Czaplewska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Czaplewska Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Logopedia
(2)
Dziecko
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Rozdział 1. Rozwój sprawności językowych i komunikacyjnych * Rozdział 2. Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji * Rozdział 3. Diagnoza dysleksji rozwojowej * Rozdział 4. Diagnoza rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 5. Diagnoza we wczesnej interwencji logopedycznej * Rozdział 6. Diagnoza logopedyczna w przebiegu chorób neurologicznych u osób dorosłych * Rozdział 7. Diagnoza logopedyczna dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia * Rozdział 8. Diagnoza niepłynności mówienia * Rozdział 9. Diagnoza psychogennych zaburzeń mowy * Rozdział 10. Diagnoza w logopedii artystycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15934, 16114 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 313-344.
Fenomen dzieci, które nie mówią, a więc nie wykazują jednej z podstawowych aktywności życiowych człowieka, interesuje badaczy od dawna. [.] Można by sądzić, że ogromny postęp naukowy, jaki miał miejsce w ostatnich latach, przyczynił się do lepszego poznania przyczyn, a zarazem do odkrycia sposobów terapii, czy nawet zapobiegania temu przykremu - zarówno w przebiegu, jak i w swych następstwach - zjawisku. Niestety, mimo wielu badań prowadzonych przez przedstawicieli nauk językoznawczych, psychologicznych czy medycznych, do tej pory nie udało się ustalić jednoznacznie przyczyn i mechanizmów leżących u podłoża dysfunkcji określanej jako specyficzne zaburzenie językowe (specific language impairment - SLI). [.] Na skutek ograniczeń kompetencji językowej większość osób dotkniętych tym zaburzeniem nigdy nie osiąga biegłości w posługiwaniu się językiem, przynajmniej w pewnych jego aspektach.Badania dotyczące funkcjonowania komunikacyjnego dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym mogą nie tylko przyczynić się do znalezienia mechanizmów odpowiedzialnych za rozwojowe zaburzenia w nabywaniu kompetencji i sprawności związanych z porozumiewaniem się, ale także przyczynić się do lepszego zrozumienia procesów związanych z nabywaniem języka w ontogenezie.ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku / redakcja naukowa serii Stanisław Milewski, Ewa Czaplewska)
Bibliogr. s. 163-178. Indeks.
Dla studentów kierunków filologicznych, psychologii, pedagogiki, medycyny i innych.
Książka Mirosława Michalika Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej, ukazująca się jako kolejny tom serii Logopedia XXI Wieku, jest poświęcona problemom w porozumiewaniu się dzieci i młodzieży z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (mpd.). Monografia ta zainteresuje zarówno praktyków - diagnostów i terapeutów (szczególnie logopedów, ale także psychologów, pedagogów, rehabilitantów), jak i teoretyków - naukowców dążących do wyjaśnienia patogenezy zaburzeń mowy w tym zróżnicowanym etiologicznie i klinicznie zespole chorobowym. To dzieło ambitne, naznaczone pasją poznania i pomagania,bazujące na wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w pracy logopedycznej i nauczycielskiej z pacjentami i uczniami z mpd. oraz, w dużym stopniu, na wynikach przeprowadzonych przez Autora badań naukowych i analizie danych z multidyscyplinarnej literatury przedmiotu.
Spis treści: 1. Charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego - stanowisko interdyscyplinarne. 2. Mowa osób z mózgowym porażeniem dziecięcym - stanowisko transdyscyplinarne. 3. Kompetencja lingwistyczna pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym. 4. Anartria o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 5. Diagnozowanie logopedyczne dyzartrii w zespole mózgowego porażenia dziecięcego. 6. Programowanie terapii logopedycznej dyzartrii w zespole mózgowego porażenia dziecięcego. 7. Diagnoza i terapia logopedyczna anartrii o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 8. Opis przypadku dziecka z dyzartrią o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 9. Uczeń i pacjent z mózgowym porażeniem dziecięcym w przestrzeni zinstytucjonalizowanych oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17803 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej