Inteligencja emocjonalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Forma i typ
Książki
(68)
Poradniki i przewodniki
(27)
Proza
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(8)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(41)
Autor
Goleman Daniel (1946- )
(7)
Schilling Dianne
(6)
Tchórzewska Karolina
(5)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(4)
Filliozat Isabelle
(3)
Jedlińska Joanna
(3)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Busz Anna
(2)
Filliozat Isabelle. Cahiers Filliozat (pol.)
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Komorowska Marta
(2)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(2)
Wilks Frances
(2)
Wolna Anna
(2)
Zawadzki Zbigniew
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Alda Alan (1936- )
(1)
Arrivé Jean-Yves
(1)
Bariso Justin
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Benderly Beryl Lieff
(1)
Bieńkowska Katarzyna (1972- )
(1)
Bilbao Alvaro
(1)
Bilbao Alvaro (1976- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Bradberry Travis
(1)
Caruso David R. (1956- )
(1)
Chrost Marzena
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika
(1)
Corazza Lynda
(1)
Cyklińska Anna
(1)
Czardybon Agnieszka (1975- )
(1)
Czekański Marek
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
DiSalvo David
(1)
DiSalvo David (1970- )
(1)
Dolto-Tolitch Catherine
(1)
Dolto-Tolitch Catherine. Grzeczne, niegrzeczne
(1)
Dolto-Tolitch Catherine. Kłamstwa
(1)
Dolto-Tolitch Catherine. Uczucia i emocje
(1)
Dolto-Tolitch Catherine. Złość
(1)
Drozdowski Krzysztof Jan
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Fedan Natalia
(1)
Filak Patrycja
(1)
Fuller Andrew Reid
(1)
Fuller Sam
(1)
Gibas Jarosław (1967- )
(1)
Gierlińska Marta
(1)
Goh Colin
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Greaves Jean
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górnaś Wojciech
(1)
Isern Susanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jennings Sarah
(1)
Kamińska Anna
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Kets de Vries Manfred F.R
(1)
Kleindienst Anne-Claire
(1)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Laprun Amandine (1980- )
(1)
Ley Amadeusz
(1)
Liebertz Charmaine
(1)
Limousin Virginie
(1)
Mailliet Yörg
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marc Edmond
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mastelarz Grażyna
(1)
McKee Annie (1955- )
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Neale Stephen
(1)
Neporent Liz
(1)
Nowak Anna
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Osho (1931-1990)
(1)
Palomares Susanna
(1)
Perel Esther
(1)
Piotrowska Dorota
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Potter Molly
(1)
Riefolo Violene
(1)
Riess Helen
(1)
Robin (1969- )
(1)
Rogalińska Agnieszka
(1)
Rojzman Chantal
(1)
Russer Margret
(1)
Salovey Peter
(1)
Sekerdej Maciej
(1)
Selvam Raja
(1)
Serrano-Garrido Beatriz
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Dzieci
(12)
Rodzice
(8)
0-5 lat
(6)
6-8 lat
(6)
9-13 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Inteligencja emocjonalna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(994)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Opowiadania i nowele
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Opracowanie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Rozwój osobisty
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [207]-214.
Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie. W dzisiejszych czasach wysoki iloraz inteligencji emocjonalnej, czyli EQ, jest nam potrzebny jak nigdy wcześniej. Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą. Wciągająca lektura wykorzystująca wiedzę na temat naszych zachowań emocjonalnych i pokazująca, jak zaprząc tę wiedzę do działania. - Dr Hendrie Weisinger, autor Inteligencji emocjonalnej w biznesie. Inteligencja emocjonalna w działaniu bije na głowę inne poradniki - prowokuje do myślenia oraz pokazuje, jak stać się lepszym przywódcą. i lepszym człowiekiem. - Jeff Haden, autor książki Mit motywacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia : co potrafią lustrzane neurony / Joachim Bauer ; przekład Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2015. - 146, [1] strona : ilustarcje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 131-[137]. Indeksy.
Książka Joachima Bauera jest pracą przeglądową, dotyczącą neurologicznego podłoża empatii tj. neuronów lustrzanych. Autor wskazuje na fenomen rezonansu w życiu codziennym, a odnosząc się do badań wyjaśnia zjawisko "odczytywania myśli", intencji i współodczuwania. Pokazuje np. jak obserwowanie ludzkiego bólu prowadzi do aktywacji naszych własnych ośrodków mózgowych odpowiadających za doznania bólowe. Bauer w świetle odkrycia lustrzanych neuronów analizuje relacje międzyludzkie i ich rozwój (od interakcji z niemowlęciem, relacji partnerskich, po zachowania tłumu, konformizm, manipulację i śmierć społeczną) oraz wskazuje na uczenie się poprzez modelowanie (obserwację innych). Ważnym zagadnieniem są wnioski praktyczne dotyczące wykorzystania wiedzy o lustrzanych neuronach w bliskich relacjach, a także w szkole. Mówi o treningu empatii i o uczeniu się przeciwstawiania się różnym formom nacisku oraz terapii autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57765 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Pomóż dziecku rozwinąć skrzydła.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18926 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: El cerebro del niŁo explicado a los padres.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okadce podtytuł: mściwość, nieposłuszeństwo, odpowiedzialność, empatia, fantazja, honor, intuicja, lenistwo, łobuzerstwo, ambicja, boczenie się, cierpliwość, dojrzałość, rozsądek.
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19003 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Włącz emocje : opowiadania socjoterapeutyczne / Anna Busz. - Wydanie IV. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 83 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okadce podtytuł: mściwość, nieposłuszeństwo, odpowiedzialność, empatia, fantazja, honor, intuicja, lenistwo, łobuzerstwo, ambicja, boczenie się, cierpliwość, dojrzałość, rozsądek.
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The emotionally intelligent manager : how to develop and use the four key emotional skills of leadership.
Bibliografia na stronach [271]-274. Indeks.
SzczegółyOd zawsze byliśmy uczeni, że wobec emocji należy zachować ostrożność. Wyrażanie uczuć w miejscu pracy uważa się na ogół za zachowanie nieprofesjonalne. David R. Caruso i Peter Salovey obalają ten pogląd. Ich zdaniem emocje stanowią integralną część myślenia, rozumowania i inteligencji. Że to do stopnia rozwinięcia czterech związanych z nimi umiejętności - rozpoznawania uczuć, wykorzystywania ich do usprawnienia procesu myślenia, rozumienie ich oraz zarządzania nimi - zależy nasz zawodowy sukces. I nie ma tu znaczenia, czy jesteśmy menedżerami, dyrektorami czy szeregowymi członkami zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57888 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Akademia Ignatianum)
Bibliogr. s. 293-312. Indeks.
Streszcz. ang.
Opracowanie tematu w takiej perspektywie teoretyczno-metodologicznej i empirycznej, jaką Autorka rozprawy przyjmuje, nie było analizowane. W związku z tym praca ta niewątpliwie wypełnia lukę w literaturze naukowej i wskazuje na wartości poznawcze tematu i wynikające z jego analizy implikacje praktyczne, edukacyjne. Podjęty temat przedstawiony został samodzielnie, poprawnie pod względem merytorycznym, jest dowodem erudycji, a także umiejętności wykorzystania empirii dla refleksji pedagogicznej.[Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej]
1. Teoretyczne podstawy kompetencji emocjonalnych i społecznych * 1.1. Podstawowe pojęcia * 1.1.1. Pojęcie kompetencji * 1.1.2. Klasyfikacja kompetencji * 1.2. Kompetencje emocjonalne * 1.2.1. Pojęcie kompetencji emocjonalnych * 1.2.2. Komponenty kompetencji emocjonalnych * 1.3. Kompetencje społeczne * 1.3.1. Pojęcie kompetencji społecznych * 1.3.2. Komponenty kompetencji społecznych * 1.4. Podsumowanie * 2. Uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1. Rozwojowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1.1. Charakterystyka rozwoju emocjonalnego * 2.1.1.1. Rozwój emocjonalny w poszczególnych okresach życia * 2.1.1.2. Dojrzałość emocjonalna * 2.1.2. Charakterystyka rozwoju społecznego * 2.1.2.1. Rozwój społeczny w poszczególnych okresach życia * 2.1.2.2. Dojrzałość społeczna * 2.2. Środowiskowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1. Rola rodziny w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1.1. Uwarunkowania rodzinne * 2.2.1.2. Rodzice * 2.2.2. Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.2.1. Nauczyciel * 2.2.2.2. Społeczność klasowa * 2.2.3. Rola środowiska rówieśniczego w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.3.1. Grupy rówieśnicze * 2.2.3.2. Grupy przyjacielskie * 2.3. Podsumowanie * 3. Wyznaczniki rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych * 3.1. Aktywność osoby * 3.1.1. Potrzeby źródłem aktywności człowieka * 3.1.2. Zdobywanie doświadczenia * 3.2. Edukacja emocjonalna i społeczna * 3.2.1. Założenia edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.1.1. Koncepcja edukacji integralnej * 3.2.1.2. Teoria kształcenia wielostronnego * 3.2.2. Realizacja edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.1. Zadania edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.2. Metody i formy realizacji edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.3. Podsumowanie * 4. Metodologiczne podstawy własnych badań empirycznych * 4.1. Cel i problematyka badawcza * 4.1.1. Problemy i hipotezy badawcze * 4.1.2. Zmienne i wskaźniki * 4.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.2.1. Metody badań * 4.2.2. Techniki badań * 4.2.3. Narzędzia badawcze * 4.3. Organizacja i przebieg badań własnych * 4.4. Charakterystyka badanych grup * 4.5. Podsumowanie * 5. Kompetencje emocjonalne i społeczne – prezentacja wyników własnych badań empirycznych * 5.1. Poziom emocjonalnych i społecznych kompetencji badanej młodzieży * 5.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.1.2. Poziom kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.2. Społeczne determinanty kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych środowiskach * 5.2.1. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.2.2. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych społecznościach szkolnych * 5.3.1. Wskazania ogólne dla kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w zreformowanej szkole * 5.3.2. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych szkołach publicznych i katolickich * 5.3.2.1. Szkoły publiczne * 5.3.2.2. Szkoły katolickie * 5.3.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w środowisku szkolnym w opinii badanej młodzieży * 5.4. Podsumowanie * 6. Kompetencje emocjonalne i społeczne w praktyce edukacyjnej * 6.1. Dyskusja wyników * 6.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.1.2. Determinanty społeczne a kompetencje emocjonalne i społeczne * 6.1.2.1. Płeć * 6.1.2.2. Struktura rodziny * 6.1.2.3. Rodzeństwo * 6.1.2.4. Wykształcenie rodziców * 6.1.2.5. Miejsce zamieszkania * 6.1.2.6. Typ szkoły * 6.1.3. Środowisko szkolne * 6.1.3.1. Programy wychowawcze * 6.1.3.2. Opinia młodzieży * 6.2. Implikacje dla praktyki kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1. Inspirowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1.1. Własne kompetencje nauczyciela/wychowawcy * 6.2.1.2. Sylwetka inspirującego nauczyciela/wychowawcy * 6.2.2. Stymulowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3. Wspieranie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3.1. Wspieranie jako pomoc w procesie zmiany * 6.2.3.2. Wspieranie jako pomoc w procesie nabywania wprawy * 6.2.3.3. Trening kompetencji * 6.3. Podsumowanie * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17091 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Zarządzanie emocjami w organizacji / Adam Cichosz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 248 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 244-248.
W książce przedstawione zostały elementarne oraz najistotniejsze zagadnienia i ujęcia procesów emocjonalnych, a w szczególności ich udział w procesach percepcji, myślenia, uwagi i pamięci. Należy pamiętać, że procesy poznawcze oraz ich determinanta emocjonalna mają decydujący wpływ na kształtowanie się kultury organizacyjnej, w niej na aksjologię organizacji, procesy interpersonalne, a w tym na komunikację międzyludzką, system norm oraz reguł, jakie w niej obowiązują, panujący w niej klimat i układy baryczne emocji, motywacji oraz postaw pracowniczych, wraz z wymiarem materialnym kultury i strukturą ??zyczną organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Książka dostępna także jako audiobook i e-book.
Pionierski na polskim rynku poradnik psychologiczny, będący przewodnikiem po dwudziestu podstawowych emocjach, których doświadczamy w swoim życiu. Autorka nie tylko tłumaczy, czym są emocje i dlaczego są ważne, ale przede wszystkim pokazuje, co się dzieje, kiedy ich nie rozumiemy, nie wyrażamy lub tłumimy. Książce towarzyszy też część ćwiczeniowa, między innymi pozawalają zrozumieć, jak nie tłumić emocji, jak zauważać emocje w ciele, jak praktykować uważność i pracować nad słownikiem emocji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22435 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
David DiSalvo ujawnia ciekawy paradoks: to, czego pragnie mózg, bywa niezgodne z naszymi potrzebami. Mózg człowieka lubi oszczędzać energię, ceni sobie rutynę i stabilność, więc często podsuwa rozwiązania, które go "uszczęśliwiają", a nam szkodzą. Dlatego wbrew sobie regularnie dokonujemy złych wyborów, ulegamy pokusom, przypisujemy ukryte znaczenia banalnym zbiegom okoliczności oraz upieramy się przy błędnych opiniach, mimo że zaprzeczają im ewidentne dowody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 275-[292]. Indeks.
David DiSalvo ujawnia ciekawy paradoks: to, czego pragnie mózg, bywa niezgodne z naszymi potrzebami. Mózg człowieka lubi oszczędzać energię, ceni sobie rutynę i stabilność, więc często podsuwa rozwiązania, które go "uszczęśliwiają", a nam szkodzą. Dlatego wbrew sobie regularnie dokonujemy złych wyborów, ulegamy pokusom, przypisujemy ukryte znaczenia banalnym zbiegom okoliczności oraz upieramy się przy błędnych opiniach, mimo że zaprzeczają im ewidentne dowody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuły oryginałów: Les emotions et les sentiments ; Les coleres ; Gentil méchant ; Les mensonges. Na okładce: Metoda Dolto - rodzicielstwo uważności.
Zawiera: Uczucia i emocje ; Złość ; Grzeczne, niegrzeczne ; Kłamstwa.
Pedagogika Montessori uczyła dzieci samodzielności przez działanie, podejście Juula - pokazywało, jak ich słuchać. A metoda Dolto - pomaga dzieciom zrozumieć siebie. Naucz dziecko samodzielnie rozpoznawać i nazywać zjawiska, które wstrząsają jego małym światem, a już nigdy nie będziesz musiał czy musiała się tego domyślać. Dzięki metodzie Dolto twoje dziecko odkryje, że: kiedy się czegoś boi, to czasem kłamie ; kiedy kogoś bije, to wcale nie znaczy, że jest niegrzeczne ; kiedy rzuca się na podłogę, to znak, że za dużo się wokół niego dzieje. A wy będziecie mieć więcej czasu na uważne bycie razem. Tu i teraz. Rodzicielstwo uważności to odpowiedź na pędzący świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Być rodzicem : inspiracje wychowawcze / Patrycja Filak, Amadeusz Ley. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Tuli Mama Tuli Tata, 2019. - 175, [1] strona ; 21 cm.
Zbiór błyskotliwych, bardzo ważnych myśli na temat wychowywania, rodzicielstwa i życia codziennego. Poradnik napisany w duchu rodzicielstwa bliskości, w oparciu o pozytywną komunikację z dzieckiem, obalający szkodliwe mity wychowawcze.Książka stworzona jako inspiracja dla rodziców. Znajdziesz w niej mnóstwo życiowych porad, które pozwolą Ci wychować mądre, odpowiedzialne i empatyczne dziecko.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-84 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje emocje / Isabelle Filliozat, Virginie Limousin, Éric Veillé ; tłumaczenie Anna Wolna. - Warszawa : HarperKids, copyright 2021. - 95, [17] stron, [2] karty tablic : ilustracje ; 28 cm.
(Akceptuję, co czuję / Isabelle Filliozat)
U dołu okładki: Ponad 100 ćwiczeń, dzięki którym lepiej poznasz swoje emocje
Zawiera poradnik dla rodziców: Jak towarzyszyć dziecku w przeżywaniu emocji / Isabelle Filliozat.
Wiek: 5+.
Emocje to trudny temat. Warto nauczyć się je akceptować i przeżywać, by być szczęśliwym i żyć pełnią życia, lubić siebie i innych. Ta mądra książka pełna zabawnych i pouczających ćwiczeń pomoże wprowadzić maluchy w skomplikowany świat emocji. Książka "Moje emocje" zawiera też poradnik skierowany do rodzica. Dorosły ma być przewodnikiem i wsparciem dla dziecka. Każdy przeżył sytuację, w której, często bezwiednie, odreagował na kimś swój smutek, niepowodzenie, trudny dzień. Warto uczyć się, jak sobie z tym radzić. Prawidłowa reakcja na stres, nazywanie i kontrola odczuć, lecz nie rezygnowanie z nich. Są na to mądre sposoby i właśnie tego uczy książka, przydatna nie tylko dla dzieci. To podróż po świecie emocji dla całej rodziny!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akceptuję, co czuję / Isabelle Filliozat)
Tytuł oryginału: La confiance en sol.
U dołu okładki: Ponad 100 ćwiczeń, dzięki którym lepiej poznasz swoje emocje.
Wiek: 5+.
Zbudowanie pewności siebie to jeden z kluczy do szczęścia. Wytworzona w dzieciństwie ma szansę trwać przez całe życie. Pomożemy dziecku, zadając mu konkretne pytania - czego się obawia? Czego potrzebuje? Czego boi się najbardziej? To rodzic tworzy podstawy pewności siebie dziecka. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa, bazę wszystkich emocji. Każdy rodzic chce, aby jego dziecko miało wysokie poczucie własnej wartości. Chce, aby było pewne siebie, otwarte, świadome swoich mocnych stron, żeby wierzyło w siebie. Ale czy to oznacza, że dziecko musi być zawsze szczęśliwe? Mieć cały czas ochotę na wygłupy i zabawę? Być zawsze chwalone i podziwiane? Wcale nie! Pozwolenie na błędy, konstruktywną krytykę, różne odczucia i interakcje ze środowiskiem kształtuje pewnego siebie człowieka. Książka, tak samo jak pozostałe z tej serii, zawiera zeszyt porad dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik, który milionom rodziców otworzył drogę do zrozumienia własnych dzieci.
Jak rozumieć i wspierać swoje dziecko Nowe wydanie bestsellerowej książki, która podbiła serca rodziców! Jeśli nie wiesz, co robić, gdy: - dziecko ma napady złości? - płacze z błahego powodu? - z przerażeniem budzi się w nocy? ...sięgnij po popularną książkę znakomitej francuskiej psychoterapeutki, Isabelle Filliozat, która wprowadzi Cię w pełen tajemnic świat dziecięcych emocji! Autorka pokazuje: - jak rodzice powinni postąpić, gdy u dziecka pojawiają się łzy? - jak przygotować je na narodziny rodzeństwa? - jak rozmawiać z dzieckiem, gdy ma kłopoty w szkole? - co mu powiedzieć, gdy ciężko chore? Książka W sercu emocji dziecka, czerpiąc przykłady z codzienności, pomoże rodzicom towarzyszyć dzieciom przeżywającym strach, gniew, radość, smutek, depresję. Podpowie, co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwsze. Isabelle Filliozat - francuska psychoterapeutka i matka dwójki dzieci. Jej wiedza na temat świata wewnętrznych przeżyć dziecka opiera się nie tylko na wiedzy akademickiej, ale też na własnym doświadczeniu. Od lat towarzyszy dorosłym i ich pociechom w drodze ku większej wolności i szczęściu. Jej książka W sercu emocji dziecka jest we Francji wielkim bestsellerem i najlepiej sprzedającą się książką poświęconą wychowaniu dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć uczucia i emocje / Andrew Fuller, Sam Fuller ; tłumaczenie: Marta Komorowska. - Wydanie I. - Warszawa : Zwierciadło, 2022. - 335, [1] strona ; ilustracje, wykresy, tabele ; 21 cm.
Na okładce: Od utrapienia do ukojenia.
Indeksy.
Skąd biorą się uczucia? Czym są emocje? Jak je odczytać i zrozumieć u siebie i innych? á Uczucia i emocje to najgłębszy i najstarszy język komunikacji międzyludzkiej, a ich wyrażanie lub tłumienie toádrogowskazy wskazujące nam, czego naprawdę potrzebujemy.á Andrew Fuller szczegółowo analizuje najczęstsze rodzaje uczuć i emocji i wyjaśnia, jak je wykorzystać dla własnego dobra, zamiast pozwolić im negatywnie wpływać na nasze życie.á Z poradnika możesz dowiedzieć się m.in. jak:áodróżniać osoby szczere od fałszywych ; dostrzegać, kto naprawdę cię pragnie ; trafniej interpretować zachowania własne i innych ; ádostrzegać zmiany nastroju i łagodzić zmartwienia ; reagować wábardziej pozytywny sposób wámomentach gniewu lub konfliktów ; powtarzać chwile pełne szczęścia, inspiracji iákreatywności. Aby utrzymać równowagę emocjonalną i zadbać o zdrowie psychiczne, warto mieć świadomość zmian, jakie zachodzą w naszych uczuciach i emocjach.áPozwala to spojrzeć zápewnej perspektywy na własne życie i na to, jak chcemy je wykorzystać i świadomie kształtować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22155 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej