Dziecko z ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(14)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(31)
Autor
Miller Kelly
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
González Carlos (1960- )
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Heininger Janet E
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jankowski Jacek
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Leer Kristin
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pentecost David (1959- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Serfontein Gordon
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Szymona Kinga
(1)
Walerych Sylwia
(1)
Weiss Sharon K
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wolfram Wolf-Wedigo
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Święcicka Małgorzata (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko z ADHD
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca - Moshego Feldenkraisa - największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w "małpowaniu" kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja na podstawie rozprawy doktorskiej pt.: Nauczycielska percepcja uczniów z ADHD a ich funkcjonowanie w szkole (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2008).
Bibliogr. s. 169-185.
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Rozdział 1 * Pojęcie i istota ADHD * 1.1. Definicja i istota ADHD * 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi * 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 2 * Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD * 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD * 2.2. Metody rozpoznawania ADHD * 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 2.4. Przegląd metod terapii ADHD * 2.4.1 Leczenie farmakologiczne * 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna * 2.4.3 ˙Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD * Rozdział 3 * Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD * 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego * 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych * 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych * Rozdział 4 * Percepcja uczniów przez nauczycieli -prawidłowości i konsekwencje * 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu * 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji * 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego * 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli * Rozdział 5 * Metodologiczne podstawy badań własnych * 5.1. Cel badań * 5.2. Metody i narzędzia badawcze * 5.3. Charakterystyka grup badanych * Rozdział 6 * Analiza i interpretacja wyników badań własnych * 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. * Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD * 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Na okładce: kompletny przewodnik dla rodziców. ; Zalecane lektury i materiały wideo na stronach 447-463.
Bibliografia na stronach 465-475. Indeks.
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.Opracowana przez autora metoda wychowawcza - oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych - to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał.Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 3)
Hania jest pełna energii. Bieganie, huśtanie, wspinaniesię na drzewa i drabinki to jest to, co lubi najbardziej. Jednakdziewczynka często działa szybciej niż myśli, przez coczasem wpada w kłopoty. Poza tym wokół Hani dzieją siędziwne rzeczy - różne przedmioty same spadają na podłogę,kredki znikają, a kapcie codziennie bawią się z nią w chowanego."Żywe srebro" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadzadzieci w świat rówieśnika z ADHD, pomaga poznaći zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodzicówi nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawnościz dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-201.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. "To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli - zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie". - dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.:
Bibliogr. s. [70].
Nadpobudliwość ruchowa i agresywność dzieci w coraz młodszym wieku, stają się poważnym problemem społecznym i wyzwaniem nie tylko w Polsce. Są to zjawiska skomplikowane ze względu na złożoną dynamikę i strukturę oraz różnorodne uwarunkowania. Nie mają jednorodnego charakteru, gdyż ostatecznie są sprowadzane do wzajemnie rozgrywających się w złożonym układzie zjawisk natury społecznej i osobowej.(...) Powyższe kwestie stanowią przedmiot dociekań teoretycznych i empirycznych autorek pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 218, 219 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-231.
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym.
Rozdział I * Pojęcie i diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.1.Pojęcie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.2.Objawy podstawowe ADHD * 1.1.3.Objawy współwystepujące z ADHD * 1.1.4.Zespół ADHD w aspekcie rozwojowym * 1.1.5.Epidemiologia zespołu ADHD * a)Przegląd badań w zakresie występowania ADHD w różnych krajach * b)Zespół ADHD w populacji dzieci polskich * 1.1.6.Wiek a zespół ADHD * 1.1.7.Płeć a Zespół ADHD * 1.2.Diagnozowanie nadpobudliwości psychoruchowej * 1.2.1.Uwagi wstępne * 1.2.2.Wybrane metody diagnozy ADHD * 1.2.3.Postaci zespołu ADHD wg DSM-IV * 1.3.Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3.1.Uwarunkowania organiczne * 1.3.2.Czynniki genetyczne * 1.3.3.Przyczyny środowiskowo-wychowawcze * 1.4.Zespół ADHD jako problem pedagogiczny * 1.4.1.Status socjometryczny * 1.4.2.Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * 1.5.Pomoc terapeutyczna osobom z ADHD * Rozdział II * Nieprzystosowanie społeczne * 2.1.Socjalizacja i zaburzenia socjalizacji * 2.1.1.Pojęcie socjalizacji * 2.1.2.Teorie socjalizacji * 2.1.3.Zaburzenia zachowania * 2.2.Pojęcie nieprzystosowania społecznego * 2.3.Nieprzystosowanie społeczne a pojęcia pokrewne * 2.4.Objawy nieprzystosowania społecznego * 2.5.Agresywność jako podstawowy przejaw nieprzystosowania społecznego * 2.5.1.Pojęcie, rodzaje i teorie agresji * 2.5.2.Zachowania agresywne osób nieprzystosowanych społecznie * 2.6.Przyczyny nieprzystosowania społecznego * 2.6.1.Czynniki biologiczne * 2.6.2.Czynniki środowiskowe * a)Czynniki rodzinne * b)Czynniki szkolne * c)Grupy rówieśnicze * d)Massmedia * 2.7.Kryminogenna rola zespołu ADHD * Rozdział III * Metodologia badań własnych * 3.1.Problemy badawcze i hipotezy robocze * 3.2.Metody i narzędzia badawcze * 3.2.1.Skala Obserwacyjna Zespołu ADHD wg kryteriów diagnostycznych DSM-IV * 3.2.2.Test Uwagi Couve??go * 3.2.3.Test Dobierania Figur Podobnych * (Matching Familiar Figures - MFF) J. Kagana * 3.2.4.Krótka Skala Inteligencji (KSI) * 3.2.5.Skala Nieprzystosowania Społecznego (SNS) L. Pytki * 3.2.6.Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee * 3.2.7.Dyferencjał semantyczny * 3.2.8.Plebiscyt życzliwości i niechęci * 3.2.9.Kwestionariusz wywiadu * 3.2.10.Analiza dokumentacji * 3.3.Organizacja badań * 3.4.Procedura kompletowania i charakterystyka badanych grup * 3.5.Metody analizy statystycznej wyników * Rozdział IV * Występowanie nadpobudliwości psychoruchowej w świetle trzech * narzędzi badawczych * 4.1.Nasilenie nadpobudliwości psychoruchowej w badanej populacji mierzone Skalą Obserwacyjną ADHD * 4.2.Nasilenie zespołu ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w Teście Uwagi Couve??go * 4.3.Nasilenie ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w teście MFF Kagana * 4.4.Występowanie zespołu ADHD w świetle trzech wybranych technik * diagnostycznych * 4.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Rozdział V * Nasilenie i postaci ADHD a nieprzystosowanie społeczne * 5.1.Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki * 5.2.Nasilenie i postaci ADHD a poziom agresywności * 5.3.Nasilenie i postaci ADHD a wyniki badań dyferencjałem semantycznym * 5.4.Nasilenie i postaci ADHD a pozycja w klasie * 5.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Podsumowanie i wnioski * Bibliografia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17152 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 210-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚStruktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych.dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21203 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.08.2023)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Creciendo juntos : de la infancia a la adolescencia con carino y respeto.
Ukochany także przez polskich rodziców hiszpański pediatra i autor książek, w tym bestsellerów ?Moje dziecko nie chce jeść? i ?Mocno mnie przytul?, tym razem o relacji ze starszymi dziećmi.Kiedy dziecko rośnie, rodzice powoli zapominają o trapiących ich wcześniej problemach. Nie trzeba się już niepokoić o karmienie piersią i usypianie.Teraz mają nowe zmartwienia:- Czy jest się czego bać, kiedy dziecko wkracza w wiek nastoletni?- Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie ze stresem?- Co robić, jeśli dziecko jest nadpobudliwe?- Ile czasu dziennie dziecko może spędzać przed ekranem?- Co myśleć o karach, nagrodach i konsekwencjach?Z właściwym sobie poczuciem humoru autor pomaga rodzicom przezwyciężyć najczęstsze problemy wychowawcze i sprawia, że życie z coraz starszym dzieckiem staje się (nieco) prostsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 746, 8534 (2 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2988, 4862 (2 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Tytuł dostępny również w formie e-booka w formatach EPUB oraz MOBI.
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy "normalności" to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 308 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.04.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 361-366.
Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością - podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki - pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17473 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-157.
Nadmierna ruchliwość, brak koncentracji to powszechne cechy występujące u większości dzieci. Są jednak sytuacje gdy zachowanie dziecka staje się niepokojące i zaczyna budzić niepokój rodziców.Autorki książki Terapia ADHD. Trening sukcesu w pracy z dzieckiem nadpobudliwym przedstawiają skuteczne metody komunikowania się i pracy z dziećmi z ADHD. Podkreślają, że najważniejszym elementem sukcesu jest konsekwentne działanie wielopłaszczyznowe.Metody pracy zostały dobrane w sposób, który bawi i wychowuje. Dziecku pomogą w rozwoju, efektywnej nauce oraz dążeniu do refleksyjnego zachowania, dorosłemu zaś pozwolą zrozumieć mechanizmy postępowania dziecka i wypracować jego sukcesy. Bo każdy choćby najmniejszy przebłysk tego, że coś wyjdzie, daje siłę i wiarę w to, że będzie następny. A po nim kolejny. I niech ta zachłanność na miłość, cierpliwość i poświęcenie do pracy ze swoim dzieckiem się nie kończy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17423 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 116-[122].
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W książce tej Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16518 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Streszczenia w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-178.
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 309-[318].
Poznaj swoją supermoc i żyj lepiej z adhd!
Trudno ci się skupić na jednym zadaniu, robisz sto rzeczy naraz i masz problem z dotrzymaniem deadline’ów? To nie musi być lenistwo ani prokrastynacja. To może być ADHD. Dawniej sądzono, że z tego zaburzenia stopniowo się wyrasta. Najnowsze badania wskazują jednak na to, że może się ono utrzymywać przez całe życie.
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc!
Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie.
Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4. (dostępność ok. 02.04.2024)
Książka
W koszyku
Wybrane źródła na stronach 329-333. Indeks na stronach 335-344.
W tej głośnej książce dr Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który leczy - bez pomocy farmaceutyków - przyczyny, nie tylko objawy, autyzmu, ADHD, dysleksji i innych zaburzeń neurologicznych u dzieci. Zdaniem autora podłożem tego typu zaburzeń jest zespół czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome - FDS), który powstaje w wyniku nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Dlatego też leczenie powinno zmierzać do przywrócenia równowagi w mózgu. Program Brain Balance od ponad dwóch dekad realizuje ten cel ze spektakularnymi sukcesami, dzięki czemu znacząco poprawia jakość życia dzieci oraz ich rodzin. Niniejsza książka pokazuje, jak zatosować tę metodę w warunkach domowych, wykorzystując przy tym między innymi: ćwiczenia fizyczne, umysłowe oraz integracji sensorycznej, które w prosty sposób można dopasować do indywidualnych potrzeb dziecka; plan modyfikacji zachowań; wskazówki na temat nadwrażliwości pokarmowych; program dodatkowy zapewniający utrzymanie osiągniętych rezultatów.
ROZŁĄCZONE DZIECI ; 1. Różne objawy, jeden problem. Zrozumieć umysł rozłączonego dziecka * 2. Dziecięce mózgi naprawdę mogą ulec zmianie. Jak działa rozwijający się mózg * 3. Kiedy mózg źle się zachowuje. Rozłączenie na linii lewa-prawa półkula * 4. Co jest przyczyną tego wszystkiego. Skończmy z błednym postrzeganiem tego zagadnienia * 5. Lewa półkula, prawa półkula. Jedna nie może rozwijać się bez drugiej * DOMOWY PROGRAM BRAIN BALANCE AUTORSTWA DOKTORA MELILLO * 6. Ponowne nawiązanie połączenia w mózgu. Dziesięć zasad programu Brain balnce * 7. Główna lista kontrolna dla półkuli mózgowych. Określenie deficytów w lewej lub prawej półkuli * 8. Czego oczekiwać od programu Brain Balance. Jak interpretować uzyskane rezultaty. * 9. Badanie sensoryczno-motoryczne półkul mózgowych w warunkach domowych. Jak wykryć deficyt w lewej lub prawej półkuli * 10. Ćwiczenia sensoryczno-motoryczne. Trening mózgu poprzez stymulację fizyczną * 11. Neuroedukacja i ćwiczenia w domu. Dążenie do uzyskania lepszej oceny * 12. Co moje dziecko powinno jeść. Plan żywieniowy programu Brain Balance * 13. Domowy plan modyfikacji zachowań. Powrót do normy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18895 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej