikacji interpersonalnej postrzegane przez dyrektorów i nauczycieli * 4.7 Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie komunikowania się sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 5 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy * 5.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół o procesie motywowania do pracy * 5.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy w ich samoocenie i ocenie nauczycieli * 5.3. Plan rozwoju szkoły jako czynnik motywujący * 5.4. Informacje zwrotne o ocenie wyników pracy nauczycieli * 5.5. Nagradzanie finansowe i psychologiczne * 5.6. Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.7. Czynniki motywujące, których nauczyciele oczekują w większym stopniu – w opinii dyrektorów i nauczycieli * 5.8. Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie motywowania * nauczycieli do pracy sygnalizowana przez dyrektorów szkół * Podsumowanie * Rozdział 6 * Kompetencja badanych dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.1. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów * 6.2. Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów w ich samoocenie oraz w ocenie nauczycieli * 6.3. Przyczyny konfliktów oraz częstotliwość ich występowania w badanych szkołach w opinii dyrektorów i nauczycieli * 6.4. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych preferowane przez badanych dyrektorów szkół * 6.5. Potrzeba doskonalenia kompetencji rozwiązywania konfliktów sygnalizowana przez dyrektorów szkół
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15688 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawiera wzory dokumentów.
Bibliogr. w przypisach, wykaz dokumentów s. [241]-246.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50584 (1 egz.)
Kaucja: 70,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej