Milewski Stanisław (1956- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Milewski Stanisław (1956- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Logopedia
(10)
Mowa
(3)
Język
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Gerontologia
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Niemowlę
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otępienie
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Prozodia
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Zaburzenia głosu
(1)
Zaburzenia połykania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Rozdział 1. Rozwój sprawności językowych i komunikacyjnych * Rozdział 2. Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji * Rozdział 3. Diagnoza dysleksji rozwojowej * Rozdział 4. Diagnoza rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 5. Diagnoza we wczesnej interwencji logopedycznej * Rozdział 6. Diagnoza logopedyczna w przebiegu chorób neurologicznych u osób dorosłych * Rozdział 7. Diagnoza logopedyczna dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia * Rozdział 8. Diagnoza niepłynności mówienia * Rozdział 9. Diagnoza psychogennych zaburzeń mowy * Rozdział 10. Diagnoza w logopedii artystycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16114, 15934 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 796-902 i przy rozdz. Indeks.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18207 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 595-650. Indeks.
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie - proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język w biegu życia / redakcja naukowa Maria Kielar-Turska, Stanisław Milewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 665 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia na stronach 589-656. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Walory naukowe i edukacyjne tekstów zamieszczonych w tomie są niezaprzeczalne - Autorzy ukazują w perspektywach badawczych szeregu dyscyplin (m.in. językoznawstwa, psychologii, psycholingwistyki, logopedii) istotne zagadnienia dotyczące języka: jego genezy, opanowywania go w toku rozwoju osobniczego, zmian w posługiwaniu się nim na różnych etapach życia, w kontekście przemian cywilizacyjnych, roli języka w interakcjach społecznych oraz w funkcji poznawania i reprezentowania rzeczywistości. Zamiar redaktorów naukowych monografii dotyczący przygotowania, wraz z zaproszonymi do współtworzenia tomu naukowcami, publikacji prezentującej aktualny stan wiedzy o języku został zrealizowany z sukcesem. Książka zapewne okaże się interesująca i przydatna dla specjalistów-praktyków zajmujących się ludźmi z problemami w komunikowaniu się oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są językowe aspekty funkcjonowania człowieka, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; T. 12)
Bibliogr. przy rozdz.
I. Z ZAGADNIEŁ PODSTAWOWYCH DLA DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ * Badania eksperymentalne w praktyce logopedycznej * Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa * Metodologia badań współczesnej wymowy polskiej * Analityczno-fonetyczna metoda oceny * realizacji fonemów * Znaki fonetyczne do zapisu zdeformowanych realizacji fonemów. Alfabet międzynarodowy i slawistyczny * II. Z ZAGADNIEŁ DIAGNOZOWANIA LOGOPEDYCZNEGO W USZKODZENIACH * OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO * Anomia i jej wymiary. Sposoby diagnozowania * Ocena przydatności testu do oceny fluencji słownej w diagnostyce zaburzeń funkcji językowych u pacjentów z uszkodzeniem prawej półkuli mózgowej * Ocena rozumienia tekstu w pragnozji – założenia metodologiczne * Kompleksowa, interdyscyplinarna diagnoza i terapia osób z dyzartriami – uzasadnienie podejścia holistycznego * Diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) w przypadku dzieci z ryzykiem dysleksji * III. Z PROBLEMATYKI DIAGNOZOWANIA (I USPRAWNIANIA) LOGOPEDYCZNEGO W CAŁOŚCIOWYCH ORAZ W SPRZĘŻONYCH ZABURZENIACH ROZWOJOWYCH * Skala do oceny profilu zaburzeń językowych * w zespole Aspergera * Narzędzie lingwistyczne do * oceny zaburzeń poznawczych u dzieci z padaczką * Diagnoza operacyjna i nominalna zaburzeń mowy w metodzie Dyna-Lingua M.S. * Czytanie i pisanie w terapii mowy prowadzonej metodą Dyna-Lingua M.S. – prezentacja prób badawczych * Ocena zaburzeń połykania i komunikowania się u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym cierpiących na dysfagię * Podstawowe trudności w diagnozie * logopedycznej dzieci ze spektrum autyzmu * IV. WYBRANE ASPEKTY DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ W ZABURZENIACH SŁUCHU, GŁOSU ORAZ PŁYNNOŚCI MÓWIENIA * Kwestionariusz słowotwórczy w ocenie * kompetencji językowej dzieci z zaburzeniami słuchu * Wartość diagnostyczna wywiadu w badaniu logopedycznym osób po laryngektomii całkowitej * Badanie przesiewowe dziecka z niepłynnością mówienia * V. Z BADAŁ LOGOPEDYCZNYCH NAD KOMUNIKACJĄ JĘZYKOWĄ W PIŚMIE * „Profil sprawności grafomotorycznych” jako narzędzie diagnozy logopedycznej * Badanie świadomości grafotaktycznej u osób dorosłych. Uwagi do procedur *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku / redakcja naukowa serii Stanisław Milewski, Ewa Czaplewska)
Bibliogr. s. 163-178. Indeks.
Dla studentów kierunków filologicznych, psychologii, pedagogiki, medycyny i innych.
Książka Mirosława Michalika Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej, ukazująca się jako kolejny tom serii Logopedia XXI Wieku, jest poświęcona problemom w porozumiewaniu się dzieci i młodzieży z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (mpd.). Monografia ta zainteresuje zarówno praktyków - diagnostów i terapeutów (szczególnie logopedów, ale także psychologów, pedagogów, rehabilitantów), jak i teoretyków - naukowców dążących do wyjaśnienia patogenezy zaburzeń mowy w tym zróżnicowanym etiologicznie i klinicznie zespole chorobowym. To dzieło ambitne, naznaczone pasją poznania i pomagania,bazujące na wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w pracy logopedycznej i nauczycielskiej z pacjentami i uczniami z mpd. oraz, w dużym stopniu, na wynikach przeprowadzonych przez Autora badań naukowych i analizie danych z multidyscyplinarnej literatury przedmiotu.
Spis treści: 1. Charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego - stanowisko interdyscyplinarne. 2. Mowa osób z mózgowym porażeniem dziecięcym - stanowisko transdyscyplinarne. 3. Kompetencja lingwistyczna pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym. 4. Anartria o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 5. Diagnozowanie logopedyczne dyzartrii w zespole mózgowego porażenia dziecięcego. 6. Programowanie terapii logopedycznej dyzartrii w zespole mózgowego porażenia dziecięcego. 7. Diagnoza i terapia logopedyczna anartrii o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 8. Opis przypadku dziecka z dyzartrią o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego. 9. Uczeń i pacjent z mózgowym porażeniem dziecięcym w przestrzeni zinstytucjonalizowanych oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 444-496. Indeksy.
Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka.Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki.Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.Autorzy i redaktorzy naukowi oddają w ręce Czytelnika niniejszy tom z przekonaniem, że jego lektura pozwoli dostrzec ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.
1. Biologiczne podstawy mowy * 2. Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii * 3. Rozwój języka i jego funkcje w życiu płodowym * 4. Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy * 5. Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci * 6. Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi * 7. Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy * 8. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego * 9. Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła * 10. Zaburzenia mowy w dysfagii * 11. Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności * 12. Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy * 13. Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani * 14. Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej * 15. Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną * 16. Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym * 17. Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka dzieci z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołami ze spektrum autyzmu * 18. Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny * 19. Neurobiologiczne podstawy mowy * 20. Zaburzeniam mowy związane z wiekiem * 21. Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18240 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. przy rozdz. oraz s. 416-459. Indeksy.
Streszcz. ang.
Niniejsza publikacja prezentuje interdyscyplinarne podejście do logopedii. Poszczególne rozdziały, których autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy, poświęcone są historii i teorii logopedii, zagadnieniom patologii języka dzieci, zaburzeniom mowy o podłożu neurologicznym, problemom związanym z czytaniem i pisaniem, surdologopedii oraz tematowi wykorzystania komputera w praktyce terapii mowy.
Część I. Historia logopedii * Rozdział 1. Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim * Rozdział 2. Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie * Rozdział 3. Interdyscyplinarność logopedii - szkoła wrocławska * Część II. Teoria logopedii * Rozdział 4. O ostrości refleksji naukowej. Przedmiot logopedii i procedury logopedycznego postępowania * Rozdział 5. Sprawności językowe i komunikacyjne a inne funkcje psychiczne * Rozdział 6. Gramatyka a logopedia * Rozdział 7. Patofonetyka - nowy przedmiot nauczania czy nowe ujęcie starych tematów? * Rozdział 8. Logopedia artystyczna i jej miejsce w kształceniu logopedów * Część III. Język dziecka w normie i patologii * Rozdział 9. Rodzic a skuteczność terapii logopedycznej dziecka * Rozdział 10. SLI w kontekście psycholingwistycznych teorii przetwarzania procesów mowy - implikacje dla praktyki logopedycznej * Rozdział 11. Model lateralizacji a poziom słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym. Analiza badań * Rozdział 12. Procesy definiowania u dzieci cztero-, sześcio- i ośmioletnich * Rozdział 13. Sprawność definiowania w rozwoju mowy i niektórych jej zaburzeniach * Rozdział 14. Percepcja prozodii mowy i muzyki na przykładzie badań dzieci w wieku 5-7 lat * Rozdział 15. Ćwiczenia słuchowe w terapii logopedycznej. Wskazówki metodyczne oraz omówienie przykładów * Rozdział 16. Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej * Rozdział 17. Logopedyczne badania przesiewowe sześciolatków * Rozdział 18. Dobór metody w terapii osób jąkających się * Rozdział 19. Logopedia w ogrodzie kultury * Część IV. Zaburzenia mowy na podłożu uszkodzeń neurologicznych * Rozdział 20. Przeszłość i przyszłość w badaniach nad afazją * Rozdział 21. Sprawności narracyjne w otępieniu alzheimerowskim - postępowanie terapeutyczne * Rozdział 22. Ocena płaszczyzny suprasegmentalnej ciągu fonicznego w dyzartrii * Rozdział 23. Nabywanie umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą okołoporodowych urazów i uszkodzeń neurologicznych * Rozdział 24. Dzieci przedwcześnie urodzone jako grupa zagrożona ryzykiem nieprawidłowego rozwoju mowy i języka * Rozdział 25. Budowanie kompetencji składniowej w dyskursie zaburzonym * Rozdział 26. Powodzenie terapii osób z afazją a wsparcie systemowe * Rozdział 27. Afazja wzgórzowa. Opis przypadku * Rozdział 28. Zaburzenia linearności - podstawowy wymiar trudności w czytaniu i pisaniu * Rozdział 29. Aspekt logopedyczny w opisie i interpretacji błędów w pisaniu jako jednej z form komunikacji językowej * Rozdział 30. Analiza wytworów czynności grafomotorycznych dzieci wieku 7-13 lat * Rozdział 31. Dysleksja paradygmatyczna i syntagmatyczna - przykłady błędów w zapisach dzieci * Rozdział 32. Kształtowanie morfologicznej kompetencji językowej u dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności czytania i pisania * Rozdział 33. Niepowodzenia szkolne a glottodydaktyka. Studium przypadku * Część VI. Surdologopedia * Rozdział 34. Terapia surdologopedyczna w ujęciu komunikacyjnym * Rozdział 35. Trudności uczniów niesłyszących w językowym opisie uczuć * Rozdział 36. (Nie)słyszący jako wyzwanie dla współczesnej surdologopedii * Część VII. Komputer w logopedii * Rozdział 37. Wykorzystanie autorskich programów multimedialnych w terapii logopedycznej dzieci niepełnosprawnych * Rozdział 38. Logopedia w internecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 396-436 i przy rozdz. Indeksy.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku z pewnością zainteresuje i będzie pomocny studentom logopedii, logopedom praktykom oraz tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej mają do czynienia z osobami z zaburzeniami mowy i/lub prowadzą badania naukowe z tego zakresu. Prezentowany tom jest wynikiem współpracy naukowców z różnych ośrodków badawczych w Polsce, co podkreśla wagę podjętej tutaj problematyki.
CZĘŚĆ I. TEORE
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55183 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.
"Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki - można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). [.] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo". Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 613 (1 egz.)
Kaucja: 63,05 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Streszczenia angielskie przy artykułach.
W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...]Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy.Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów.Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20996 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej