Dziecko niepełnosprawne fizycznie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Proza
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Borkowska Maria (lekarz)
(2)
Ostrowska Agnieszka
(2)
Barr Pat
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chmielewska Joanna M
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Hale Glorya
(1)
Kurnat Agnieszka
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marjańska-Czernik Maria (1947- )
(1)
Nawrot Jacek (1936- )
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Tashjian Janet (1956- ). My life as... (pol.)
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zawadzki Antoni
(1)
Švrčková Eva
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Powieść
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka niezbędne jest zapewnienie następujących potrzeb: miłości, ruchu i bezpieczeństwa. Ponadto należy stworzyć bezpieczne domy, w których dzieci zawsze będą czuły się kochane i gdzie będą miały zapewnione zaspokojenie biologicznej potrzeby ruchu. [Ze Wstępu]
Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia * 2. Niepełnosprawność * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Definicja niepełnosprawności * 3. Działania usprawniające * 3.1. Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi * 3.2. Ruch. Funkcja ruchowa * 3.3. Napięcie mięśni* 3.4. Leczenie ruchem. Kinezyterapia * 3.5. Fizykoterapia * 3.6. Masaż * 3.7. Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali * 3.8. Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci * 3.9. Terapia zajęciowa * 4. Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci * 4.1. Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej * 4.2. Zaburzenia metaboliczne * 4.3. Leki szkodliwie działające na płód * 4.4. Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki * 4.5. Czynniki infekcyjne * 4.6. Stany niedoborowe ciężarnych * 4.7. Zanieczyszczenie środowiska * 4.8. Inne czynniki * 5. Rozwój ruchowy * 5.1. Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego * 5.2. Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia * 5.3. Rozwój nieprawidłowy * 6. Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci * 6.1. Mózgowe porażenie dziecięce * 6.2. Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa * 7. Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego * 7.1. Metoda NDT-Bobath 7.2. Metoda Petö – nauczanie kierowane * 7.3. Metoda Vaclava Vojty * 7.4. Metoda Glenna Domana * 7.5. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka * 7.6. Terapia psychomotoryczna * 7.7. Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania * 8. Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego * 8.1. Trudności w karmieniu * 8.2. Nauka ubierania i rozbierania * 8.3. Trening czynności fizjologicznych * 9. Usprawnianie czynności rąk * 9.1. Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy * 9.2. Ćwiczenia w pozycji na plecach * 9.3. Ćwiczenia w pozycji na brzuchu * 9.4. Ćwiczenie płynności ruchów * 9.5. Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie * 9.6. Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy * 9.7. Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek * 9.8. Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu * 9.9. Ćwiczenia poprawiające chwyt * 9.10. Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka * 9.11. Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy * 9.12. Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy * 9.13. Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk * 9.14. Zabawy palcówki * 10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne * 11. Ćwiczenia równoważne * 11.1. Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach * 11.2. Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu * 11.3. Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej * 11.4. Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym * 11.5. Ćwiczenia równoważne w klęku prostym * 11.6. Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż * 11.7. Ćwiczenia równoważne w przysiadzie * 11.8. Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej * 12. Ćwiczenia w wodzie * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Wejście do wody i zanurzenie dziecka * 12.3. Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka * 12.4. Zasady wspomagania dziecka w wodzie * 12.5. Znaczenie ćwiczeń w wodzie * 13. Muzyka w codziennym życiu i terapii * 13.1. Muzyka i ruch * 13.2. Rytm * 13.3. Melodia * 13.4. Tembr * 13.5. Muzyka w rozwoju człowieka * 13.6. Muzyka w relaksacji * 14. Hipoterapia * 14.1. Rys historyczny * 14.2. Wpływ jazdy konnej na pacjenta * 14.3. Wskazania do hipoterapii * 14.4. Przeciwwskazania do hipoterapii * 14.5. Założenia hipoterapii * 14.6. Wyposażenie konia i środki pomocnicze * 14.7. Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi * 15. Inne działania wspomagające proces usprawniania * 15.1. Dogoterapia * 15.2. Delfinoterapia * 15.3. Kombinezony/skafandry * 16. Bezpieczeństwo w domu * 16.1. Zasady ogólne * 16.2. Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole * 16.3. Kuchnia * 16.4. Łazienka * 16.5. Pokój mieszkalny. Jadalnia * 16.6. Sypialnia * 16.7. Pokój dziecinny * 16.8. Strych i piwnica * 16.9. Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż * 16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery * 16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną * 16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje * 16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka niezbędne jest zapewnienie następujących potrzeb: miłości, ruchu i bezpieczeństwa. Ponadto należy stworzyć bezpieczne domy, w których dzieci zawsze będą czuły się kochane i gdzie będą miały zapewnione zaspokojenie biologicznej potrzeby ruchu. [Ze Wstępu]
Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia * 2. Niepełnosprawność * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Definicja niepełnosprawności * 3. Działania usprawniające * 3.1. Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi * 3.2. Ruch. Funkcja ruchowa * 3.3. Napięcie mięśni* 3.4. Leczenie ruchem. Kinezyterapia * 3.5. Fizykoterapia * 3.6. Masaż * 3.7. Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali * 3.8. Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci * 3.9. Terapia zajęciowa * 4. Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci * 4.1. Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej * 4.2. Zaburzenia metaboliczne * 4.3. Leki szkodliwie działające na płód * 4.4. Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki * 4.5. Czynniki infekcyjne * 4.6. Stany niedoborowe ciężarnych * 4.7. Zanieczyszczenie środowiska * 4.8. Inne czynniki * 5. Rozwój ruchowy * 5.1. Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego * 5.2. Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia * 5.3. Rozwój nieprawidłowy * 6. Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci * 6.1. Mózgowe porażenie dziecięce * 6.2. Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa * 7. Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego * 7.1. Metoda NDT-Bobath 7.2. Metoda Petö – nauczanie kierowane * 7.3. Metoda Vaclava Vojty * 7.4. Metoda Glenna Domana * 7.5. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka * 7.6. Terapia psychomotoryczna * 7.7. Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania * 8. Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego * 8.1. Trudności w karmieniu * 8.2. Nauka ubierania i rozbierania * 8.3. Trening czynności fizjologicznych * 9. Usprawnianie czynności rąk * 9.1. Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy * 9.2. Ćwiczenia w pozycji na plecach * 9.3. Ćwiczenia w pozycji na brzuchu * 9.4. Ćwiczenie płynności ruchów * 9.5. Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie * 9.6. Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy * 9.7. Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek * 9.8. Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu * 9.9. Ćwiczenia poprawiające chwyt * 9.10. Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka * 9.11. Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy * 9.12. Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy * 9.13. Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk * 9.14. Zabawy palcówki * 10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne * 11. Ćwiczenia równoważne * 11.1. Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach * 11.2. Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu * 11.3. Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej * 11.4. Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym * 11.5. Ćwiczenia równoważne w klęku prostym * 11.6. Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż * 11.7. Ćwiczenia równoważne w przysiadzie * 11.8. Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej * 12. Ćwiczenia w wodzie * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Wejście do wody i zanurzenie dziecka * 12.3. Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka * 12.4. Zasady wspomagania dziecka w wodzie * 12.5. Znaczenie ćwiczeń w wodzie * 13. Muzyka w codziennym życiu i terapii * 13.1. Muzyka i ruch * 13.2. Rytm * 13.3. Melodia * 13.4. Tembr * 13.5. Muzyka w rozwoju człowieka * 13.6. Muzyka w relaksacji * 14. Hipoterapia * 14.1. Rys historyczny * 14.2. Wpływ jazdy konnej na pacjenta * 14.3. Wskazania do hipoterapii * 14.4. Przeciwwskazania do hipoterapii * 14.5. Założenia hipoterapii * 14.6. Wyposażenie konia i środki pomocnicze * 14.7. Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi * 15. Inne działania wspomagające proces usprawniania * 15.1. Dogoterapia * 15.2. Delfinoterapia * 15.3. Kombinezony/skafandry * 16. Bezpieczeństwo w domu * 16.1. Zasady ogólne * 16.2. Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole * 16.3. Kuchnia * 16.4. Łazienka * 16.5. Pokój mieszkalny. Jadalnia * 16.6. Sypialnia * 16.7. Pokój dziecinny * 16.8. Strych i piwnica * 16.9. Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż * 16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery * 16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną * 16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje * 16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Napisana z prawdziwie czeskim humorem znakomita książka dla dzieci i... miłośników psów. Opowiada historię dwóch uczniów: Julka z trzeciej B i... idącego do pierwszej klasy jego psa Cezara. To trudna psia szkoła, bowiem Cezar przygotowuje się do opieki nad swoim małym panem. Julek - jak się bowiem okazuje - do szkoły nie chodzi, lecz jeździ. Na wózku inwalidzkim. Nie znajdziemy tu jednak łzawych sentymentalnych scen o niepełnosprawnym chłopcu, ale opowieść o jego barwnym codziennym życiu w grupie przyjaciół - pełnym przygód, tajemnic, a nawet współzawodnictwa jak równy z równym. Życie Julka jest bowiem bardzo podobne do życia innych chłopaków, choć chwilami oczywiście trudniejsze. Bardzo sympatyczna jest również rodzina chłopca. I oczywiście Cezar. A jego psia opowieść o szkole i kolegach, którzy przygotowują się do różnych zadań (od psa policyjnego do opieki nad niewidomą dziewczynką) - zaskakuje, śmieszy i rozczula.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki Bez Barier ; cz. 22)
Kacper lubi bawić się w piratów, trenuje tenis stołowy i nie może doczekać się szkolnego dnia sportu. Kto okaże się jego najtrudniejszym przeciwnikiem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 24)
Kto ukradł czekoladki? Dokąd chodzi staruszka z wypchaną reklamówkę? Takie zagadki rozwiązują młodzi detektywi - Maciek i Dawid. Ale najważniejsze odkrycie ciągle jeszcze przed nimi... Wehikuł do zadań specjalnych to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza w świat dziecka na wózku, uwrażliwia na bariery architektoniczne, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na temat chorób i niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6330, 8766 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje życie jako... / Janet Tashjian)
U góry okładki: Dla fanów "Dziennika cwaniaczka".
Do klasy Dereka Fallona trafia nowy chłopak. Ma na imię Umberto i porusza się na wózku inwalidzkim. Derek od razu wpada na pomysł, żeby wytresować swoją domową małpę do pomocy nowemu koledze. Szybko się jednak okazuje, że to sam Derek będzie potrzebował pomocy! Pada ofiarą niewybrednych żartów chłopaka, a do tego Umberto kradnie mu pomysły na rysunki!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Ta książka to propozycja zabaw i gier ruchowych przeznaczonych dla wychowanków (pacjentów) poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wszystkie zabawy uporządkowane zostały w kolejności alfabetycznej, poprzedzono je również krótkim wstępem teoretycznym.Autor niniejszego zbioru oparł się na doświadczeniu zdobytym podczas pracy w szkole podstawowej, w przedszkolach (w tym w integracyjnym) oraz w trakcie prowadzenia zajęć z wyczynowymi sportowcami (w tym dziećmi) poruszającymi się na wózkach inwalidzkich.Publikacja adresowana jest do fizjoterapeutów, pracowników warsztatów terapii zajęciowej, nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w klasach integracyjnych oraz do rodziców dzieci poruszających się na wózkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej