Cybula Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Komiksy i książki obrazkowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(7)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(12)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Cybula Joanna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
0-5 lat
(12)
6-8 lat
(12)
Dzieci
(12)
Temat
Język polski
(24)
Czytanie
(22)
Sylaba polska
(20)
Wymowa
(10)
Samogłoski
(2)
Gatunek
Książka obrazkowa
(11)
Opowiadania i nowele
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 18)
Opis wg okł.
Ze wstępu Autorki:"Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów - cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 18)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów - cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 17)
Opis wg okł.
Ze wstępu Autorki:"Czytanie wyrazów z samogłoskami nosowymi ą i ę jest najtrudniejszym etapem w nauce. Nie tylko dlatego, że wzrokowe zróżnicowanie liter a:ą i e:ę wymaga skupienia uwagi i precyzyjnego przeprowadzania analizy wzrokowej. Dziecko musi zrozumieć, że nie zawsze tak samo odczytuje się taką samą literę. Brak tej zgodności wymaga w początkowym etapie nauki czytania zapamiętania obrazu (wyglądu) zapisanych wyrazów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17546 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 17)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: * „Czytanie wyrazów z samogłoskami nosowymi ą i ę jest najtrudniejszym etapem w nauce. Nie tylko dlatego, że wzrokowe zróżnicowanie liter a:ą i e:ę wymaga skupienia uwagi i precyzyjnego przeprowadzania analizy wzrokowej. Dziecko musi zrozumieć, że nie zawsze tak samo odczytuje się taką samą literę. Brak tej zgodności wymaga w początkowym etapie nauki czytania zapamiętania obrazu (wyglądu) zapisanych wyrazów”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 7)
Opis wg okł.
Rytuał odczytywania nowych spółgłosek w sylabach i wyrazach jest już dziecku znany, dzięki temu nauka z każdą kolejną książeczką staje się coraz łatwiejsza. Mały czytelnik potrzebuje teraz o wiele mniej czasu na zdobywanie nowych umiejętności. Ważne jest jednak, aby wprowadzać go w świat słowa pisanego poprzez język mówiony. Dlatego staramy się opowiadać o sytuacjach przedstawionych na rysunkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17536 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 7)
Opis według okładki.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii "Kocham Czytać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 8)
Opis wg okł.
Oto ósmy już zeszyt z serii Kocham Czytać. Wprowadzane tutaj głoski k i g są często zastępowane przez łatwiejsze do wymówienia t i d.Czytanie sylab zbudowanych z tych spółgłosek jest więc doskonałym ćwiczeniem logopedycznym. Przestrzenność tych liter sprawia wielu dzieciom, będącym u progu nauki czytania, spore kłopoty. Dlatego tak ważne jest połączenie nauki ich odczytywania z przekazem emocjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17537 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 8)
Opis według okładki.
Oto ósmy już zeszyt z serii "Kocham Czytać". Wprowadzane tutaj głoski k i g są często zastępowane przez łatwiejsze do wymówienia t i d. Czytanie sylab zbudowanych z tych spółgłosek jest więc doskonałym ćwiczeniem logopedycznym. Przestrzenność tych liter sprawia wielu dzieciom, będącym u progu nauki czytania, spore kłopoty. Dlatego tak ważne jest połączenie nauki ich odczytywania z przekazem emocjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 9)
Opis według okładki.
W dziewiątym zeszycie serii "Kocham Czytać" nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 10)
Opis wg okł.
Dziesiąty już zeszyt serii edukacyjnej "Kocham czytać", którego autorką jest Jagoda Cieszyńska, poświęcony jest nauce czytania sylab zawierających dwuznaki - "sz" oraz "rz", a także literę "ż".Zdaniem autorki niniejszej publikacji, nauka czytania dwuznaków nie powinna polegać na nazywaniu przez dziecko poszczególnych liter wchodzących w ich skład, ponieważ nawyk taki utrudnia rozumienie czytanego tekstu. Zamiast tego, należy zwrócić uwagę dziecku, że "sz" lub "rz" to jedna głoska, która zbudowana jest z dwóch znaków. W dłuższej perspektywie, pozwoli to uniknąć popełniania błędów ortograficznych. Autorka podkreśla, iż nauka czytania winna przebiegać w trzech kolejnych etapach: powtarzanie tekstu, zrozumienie czytanej treści, a na koniec - samodzielne odczytanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 10)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 11)
Opis wg okł.
Jedenasty zeszyt z 18-elementowej serii książek, której autorką jest Jagoda Cieszyńska dotyczy sylab zawierających "dz" oraz "c". We wstępie książki autorka zwraca uwagę na fakt, iż nie należy podawać dziecku nazw poszczególnych liter, z których zbudowane są dwuznaki takie jak "dz". W przeciwnym razie dziecko nabiera nieprawidłowych przyzwyczajeń, a w efekcie - ma spore problemy z czytaniem słów z dwuznakami ze zrozumieniem.W związku z powyższym, niezwykle ważnym jest, by od samego początku przekazywać dziecku informację, iż ma ono do czynienia z jedną głoską, która zbudowana jest z dwóch znaków. Autorka dodaje, że istotne jest ćwiczenie automatyzmu rozpoznawania sylab poprzez kolejne etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 11)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera "ce". Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 12)
Opis wg okł.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 12)
Opis według okładki.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 13)
Opis wg okł.
Kolejna pozycja z wieloczęściowej serii "Kocham czytać" poświęcona jest sylabom zawierającym "cz" oraz "dż". Podobnie, jak jest to praktykowane w pozostałych zeszytach serii, także tutaj, na końcu książki znajdziemy materiały przeznaczone do samodzielnego czytania słów z "dż" i "cz". Ponadto, nauczyciel lub rodzic, oglądając wraz z dzieckiem kolejne obrazki, ma okazję przekazywać różnego rodzaju informacje o otaczającym nas świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 13)
Opis według okładki.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 14)
Opis wg okł.
Czternasty zeszyt z serii "Kocham czytać", którego autorką jest Jagoda Cieszyńska zbudowany jest według odmiennego schematu niż ten, który pojawiał się w poprzednich zeszytach, przy okazji omawiania głosek zmiękczonych oraz twardych. Tym razem autorka przedstawiając opozycję - sylaba otwarta / zamknięta, próbuje pokazać różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Dzięki temu, aktywują się u dziecka wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając przy tym zapamiętanie prawidłowych zapisów.Uczniowie klas pierwszych szkoły podstawowej miewają często trudności z prawidłowym zapisem miękkich spółgłosek. Problem jest szczególnie zrozumienie różnic w określaniu zmiękczenia za pomocą kreski nad literą oraz przy pomocy "i".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 14)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego "’" (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję - sylaba otwarta: sylaba zamknięta - można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej