Zespół ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(73)
Forma i typ
Książki
(71)
Poradniki i przewodniki
(31)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(39)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(18)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(49)
Autor
Baranowska Wanda
(3)
Barkley Russell A. (1949- )
(3)
Bernau Sabine
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Bianga Milena
(2)
Borowska Alicja
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(2)
Kochan Tomasz
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Labiś Grzegorz
(2)
Maté Gabor (1944- )
(2)
Neuhaus Cordula
(2)
Otto Michael W
(2)
Pacyniak Patrycja
(2)
Pasławska-Smęder Iwona
(2)
Pazdur Marcin
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlman Carol A
(2)
Pollak Monika
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Robertson Anita
(2)
Safren Steven A
(2)
Socha-Duśko Karolina
(2)
Sprich Susan
(2)
Stern Judith M
(2)
Słota Maciej (1964- )
(2)
Witeska-Młynarczyk Anna
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne Moce
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bochenek Julka
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Bożek Michał
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Ciechoń Agnieszka
(1)
Creed Liam
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Dąbrowska Urszula (wychowanie przedszkolne)
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Emery Roxanne
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frank Michelle
(1)
García Chema (1973- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gertych Anita
(1)
González Carlos (1960- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Guerrero Rafa
(1)
Gutowska-Nowak Barbara (1961- )
(1)
Górka Iwona (1973- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kalińska Agnieszka
(1)
Kaltenthaler Birgit
(1)
Kamińska Alina (1967- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kern Lee
(1)
Kleszcz Ewa
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kovács Heike
(1)
Kowalczyk Ewa
(1)
Kozłowska Aleksandra
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Leer Kristin
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Musiałowska Dominika
(1)
Nakowski Andrzej
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(7)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(4)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Kobieta
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zespół ADHD
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(37)
Wydawnictwa popularne
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Opracowanie
(3)
Film edukacyjny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rozwój osobisty
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(SPEcjalne Moce / Tracy Packiam Alloway)
Wiek 4+.
Przekład z języka angielskiego.
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20215 D (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. s. 168 i przy pracach.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1562 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
ADHD polemiki i badania / Wanda Baranowska. - Łódź : Wydawn. WSHE, 2009. - 134, [18] s. : il. ; 21 cm.
Forma i typ
Bibliogr. przy rozdz.
Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHDOcena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHDPostrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matkiPsychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
Adam K.Gogacz * Etyczny wymiar oceny społęcznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD * Renata Szczepanik * Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową * Mariola Świderska * Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD * Barbara Wiśniewska * Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD * Wanda Baranowska * ADHD-różne źródła wiedzy o metodach wychowania * Barbara Wiśniewska, Katarzyna Smak * Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD * Wanda Baranowska * Postrzeganie sytuacji szkolenj uczniów z ADHD przez matki * Paweł Żak, Wanda Baranowska * Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku * socjoterapii-studium przypadku * Joanna Chrzanowska, Izabela Gomółka-Walaszek * Psychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD *
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja na podstawie rozprawy doktorskiej pt.: Nauczycielska percepcja uczniów z ADHD a ich funkcjonowanie w szkole (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2008).
Bibliogr. s. 169-185.
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Rozdział 1 * Pojęcie i istota ADHD * 1.1. Definicja i istota ADHD * 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi * 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 2 * Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD * 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD * 2.2. Metody rozpoznawania ADHD * 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 2.4. Przegląd metod terapii ADHD * 2.4.1 Leczenie farmakologiczne * 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna * 2.4.3 ˙Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD * Rozdział 3 * Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD * 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego * 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych * 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych * Rozdział 4 * Percepcja uczniów przez nauczycieli -prawidłowości i konsekwencje * 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu * 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji * 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego * 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli * Rozdział 5 * Metodologiczne podstawy badań własnych * 5.1. Cel badań * 5.2. Metody i narzędzia badawcze * 5.3. Charakterystyka grup badanych * Rozdział 6 * Analiza i interpretacja wyników badań własnych * 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. * Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD * 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zalecana literatura i materiały wideo" s. [405]-418.
"Książki na temat ADHD" s. 440-442.
Bibliogr. s. [419]-421, 437.
Webografia s. 438-440.
Książka dla rodziców, nauczycieli i osób zaangażowanych w wychowanie i nauczanie dzieci z ADHD.
To wysoko ceniony poradnik dla rodziców, którego niniejsze wydanie zostało uzupełnione o najaktualniejsze informacje na temat ADHD i terapii tego rodzaju zaburzeń. Autor wspomaga rodziców, wyposażając ich w kompletną wiedzę, fachowe wskazówki oraz wiarę, że potrafią oni zapewnić dziecku najlepszą możliwą opiekę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Na okładce: kompletny przewodnik dla rodziców. ; Zalecane lektury i materiały wideo na stronach 447-463.
Bibliografia na stronach 465-475. Indeks.
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.Opracowana przez autora metoda wychowawcza - oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych - to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał.Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zaktualizowała Karolina Grzywacz - psycholog, terapeuta ADHD.
Zalecana literatura na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat; - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD; - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD; - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć; - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. "Wiedza jest ważnym elementem terapii. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z ADHD przez wiele lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zaktualizowała Karolina Grzywacz - psycholog, terapeuta ADHD.
Zalecana literatura na stronie [238].
Coraz więcej osób spostrzega siebie samych jako chorobliwie roztargnionych i ogarniętych wewnętrznym niepokojem. Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki "ADHD u dorosłych" autorka: - omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat; - podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD; - daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD; - dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć; - zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. "Wiedza jest ważnym elementem terapii. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z ADHD przez wiele lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zalecana literatura s. 177.
Dla chorych, ich bliskich i terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50008 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 C (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dla Nauczycieli, Terapeutów i Rodziców.
Bibliogr. s. 54
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera załączniki.
Bibliogr. s. 54.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Nieustannie toczą walkę o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Wstęp. Koniec z gubieniem pracy domowej * 1. Łączenie przyjemnego z pożytecznym * 2. Wychowywanie zgodnie z zainteresowaniami dziecka * 3. Wprowadzanie rutyny i ustalanie reguł * 4. Postępowanie w sposób jednoznaczny i konkretny * 5. Zarządzanie czasem i podejmowanie nowych zadań * 6. Przepis na sukces w szkole * 7. Sypialnia dziecka * 8. Krok ku odpowiedzialności * 9. Organizacja domu * 10. Pytania dotyczące ADD/ADHD * 11. Przydatne wskazówki * Źródła pomocy * Propozycje obowiązków dla poszczególnych grup wiekowych * Przykładowe listy kontrolne * Wzory tabeli i planu zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 3)
Hania jest pełna energii. Bieganie, huśtanie, wspinaniesię na drzewa i drabinki to jest to, co lubi najbardziej. Jednakdziewczynka często działa szybciej niż myśli, przez coczasem wpada w kłopoty. Poza tym wokół Hani dzieją siędziwne rzeczy - różne przedmioty same spadają na podłogę,kredki znikają, a kapcie codziennie bawią się z nią w chowanego."Żywe srebro" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadzadzieci w świat rówieśnika z ADHD, pomaga poznaći zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodzicówi nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawnościz dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt.: "Poznać, zrozumieć, zaakceptować".
Bibliogr. s. 149-152.
Jest to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD - jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole.W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym oraz scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców, jak i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-201.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. "To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli - zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie". - dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zbliżenia / Wydawnictwo Nasza Księgarnia)
Odkąd Liam Creed nauczył się chodzić, doprowadzał swoją rodzinę do rozpaczy. Impulsywny chłopiec z ADHD nie mógł się odnaleźć ani w domu, ani w szkole. Nauczyciele uznali go za przypadek beznadziejny i spisali na straty. Wtedy jednak Liam poznał Aero - pełnego energii szczeniaka, którego musiał okiełznać. Program szkolenia labradorów przez "trudne" dzieciaki dał początek niezwykłej przyjaźni i przeobraził życie nastolatka.Oto jego historia. Labradory zawsze chcą dobrze. Ale podobnie jak wielu ludzi - zwłaszcza piętnastolatków z ADHD - nie zawsze umieją wytrwać w swoim postanowieniu. Potrafią przeorać pazurami grządkę, kiedy nikt nie patrzy, lub zmienić elegancki skórzany but w mokrą miazgę. Powiedzmy sobie jasno: SZCZENIAKI TEŻ MAJĄ ADHD!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51948 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2785 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej