Wymowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(101)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje dydaktyczne
(84)
Komiksy i książki obrazkowe
(20)
Publikacje fachowe
(20)
Proza
(13)
Poezja
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Filmy i seriale
(4)
Muzyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(24)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(13)
BD40 (Suwalska 11)
(15)
BD52 (Rembielińska 6a)
(19)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(42)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(14)
Zabdyr Łukasz
(14)
Głuchowska Hanna
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Cybula Joanna
(10)
Szubstarska Dorota
(10)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(7)
Gulewicz Artur (1978- )
(5)
Liput Przemysław (1985- )
(5)
Wołoszyn Wiola
(5)
Andrzejewski Błażej
(4)
Dudzińska Iwona
(4)
Góral-Półrola Jolanta
(4)
Rosołek Karolina
(4)
Selby Claire
(4)
Zakrzewska Stenia
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Wołoszyn Wiola. Jano i Wito uczą mówić (pol.)
(3)
Bednarska Barbara (surdologopedia)
(2)
Gajosiński Marcin
(2)
Klimas Magdalena
(2)
Michta Izabela
(2)
Misiołek Edmund (1914-1987)
(2)
Placek Katarzyna
(2)
Shaw George Bernard (1856-1950)
(2)
Skalmowska Danuta
(2)
Skiba Anna (logopeda)
(2)
Sobieniowski Florian (1881-1964)
(2)
Szubstarski Tomasz
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Toczyska Bogumiła
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Trawińska Beata
(2)
Wilczek Michał
(2)
Witt Arlena
(2)
Zielińska Katarzyna
(2)
Anderson Scoular
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Barsotti Eleonora
(1)
Bartnicka-Dąbkowska Barbara (1927-2011)
(1)
Batko Magdalena
(1)
Bell Bunce Oliver. Mr. Bluff`s Experiences of Holidays
(1)
Bojko Bogdan Mihajlovič (1937-2000)
(1)
Bojko Grigorij Pilipovič (1923-1978)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Brydak Ilona
(1)
Bryła Maria
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buda Magdalena
(1)
Chatterton Martin
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Collins Ross
(1)
Coolidge Susan (1835-1905). Toinette and the Elves
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Dickens Charles (1812-1870). Christmas at Fezziwig`s Warehouse
(1)
Donaldson Julia
(1)
Duda Hanna
(1)
Dudek Sandra
(1)
Duffield Samuel W. How the Pine Tree Did Some Good
(1)
Ewing Juliana Horatia Gatty (1841-1885). Old Father Christmas
(1)
Fihel Marta
(1)
Freeman Mary Eleanor Wilkins (1852-1930). Jimmy Scarecrow`s Christmas
(1)
Freeman Mary Eleanor Wilkins (1852-1930). The Chistmas Masquerade
(1)
Fuks Agata
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górska Milena
(1)
Hollingsworth Wharton Anna. Christmas in Seventeen Sewenty-Six
(1)
Hącia Agata
(1)
Ingelow Jean (1820-1897). Charity in a Cottage
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Jakubowska Magdalena (literatura dla dzieci)
(1)
Jażyński Marcin
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kalina Agata
(1)
Karpowicz Tomasz
(1)
Komerski Grzegorz
(1)
Korbiel Małgorzata
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Korneeva Nataliâ
(1)
Kostec'kij Anatolij Georgijovič (1948-2005)
(1)
Kozak Jakub (ilustrator)
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018). Dźwięczące wierszyki
(1)
Kołodziejek Ewa
(1)
Kruszewska Aleksandra (logopedia)
(1)
Krzemińska Marcelina. (1986- )
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kubiszyn Ewelina
(1)
Kłos Joanna (ilustracje)
(1)
Lamb Charles (1775-1834). A Masque of the Days
(1)
Maniv Galina Mikolaivna (1965- )
(1)
Mazan Maciejka
(1)
Miller Mann Harriet. Christmas in the Alley
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(79)
1901-2000
(3)
1901-1914
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(97)
Ukraina
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(91)
angielski
(8)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Dzieci
(68)
0-5 lat
(66)
6-8 lat
(46)
Rodzice
(27)
Logopedzi
(26)
Nauczyciele
(18)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Pedagodzy
(7)
9-13 lat
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Klasa 3.
(4)
Przedszkola
(4)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
B1
(1)
B2
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Film polski
(4)
Literatura angielska
(4)
Literatura ukraińska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Muzyka angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Wymowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(40)
Książka obrazkowa
(19)
Ćwiczenia logopedyczne
(16)
Opowiadania i nowele
(14)
Materiały pomocnicze
(9)
Wiersze
(8)
Poradnik
(7)
Podręcznik
(5)
Film animowany
(4)
Muzyka dla dzieci
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Publikacje dla dzieci
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Ksiażka do wypełniania
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik językowy
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(82)
Językoznawstwo
(14)
Rozwój osobisty
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mówię po angielsku / Eleonora Barsotti ; przekład: Tadusz Woźniak. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2014. - 47, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
U dołu okładki: Krok 4.
Wiek: 5-7 lat.
Tekst równoległy w języku polskim i angielskim.
Seria czterech książeczek przygotowujących dzieci w wieku 5-7 lat do nauki języka angielskiego. Książeczki zawierają podstawowe słowa (Pierwsze słowa po angielsku), ponad 150 słów angielskich wraz z ich tłumaczeniem i wymową (Czytam po angielsku), ponad 100 słów do przetłumaczenia i zapisania (Piszę po angielsku) oraz ponad 50 całych zwrotów, pozwalających na początki konwersacji (Mówię po angielsku).
Wszystkie książki ilustrowane są zabawnymi scenkami, które pomogą w opanowaniu podstaw języka angielskiego. [tanaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Zwięzłe, przystępne omówienie zagadnień polskiej fonetyki, morfologii i składni. Liczne przykłady, ułatwiające uczącemu się przyswojenie wiadomości teoretycznych i wykorzystanie tej wiedzy w praktyce. (Podręcznik stanowi uzupełnienie pięciu wersji językowych kursu Uczymy się polskiego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [40] kart luzem) : ilustracje ; 31 cm.
Na okładce : specjalne potrzeby edukacyjne
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WIR, 2022. - 1 teka (1 broszura, [52] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : WiR, 2023. - 1 teka (1 broszura, [64] karty luzem) : ilustracje, 31 cm.
Na okładce: Specjalne potrzeby edukacyjne.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Perša knižka maluka)
(Logopedična Seriâ "Veselij Ravlik")
Literatura w języku ukraińskim.
Okładka wliczona w paginację.
Każda rodzina, w której dorasta dziecko, stara się poświęcić jak najwięcej uwagi wczesnemu rozwojowi dziecka. Dowcipne i rytmiczne "Dziwne wiersze" zarówno interesują, jak i zachęcają do zabawy. Podczas zabawy łatwiej jest wykonywać z dzieckiem ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne i paluszkowe, tak ważne dla rozwoju psychicznego i zdrowia, a także ćwiczyć wymowę skomplikowanych słów i zabawnych wykrzykników. A ekscytująca gra "Teatr" rozwinie dykcję, wyobraźnię, pomysłowe myślenie i szybką reakcję Twojego dziecka! Podaruj swojej rodzinie niezapomniane chwile obcowania z młodym aktorem!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I LU (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 94.
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy.Dr Danuta Emiluta-RozyaPublikacja to zbiór 30 ćwiczeń aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem różnych artykułów żywnościowych. Ćwiczenia ze względu na rodzaj użytego smakołyku podzielono na 5 grup:Ľ Chrupiącą gimnastykę języka, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych chrupek, wafelków i innych chrupiących smakołyków;Ľ Żelkowy zawrót głowy, czyli ćwiczenia z użyciem żelków różnej wielkości, o różnym kształcie i smaku;Ľ Miód, dżem, krem, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem różnych smarowideł;Ľ Lizaki i spółka, czyli ćwiczenia z użyciem lizaków i lodów;Ľ Chlupoty-bulgoty, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem napojów;Ľ Marchewkowe psoty, czyli ćwiczenia z użyciem owoców i warzyw.W prawidłowym wykonaniu poszczególnych ćwiczeń pomocne będą zamieszczone zdjęcia, które ilustrują, jak dane ćwiczenie powinno przebiegać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [81].
Program terapeutyczny "Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku" skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentacje po prostu! : szkoła wystąpień publicznych / Piotr Bucki. - Gliwice : Helion SA, [2020]. - 269 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Onepress)
Data wydania według www.onepress.pl.
Ebook dostępny wyłącznie na ebookpoint.pl.
Ciekawie i na temat. Prezentacja. Wartość, narracja, sposób podania. Fakty, liczby, kluczowe słowa - esencja wypowiedzi wsparta kilkoma trafnymi grafikami. Główna myśl uchwycona w zgrabne, łatwo zapadające w pamięć zdanie. Żart, ale na temat. Celne zestawienie danych. Porównanie, które daje do myślenia. Wstęp, rozwinięcie, podsumowanie. Wnioski. Ukłon, oklaski, poczucie dobrze wykonanego obowiązku oraz satysfakcja z tego, że oto dotarło się nie tylko do umysłów, ale i serc słuchaczy. Że się ich przekonało. Tego wszystkiego brakuje większości oficjalnych wypowiedzi prezesów, menedżerów, a także pracowników, których wyrok przełożonego skazał na przygotowanie prezentacji i występ przed licznie zgromadzoną publiką.Niestety, nader często wystąpienia wyglądają zgoła odmiennie: na środku sali stoi nieszczęsny mówca, który albo duka coś pod nosem, albo owszem, przemawia głośno, za to nudno, do tego przydługo i nie do końca na temat. Jego podstawową bronią jest pilot, dzięki któremu zmienia kolejne źle przygotowane, niewiele mówiące slajdy prezentacji. Naprzeciw siebie ma publiczność, myślącą o wszystkim, tylko nie o omawianym zagadnieniu. Wszyscy razem ? prelegent i słuchający ? marzą o tym, żeby ten koszmar się już skończył... Znasz to? Autor tego poradnika także. A ponieważ zmęczyło go tkwienie w dusznych salach konferencyjnych w towarzystwie ludzi, którzy co prawda wiedzą, o czym mówią, ale swoją wiedzą nie potrafią się podzielić, napisał książkę. Udowadnia w niej, że każdy może tworzyć dobre, ciekawe prezentacje i wygłaszać porywające mowy.TO JEST PROSTE!Wystarczy trzymać się kilku zasad.Znajdziesz je w tej książce.O autorzePiotr Bucki - architekt, który zamiast budynków woli projektować zdania. Aktor, który scenę teatralną zamienił na sale szkoleniowe i spotkania z widownią na konferencjach. Psycholog, który lubi badać i ciągle zadaje sobie pytanie "Skąd wiem to, co wiem?". Od 17 lat uczy sztuki komunikacji. Pracował z firmami w Australii, Austrii, Słowenii, Chile, Mołdawii, Polsce i we Włoszech. Napisał książki: Porozmawiajmy o komunikacji, Złap równowagę oraz Viral. Współpracował z "Malemenem", "Charakterami", "Dolce Vita" i "The Mother Mag". Jego wystąpienie na TEDx SGH obejrzano w sieci ponad 95 tysięcy razy. Od ponad ośmiu lat jest związany z WSB, gdzie projektuje kierunki oraz uczy brandingu, marketingu i komunikacji. Wykłada także na USWPS, w SGH i Akademii Leona Koźmińskiego. Szkoli pracowników Allegro, Dynatrace, Santandera, Nordea IT. W ramach współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną i GNSSA współtworzy programy szkoleniowe dla start-upów i konsultantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [271]-275.
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 3)
Opis według okładki.
Zgodnie z rozwojem mowy dziecka, jako pierwsze poznaje ono sylaby z literą p. Sylaby otwarte pa, po, pu, pó, pe, pi, py są wskazywane i odczytywane przez prowadzącego. Zadaniem ucznia jest powtarzanie. W trakcie ćwiczeń często zmienia się kolejność eksponowania sylab. Strategia jest identyczna jak w przypadku samogłosek - powtarzanie, rozpoznawanie (rozumienie) i czytanie (nazywanie). Różnicowanie liter jest warunkowane przez różnicowanie przynajmniej jednej opozycji. Dlatego na początek wprowadzone zostały sylaby zbudowane w oparciu o literę p i m. I znów wspólnie powtarzane są sylaby ma, mo, mu, me, mi, my, potem rozpoznawane i nazywane (odczytywane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 4)
Opis według okładki.
Czwarty już zeszyt serii rozpoczyna się od spółgłoski b. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie obrazu graficznego spółgłoski b rysunek przedstawia “nadęte" policzki, jak baloniki i takie same “policzki" litery b. Zasada ta powtarza się także wobec litery l.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 5)
Opis według okładki.
Zeszyt piąty wprowadza litery f i w. Zaczyna się od odczytywania (przez nauczyciela bądź rodzica) dziecku sylab otwartych, kończących się samogłoską.Aby dziecko zapamiętało obraz graficzny głoski f, pokazujemy, ze podczas jej wypowiadania górne zęby “gryzą" dolną wargę. Zasada powtarza się w stosunku do litery w. Ułożenie zębów jest identyczne, jak podczas wymawiania f, różnica polega jedynie na głośności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 6)
Opis według okładki.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii "Kocham Czytać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 7)
Opis według okładki.
Zeszyt szósty wprowadza litery t i d. Dziecko przyzwyczaiło się już do codziennego rytuału czytania i oswoiło z proponowaną metodą odczytywania sylab i całych wyrazów. Nauka czytania słów z literami t oraz d powinna przebiegać zgodnie z zasadami ustalonymi w poprzednich zeszytach serii "Kocham Czytać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 8)
Opis według okładki.
Oto ósmy już zeszyt z serii "Kocham Czytać". Wprowadzane tutaj głoski k i g są często zastępowane przez łatwiejsze do wymówienia t i d. Czytanie sylab zbudowanych z tych spółgłosek jest więc doskonałym ćwiczeniem logopedycznym. Przestrzenność tych liter sprawia wielu dzieciom, będącym u progu nauki czytania, spore kłopoty. Dlatego tak ważne jest połączenie nauki ich odczytywania z przekazem emocjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 9)
Opis według okładki.
W dziewiątym zeszycie serii "Kocham Czytać" nauka czytania przebiega podobnie jak w poprzednich książeczkach. Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek j i n nie jest dla dzieci łatwym zadaniem. Litera n jest podobna do m, a j jest lustrzanym odbiciem l. Odczytywanie wyrazów z tymi literami sprawia dzieciom trudność, dlatego tak istotne są informacje przekazywane przez osobę dorosłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 10)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 11)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera "ce". Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 12)
Opis według okładki.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej