Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(30)
Autor
Szymańska Maria Alicja
(6)
Klimkiewicz Danuta
(5)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(5)
Andrzejewska Anita (1970- )
(3)
Dzwonkowski Robert
(3)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(3)
Babula Joanna
(2)
Bala Agnieszka
(2)
Chwastniewska Danuta
(2)
Fuks Agata
(2)
Zabdyr Łukasz
(2)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(2)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(2)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Brzózka Jolanta
(1)
Bury Magdalena
(1)
Charneau Adeline
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(1)
Cieślak Aleksandra (1981- )
(1)
Cybula Joanna
(1)
Czarkowska Iwona
(1)
Czusz Irena
(1)
Dedio Justyna
(1)
Dreidemy Joëlle
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta (1937- )
(1)
Gapińska Alicja (1986- )
(1)
Grimm Jacob (1785-1863)
(1)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(1)
Ho-Janecka Jolanta
(1)
Jasiocha Anna
(1)
Kamińska Dominika
(1)
Kiebuła Lucyna
(1)
Kieś-Kokocińska Katarzyna
(1)
Kraszewska Monika
(1)
Kujawa Ewa
(1)
Kurzyna Maria
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Latour Daniel de (1971- )
(1)
Lekan Elżbieta
(1)
Meredith Taida
(1)
Michałowska Tamara
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Opalińska Mirosława
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Perrault Charles (1628-1703)
(1)
Piekarska Agnieszka
(1)
Pilch Magdalena (1974- )
(1)
Pitala Renata
(1)
Plec Aleksandra
(1)
Ratajek Zdzisław (1938- )
(1)
Rocchi Roberta
(1)
Rougier Roger
(1)
Sandecka-Ląkocy Anna Wioletta
(1)
Skoczylas Marzenna
(1)
Sojka Marek
(1)
Szal Marek
(1)
Tilszner-Mazurczyk Natalia
(1)
Tomczak Joanna (nauczanie początkowe)
(1)
Woldańska-Płocińska Aleksandra
(1)
Woźniak Monika (ilustrator)
(1)
Ślęzak-Stachulak Alicja
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Żaba-Żabińska Wiesława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(13)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Dzieci
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
6-8 lat
(4)
Przedszkola
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(1)
Klasa O.
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(22)
Nauczanie początkowe
(12)
Mowa
(6)
Czytanie
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Matematyka
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Nauka pisania
(2)
Czas
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metoda Montessori
(1)
Pisanie
(1)
Pory roku
(1)
Gatunek
Powieść
(36861)
Opowiadania i nowele
(13365)
Powieść obyczajowa
(7731)
Poradnik
(5541)
Podręcznik
(4810)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(-)
Wydawnictwa popularne
(4758)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4207)
Biografia
(3941)
Wiersze
(3433)
Thriller
(3342)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2718)
Publikacja bogato ilustrowana
(2535)
Romans
(2393)
Fantastyka
(2389)
Pamiętniki i wspomnienia
(2379)
Materiały pomocnicze
(2371)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2206)
Antologia
(2185)
Powieść historyczna
(1988)
Książka obrazkowa
(1636)
Sensacja
(1377)
Powieść psychologiczna
(1302)
Przewodnik turystyczny
(1256)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1039)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(936)
Adaptacja literacka
(900)
Saga rodzinna
(898)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Ćwiczenia i zadania
(894)
Monografia
(857)
Szkic literacki
(814)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(615)
Komiks
(614)
Książki dla małych dzieci
(586)
Powieść erotyczna
(581)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(537)
Praca zbiorowa
(532)
Powieść biograficzna
(516)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(486)
Esej
(469)
Publikacje dla dzieci
(463)
Romans historyczny
(447)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(437)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Publicystyka polska
(409)
Wywiad dziennikarski
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(365)
Komiks przygodowy
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(331)
Gry i zabawy umysłowe
(326)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(251)
Legendy i podania
(240)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(218)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Film edukacyjny
(182)
Wywiad-rzeka
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Powieść autobiograficzna
(160)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie sekwencyjne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 79, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie sekwencyjne to zeszyt ćwiczeń, który przyczynia się do utrwalenia sylab wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Ćwiczenia pozwalają na łączenie sylab w wyrazy, a wyrazów w zdania przy zachowaniu określonej sekwencji (tj. dostrzeżenia wzajemnego następstwa liter w sylabie), w konsekwencji zaś ułatwiają płynne czytanie z uwzględnieniem zasad składni, fleksji i prawidłowej artykulacji. Lewopółkulowy, sekwencyjny sposób przetwarzania informacji to odczytywanie sylab. Jest to czytanie abstrakcyjne liniowo uporządkowanych dźwięków mowy. Nauka czytania następuje przez poznawanie znaczeń, a nie rozpoznawanie znaków liter. Strategia ta daje dziecku możliwość przeprowadzenia analizy i syntezy słuchowej słowa (wyrazu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie symultaniczne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 55, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie symultaniczne to zeszyt ćwiczeń umożliwiający utrwalenie czytania samogłosek i rzeczowników, a także czasowników wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Prawopółkulowy, symultaniczny sposób przetwarzania informacji oznacza w praktyce odczytywanie samogłosek i rzeczowników konkretnych w mianowniku. Ten sposób czytania polega na całościowym (globalnym) ujmowaniu obrazu graficznego. Uwzględnia również uczenie czytania przez poznawanie znaczeń. Czytanie symultaniczne stanowi etap przygotowawaczy do nauki czytania, który ma na celu stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja służy nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania, opartej na metodzie szczegółowo przedstawionej w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu.Ćwiczenia przedstawione w niniejszym zeszycie nazwano koniczynowymi, ponieważ do powstania każdej litery prowadzi określony ruch pióra wzdłuż figury nazwanej koniczyną kaligraficzną. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Powstała także z myślą o osobach dorosłych - nauczycielach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz rodzicach, którzy dbają o wszechstronny rozwój swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Domowe Ćwiczenia)
Domowe ćwiczenia. Liczę to znakomita publikacja dla 6-7-latków wprowadzająca w magiczny świat matematyki. Zawiera różnorodne ćwiczenia i zadania matematyczne, a ich rozwiązywanie pomaga nie tylko utrwalić zagadnienia omówione w szkole, lecz także ułatwia samodzielne liczenie w zakresie poznanych liczb. Dzięki ćwiczeniom zawartym w publikacji takie zagadnienia, jak: stosunki przestrzenne, przeliczanie elementów w zbiorach, rozróżnianie figur geometrycznych, dodawanie, odejmowanie, a także mierzenie odcinków nie sprawią dzieciom żadnych trudności. To wiedza matematyczna wykorzystana i zastosowana w praktyce. Atrakcyjne ilustracje, drzewka matematyczne, grafy sprawiają, że nauka jest przyjemna, a dzieci chętniej pracują z taką pomocą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblioteczka Montessori : czas / opracowała Adeline Charneau, zilustrowała: Roberta Rocchi ; tłumaczenie: Taida Meredith. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, copyright 2018. - Teka (harmonijka 17 kart ; [6] kart luzem) : ilustracje ; 24 cm + dodatek: [8] stron ; 20 cm.
(Edukacyjny Egmont)
Na tece: linia czasu, tarcza dobowa, tarcza pór roku.
W zestawie: 1 linia czasu (z 365 etykietami do wycięcia i przyklejania każdego dnia); 1 tarcza dobowa; 1 tarcza pór roku; 1 książeczka dla rodziców.
3/6 lat.
Zmieniające się pory roku, codzienne czynności podzielone na pory dnia, oczekiwanie na ważne wydarzenia, to wszystko pomaga dziecku umiejscawiać się w czasie. Ten zestaw pomoże dzieciom w łatwy sposób poznać zależności związane z upływem czasu. W zestawie: * Linia czasu z 365 etykietami do wycięcia * Tarcza dobowa * Tarcza pór roku * Książeczka z propozycjami zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 18)
Opis wg okł.
Ze wstępu Autorki:"Zeszyt 18. zamyka pierwszy etap nauki czytania. Zawiera tak skonstruowane teksty, by dziecko nie tylko uwierzyło, że potrafi czytać, ale i zachwyciło się czytaniem książek. Zapowiada jednocześnie nową serię tekstów - cykl geograficzny. W kolejnych zeszytach dzieci będą nie tylko doskonalić umiejętność czytania, ale przede wszystkim będą poznawać nowe słownictwo i reguły gramatyczne. Teksty pozwolą także otwierać umysł dziecka na przetwarzanie informacji pochodzących z różnych dziedzin życia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka z serii Pisanie na Wesoło.
W opuszczonym zamku w duchówce mieszkają duchy. Wkrótce ma się tam wprowadzić kustosz z rodziną. Duchom nie pozostanie nic innego jak zaprzyjaźnić się z nowymi mieszkańcami. Krótkie opowieści zachęcą dzieci do pisania. Zadania umieszczone po każdym opowiadaniu ćwiczą umiejętność tworzenia zdań i formułowania odpowiedzi na pytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 49.
Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz powstały na podstawie wieloletnich doświadczeń zawodowych autorki w pracy z dziećmi. Jest to zeszyt ćwiczeń, które pod kierunkiem nauczyciela, rodzica i logopedy można wykorzystać w pracy z przedszkolakami i uczniami do utrwalania przez nich poprawnej wymowy głosek dentalizowanych.Opracowane zestawy wyrazowo-zdaniowe ze względu na występujące w nich opozycje głoskowe sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz nie należą do łatwych pod względem wymowy. Aby prawidłowo artykułować te głoski, dziecko musi mieć wyczucie danego ruchu i położenia poszczególnych narządów mowy (kinestezja), czyli wypracować zręczne i celowe ruchy języka i warg. Dlatego też każde ćwiczenie poprzedzone jest schematyczną wizualizacją realizacji głosek różnicujących, co ułatwi dzieciom zapamiętanie układu narządów mowy do danej głoski. Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć Mamy nadzieję, że aktywizujące ćwiczenia zachęcą dzieci do pracy nad poprawną mową, a wprowadzone w nich urozmaicenia i zabawy, w myśl zasady "uczymy, bawiąc", ułatwią im to zadanie.Za opanowanie trudnej sztuki poprawnego mówienia autorka książki proponuję nagrodzić dziecko odpowiednim medalem (złotym, srebrnym lub brązowym, dlatego w książce na s. 50-52 i na płycie CD zamieszczono gotowe wzory Dyplomów) i wręczyć mu go po każdym ćwiczeniu bądź po kilku, np. za opanowanie zestawu ćwiczeń na różnicowanie szeregu sz-s lub po wykonaniu wszystkich zadań, na zakończenie terapii. Tę decyzję pozostawiamy rodzicom, nauczycielom i terapeutom. Krótki komentarz znajdujący się pod każdym medalem proszę potraktować jako ocenę opisową, która pozwoli eksponować i nagradzać poprawne wykonanie przez dziecko ćwiczeń, analizować z nim nieprawidłowo wykonane zadania, wspólnie z uczniem poszukiwać poprawnych form wypowiedzi oraz zachęcać go do samokontroli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesor Jagoda Cieszyńska Poleca)
Książka "Twardy orzech do zgryzienia". Rozumienie i stosowanie związków frazeologicznych. Ćwiczenia nie tylko dla dzieci z dysleksją jest narzędziem pomocnym w budowaniu kompetencji językowej u dziecka.Teksty i ćwiczenia skierowane są do dzieci młodszych (w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym) oraz starszychz dysleksją,z zaburzeniami językowymi,które dosłownie rozumieją wyrażenia i zwroty metaforyczne.Ćwiczenia kształcą tak ważną umiejętność, jak czytanie ze zrozumieniem krótkich tekstów zawierających dialogi. Przedstawienie związków frazeologicznych w kontekstach oraz ćwiczenia pozwalają dziecku zrozumieć zwroty metaforyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanki metodą sylabową to książka idealna dla każdego malucha, który zna już literki, potrafi samodzielnie czytać, ale ma jeszcze z tą umiejętnością problemy i potrzebuje odpowiedniej książki do ćwiczeń - ciekawej, napisanej ładnym językiem, a jednocześnie przygotowanej od strony metodycznej tak, by ułatwiała pracę i skutecznie kształciła płynne czytanie. Dlatego Czytanki metodą sylabową zawierają teksty najbardziej znanych baśni, kochanych przez wszystkie dzieci, przygotowane metodą sylabową - z podziałem każdego wyrazu na sylaby zapisywane na przemian czarnym i czerwonym kolorem. Baśniom towarzyszą też pytania umożliwiające sprawdzenie, czy dziecko dobrze zrozumiało i zapamiętało - do każdej strony tekstu jedno pytanie. Książka została przygotowana w przemyślanej oprawie graficznej - barwna okładka zaciekawia, delikatne zdobienia nie odwracają uwagi od tekstu, zaś piękne, kolorowe ilustracje tytułowe każdej baśni uprzyjemniają lekturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ćwiczenia logopedyczne z naklejkami.
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ćwiczenia logopedyczne z naklejkami.
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie. Polecam. mgr Marzena Dąbrowska psycholog - logopeda, Uniwersytet Jagielloński - Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ćwiczenia logopedyczne z naklejkami.
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ćwiczenia logopedyczne z naklejkami.
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ćwiczenia logopedyczne z naklejkami.
Autorki Akademii wzorowej wymowy, Danuta Klimkiewicz i Elżbieta Siennicka-Szadkowska, stworzyły ciekawą książeczkę dla dzieci, które mają problemy z wypowiadaniem trudnych głosek. Jako sojuszników w ćwiczeniach wybrały rodziców. Jasno podają zasady, którymi należy się kierować w codziennej pracy z dzieckiem. Zaletą publikacji są oryginalne wierszyki i jednoznaczne obrazki. Zadania są ułożone od najłatwiejszych do trudniejszych, co jest zgodne z zasadami prawidłowej terapii. Ten sposób ułożenia ćwiczeń pozwala na korzystanie z książeczki przez rodziców. Zadowoli ona również specjalistów poszukujących inspiracji. To odpowiednie lekarstwo na kłopoty z mówieniem do zażywania jeden raz dziennie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17204 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5788 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej