Borkowska Maria (lekarz)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Borkowska Maria (lekarz)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka niezbędne jest zapewnienie następujących potrzeb: miłości, ruchu i bezpieczeństwa. Ponadto należy stworzyć bezpieczne domy, w których dzieci zawsze będą czuły się kochane i gdzie będą miały zapewnione zaspokojenie biologicznej potrzeby ruchu. [Ze Wstępu]
Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia * 2. Niepełnosprawność * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Definicja niepełnosprawności * 3. Działania usprawniające * 3.1. Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi * 3.2. Ruch. Funkcja ruchowa * 3.3. Napięcie mięśni* 3.4. Leczenie ruchem. Kinezyterapia * 3.5. Fizykoterapia * 3.6. Masaż * 3.7. Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali * 3.8. Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci * 3.9. Terapia zajęciowa * 4. Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci * 4.1. Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej * 4.2. Zaburzenia metaboliczne * 4.3. Leki szkodliwie działające na płód * 4.4. Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki * 4.5. Czynniki infekcyjne * 4.6. Stany niedoborowe ciężarnych * 4.7. Zanieczyszczenie środowiska * 4.8. Inne czynniki * 5. Rozwój ruchowy * 5.1. Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego * 5.2. Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia * 5.3. Rozwój nieprawidłowy * 6. Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci * 6.1. Mózgowe porażenie dziecięce * 6.2. Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa * 7. Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego * 7.1. Metoda NDT-Bobath 7.2. Metoda Petö – nauczanie kierowane * 7.3. Metoda Vaclava Vojty * 7.4. Metoda Glenna Domana * 7.5. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka * 7.6. Terapia psychomotoryczna * 7.7. Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania * 8. Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego * 8.1. Trudności w karmieniu * 8.2. Nauka ubierania i rozbierania * 8.3. Trening czynności fizjologicznych * 9. Usprawnianie czynności rąk * 9.1. Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy * 9.2. Ćwiczenia w pozycji na plecach * 9.3. Ćwiczenia w pozycji na brzuchu * 9.4. Ćwiczenie płynności ruchów * 9.5. Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie * 9.6. Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy * 9.7. Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek * 9.8. Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu * 9.9. Ćwiczenia poprawiające chwyt * 9.10. Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka * 9.11. Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy * 9.12. Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy * 9.13. Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk * 9.14. Zabawy palcówki * 10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne * 11. Ćwiczenia równoważne * 11.1. Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach * 11.2. Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu * 11.3. Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej * 11.4. Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym * 11.5. Ćwiczenia równoważne w klęku prostym * 11.6. Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż * 11.7. Ćwiczenia równoważne w przysiadzie * 11.8. Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej * 12. Ćwiczenia w wodzie * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Wejście do wody i zanurzenie dziecka * 12.3. Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka * 12.4. Zasady wspomagania dziecka w wodzie * 12.5. Znaczenie ćwiczeń w wodzie * 13. Muzyka w codziennym życiu i terapii * 13.1. Muzyka i ruch * 13.2. Rytm * 13.3. Melodia * 13.4. Tembr * 13.5. Muzyka w rozwoju człowieka * 13.6. Muzyka w relaksacji * 14. Hipoterapia * 14.1. Rys historyczny * 14.2. Wpływ jazdy konnej na pacjenta * 14.3. Wskazania do hipoterapii * 14.4. Przeciwwskazania do hipoterapii * 14.5. Założenia hipoterapii * 14.6. Wyposażenie konia i środki pomocnicze * 14.7. Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi * 15. Inne działania wspomagające proces usprawniania * 15.1. Dogoterapia * 15.2. Delfinoterapia * 15.3. Kombinezony/skafandry * 16. Bezpieczeństwo w domu * 16.1. Zasady ogólne * 16.2. Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole * 16.3. Kuchnia * 16.4. Łazienka * 16.5. Pokój mieszkalny. Jadalnia * 16.6. Sypialnia * 16.7. Pokój dziecinny * 16.8. Strych i piwnica * 16.9. Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż * 16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery * 16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną * 16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje * 16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka niezbędne jest zapewnienie następujących potrzeb: miłości, ruchu i bezpieczeństwa. Ponadto należy stworzyć bezpieczne domy, w których dzieci zawsze będą czuły się kochane i gdzie będą miały zapewnione zaspokojenie biologicznej potrzeby ruchu. [Ze Wstępu]
Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia * 2. Niepełnosprawność * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Definicja niepełnosprawności * 3. Działania usprawniające * 3.1. Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi * 3.2. Ruch. Funkcja ruchowa * 3.3. Napięcie mięśni* 3.4. Leczenie ruchem. Kinezyterapia * 3.5. Fizykoterapia * 3.6. Masaż * 3.7. Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali * 3.8. Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci * 3.9. Terapia zajęciowa * 4. Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci * 4.1. Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej * 4.2. Zaburzenia metaboliczne * 4.3. Leki szkodliwie działające na płód * 4.4. Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki * 4.5. Czynniki infekcyjne * 4.6. Stany niedoborowe ciężarnych * 4.7. Zanieczyszczenie środowiska * 4.8. Inne czynniki * 5. Rozwój ruchowy * 5.1. Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego * 5.2. Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia * 5.3. Rozwój nieprawidłowy * 6. Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci * 6.1. Mózgowe porażenie dziecięce * 6.2. Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa * 7. Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego * 7.1. Metoda NDT-Bobath 7.2. Metoda Petö – nauczanie kierowane * 7.3. Metoda Vaclava Vojty * 7.4. Metoda Glenna Domana * 7.5. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka * 7.6. Terapia psychomotoryczna * 7.7. Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania * 8. Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego * 8.1. Trudności w karmieniu * 8.2. Nauka ubierania i rozbierania * 8.3. Trening czynności fizjologicznych * 9. Usprawnianie czynności rąk * 9.1. Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy * 9.2. Ćwiczenia w pozycji na plecach * 9.3. Ćwiczenia w pozycji na brzuchu * 9.4. Ćwiczenie płynności ruchów * 9.5. Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie * 9.6. Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy * 9.7. Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek * 9.8. Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu * 9.9. Ćwiczenia poprawiające chwyt * 9.10. Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka * 9.11. Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy * 9.12. Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy * 9.13. Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk * 9.14. Zabawy palcówki * 10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne * 11. Ćwiczenia równoważne * 11.1. Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach * 11.2. Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu * 11.3. Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej * 11.4. Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym * 11.5. Ćwiczenia równoważne w klęku prostym * 11.6. Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż * 11.7. Ćwiczenia równoważne w przysiadzie * 11.8. Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej * 12. Ćwiczenia w wodzie * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Wejście do wody i zanurzenie dziecka * 12.3. Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka * 12.4. Zasady wspomagania dziecka w wodzie * 12.5. Znaczenie ćwiczeń w wodzie * 13. Muzyka w codziennym życiu i terapii * 13.1. Muzyka i ruch * 13.2. Rytm * 13.3. Melodia * 13.4. Tembr * 13.5. Muzyka w rozwoju człowieka * 13.6. Muzyka w relaksacji * 14. Hipoterapia * 14.1. Rys historyczny * 14.2. Wpływ jazdy konnej na pacjenta * 14.3. Wskazania do hipoterapii * 14.4. Przeciwwskazania do hipoterapii * 14.5. Założenia hipoterapii * 14.6. Wyposażenie konia i środki pomocnicze * 14.7. Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi * 15. Inne działania wspomagające proces usprawniania * 15.1. Dogoterapia * 15.2. Delfinoterapia * 15.3. Kombinezony/skafandry * 16. Bezpieczeństwo w domu * 16.1. Zasady ogólne * 16.2. Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole * 16.3. Kuchnia * 16.4. Łazienka * 16.5. Pokój mieszkalny. Jadalnia * 16.6. Sypialnia * 16.7. Pokój dziecinny * 16.8. Strych i piwnica * 16.9. Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż * 16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery * 16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną * 16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje * 16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [103].
Metoda NDT-Bobath została stworzona w polowie XX w. przez Bertę i Karla Bobath. Od tego czasu jest stosowana na całym świecie, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Ma ona szerokie zastosowanie w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami ruchowymi różnego pochodzenia. Jest równie przydatna u dzieci opóźniających się w rozwoju, jak i przy poważnych problemach, w tym również z mózgowym porażeniem dziecięcym. Usprawnianie według tej metody ma na celu pomóc dziecku we wszechstronnym rozwoju tak, aby mogło ono uzyskać niezależność w życiu i wykorzystać swe możliwości na tyle, na ile pozwala istniejące uszkodzenie ośrodkowego układu nerwowego.Poradnik przeznaczony jest dla rodziców i opiekunów dzieci z zaburzeniami ruchowymi. Zawiera wskazówki dotyczące stosowania rehabilitacji metodą NDT Bobath oraz opis ćwiczeń wraz z ilustracjami i wskazówkami, które ćwiczenia można wykonywać samodzielnie w domu (www.ksiegarnia.pwn.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17802 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej