Chrost Marzena
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Chrost Marzena
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Akademia Ignatianum)
Bibliogr. s. 293-312. Indeks.
Streszcz. ang.
Opracowanie tematu w takiej perspektywie teoretyczno-metodologicznej i empirycznej, jaką Autorka rozprawy przyjmuje, nie było analizowane. W związku z tym praca ta niewątpliwie wypełnia lukę w literaturze naukowej i wskazuje na wartości poznawcze tematu i wynikające z jego analizy implikacje praktyczne, edukacyjne. Podjęty temat przedstawiony został samodzielnie, poprawnie pod względem merytorycznym, jest dowodem erudycji, a także umiejętności wykorzystania empirii dla refleksji pedagogicznej.[Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej]
1. Teoretyczne podstawy kompetencji emocjonalnych i społecznych * 1.1. Podstawowe pojęcia * 1.1.1. Pojęcie kompetencji * 1.1.2. Klasyfikacja kompetencji * 1.2. Kompetencje emocjonalne * 1.2.1. Pojęcie kompetencji emocjonalnych * 1.2.2. Komponenty kompetencji emocjonalnych * 1.3. Kompetencje społeczne * 1.3.1. Pojęcie kompetencji społecznych * 1.3.2. Komponenty kompetencji społecznych * 1.4. Podsumowanie * 2. Uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1. Rozwojowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1.1. Charakterystyka rozwoju emocjonalnego * 2.1.1.1. Rozwój emocjonalny w poszczególnych okresach życia * 2.1.1.2. Dojrzałość emocjonalna * 2.1.2. Charakterystyka rozwoju społecznego * 2.1.2.1. Rozwój społeczny w poszczególnych okresach życia * 2.1.2.2. Dojrzałość społeczna * 2.2. Środowiskowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1. Rola rodziny w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1.1. Uwarunkowania rodzinne * 2.2.1.2. Rodzice * 2.2.2. Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.2.1. Nauczyciel * 2.2.2.2. Społeczność klasowa * 2.2.3. Rola środowiska rówieśniczego w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.3.1. Grupy rówieśnicze * 2.2.3.2. Grupy przyjacielskie * 2.3. Podsumowanie * 3. Wyznaczniki rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych * 3.1. Aktywność osoby * 3.1.1. Potrzeby źródłem aktywności człowieka * 3.1.2. Zdobywanie doświadczenia * 3.2. Edukacja emocjonalna i społeczna * 3.2.1. Założenia edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.1.1. Koncepcja edukacji integralnej * 3.2.1.2. Teoria kształcenia wielostronnego * 3.2.2. Realizacja edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.1. Zadania edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.2. Metody i formy realizacji edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.3. Podsumowanie * 4. Metodologiczne podstawy własnych badań empirycznych * 4.1. Cel i problematyka badawcza * 4.1.1. Problemy i hipotezy badawcze * 4.1.2. Zmienne i wskaźniki * 4.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.2.1. Metody badań * 4.2.2. Techniki badań * 4.2.3. Narzędzia badawcze * 4.3. Organizacja i przebieg badań własnych * 4.4. Charakterystyka badanych grup * 4.5. Podsumowanie * 5. Kompetencje emocjonalne i społeczne – prezentacja wyników własnych badań empirycznych * 5.1. Poziom emocjonalnych i społecznych kompetencji badanej młodzieży * 5.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.1.2. Poziom kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.2. Społeczne determinanty kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych środowiskach * 5.2.1. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.2.2. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych społecznościach szkolnych * 5.3.1. Wskazania ogólne dla kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w zreformowanej szkole * 5.3.2. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych szkołach publicznych i katolickich * 5.3.2.1. Szkoły publiczne * 5.3.2.2. Szkoły katolickie * 5.3.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w środowisku szkolnym w opinii badanej młodzieży * 5.4. Podsumowanie * 6. Kompetencje emocjonalne i społeczne w praktyce edukacyjnej * 6.1. Dyskusja wyników * 6.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.1.2. Determinanty społeczne a kompetencje emocjonalne i społeczne * 6.1.2.1. Płeć * 6.1.2.2. Struktura rodziny * 6.1.2.3. Rodzeństwo * 6.1.2.4. Wykształcenie rodziców * 6.1.2.5. Miejsce zamieszkania * 6.1.2.6. Typ szkoły * 6.1.3. Środowisko szkolne * 6.1.3.1. Programy wychowawcze * 6.1.3.2. Opinia młodzieży * 6.2. Implikacje dla praktyki kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1. Inspirowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1.1. Własne kompetencje nauczyciela/wychowawcy * 6.2.1.2. Sylwetka inspirującego nauczyciela/wychowawcy * 6.2.2. Stymulowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3. Wspieranie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3.1. Wspieranie jako pomoc w procesie zmiany * 6.2.3.2. Wspieranie jako pomoc w procesie nabywania wprawy * 6.2.3.3. Trening kompetencji * 6.3. Podsumowanie * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17091 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej