Baranowska Wanda
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Baranowska Wanda
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Zespół ADHD
(3)
Dziecko z ADHD
(1)
Nauczyciele
(1)
Uczniowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. 168 i przy pracach.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1562 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
ADHD polemiki i badania / Wanda Baranowska. - Łódź : Wydawn. WSHE, 2009. - 134, [18] s. : il. ; 21 cm.
Forma i typ
Bibliogr. przy rozdz.
Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHDOcena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHDPostrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matkiPsychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
Adam K.Gogacz * Etyczny wymiar oceny społęcznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD * Renata Szczepanik * Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową * Mariola Świderska * Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD * Barbara Wiśniewska * Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD * Wanda Baranowska * ADHD-różne źródła wiedzy o metodach wychowania * Barbara Wiśniewska, Katarzyna Smak * Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD * Wanda Baranowska * Postrzeganie sytuacji szkolenj uczniów z ADHD przez matki * Paweł Żak, Wanda Baranowska * Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku * socjoterapii-studium przypadku * Joanna Chrzanowska, Izabela Gomółka-Walaszek * Psychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja na podstawie rozprawy doktorskiej pt.: Nauczycielska percepcja uczniów z ADHD a ich funkcjonowanie w szkole (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2008).
Bibliogr. s. 169-185.
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Rozdział 1 * Pojęcie i istota ADHD * 1.1. Definicja i istota ADHD * 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi * 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 2 * Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD * 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD * 2.2. Metody rozpoznawania ADHD * 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 2.4. Przegląd metod terapii ADHD * 2.4.1 Leczenie farmakologiczne * 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna * 2.4.3 ˙Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD * Rozdział 3 * Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD * 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego * 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych * 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych * Rozdział 4 * Percepcja uczniów przez nauczycieli -prawidłowości i konsekwencje * 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu * 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji * 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego * 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli * Rozdział 5 * Metodologiczne podstawy badań własnych * 5.1. Cel badań * 5.2. Metody i narzędzia badawcze * 5.3. Charakterystyka grup badanych * Rozdział 6 * Analiza i interpretacja wyników badań własnych * 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. * Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD * 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15473 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej