Bauman Teresa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bauman Teresa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Temat
Pedagogika
(4)
Kształcenie
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie
(1)
Praca umysłowa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. W drugiej grupie tekstów, bezpośrednio odnoszących się do praktyk badawczych, zawarto spojrzenia na różne wycinki tej praktyki: od pytania, w jaki sposób w naukach pedagogicznych wykorzystywana jest teoria, przez ujawnianie mitów, jakie nagromadziły się wokół badań etnograficznych, aż do tropienia najczęściej popełnianych błędów w badaniach empirycznych i rozważań nad kompetencjami metodologicznymi pedagogów. Autorzy tekstów, przyglądając się krytycznie stosowanym praktykom, wskazują na konsekwencje przyjmowania określonych założeń w badaniach biograficznych i sygnalizują błędy popełniane przez początkujących badaczy. Analiza założeń przyjmowanych przez badaczy zjawisk pedagogicznych uwrażliwia na trudności, jakie napotykają na swej drodze, wskazując jednocześnie na potencjał, jaki tkwi w krytycznie zinterpretowanych badaniach jakościowych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych. W składanym do rąk czytelnika tomie nie znajdziemy odpowiedzi na wszystkie zasygnalizowane pytania o kształt praktyki badań pedagogicznych. Teksty w nim zawarte są tylko próbą przyjrzenia się z jednostkowych perspektyw, jak my, pedagodzy, badamy świat, na jakie bariery napotykamy, na co zwracamy uwagę, a co pomijamy. Wszystkie zawarte w niej głosy wypowiadane są w trosce o jakość badań empirycznych. Jak bowiem twierdzi Jacek Piekarski w tekście zawartym w prezentowanym tomie: ,,Metodologia niesie [...] w sobie obligację do stałego obmyślania i dokumentowania wszelkich aspektów składających się na proces tworzenia wiedzy oraz jego rezultaty". Teresa Bauman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady badań pedagogicznych / Tadeusz Pilch. - (Wyd. 2 popr. i rozsz.) / rozdz. 4 oprac. Teresa Bauman, rozdz. 7 oprac. Andrzej Radźko. - Warszawa : "Żak", 1995. - S. [2], V-VIII, [2], 248 ; 21 cm.
Bibliogr. przy rozdz. - Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44912 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 939, 16404, 17582, 6778, 6684, 936 (6 egz.)
(dostępność ok. 19.12.2017)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 357-362 i przy rozdziałach. Indeksy.
Polecamy Państwu zupełnie nową wersję, znanego już podręcznika. Jest to książka niezbędna dla studentów, podejmujących badania z myślą o pisaniu prac: semestralnych, dyplomowych i magisterskich.Omawia szczegółowo cały proces, od przygotowania badań, ich przeprowadzenia, a najważniejsze, wyciągnięcie prawidłowych wniosków i wykorzystania ich w pracy.Jest to wreszcie książka sprawdzona przez kilka pokoleń studentów piszących swoje prace, o czym świadczyło jej olbrzymie powodzenie w ostatnich latach.Nowa, uwspółcześniona wersja, wprowadza wiele nowych elementów w tym modne w ostatnich latach badania jakościowe - ale zachowuje swoją prostą konstrukcję i jasność wypowiedzi - a więc to co było jednym z najmocniejszych atutów poprzedniej wersji.
Część I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcia badań empirycznych * Rozdział 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym * Pojęcie nauki * Cechy i zasady poznania naukowego * Owoce poznania naukowego * Cele badań naukowych * Prawa nauki * Prawidłowości w nauce * Teoria naukowa * Wyjaśnienia naukowe i ich rodzaje * Wyjaśnienia genetyczne * Wyjaśnienia funkcjonalne * Wyjaśnienia teleologiczno-funkcjonalne * Wyjaśnienia logiczne * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych * Typologia badań pedagogicznych ze względu na cel, organizację, przedmiot i procedurę * Problemy a hipotezy * Formułowanie problemów badawczych * Formułowanie hipotez * Pojęcie modelu w badaniach społecznych * Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych * Formułowanie zmiennych i ich rodzaje * Wskaźniki i ich rodzaje * Klasyfikacja jako narzędzie porządkowania wiedzy * Etyczne ograniczenia i wymogi wobec badań pedagogicznych * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Część II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych * Rozdział 3. Metody badań pedagogicznych * Metody - techniki - narzędzia badawcze * Eksperyment pedagogiczny * Monografia pedagogiczna * Metoda indywidualnych przypadków * Metoda sondażu diagnostycznego * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 4. Techniki badań pedagogicznych * Obserwacja * Narzędzia obserwacji * Wywiad * Czynniki zakłócające wiarygodność informacji * Główne typy wywiadów w badaniach pedagogicznych * Ankieta * Badanie dokumentów * Analiza treści * Techniki projekcyjne * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych * Pomiar środowiska wychowawczego * Pojęcia i skale pomiaru * Skala nominalna * Skala porządkowa * Skala interwałowa * Skala ilorazowa * Techniki socjometryczne * Testy pedagogiczne * Istota i właściwości testów * Klasyfikacja testów * Zasady stosowania testów * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania * w badaniach pedagogicznych * Sztuka konstruowania próby badawczej * Operacje statystyczne na zmiennych * Korelacje, rozkłady i oszacowania * Statystyczna weryfikacja hipotez * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie * Reguły technicznej i poznawczej poprawności budowy narzędzi * Kwestionariusz wywiadu * Kwestionariusz ankiety * Narzędzia socjometrii * Narzędzia obserwacji * Skale * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 8. Organizacja i etapy badań naukowych * Schematy organizacji badań * Faza koncepcji * Wybór tematu, przedmiotu i celu badań, kwerenda literatury * Problemy badawcze * Hipotezy badawcze * Wybór terenu badań i dobór próby * Typologia zmiennych * Schemat wyjaśniania związków między zmiennymi * Typologia wskaźników do zmiennych * Metody, techniki i narzędzia badawcze * Definicje teoretyczne ważniejszych pojęć * Badania pilotażowe * Ostateczne decyzje odnośnie pojęć i warsztatu badań * Gromadzenie i opracowanie bibliografii * Faza badań * Harmonogram badań * Przeprowadzenie badań właściwych * Uporządkowanie materiałów badawczych * Przygotowanie do kodyfikacji * Weryfikacja hipotez * Opracowanie teoretyczne i uogólnianie wyników * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 9. Zasady opracowania materiałów badawczych * Porządkowanie i klasyfikacja materiałów badawczych * Konstrukcja klucza kodyfikacyjnego * Arkusze zbiorcze oraz podstawowe operacje statystyczne * Prosta prezentacja statystyczna wyników badań * Analiza jakościowa, klasyfikacja zagadnień i zależności * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Rozdział 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań * pedagogicznych * Obiektywizm i subiektywizm poznania społecznego * Rola konstrukcji i języka narzędzi badawczych dla rzetelności wyników * Czynniki zniekształcające wartość materiałów badawczych * Badania całościowe i badania reprezentacyjne * Zasady doboru próby reprezentacyjnej * Badania pilotażowe * Wnioskowanie jako sztuka i jako cel * Literatura zalecana * Zadania i pytania * Część III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych * Rozdział 11. Podstawowe założenia badań jakościowych * Jakościowe i ilościowe strategie poznania naukowego * Teoretyczne korzenie jakościowej strategii badań * Procedury i założenia badań jakościowych * Cechy charakterystyczne badania jakościowego * Rozdział 12. Rodzaje badań jakościowych * Badania etnograficzne * Studium przypadku * Badania biograficzne * Badania fenomenograficzne * Badanie w działaniu * Rozdział 13. Metody zbierania materiałów badawczych * Obserwacja uczestnicząca * Otwarty wywiad pogłębiony (lub wywiad narracyjny, historia mówiona) * Dyskusja grupowa * Rozdział 14. Opracowywanie danych jakościowych * Porządkowanie i grupowanie danych * Analiza treści, tekstu * Wnioskowanie i opis * Uwagi końcowe * Literatura * Indeks nazwisk * Indeks pojęć * Aneks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55866 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18607, 18902, 18901, 18593 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej